Kolo na dny, kdy se chci projet rychle v terénu, ale zase se mi nechce nastřádat na gravelu.
Nebylo nové. Zatím spokojenost, asi bude plnit, co jsem od něj chtěl. Vyměnil jsem jen kola a dal oblíbené sedlo – bohužel zámek nedá karbonové ližiny, tak jsem musel dát základní verzi. (Dá se koupit jiná horní část zámku a pak tam karbon jde. Sedlovka se bude měnit celá, takže to teď řešit nebudu.)
S komponenty spokojenost, nějaké drobné úpravy ještě budou – sedlovka určitě delší (počkám na dostupnost nové verze), jiné gripy, kratší kliky a popřemýšlím, jestli nedat nižší řidítka – mám doma stejná jen s 10mm zvednutím.
Brzdy – překvapily mne páky – nikdy jsem je nechtěl, vždy mi přišly robustní, ale ve výsledku jsou skvělé. Bude výměna desek – jsou tam organiky. Už dlouho vozím v Hopech sintrovaný desky – brzdí pak mnohem lépe.
Elektrika je docela návyková, jen bojuju s logikou ovládání, což je asi o zvyku.
Velký R-Ibis se teď mohl posunout do opravdového AM setupu a konečně už nebudu muset řešit, jestli chci dát rychlé pláště nebo odolné, jestli tam mít platformy nebo SPD, a nemusím se trápit s jeho váhou.
Rychlý soupis komponentů
IBIS Ripley V4 velikost M, Fox Float DPS Factory Evol, 120mm
Vidlice Fox 34 Factory Fit 130mm
Kola Newmen SL 30 karbon
Pláště Forekaster 2.4, vepředu 3C
Řazení XX1 AXS
Kazeta X01 10–52 (skok 42–52 je peklo)
Kliky Truvative Descendant Karbon 170mm/30z (budou 165mm)
Pedály XT trail
Brzdy Hope Tech/X2, kotouče 180mm
Sedlovka Fox Transfer Factory 150 (určitě vyměním za větší zdvih)
Řidítka Ibis karbon 760mm/ zdvih 25mm (možná výměna za 10mm zdvih)
PS: umýt jsem to mohl, ale nechtěl
(vloženo 28.4.24)
Už z náhledu bylo jasné čí je to kolo. :) Máš ho vymazlené jako vždy. Super.
Nakonec tam vložky mám.
Vzadu je standardní 0.6 vložka, vepředu 3 tokeny – takže taky standard pro Fox 34.
Asi to trochu poladim kompresí. Vzadu Ibis doporučuje jezdit open mod na 2 (zatím jsem měl jedničku) a vepředu se dá fit patrona v otevřeném módu taky přitvrdit – zkusil jsem pár kliků přidat a pocitově to není horší v citlivosti a na doraz to už tolik nechodí.
Objednal jsem ještě jeden token do vidlice takže možnost úpravy tam ještě bude.
Gargamel: moc hezká stavba. Takhle by asi vypadal můj pokud bych ho měl jako jediné kolo. Tvůj Ripleyi teď hodně připomíná moje Ripmo.
A protože jsem si pořídil konečně rychlou 29 tak SC jsem konečně mohl překopat ne regulérní kid-bike. Jen budu muset pořešit převodník – 28 bude asi málo i pro menší dítě. Bohužel se převodník na tyhle kliky už asi nebude dát sehnat.
PS vím, že je zvěrstvo cpát karbonového Santu 10 letym dětem, ale když už je doma :-)
Já nedávno postavil na rámu AF. Mám podobný názor ohledně progresivity. Asi taky zkusím tokeny. Při šlapání ten DW link funguje výborně. To jsem byl překvapen, jak moc je to efektivni.
Pláště mám teď DHF/HR nebo DHF/SS. Rád bych zkusil něco v kombinaci s Rekonem vzadu.
Sporťáku – ty žiješ :-) Díky za pochvalu, ale ono to zase takové terno není. Měl jsem docela štěstí na bazaru, cena byla hezká a ať na tlumič, který potřeboval servis zatím vše ostatní vypadá dobře.
