První vyjížďka
Pohon potřebuje doladit
Hadice přední brzdy chce ještě zkrátit.
Sedlo je zekřiva, ladil jsem výšku
První vlastní stavba kompletního kola. Perfektní zkušenost, musím všem doporučit. Člověk pak ví o kole vše. Díly jsem sháněl nové, většinou bike-discount nebo z českých eshopů. Trvalo to déle, čekal jsem na různé akce a slevy. Rám jsem koupil z Polska (26bikes), další možnost byla allegro.
Hned během první vyjížďky, úsměv od ucha k uchu. Kolo mi sedlo perfektně, i když jsem se zprvu bál, že jsem zvolil špatnou velikost rámu. Kolo je obratné, do kopce bez problémů, z kopce střela.
Hned napíšu, že sedlovku neřeším. Zatím mi vyhovuje pevná.
(vloženo 16.4.24)
Značka | Dartmoor |
Model | Primal 29 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | Large |
Hmotnost | Nevim |
Rám | Primal 29 v1, AL 6061-T6, Scout green |
Vidlice | Rockshox 35 silver, solo air, 130mm |
Tlumič | Ne |
Hlavové složení | Integrované Max1 tapered |
Kliky | Shimano Deore FC-M6120, 175 mm |
Středové složení | SHIMANO Deore BB-MT501 BSA, 73mm |
Přesmykač | Ne |
Měnič | Shimano Deore RD-M6100 SGS |
Řazení | Shimano Deore SL-M6100 |
Převodník | Shimano Deore 32z, direct mount |
Kazeta | Shimano Deore CS-M6100, Microspline 10-51z |
Řetěz | Shimano SLX CN-M7100 |
Náboj přední | Shimano HB-MT410 15x110 |
Náboj zadní | Shimano FH-MT410 12x148 |
Brzda přední | Shimano Deore BR 6100, 2 pískové s chlazením, kotouč Shimano SM-RT64 203 mm |
Brzda zadní | Shimano Deore BR 6100, 2 pískové s chlazením, kotouč Shimano SM-RT64 180 mm |
Brzdové páky | Viz brzdy |
Ráfek přední | Remerx enduro Rx2027 32d |
Ráfek zadní | Remerx enduro Rx2027 32d |
Dráty | Nerez 2mm |
Pedály | XLC PD-M23 |
Řídítka | Max1 Performance Enduro 31,8 mm, šířka 780 mm |
Představec | Max1 Enduro 45 mm |
Sedlovka | Max1, 30.9mm, délka 400mm |
Sedlo | Dartmoor Leaf Pro |
Pláště | Schwalbe Nobby Nic 29x2.25 |
Aktuálně nasazený nový řetěz SLX, rozpojena přehazovačka, znovu seřízeno a vše v pohodě. I b-gap nastaven na rysku. Jen teda to křížení je brutální, příště bych nasadil určitě 52 mm linku. Nicméně to šlape, tak že teď už jen jezdit.
Já teď taky skládám primala, a taky přemýšlím co tam dám, nechci se zbavit těžkého převodu, stávající kolo mám 3×9. No už jsem koupil zapletená kola s microspline, tak že tam půjde 12s 10–51 a teď jsem se nejvíc zasekl u klik, v popisu je max 34t osobně bych dal aspoň 36, ale vůbec by mi nevadila dvouplacka :-D Ale teď jsem se hlavně zasekl u klik, jakou řetězovou linku, boost kliky mají 55mm a co jsem zjišťoval, tak to nechodí moc dobře, tak že spíš 52mm a ještě qfaktor, mám u trojplacky 177mm, a třeba takové slx mají 172mm, to si myslím že bude málo, našel jsem nějakou mezi řadu deore se 177mm a nebo použít kliky s dvoupřevodníku , ty mají 178,5. Zkusil jsem jen nasadit trojpřevodník, jak to bude vycházet a celkem pohoda :-) 40,30,22z a sedlovka teleskopická mě nějak netrápí, neřekl bych že bych z toho byl tak odvařený, tak že půjde pevná.
Máš správně namontovanou přehazovačku? Tzn., ten pohyblivý díl opřený o patku a přehazovačku opřený o ten pohyblivý mezikus? Mám úplně stejnou konfiguraci pohonu i stejnou velikost rámu a seřídit to jde úplně normálně. Na risku se dívat moc nemusíš. Nějaký milimetr nad nebo pod je úplně jedno. Hlavně aby to pořádně řadilo.
4 články + spojka měřeno mimo přehazovačku. S kratším řetězem je mezera ještě větší, s delším už je řetěz na malý pastorek prověšený. B-šroub mám úplně povolený, ale mezera mezi největším pastorek a riskou je pořád cca 5mm.
Dost důležitá je délka řetězu. Řetěz dáš na převodník a největší pastorek kazety. Přidáš 4 články řetězu.
Neříkám že teleskop nikdy. Třeba to přijde. Teď řeším spíš převody. Jakš takš řadí, ale nejde mi nastavit B-Gap na risku. Jestli by to teda pomohlo. Předchozí kolo mělo 3×10, tam jsem na řazení nesáhl roky.
Primala provozuju doma dva (a skladam je take sam) – a bud a) jezdis uplne mimo to, kam je vlastne ten ram zamereny a nebo b) ses jen nikdy poradne neprojel s teleskopem a to „vyhovuje pevna“ je strasne popleteny dojem. Popravde si myslim ze b) je spravne a sam se nad tou blahovosti jednou pousmejes.
Tohle kolo a geometrie si toho necha strasne libit, klidne muzes v budoucnu pritlacit na zdvihu. At slouzi!
Jj, šoupni tam teleskop a uvidíš, co to znamená z kopce střela, takhle je potenciál kola poloviční. Ale jinak paráda ;)
Až zkusíš teleskop, budeš se tlouct do hlavy, že už jsi ho tam nedal dřív.
Hadice přední brzdy má normální délku – nezkracovat. Hadici zadní brzdy a bowden řazení stáhnout k sobě bzzz páskama a bude to ideál.
Pěkně poskládané. Minulý rok jsem stavil své v XL. Překvapilo mě co všechno vyjedu. Sjezdy si užívám více než na předešlých xc kolech se 100mm zdvihem. Rám je dost tuhý a jde znát každé šlápnutí do pedálu. Celkově jsem spokojený a taky zatím vozím pevnou sedlovku. Jediné co mě trochu vadí je krátká hlava 100mm. S vidlicí 140mm mám pod představcem 3cm podložek a rodla s 6cm zdvihem. I tak jsou rodla stále pod sedlem. Tohle lidi s rámy S-M neřeší. Toš užívej.