zmenšenina rozhledny
k Děčinu to ještě jelo..
.. z Děčína už to nejelo. Fotka z vrcholu Sněžníku.
pohled z vrcholu do kraje
Mířil jsem na prodloužený lezecký výlet do Ostrova, takže se vyloženě nabízelo odjet alespoň jednu cestu kolmo. A když už tam ten Sněžník je, tak ho samozřejmě zahrnout. Z kraje jsem měl docela slušný průměr, ale jinak výlet na prd. Doufal jsem, že se budu celý den potit a smažit na slunci. Namísto toho jsem 4× zmoknul. Poprvně asi po 20min jízdy. Celý výlet měl mít podle map necelých 1300m převýšení, když jsem ale už před Děčínem viděl na Garminu 1200, tak mě to trochu nasralo, neb jsem věděl, že na vrchol to bude ještě 600+.. :-/ a ty už pak dost boleli, s čímž jsem teda dopředu počítal. Hned z Děčína se to začíná poměrně přísně zvedat. S čím jsem ale nepočítal, že na vrcholu cesta asfalt nepřipomíná ani z dálky. Na 25 plášti fakt super. Jako bonus mě mapy ještě kolem Českého ráje zatáhly na asfaltku, kde bych dobrovolně nechtěl jet ani na xcéčku…
(vloženo 19.6.24)
Na Sněžníku jsem se jednou na montáži, teda demontáži antény, zaseknul v okýnku rozhledny smyčkou na sedáku a nemoh asi 10 minut ani tam ani ven, turisti si vyslechli spustu sprostých slov :-D .
Miťo: Dík za upozornění na street view v DE. Vůbec jsem nevěděl, že už to tam funguje. Neměli to tam kvůli gdpr docela dlouho, a vůbec mě nenapadlo se podívat.
Tak hlavně, že sis to užil, GJ a ših parádní. :-)
Zrovna jsem plánoval čtyřkilo a prohlédl jsem si na mapáchcézet každý úsek mezi obcemi. Jasně, že se to může s přechodem kraje změnit. Vyhýbám se jedničkám a frekventovaným dvojkám. Raději si kousek zajedu po trojce. V Německu funguje Street View od Google Map, ale nemá takové pokrytí jako naše mapová služba. Nicméně to stačí na kontrolu, kudy pojedu. Třeba cyklostezka odděleně podél silnice první třídy je parádní bonus. který najdeš až pri podrobném zkoumání. Čas u kompu je opruz, ale u dlouhých jízd se to vyplatí.
@Pitel JJ, taky mě tohle podrobné plánovaní úplně nebaví, o to je pak ta skutečnost dobrodružnější! Mně spíš mrzí, že není již nějaký rok k dispozici volba vyhnout se silnicím I. třídy, radši pojedu nějakej ten kilásek po šotce než v brutál provozu! ;-)
Jezdíš tak rychle, že ani nestíháš moc fotit, ale to panorama se povedlo! pěkně ti to svištělo! Kolo by si zasloužilo aspoň jednu pěknou fotečku z výletu. Mapy.cz jsou na výškové metry takové optimistické, aspoň to člověka neodradí, když si plánuje cestu :-D
Já se při plánování tras vždy řídím heslem „důvěřuj, ale prověřuj“. V mapě je takové kvantum informací, že se s chybami, kterých jsou tam v reálu tisíce, musí počítat.
To: Singlespeed – samozrejme se to necha resit, ale uplne me to nebavi. Cira lenost. Tak slepe duveruji mapam, ze kdyz to ma byt pro silnicni kolo, ze to pro nej skutecne bude. No a obcas se nestacim divit..
To: BSA – bohuzel do ramu sveho Colnaga sirsi pladt nenacpu :/
I mě mapy.cz nachystají někdy překvapení, cesta pro silniční kolo je tak pro horské kolo. Ale nikdo nejsme dokonalej. Ale i přesto na Mapy.cz nedám dopustit!
Ono kolem Jičína to stojí dlouhodobě za prdlačku. Shodou náhod jsem jel v pondělí neplánovaně kolem, improvizace bez prohlédnutí trasy. Něco opravili, to se musí nechat, ale občas to bylo drsný :D První fotka to s hranicí okresu vystihuje dokonale.
Když jsem mrkl na Pitlovu trasu, hned na první dobrou jsem vytipoval úseky, kde by to mohlo být s povrchem horší, kuk na panorama a bác ho, trefa :-) .
Drtivá většina trasy je po běžných silnicích, tam není třeba řešit nic. Pár úseků mimo státní/okresní cesty prozkoumáš za 10 minut. Nemám problém natrasovat v zahraničí, kde jsem nikdy nebyl i 1000 km trasu pro silniční kolo. Potenciálně krizových úseků bývá tak desetina délky.
Singlespeed – to by mě zajímalo jak trasuješ takových po neznámých cestách – 150km
Povrch všech cest trasy je zachycen na mapách.cz panoramatickou kamerou, tak se tačilo podívat a neasfaltové úseky přetrasovat. Divím se, že takový zkušený cestovatel jako ty si neumí pořádně naplánovat trasu a je po cestě překvapen povrchem cesty.