SAVA BARN 4.4 cize 8.37kg
cockpit canyon 60cm a 6cm. na kolesa priestor aj na 26 co je parada.
XX1 - 11 kolo radi spolahlivo
sram-cruz a 160gramove pedale(oba spolu) co uz maju 2roky :)
sedlovka sedadlo noname carbon china.
Výhodná akcia v ALZE ma podnietila k výmene bicykla pre dcéru. A keďže pôvodné komponenty na SAVA bicykloch nie sú v najlepšej kvalite, pár vecí muselo prejsť obmenou. Výhoda rámu je, že sa tam zmestia aj 26-palcové kolesá, čo otvára potenciál do budúcnosti. Materiál rámu nabáda trochu „gramovať,“ a tak som sa aj ja s tým trochu pohral. Váha skončila na 8,37 kg, pričom by sa dalo určite ísť ešte o 100 g nižšie, napríklad len na gripoch. O výmene kolies ani nehovorím, ale to už je určite nákladnejšia investícia. Výmena radenia z Altus na SRAM XX1 bola ani nie tak kvôli hmotnosti, ako kvôli rozsahu. Po zhliadnutí pár prestavieb a konzultáciách s niektorými z vás som išiel u pár vecí na istotu (kluky + prevodník). Úpravu ešte isto potrebuje kokpit, kde mi príde, že by to chcelo menej ako 6 cm. Toto tam nahodím späť asi za rok :)
(vloženo 21.5.24)
Značka | SAVA |
Model | BARN 4.4 |
Modelový rok | 2022 |
Hmotnost | 8.37 |
Rám | Sava HTS Carbon |
Vidlice | Sava HTS Carbon |
Kliky | Cruz bike 150mm 24mm spindle |
Středové složení | YZ Outdoor Store |
Měnič | XX1 - 11kolo |
Řazení | GX - 11kolo |
Kazeta | XT 11-42 |
Řetěz | X1 |
Brzda přední | tektro |
Brzda zadní | tektro |
Brzdové páky | tektro |
Pedály | KOCEVLO-Carbon |
Řídítka | canyon cockpit CP004 carbon 6cm |
Sedlovka | china carbon |
Sedlo | china carbon |
Pláště | Rocket Ron Performance Addix 24x2.10 kevlar |
Když jsem ladil kliky u našeho Barna, tak jsem tam dával 140. 150 vlastně nedávalo vůbec smysl namísto 152.
Jinak pozor na místo, kde převodník míjí chainstay. Klukovi se tam už párkrát nachmoustal řetěz a je to tam dodrbaný. Přijde mi, že ořech jde při šlápnutí dozadu celkem ztuha.
Kolko vazi ram samotny? A vidlica? Pretoze mi to pride skvela vaha, na to, ze na kolesach a plastoch by si bol schopny osekat este pol kila.
Kolo parádní, ale jak už padlo, tak ty kliky jsou moc. U dítěte by to mělo být cca délka klik = výška dítěte. Doporučil bych koupit ještě 130mm nebo 140mm. Střed ani převodník netřeba, takže to ani nebude taková palka. No a ty 150mm si dát do šuplíku a až doroste, tak to zas prohodit.
povodne tam boli 152mm nahradene 150. siel som podla povodnych , podla podobnych prerabok, podla tabuliek na nete. trochu som aj kalkuloval do buducna. ked podrastie. nechcem to len na sezonu dve. preto aj tie riaditka zo 6cm predstavcom. tie zhodim. a zatial dam kratsie. tesim sa ze tam vojdu 26tky kolesa.. uz sa po nejakych obzeram. na zaciatok tam dam 1,5hladke plaste nech to ma na cestu :) s tym ze mi pride pila 30malo. mozno skusim dat 32 len neviem ci vojde.
ta váha kol je dost, to by pro děcko bylo hodně znát. Já jsem na podzim stavěl na osvědčených nábojích z Alíka, k tomu 1,8 dráty z Bottica a ráfky Ryde Edge 22 a na 27,5 váha cca 1500 gramů při ceně asi 4500,–
Gro nadbytocnej vahy v tomto momente urcite zabezpecuju kolesa.. len predne bez kotucu bez plasta. malo cez 900gramov.
dcera má 24ku Al od Amuletu a s lehčíma plastema a pedalama jsem na stejné váze… takže proč je ten SAVA carbon tak těžký? a RU na zadku bych otočil… ;-)