Nový Epic 8 se tu zatím myslím neobjevil a já se dostal k jednomu z prvních kousků, tak se podělím o první dojmy. Fotky jenom rychlej cvak z dnešní vyjížďky, lepší možná někdy časem.
TLDR: je to dobrý, je to rychlý…
Jak se šlape? Velmi dobře, 120 zdvih nic nelimituje a skoro není ani potřeba zamykat, Brain mi nechybí, na střední režim skoro nehoupe ani na asfaltu a rozbitý rovinky na úplně otevřený tlumení a pořád jde krásně za pedálem. Lehký karbon ráfky tomu asi taky pomáhaj.
Jak to jede z kopce? Neuvěřitelně… Geo dodává hodně jistoty, na zadní to jde samo, do zatáček se skládá taky moc pěkně. Spíš se musím krotit, přecijen ty XC gumy a ráfky nejsou nesmrtelný. V mým nastavení s nižším sagem to většinou chodí do 100mm a těch posledních 20 využívám až na větší věci nebo chyby. Na XC poměry ten zdvih působí bezedně. První limit jsou brzdy, čtyřpístky Level sice nebrzdí špatně, ale na tuhle rychlost chybí maximální výkon, možná zkusím jiný desky.
Jak to řadí? Jde to… Transmission je drahej, je potřeba to nabíjet a řadí to celkem pomalu… Na druhou stranu bez odmlouvání přehodí i v prudkým kopci v záběru. Zbavovat se ho asi nebudu, ale dvakrát odvařenej z něj nejsem.
Celkový hodnocení?
Cyklostezkovej flex 4 / 5… Uhlí všude, geo podrží i po pár kouscích na zahrádce, po zadním kole to jezdí samo, jenže nedá se nic dělat, 1 bod dolů za chybějící nápis “S-Works”.
XC/maraton ježdění 5 / 5… Na tohle kolo se člověk vymlouvat nemůže, v jakýkoliv situaci je pekelně rychlý a limit je jenom jezdec. Navíc SWAT vychytávky konečně i na XC – nářadí schovaný pod košíkem a velikej úložnej prostor ve spodní rámovce.
(vloženo 25.5.24)
jj, ale gram ke gramu a rázem je to hodně :-) (optimální na to je singlespeed nebo převodovka u středu)
@LM: pak jeto soucet cely zadni stavby vcetne kola, plaste, .. ne? kdyz uvadis kazetu
Čím těžsí přehazka/kazeta, tím hůř funguje zadní stavba ;-)
Neodpružená hmotnost by měla být co nejmenší.
Přesně, jen samotnou XX hazku, kterou jsem fyzicky vážil, měla asi 460g reálně – gramová Park Tool váha.
embi: No, GX kliky sou hnusny, to zase jo :D Jenze vyrazne lehci sou az ty karbonovy XX a nejaky kliky potrebujes :) A kdyz koupim hazku, kazetu, retez a Wolftooth prevodnik na moje kliky, tak su zase na 20 litrech.
Ta informace o razeni Trasmissionu je zajimava. Zda se, ze je to obecne bud a neco, tj. razeni v tahu nebo rychle razeni. Mechanicke shimano Cues (linkglide) to ma stejne. Dobre razeni v tahu, ale pomalejsi nez hyperglide.
embi: Ja pocital celou sadu, bez bowdenu, ten netusim, kolik tak udela. Ale stejne si to koupim, az to teda nebude stat dvacet litru :D
yatza: a kolik vazi bowden, lanko, razeni pri srovnani gx vs gx asx T? neni to jenom o prehazovacce.
Reneks2: Ty joo fakt, T-type GX je oproti lankove GX sade tezsi o ctvrt kila, moje nadseni ponekud opadlo :D
Brain vlastně nahrazuje fly attendant, který je ve výbavě S-works a proto ti tam ten nápis nechybí (mimoto je SW rám jiný) – jak uvádíš. Transmission byl vlastně vyvíjen primárně pro elektrokola, proto je pomalejší a jeho hmotnost je brutální. Ale je to o zvyku, takže jak tomu dáš čas, bude to OK.
Jj, jen zadek, Tyreinvader, ale na závěry je zatím brzo… Na XC vozím o něco vyšší tlaky, než jsem vozíval dřív, plus výrazně širší gumy, takže ráfky už zas tak často netrefuju, ale za těch pár gramů ta jistota stojí. Na Scalpelovi jsem vozil jednovrstvýho Huck Norrise a s tím mám zkušenosti dobrý, akorát teď nebyl skladem.
mam na kole Tms pul roku. Moje zkusenost, kdy do kopce se snazim NEJAK dostat spis nez rychle je takova, ze ano je to lehce pomalejsi ale nijak me to nesere. Radi to presneji. Kazeta ma prijemnejsi rozsah. Ale pokud ma nekdo stary axs na kole zasadni drama se nekona… ale vyrzet by mela uricte dyl.
