Ahoj, v roce 2019 jsem spadnul z kola, rozdrtil si obratel, poškodil míchu a uplně ochrnul od prsou dolů. Když jsem se po roce vyhrabal z nemocnice a nějak si zařídil život, moc mi chyběl nějaký sport. Zkusil jsem (a zůstal) u basketbalu na vozíku, ale kolo v lese to prostě není :)
Přes počáteční váhání jsem si našel cestu k terénnímu handbiku, naučil se na něm jezdit a můj první model od Rakušanů po roce zcela zdemoloval. A protože co si neuděláš sám… Dal jsem se dohromady s jihočeskou firmou Ultina a kluci mě dali neuvěřitelnou důvěru a svobodu (a šikovný lidi k ruce) a já si prostě nový, odolnější a (nej)lepší terénní e-handbike vyvinul po třech letech práce sám. A to je on v jeho nejnovější generaci!
Doufám, že tahle trošku reklama nevadí, ale bike-forum beztak není moje cílovka :) Každopádně Vektor je nyní v prodeji, info na našem webu.
(vloženo 10.6.24)
Značka | Ultina |
Model | Vektor |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | univerzální |
Hmotnost | 46kg |
Rám | Ultina, slitina hliníku 7020 |
Vidlice | Ultina |
Tlumič | Fox Float DPS 210x55, 150mm zdvihu |
Hlavové složení | Ultina integrované |
Kliky | Ultina 160mm |
Středové složení | Bafang BBS02 |
Měnič | Rohloff |
Řazení | Rohloff 14r. |
Převodník | Max1 NW 40z. |
Kazeta | Rohloff pastorek 21z. |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Rohloff |
Náboj zadní | Novatec 15x100 |
Brzda přední | Shimano MT520 |
Brzda zadní | Shimano Deore |
Brzdové páky | Shimano MT520 + Tektro Auriga Twin |
Ráfek přední | Mavic E-XM 430 29" |
Ráfek zadní | DT Swiss X432 29" |
Dráty | DT |
Pedály | Ultina madla se silniční omotávkou |
Sedlo | Ultina sedák s paměťovou pěnou |
Pláště | Maxxis Shorty DD + Maxxis DHRII EXO 29" |
Manas: Ahoj, jasně, dej mu vědět, budu moc rád. Na zadní brzdy si vyrábíme vlastní rozdělovací téčko. Trošku byla laborace s konusy závitů šroubů hadic, ale funguje dobře. Odvzdušňujeme nejdřív jeden třmen, pak druhý. Pro spolehlivost je každopádně naprosto zásadní používat páky určený na dva třmeny a na minerální olej existuje na trhu jediná, Tektro Auriga Twin. A tu tam máme :)
Hele, a dotaz na zadni brzdy – mas tam rozdelovac? Ten co jsme resili u kamarada tak pry obcas zlobil. Nekde se prisaval vzduch, tak sem premyslel jestli to nemas resene jinak. A druha otazka s tim spojena, jak odvzdusnujes? Kazdou zvlast a nebo dve strikacky a nadobka?
Kamarad Sajfi taky ma, puvodne seriovku, ted uz dosti upravenej vozejk. Ale od Italu .. mu snad tohle ukazu, protoze to co ma se sere hrozne.
Boží, svezla bych se. Ale jen na zkoušku. Pak zase hup na svůj bike.
Ahoj, příjemně mě překvapi vášl zájem :) Přidal jsem tedy všechny fotky, které mám k dispozici.
alinceb: Experimentoval jsem s odpruženou vidlicí, taky projekt na dlouhé lokte. Fotka v příloze. Problém byl (kromě ceny a složitosti), že 15kg nohy musí být uchycené na neodpružené části té vidlice. Což jde proti všem dobrým mravům funkce odpružení :) Tím pádem to chodilo nic moc a nestálo to za to. U lidí bez nohou by to bylo asi docela dobrý.
Co se týče odolnosti, je to množství menších detailů. Např. děláme uzavřené stupačky na nohy, tvar O místo U (při převrácení a nárazech se jinak mají tendenci deformovat) s masivními držáky, snadno vyměnitelné osičky madel (ty se taky ohýbají při převrácení), vlastní duté šrouby do brzdových pák s ochrannou pružinkou (nelámou se pak při šlapání), ložiska místo kl. pouzder v čepech odpružení, atd. atd.
Hezké kolo, vyzkoušet to zatím nechci. Ale ty šlapohyby jsou docela rychlé, na ruční pohon tě občas asi potkám.
Super mašina! Jen mě překvapilo, že nemá odpružený předek. To je záměrně? A v čem tkví větší odolnost oproti konkurenci?
Hnoj: Rád bych, ale bohužel minimální odběr Pinion MGU je 250ks. To nedáme:) Navíc ten Bafang se dá hezky naprogramovat pro naše účely.
waclaw: Díky, na webu je víc fotek i informací. Nechtěl jsem to tu plevelit množstvím detailů, asi ne každýho by to zajímalo.
Hustý, klobouk dolů. Super že ses do toho takhle zakousl a dotáhl to, ať to lítá. Jinak ten handbike vypadá dost zajímavě, skoro škoda, žes trochu víc nenafotil a nepopsal detaily ;)
Hodně dobrý.
Předpokládám, že další generace bude motor s převodovkou Pinion, ne? :-)
Klobouk dolu za sikovnost a cilevedomost!
At ti to jezdi a dela jen radost :-).
Krásnej stroj!