Když jsem se rozhodl, že předchozí kolo půjde k novému majiteli, začalo vymýšlení, co místo něj pořídit. Jestli zůstat u trailbiků nebo se zbláznit a dát dokopy něco s vyšším zdvihem. A pořídil jsem „Zázvorku“.
Barva mi naprosto učarovala. Ze sériovky zůstal jen rám, pohon, představec a sedlo. Všechno ostatní šlo na bazar. Původní podvozek Fox nahradil Rock Shox (tak nějak ho mám raději, je pro mě jednodušší na nastavení a nelíbí se mi kashima coating), do zadního kola šla vložka Tuboligh Diamana HD. Zbytek věcí jsem přehodil z předchozího kola, doplnil o (pro mne) nezbytné nářadíčko a pumpu OneUp a Peaty
s HoldFast ToolWrap, doladil ventilky Peaty
s a dolil tmel do gum. Váha kola je tak, jak je vidět na fotkách.Parkuje mi doma sice teprve měsíc, ale už jsem na něm jel TT EN, svezl se na Shöecklu, Rychlebkách i lokálních trailech. Napřed jsem se dost bál, jak kolo pojede do kopce, jeslti jsem neudělal blbost. Nahoru stoupá malinko hůř než předchozí kolo, ale to není nic, co by trocha ježdění a lepší fyzička nevyřešila. Dolekopcom je totálně jiná písnička, kolo jede neskutečně. A já se u toho jen směju jak malé dítě na Vánoce.
V plánu je ještě trocha úprav na kokpitu, pravděpodobně delší sedlovka a časem trocha tuningu.
Update kola už proběhl na několika frontách. Jako první šla do světa sedlovka, 170 mm bylo málo. Nahradila je OneUp V3 210mm. Dál jsem měnil řídítka za Burgtec RideWide Enduro – kokpit je o 2cm níž a výrazně líp se s kolem manipuluje. Jako třetí šly na řadu pláště. Competiton Line od Micheliny vystřídala Race Line a nemůžu si je vynachválit. Jezdit tlaky 1,1/1,3 baru při 85kg je prostě boží!
(vloženo 19.5.24)
Značka | Cannondale |
Model | Jekyll 1 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | LG |
Hmotnost | 16.9 |
Rám | Jekyll Carbon, 165 mm zdvih, Proportional Response Geo, High Pivot, Ai Offset |
Vidlice | Rock Shox ZEB Ultimate RC2 180 mm |
Tlumič | Rock Shox Super Deluxe Coil Ultimate 205x65, 425 lbs pružina |
Hlavové složení | Integrované, tappered |
Kliky | Sram X1 170 mm, DUB Wide |
Středové složení | Sram DUB BSA |
Měnič | Sram GX Eagle AXS |
Řazení | Sram GX AXS paddle |
Převodník | Sram X-Sync Eagle 32z 3mm offset |
Kazeta | Sram GX Eagle 10-52 |
Řetěz | Sram GX |
Náboj přední | Mavic DeeMax Enduro SL Boost 28 drátů |
Náboj zadní | Mavic DeeMax Enduro SL Boost Sram 28 drátů |
Brzda přední | Sram Maven Ultimate, Sram HS2 200 mm |
Brzda zadní | Sram Maven Ultimate, Sram HS2 180 mm |
Brzdové páky | Sram Maven Ultimate |
Ráfek přední | Mavic DeeMax Enduro SL |
Ráfek zadní | Mavic DeeMax Enduro SL |
Dráty | Straightpull, ploché |
Pedály | Burgtec MK4 Composite |
Řídítka | Burgtec RIDEWIDE ENDURO ALLOY 770/30 |
Představec | Burgtec Enduro MK3 50 mm |
Sedlovka | OneUp V3 210 mm |
Sedlo | WTB Volt |
Pláště | Michelin Wild Enduro 29x2.4"/2.5" MS/MH Race Line |
V jakém stavu je vložka zatím nevím, zjistím jak budu přezouvat kolo. Na Diamanu jsem přešel proto, že rád zkouším nové věci a CushCore zůstal v kola novému majiteli. Ale věřím tomu, že to vydrží více než jednu sezonu. CushCore vydržel hrozně moc, vozil jsem tu XC verzi cca 5 let v zadním kole na trailbiku, ráfek mi zachránil nespočetně krát, na defektu jsem s ním taky párkrát dojel domů a ikdyž v něm bylo pár sekanců, tak držel a fungoval neskutečně. Jen je to oproti Diamaně těžítko a nejde použít s jinýma ventilkama než s těma, které mají boční díry.
Aha a z jakého důvodu jsi přešel z Cushcoru na Diamana? Jinak ten pocit z Cushcoru v kole byl jaký?? Jako že to nejelo? A už ses díval na vložku po tom co máš na ní najeto? Podle testů ten Cushcore ma asi nejlepší odolnost ale tahat 290g v kole navíc se mi nechce … Tahle vypadá slibně, ale nerad bych, aby to byla 1sezonni záležitost.....
Treeper: nemám na ní zatím moc najeto. Nicméně srovnání s CushCore zrovna mám, protože jsem ho vozil na minulém kole. Co se týká nandávání do kola, tak Diamana vede na plné čáře, práce s ní je výrazně lehčí. Pocitově se to kolo chová stejně jako když jsem tu vložku neměl (první asi týden ježdění na tomhle kole), kdežto CushCore byl poznat ihned. Pár šutrů a kořenů už na ráfek šlo, ale zatím bez ztráty kytičky a ráfky a pláště jsou pořád v pohodě bez náznaku poškození.
Super kladivo, Jak hodnotíš tu vložku Diamana? Přemyšlím o koupí nějaké vložky do bezduší, ale zatím jsem nenašel krom Cushcore žádnou co by byla dostatečně odolná, tvarově stálá a nesající… , ale ta Diamana vypadá docela slibně…
Tofifee: já zase zvažuju, že půjdu cestou těch 38 a dám o něco málo delší představec. Jsem pořád ve fázi rozhodování a zkoušení.
theedge, Honik: oproti Code RSC, co jsem měl na předchozím kole jsou Maveny opravdu mnohem větší kotvy. Musel jsem udělat i „downgrade“ kotouče na zadním kole a dát tam nejmenší možný, tak jak radí Sram. Pocit na páce je malinko jiný než u Code, ty mi přišly hodně měkké a lehké na zmáčknutí. Maveny mají (alespoň podle mně) na začátku takový malinký odpor, který je potřeba překonat. Dávkovatelnost a čitelnost těch brzd je skvělá a rozhodně je dolů z kola nedám.
A ten tlumič, no klasické ovládání se tam nevejde :D tohle je provizorka, už mám vytištěno nové a čekám, až dorazí.
Řídítka chválím, mám je v plánu taky. Teď mám 38ky a furt to není ono…
5*