Ahoj. Chtěl bych koupit 26 Rebu, potrebuju 80 mm. Zatím jsem našel jen 100mm a 120mm verze. Neřešil někdo snížení zdvihu? Podle rozkresu to vypadá, že se musí koupit celá vzduchová část, samotný shaft jsem pro daný zdvih nenašel. Chápu tu správně?
Zkusím ještě někde poptat přímo 80 mm verzi…
(vloženo 9.5.24)
Klasická soloair reba „nejde“ předělat spacerem,díky přepouštěcímu kanálku ,který tvoří mrtvý bod..
Délkou pístnice to lze
Přehozením do pravé vytvořit ala dualair a do levé tlumící patronu..
Provokatére. Tolik jich určitě nepotřebuješ ;-)
Tak vložky do náboje doma nemám, vzpomněl jsem si, že ke kolům byly jen ty zadní. Ne že by se nedalo sehnat. Ale tu pevnou bych asi bral – skoro pořád se bude sundávat přední kolo.
Kdo by to byl řek, že bude někdo poptávat takhle atypickou věc…:)
Mám doma 2 Reby DA s tapered krkem – jetou černou a úplně novou bílou. K tomu mám teda ještě navíc bílé spodní nohy pro osu 110×20. Takže jednorožec existuje…:) Jen teda s oběma mám určité plány, takže nejsou úplně na prodej…
Easy rider: to mne zajímá. Protože pořád uvažuju nad tím, proč by to nemělo jít. Jiné vidlice, které jsou funkčně soloair se pomocí spacerů upravovat dají (osobně mám třeba zkušenost s Manittou).
Zase tak moc tomu vnitřku vidlice nerozumím, zvládám základní servis. Takže nevím, jestli by tam třeba měl být problém v přepouštění vzduchu mezi pozitivní a negativní komorou pokud to nebude chodit až do úplného roztažení?
Jj, resilo se to tehdy jen spacerama, budto vyndat nebo vlozit dle toho, jak jsi chtel zdvih… A navic predpokladam, ze to mas na detskokolo a tam se rozhodne DA bude hodit!
Člověk něco napíše a ono se to najednou objeví.
https://www.cyklobazar.cz/…k-soc-sid-26
Sice to není úplně kombinace kterou bych preferoval – pevná osa, tapered, ale vhodné koncovky k náboji asi najdu a hlávko budu brát taky s orig redukci na rovný krk. Takže by to šlo.
U toho duálu stačí redukční vložky na shaft do pozitivní komory, že? Vím, že se to dá vyřešit i vyšším tlakem v negativce, ale když už, tak pořádně…
Po vidlicích na bazaru pátrám. Ale je to docela bída. Moc to nespěchá, potřebuju to vyřešit během několika měsíců, takže zatím hlavně zkoumám možnosti.
TJK – to zní vlastně docela jednoduše a logicky. Jestli ta horní plastová „hlava“ s těsněním drží opravdu jen na jednom příčném šroubu skrz, tak by to mohlo jít docela jednoduše.
vyndat Shaft a nechat ho zkratit? Takhle mi delali na Lyrika shaft na 100mm
@Lister: Kdyby sis s tim chtel hrat, tak tu mam starou rebu dual air, kde jsou po smrti vnitrni nohy. Treba by slo vybrakovat vnitrek a predelat tu tvoji.
Je to sólo Air. Takže táhlo se musí vyměnit. Ale vypadá to, že jej neprodávají samostatně ale jen v kitu včetně horního víčka komory a další dílů, které ve výsledku na výměnu potřeba nejsou.
Pokud je to DualAir s ventilkem dole, řešilo se to podložkama pod vzduchovým pístem (u starší verze). Jestli je to SoloAir, tak to tak jednoduše nepůjde.
Kdysi jsem měl vidlici s TALASem, zvihy 100–120–140 mm. Rozdíl 20 mm na zvihu je sakra znát…
Nebo otočit představec do negativu.
80 a 100 mm je zanedbatelný rozdíl. Při 20% SAGu je to 16 mm. Takže ubrat jednu podložku pod představcem, více neřešit a raději jezdit
Geo je dělaná na 440 mm pevnou. 100 mm je v sagu pořád o 2 cm víc. Kokpit už dolu nepůjde. Těžiště bude vysoko. Už jednou jsem to tak postavil a nebylo to dobře.