Revolt Advanced 2021
Původní gravel Giant Revotl Advanced (na poslední fotce) se dočkal několika reklamací rámu a poslední barevná černo-lékořicová varianta si u mě kroutí již jedenapůl roční službu. Tak jsem mu dopřál nové rychlé podkůvky od Karla v kombinaci s Conti 5000 v šíři 32mm. Spokojenost veliká, ráfky jsou lehké (navážil jsem 1430g v páru) a jdou hnedka do pořádných toček. A oříšek také lahodí mému oušku. :)
Výplety měním podle terénu.
(vloženo 22.5.24)
mr. antik: Jen pro upřesnění, Kastary R29 na fotkách nemají karbonové ráfky, ale alu.
Pěkná kola! Co bylo špatně s rámem? Rám zezadu u sedlovky? Ten nový je aktuální model?
mr.antik: oboje záplety (silnice vs. gravel) mám podobné kvality a to co píšeš je samozřejmě pravda. Rozdíly v zápletech (těžké vs. lehké) poznám vždycky, hlavně v kopcích. Jinak kola co prohazuju jsou na třmenech brzd v naprosto stejné poloze … nemusel jsem ani ladit podložkami (měl jsem možná trochu štěstí), kamarád co to řeší podobně (dvoje záplety) taky v pohodě
To mikroštelování právě řeší (mikro)podložky pod kotouč (pokud máš uchycení 6 šrouby) ;-)
Já na to nemusím šahat ani na plečce s rychloupínákama, jen jsem si poznačil polohu rychloupínáku z obou stran oproti rámu/vidlici, ať to upnu pokaždé stejně :-)
Kluci, jeste jsem se za svuj zivot nesetkal s tim, ze bych nemusel doseridit brzd.trmen pri prohozeni vypletu, kolikrat i pri prohozeni kolach na stejnem naboji! Nemluvim tu o nejakych markantnich posunech, jen o mikrostelovani :)
Kazety me uplne netrapi, menim i retizky, protoze jedna kazetka je 11–28 a druha 11–36 ;)
Kouká na svoje 2135 g gravel kola s WTB ST i23 MTB ráfkama – no alespoň jsou odolné :-D (koupená zalevno na bazaru)
wilhelm: a jaké záplety máš na mysli? Tady jsou totiž dvě věci – ty PX2 jsou fakt těžká základní kola 1900g za pár tisíc vs karobny za 25tisíc… tam musí být rozdíl vždycky.
Taky mám na gravelu dvoje záplety (28 silnice vs. 44 gravel (Thundera)) a při výměně seřizuju pouze asi půlotáčky na přehazovačce. Výměna kol je pak chvíle. A co je nejvíc průšvih je, že nemám moc pocit, že by gravel záplety jely o poznání pomaleji (až když chci držet průměry víc nad 30 tak je to znát, na to ale zase nejezdím tak často hezké silnice) I tak pokukuju po čisté silnici, jen ji upřímně vůbec nepotřebuju a nevyužiju :)
FreeBoy: kazeta se dá mezi zápletama občas prohodit ;-)
A kdyby měl uchycení kotoučů na 6 děr, tak to může vyřešit podložkama pod kotouč a na třmeny nemusí šahat.
I ta kazeta by mohla jít vyřešit podložkou ať pak nešaháš na řazení.
formica.rufa – doseřídit přehazovačku a třmeny ano, ale pokud nesjíždíš kazetu na obou zápletech stejně, tak to nebude ideální,ne?
Jo už jsem si to přečetl celé, sorry :D
To nechápu. Na tý poslední fotce je fakt parádní kolo (lak i ten růžovo modrý polep) a je předělané zpět do nějaké giantovské sériovky? :O
Nene, nepřehazuju. Výplety mám komplet. Doseřídit třmeny a hazku je otázka minutky :)
A to přehazuješ i kazetu? A doseřizuješ přehazovačku?
Jinak taky jsem na gravelu spokojen s koly od Karla.
Vesměs jsem měnil, kvůli změně zaměstnání. Nejvýhodnější cesta do práce je prostě po asfaltu :-D
Vysoké ráfky s mojí hmotností jsem v hledáčku ani neměl :) Mám s nimi zkušenost a není to pro mě…
no já bych řekl že znát bude spíš ta tuhost… stoupneš ze sedla, šlápneš do pedálu a ono to prostě jede. To ti dá adrenalin a pak se vezeš. Ploché dráty přidají něco na aerodynamice ve větší rychlosti
Taky jsme si prošel touhle fázi, ale měnit celé kolo podle terénu je mnohem lepší a nejvyšší level je měnit podle počasí.
Lehká kola jsou fajn, ve výsledku je to ale hlavně placebo, protože jestli na tom nejezdíš městská kritéria, tak to nevyužiješ a aerodynamiku takhle nízká kola taky moc neovlivní.
A hmotnost dokonce se v celkové hmotnosti soustavy průměrného bajforisty schová úplně.
Zkoušel jsem jen Conti 5000 na obou ráfcích a musím říct, že na PX2 je to jakoby tě někdo držel za sedlo :)
Nutno ale říct, že PX2 byly o velký kus pohodlnější i na stejném plášti, ta šířka ráfku se nezapře.
V terénu proti PX2 neřeknu špatného slova!:)
no to je mi jasné dle čísel, ale spíš pocit – předpokládám hlavně na hladké silnici
Řekl bych, že tak půlkilový :))