Makléř – dnes jsem ty pláště vytáhl do známého terénu a musím říct, že to ve výsledku tak špatně není. Jede to podlee moc dobře, věci, kde normálně na udržení rychlosti došlapávat, na tomhle spíše dobrzďuju. Předek je špatný na sypkém, to má člověk pocit že to pořád jede lehce smykem, na tvrdém to ale drží velmi dobře a Rychlebské šutry úplně v klidu.
Zadek určitě nechám, předem se uvidí, podle toho, kam to kolo budu ve výsledku tahat. Na MTB-gravel dlouhe vylety rozhodně spíš nechat, na techničtější ježdění dopředu HDR. Ale spíš to takhle nechám a do Rychleb budu dál tahat Ripmo – na platformách jsme jistější a v prudkých výjezdech je rozdíl v rychlosti zanedbatelný.
Pružení je na tom kole hodně pohodlné až moc měkké. Nikdy jsem ještě na žádném kole nemusel řešit malou progresivitu, ale tady budu muset – často jsem na dorazu. Předtím to jezdil hodně lehký člověk, je možné, že ve vidlici i v tlumiči nejsou žádné vložky – budu se na to muset podívat.
Roky jsem sem nezabloudil a když jsem si vzpomněl, tak se podívám na tvůj profil a hned zase taková raketa! Navíc ještě jenom pár dní stará. Co na to objektivně říct? Snad jenom, že se těším s čím příjdeš příště! :-)
Teď zkouším Forekaster 2,4 ve předu a Rekon 2.4 vzadu, měl jsem ve předu Rekon 2.6 a ten v bahýnku pěkně plaval. :-)
Maajkee – nestraš, zatím je osahávám, ale je pravda, že mi přijdou takové trochu… asi jak říkáš :-)
Tahle kompletní kola jsem zkoušel na Ripmu, když jsem se z něj snažil udělat rychlejší kolo (dostal jsme ho na velmi zajímavých 14 kg). Dopadlo to tak, že v prvním sjezdu jsem se do toho pustil dle zvyku a v první zatáčce si lehnul :-) Tak jsem tam vrátil 35mm ráfky s pořádnými plášti a tahle kola pak přehodil na Ripleyho. Zatím na nich mám nalítáno do 200km z toho na tom 3C vepředu asi jen stovku (předtím tam byl dual). Ještě to budu testovat, ale nevylučuju, že se časem vrátím k osvědčené kombinaci DHR 3C + Rekon ve 2,4. Nevím, jestli má cenu zkoušet vepředu Dissectora – rozdíl v rychlosti na předku asi bude malý a v gripu zase velký. Kolo jsme koupil na Rekonech 2,6, ale to určitě vozit nechci.
Moc hezký! Jak ty pláště, jezdíš je dlouho? Já tenhle Forekaster v2 zkoušel a příšlo mi, že na zadku nejede a vepředu nedrží :)
Mám taky 175 a sedlo vozím jen asi o 0,5 cm výš než ty, tak v tom nevidím problém.
Jo a měřím asi 175cm, výška sedla je 70cm. Nejde o výšku ani délku nohou, problém je jinde – v kyčlích a věku :-)
Díky všem za komenty.
AXS – vím, že se to dá přehodit, ale pořád se často přehmatávám.
165mm kliky vozím už asi 2 roky, ze začátku na trenažéru, pak na všech silnicich, teď na Ripmu a budu to dávat i sem a ještě to čeká i gravel. Byla to změna, která mi za poslední dobu nejvíce pomohla. Cítím to hlavně na silnici, ale chci to sjednotit i v terénu, kde to má výhodu i v lepší prostupnosti – u moderních kol s nízkým středem se každý milimetr počítá.
Jede to fakt hezky, Jen si musím zase trochu zvykat na jiné pláště a geo – zatím tomu nevěřím, jak bych měl a jezdím asi zbytečně opatrně. Přece jen jsme na kole už dlouho neměl nic jezdivějšího než Miniony – Ripmo má teď Assegai + DHR (naprosto geniální kombo), předtím roky DHF+DHR.
Paráda!
Moc povedený rybízek! To musí letět jak cyp… ;-) Nechybělo mnoho, a málem jsem sedlal většího bráchu.
Jsi si dovolil napsat že král je nahý – že gravel drncá ? To ti teda gravel ultras pěkně spočítají … :-D
Kolo fajn, ale je dobře že u HD6 konečně udělalu rovnou horní trubku.