Na to, ze je to Spesl, tak se mi to taky libi!:) Ted jeste sehnat nekde ram za rozum… Jinak jakou vlozku lehkou tam mas? Jen na zadek?
JakeF: Minule sen jel KPZ Beroun a jel sem to s Transmission a zrovna zavod je neco, kde to ma nejvetsi vyhody. Radis jako bezmozek a funguje to lepe nez kdyz se snazis pracovat s tahem jak na klasice.
Zadny strileni, zadny zpomaleni kvuli tomu abys nacasoval prehozeni. V tech prudkejch pasazich, kde se radillo sem vzdycky toho predsebou dotahl o kus bliz jen protoze sem nic z toho nahore neresil… A prumer 500w sem nemel ???? Skoda…
Jo, to máš dojmy podobný jak já… Jen si nejsem jistej, kolik lidí na normální ježdění tuhle inovaci ocení, protože když člověk nejezdí do kopce 500 W průměr jak eliťáci, tak je mu celkem jedno, že to pod 500 W v záběru líp řadí :))
novej EPIC je bomba, dovolim si zareagovat na to transmission, ano, je to pomalejší než předchůdce AXS, jezdil jsem obojí, ale ta kultivovanost a řazení v záběru je o parník jinde, za mě udělal sram velký krok dopředu, nejsou uplny kokti, aby poslali na trh upgrade bez zlepšení, je potřeba zkoušet a neteoretizovat :)
Lehká vložka už tam je :)) spíš to půjde gramy dolů a ještě rychlejší gumy, tohle kopce musí závodit horekopcom, na blbnutí ve sjezdech mám pořád Enduro :))
Ja si stejne myslim ze na to das nejaky gumy, co se nebudou rezat:)… a pak az budes na tom vymejslet kosoctvercoviny, tak prijde vlozka atd…_:) jen otazka casu nez to bude mit 15:DDDDDDDDDD
Paráda a hezké zhodnocení biku…TLDR? Četl jsem KLDR a říkal jsem si, TVL co blbneš? :-))
Na webu mas holy kolo bez pedalu, nejspis nejmensi velikost, takze uplne daleko od reality nebudou.
Fotky udelam nekdy lepsi :) ale bude to trochu zavadejici, je to matnej ram a ja na nem mam Invisiframe, kterej zvyraznuje barvu, protoze i kdyz je matnej, tak je min matnej nez samotnej ram. Na slunci je to ted vyrazna cervena s metalickym efektem a blbe se to foti :)
Na webu uvadi 11.1kg. To se sekli o tolik? Jinak velice pekna masinka :)
JakeF: diky, to je v pohode vaha, kor po odecteni pumpicky a naradi (odhaduji tak 300g) to bude teda s pedaly cca 11,8 kg a jeste insert k tomu. To je fakt solidni. A rodla bych dal uz jen z principu nejake karbony. Ale fakt pekny, konecne eSko, co se mi libi po vsech strankach. Tak at to jezdi :-).
Nahrubo podle osobní váhy 12,1 kg jak je na fotce – vel. L, pumpička a set na opravu bezduší v rámu, SWAT multiklíč, držák na Garmin, bezduše a vzadu Tire Invader vložka.
Což mi ale přijde v pohodě váha na to, jak schopný to kolo je. Jedinou rozumnou úsporu vidím výhledově karbon řidítka. Všechno ostatní už by bylo na úkor funkce (sedlo, gumy), nebo by to začlo stát raketu.
Tohle je konecne Epic, ktery bych si, diky absenci brainu, dokazal predstavit sedlat. Moc povedeny kolo. O T-type jsem to slysel uz od vice lidi a nekteri se i radeji vratili zpet a axs 1. generace… Ulozni prostor je taky super a dalsi plus je vedeni ne hlavkem. Kolik to takhle s pedaly vazi? 12kg?
Na svých kolech jsem měl mechanický Eagle a Shimano XT, je to pomalejší proti oběma. Je to znát, že prioritizovali fungování v záběru, takže na závodění to bude dobrý, ale na běžný hobby ježdění trochu kompromis.
Ale zas ne že by to bylo nějaký zásadní drama, ono to funguje a řadí přesně, jen když do toho člověk zrovna nedupe naplno, tak je tam občas větší prodleva, než by člověk od elektriky čekal.