Tech. dotaz - Reba 26 snížení zdvihu

Přidat foto

Ahoj. Chtěl bych koupit 26 Rebu, potrebuju 80 mm. Zatím jsem našel jen 100mm a 120mm verze. Neřešil někdo snížení zdvihu? Podle rozkresu to vypadá, že se musí koupit celá vzduchová část, samotný shaft jsem pro daný zdvih nenašel. Chápu tu správně?

Zkusím ještě někde poptat přímo 80 mm verzi…

(vloženo 9.5.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
allrose
allrose

13.5.24 10:06

Klasická soloair reba „nejde“ předělat spacerem,díky přepouštěcímu kanálku ,který tvoří mrtvý bod..

Délkou pístnice to lze

Přehozením do pravé vytvořit ala dualair a do levé tlumící patronu..

Reagovat
Lister
Lister

10.5.24 18:54

Provokatére. Tolik jich určitě nepotřebuješ ;-)

Tak vložky do náboje doma nemám, vzpomněl jsem si, že ke kolům byly jen ty zadní. Ne že by se nedalo sehnat. Ale tu pevnou bych asi bral – skoro pořád se bude sundávat přední kolo.

Reagovat
alinceb
alinceb

10.5.24 15:41

Kdo by to byl řek, že bude někdo poptávat takhle atypickou věc…:)

Mám doma 2 Reby DA s tapered krkem – jetou černou a úplně novou bílou. K tomu mám teda ještě navíc bílé spodní nohy pro osu 110×20. Takže jednorožec existuje…:) Jen teda s oběma mám určité plány, takže nejsou úplně na prodej…

Reagovat
Lister
Lister

10.5.24 14:40

Easy rider: to mne zajímá. Protože pořád uvažuju nad tím, proč by to nemělo jít. Jiné vidlice, které jsou funkčně soloair se pomocí spacerů upravovat dají (osobně mám třeba zkušenost s Manittou).

Zase tak moc tomu vnitřku vidlice nerozumím, zvládám základní servis. Takže nevím, jestli by tam třeba měl být problém v přepouštění vzduchu mezi pozitivní a negativní komorou pokud to nebude chodit až do úplného roztažení?

Reagovat
easyrider
easyrider

10.5.24 14:21

Solo air se dá podložkovat. Takže no problem :)

Reagovat
scret
scret

10.5.24 11:06

Jj, resilo se to tehdy jen spacerama, budto vyndat nebo vlozit dle toho, jak jsi chtel zdvih… A navic predpokladam, ze to mas na detskokolo a tam se rozhodne DA bude hodit!

Reagovat
Lister
Lister

10.5.24 09:42

Člověk něco napíše a ono se to najednou objeví.

https://www.cyklobazar.cz/…k-soc-sid-26

Sice to není úplně kombinace kterou bych preferoval – pevná osa, tapered, ale vhodné koncovky k náboji asi najdu a hlávko budu brát taky s orig redukci na rovný krk. Takže by to šlo.

U toho duálu stačí redukční vložky na shaft do pozitivní komory, že? Vím, že se to dá vyřešit i vyšším tlakem v negativce, ale když už, tak pořádně…

Reagovat
Lister
Lister

10.5.24 09:32

Po vidlicích na bazaru pátrám. Ale je to docela bída. Moc to nespěchá, potřebuju to vyřešit během několika měsíců, takže zatím hlavně zkoumám možnosti.

Reagovat
scret
scret

10.5.24 09:29

Anebo to jednoduse vyresit starsi Rebou nebo SIDem s DA :)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

9.5.24 20:39

Přidám se k ostatním, 20mm na zdvihu jde dost znát.

Reagovat
Lister
Lister

9.5.24 17:10

TJK – to zní vlastně docela jednoduše a logicky. Jestli ta horní plastová „hlava“ s těsněním drží opravdu jen na jednom příčném šroubu skrz, tak by to mohlo jít docela jednoduše.

Reagovat
TJK
TJK

9.5.24 15:35

vyndat Shaft a nechat ho zkratit? Takhle mi delali na Lyrika shaft na 100mm

Reagovat
orm
orm

9.5.24 15:18

@Lister: Kdyby sis s tim chtel hrat, tak tu mam starou rebu dual air, kde jsou po smrti vnitrni nohy. Treba by slo vybrakovat vnitrek a predelat tu tvoji.

Reagovat
Lister
Lister

9.5.24 15:09

Je to sólo Air. Takže táhlo se musí vyměnit. Ale vypadá to, že jej neprodávají samostatně ale jen v kitu včetně horního víčka komory a další dílů, které ve výsledku na výměnu potřeba nejsou.

Reagovat
Pekáček
Pekáček

9.5.24 14:26

Pokud je to DualAir s ventilkem dole, řešilo se to podložkama pod vzduchovým pístem (u starší verze). Jestli je to SoloAir, tak to tak jednoduše nepůjde.

Reagovat
mikymik
mikymik

9.5.24 11:30

Kdysi jsem měl vidlici s TALASem, zvihy 100–120–140 mm. Rozdíl 20 mm na zvihu je sakra znát…

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

9.5.24 10:54

Nebo otočit představec do negativu.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

9.5.24 10:53

80 a 100 mm je zanedbatelný rozdíl. Při 20% SAGu je to 16 mm. Takže ubrat jednu podložku pod představcem, více neřešit a raději jezdit

Reagovat
Lister
Lister

9.5.24 10:50

Geo je dělaná na 440 mm pevnou. 100 mm je v sagu pořád o 2 cm víc. Kokpit už dolu nepůjde. Těžiště bude vysoko. Už jednou jsem to tak postavil a nebylo to dobře.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

9.5.24 10:45

dal bych 100 a snížil kokpit

Reagovat

Další galerie z kategorie

Barcak 10
hovado_cz 6
alinceb 6
Janouch 35
orm 8
xtonda 5