Takto vozí náklad do práce.
Dojížďák do práce (40 km kombinací silnice – dlažba – šotolina). Trochu těžké (nosič, blatníky, stojan), ale účel cestovního kola plní dokonale.
Zatím najelo 8000 km – výměna plášťů a řetězu, nutnost přenýtovat závitové vložky pro držák nosiče v zadní stavbě, prasklý drát ve výpletu, výměna omotávky a bowdenu přehazovačky. Jinak vše OK.
Když bylo nové, bylo to „dodělej si sám.“ Navztekal jsem se s brzdami – dosedací plochy na rámu nebyly řádně zafrézovány. Hlavové složení volné. Přetažené konusy. Ale nakonec to jezdí dobře.
(vloženo 12.5.24)
Značka | MMR |
Model | X-Grip |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12.3 (kolo bez příslušenství a pedálů má papírově 10.2 kg) |
Rám | Alu |
Vidlice | Karbon |
Kliky | GRX 30-46 |
Středové složení | Shimano BB-RS501 |
Přesmykač | Shimano GRX FD-RX810 |
Měnič | Shimano GRX RD-RX810 |
Řazení | Shimano GRX ST-RX600 |
Převodník | Shimano GRX 30-46 |
Kazeta | Shimano 105 - 11-34, 11s |
Brzda přední | Shimano GRX BR-RX400 |
Brzda zadní | Shimano GRX BR-RX400 |
Ráfek přední | Shimano WH-RS171 |
Ráfek zadní | Shimano WH-RS171 |
Pedály | Shimano XT PD-T8000 |
Řídítka | Ritchey |
Představec | Ritchey |
Sedlovka | Ritchey |
Sedlo | Selle Italia |
Pláště | Hutchinson Overide 38 |
Děkuji! Jedna cesta. Ale švindluji. Ráno si pomohu vlakem a jedu jen 12 km (+80 výškových metrů). Odpoledne pak těch 40 km (+ 150–300 m výškově, podle trasy).
A nejezdím to každý den, jen tak 2× týdně přes sezónu, v zimě tak 3–4× do měsíce.
Jezdím to od 2020. V 2018 jsem změnil práci. Protože se mi to zdálo daleko, přestal jsem přes léto jezdit na kole. To se záhy podepsalo na kondici a hmotnosti. Tak jsem koupil místo předchozího těžkého krosového kola toto a zase začal jezdit, byť méně často.
Trochu kříž je se zavazadlem. Toto je dodo (brašna vyztužená překližkou, připevnění gumicuky). Zatím nejlepší řešení, ale na trhu něco lepšího, co by mě zaujalo, nevidím.
Děkuji! Ano, pracant, to je to správné slovo. Je fakt, že když s ním vyrazím na výlet či projížďku, jsem s takto nastrojeným kolem za exota.
Vlastně to je kříženec městského kola s gravelem. A mimochodem, je to docela praktické kombinace.
To je pravda. Zvažuji tam donýtovat kousek gumy. Vodě se teda vyhýbám, ale když jí neuteču, je střed docela zaprasený.