Ultina Vektor 2024

Přidat foto

Ahoj, v roce 2019 jsem spadnul z kola, rozdrtil si obratel, poškodil míchu a uplně ochrnul od prsou dolů. Když jsem se po roce vyhrabal z nemocnice a nějak si zařídil život, moc mi chyběl nějaký sport. Zkusil jsem (a zůstal) u basketbalu na vozíku, ale kolo v lese to prostě není :)

Přes počáteční váhání jsem si našel cestu k terénnímu handbiku, naučil se na něm jezdit a můj první model od Rakušanů po roce zcela zdemoloval. A protože co si neuděláš sám… Dal jsem se dohromady s jihočeskou firmou Ultina a kluci mě dali neuvěřitelnou důvěru a svobodu (a šikovný lidi k ruce) a já si prostě nový, odolnější a (nej)lepší terénní e-handbike vyvinul po třech letech práce sám. A to je on v jeho nejnovější generaci!

Doufám, že tahle trošku reklama nevadí, ale bike-forum beztak není moje cílovka :) Každopádně Vektor je nyní v prodeji, info na našem webu.

(vloženo 10.6.24)

snílek
Ohodnoť bajk: (5  / 48 hlasujících)
Značka Ultina
Model Vektor
Modelový rok 2024
Velikost univerzální
Hmotnost 46kg
Rám Ultina, slitina hliníku 7020
Vidlice Ultina
Tlumič Fox Float DPS 210x55, 150mm zdvihu
Hlavové složení Ultina integrované
Kliky Ultina 160mm
Středové složení Bafang BBS02
Měnič Rohloff
Řazení Rohloff 14r.
Převodník Max1 NW 40z.
Kazeta Rohloff pastorek 21z.
Řetěz Sram
Náboj přední Rohloff
Náboj zadní Novatec 15x100
Brzda přední Shimano MT520
Brzda zadní Shimano Deore
Brzdové páky Shimano MT520 + Tektro Auriga Twin
Ráfek přední Mavic E-XM 430 29"
Ráfek zadní DT Swiss X432 29"
Dráty DT
Pedály Ultina madla se silniční omotávkou
Sedlo Ultina sedák s paměťovou pěnou
Pláště Maxxis Shorty DD + Maxxis DHRII EXO 29"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
crom
crom

13.6.24 13:21

Stejně z toho uděláš šrot:))

Reagovat
snílek
snílek

12.6.24 21:28

Manas: Ahoj, jasně, dej mu vědět, budu moc rád. Na zadní brzdy si vyrábíme vlastní rozdělovací téčko. Trošku byla laborace s konusy závitů šroubů hadic, ale funguje dobře. Odvzdušňujeme nejdřív jeden třmen, pak druhý. Pro spolehlivost je každopádně naprosto zásadní používat páky určený na dva třmeny a na minerální olej existuje na trhu jediná, Tektro Auriga Twin. A tu tam máme :)

Reagovat
Manas
Manas

12.6.24 21:03

Hele, a dotaz na zadni brzdy – mas tam rozdelovac? Ten co jsme resili u kamarada tak pry obcas zlobil. Nekde se prisaval vzduch, tak sem premyslel jestli to nemas resene jinak. A druha otazka s tim spojena, jak odvzdusnujes? Kazdou zvlast a nebo dve strikacky a nadobka?

Reagovat
Manas
Manas

12.6.24 16:00

Kamarad Sajfi taky ma, puvodne seriovku, ted uz dosti upravenej vozejk. Ale od Italu .. mu snad tohle ukazu, protoze to co ma se sere hrozne.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

12.6.24 08:40

Super, pět! Držím pěsti! ;-)

Reagovat
enduristka
enduristka

12.6.24 06:18

Boží, svezla bych se. Ale jen na zkoušku. Pak zase hup na svůj bike.

Reagovat
snílek
snílek

11.6.24 14:48

Ahoj, příjemně mě překvapi vášl zájem :) Přidal jsem tedy všechny fotky, které mám k dispozici.

alinceb: Experimentoval jsem s odpruženou vidlicí, taky projekt na dlouhé lokte. Fotka v příloze. Problém byl (kromě ceny a složitosti), že 15kg nohy musí být uchycené na neodpružené části té vidlice. Což jde proti všem dobrým mravům funkce odpružení :) Tím pádem to chodilo nic moc a nestálo to za to. U lidí bez nohou by to bylo asi docela dobrý.

Co se týče odolnosti, je to množství menších detailů. Např. děláme uzavřené stupačky na nohy, tvar O místo U (při převrácení a nárazech se jinak mají tendenci deformovat) s masivními držáky, snadno vyměnitelné osičky madel (ty se taky ohýbají při převrácení), vlastní duté šrouby do brzdových pák s ochrannou pružinkou (nelámou se pak při šlapání), ložiska místo kl. pouzder v čepech odpružení, atd. atd.

Reagovat
psbiker
psbiker

11.6.24 11:56

Hezké kolo, vyzkoušet to zatím nechci. Ale ty šlapohyby jsou docela rychlé, na ruční pohon tě občas asi potkám.

Reagovat
alinceb
alinceb

11.6.24 11:42

Super mašina! Jen mě překvapilo, že nemá odpružený předek. To je záměrně? A v čem tkví větší odolnost oproti konkurenci?

Reagovat
tigermoth
tigermoth

11.6.24 11:17

Asi každého by to tu zajímalo. Brutální stroj a brutální vůle.

Reagovat
snílek
snílek

11.6.24 10:56

Hnoj: Rád bych, ale bohužel minimální odběr Pinion MGU je 250ks. To nedáme:) Navíc ten Bafang se dá hezky naprogramovat pro naše účely.

waclaw: Díky, na webu je víc fotek i informací. Nechtěl jsem to tu plevelit množstvím detailů, asi ne každýho by to zajímalo.

Reagovat
vaclaw
vaclaw

11.6.24 10:49

Hustý, klobouk dolů. Super že ses do toho takhle zakousl a dotáhl to, ať to lítá. Jinak ten handbike vypadá dost zajímavě, skoro škoda, žes trochu víc nenafotil a nepopsal detaily ;)

Reagovat
Emp14
Emp14

11.6.24 10:11

Palec hore za pozitivní přístup !!

Reagovat
Hnoj
Hnoj

11.6.24 09:58

Hodně dobrý.

Předpokládám, že další generace bude motor s převodovkou Pinion, ne? :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

11.6.24 09:44

Pecka, nádhernej ultimátní stroj! Klobouček pane! ;)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

11.6.24 06:10

Klobouk dolu za sikovnost a cilevedomost!

At ti to jezdi a dela jen radost :-).

Reagovat
TK75
TK75

10.6.24 22:21

Vypadá to hodne zajímavě …tak at to jezdí a vydrží :)

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

10.6.24 21:37

Krásnej stroj!

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8