Tak Frantíci a Taloši se hecli a já su nadržený, jak stepní koza (na těch hliníkových olačkách se fakt nehodí jezdit) takže výplety budou dřív, než jsem původně počítal. Klasika Extralite s Duke LJ Ultra 30 a Berd špagáty. Váha ukázala solidních 933g, což je sice víc, jak loňské, ale zase jsou širší a samolepky taky cosi váží!
(vloženo 19.6.24)
Chtěl bych ty záplety nekdy zkusit, ale ty prachy bych do toho asi nedal …
Tak to u me je to s karbonem o dost tužší
S tím jsem ale počítal, chtěl jsem kolu dodat šťávu i směrem nahoru :)
Po rovině a do kopce lepsi o 35% a ve sjezdech cca o 5 % horší ..i když se zlepšila o neco přesnost
Jestli to dovede odstranit tu odvrácenou stránku karbon rafku (tvrdy) aniz by to přišlo o tu tuhost díky který to jede a vede…tak je to fajn;)
jinotaj: Díky za info. Jsem přesvědčen :D Příští výplety budou na Berd. No, nebo mi to nedá a přepletu stávající kola… :D
Hadato- nikde se to nepotká, takže ani neprodře. Jinak, moje první výplety mají tři roky a bez problémů stále jezdí!
Jak se to pak chová? Nerozedře se to v té kombinaci při bržení pak třeba v případě CX-ray? Samozřejmě zkušenost osobní s tím nemám, ale třeba z testů lezeckého vybavení bych se toho docela bál. Nějaký menší pohyb špic vůči sobě tam určitě bude. I když tření dyneema na dyneema bude ještě horší. Zkoušel jsi to někdy nebo jsi to někde viděl? Plete se to normálně s dotykem v křízení nebo se tam dávají ty tkaničky naopak, bez dotyku při posledním křížení?
Letos ještě asi dojezdím na CX ray na nízkoprofilových karbonech a uvidím, zda se mi to rozleží v hlavě :D
Hadato – v krizi tam napleteš jakýkoli drát, ráfek i náboj je standardní. Jinak, tohle jsou mé třetí bajkové výplety na Berdech a už nechci jinak! Trochu to v prvních týdnech změkne, ale dotáhneš a už na to nesaháš.
Hadato – v krizi tam napleteš jakýkoli drát, ráfek i náboj je standardní. Jinak, tohle jsou mé třetí bajkové výplety na Berdech a už nechci jinak! Trochu to v prvních týdnech změkne, ale dotáhneš a už na to nesaháš.
To vypadá parádně. Nad Berd spokes uvažuju už asi 2 roky, ale pořád jsem se nepřesvědčil, že to je dobré řešení na ultradistance bike akce kvůli případným opravám. Přeci jen zaplést drát problém na trailu není. Tyhle tkaničky ale spešl nářadí nepůjdou (pokud člověk nemá přímo náboje na ty tkaničky). Co mě teda dost láká je ten zvýšený komfort, co by to mělo nabízet – docela dost podstatný argument na dlouhé akce.
Pak by mě zajímaly refefrence na změnu komfortu, až to trlchu zajedeš :)
@mito – přečti si příspěvek pod mým a nad tvým – a příště si v klidu napočítej do 10
Tak to jo…no aspoň mám představu kolik spagaty pridaj na ceně.
Potřebuju 50% slevu :) potom bych to do lesa vzal
TK75: Jasně jsou to ta kola z fotky níže. Je to na Berdech a pletl to jinotaj.
Ja mam kola pd konkurence – Pi-rope. Cena je nesmysl, prisel jsem k nim na bazarovem enduru.
Drzi pekne, mam 90kg, nejezdim hodne, ale kolo moc nesetrim. Predek drzi stale, mam je becele 2 roky. Tim jak byla kola pouzita a starsi, tak mi zadek praskl jeden drat, jezdil jsem s tim, pak praskl druhy. Tak jsem nechal komplet preplest a jsem zvedav jak dlouho vydrzi. Posledni enduro vyplety mi vydrzely 6 let, tak jestli tyhle daji podobne.
Hodne se tu resi cena, ale vazne je to tak strasne? Pouzil jsem rafky eie a naboje Hope pro 5 a cela kola vysla na 40. Co stoji dobra seriova kola?
Až chytnu klacek do mých 980 g carbon-ti spokes, které jsem si velmi oblíbil a mají za sebou 200 závodních km, hlásím se :-)
Jak koukám na XC elitu, budou tkaničky fungovat.
aha tak zpět na zem, jedna tkanička dvě kila, no asi zůstávám u oceli :-D
A hlavně, přímo Berd toho prodá nejvíc na trail a enduro, takže o hmotnosti jezdce to není.
A hlavně, přímo Berd toho prodá nejvíc na trail a enduro, takže o hmotnosti jezdce to není.
Taky to k nám vozím. Primárně jsem špagáty bral kvůli hmotnosti, ale postupem času zjišťuji, že je hmotnost jen třešničkou na dortu. Kola jsou VÝRAZNĚ odolnější, pohodlnější. Když ráfek dostane pecku, špagáty dokážou energii absorbovat, takže ráfek vydrží a nepraskne. Komu jsem půjčil, ten je chycený!
tam bude ještě zajímavá vazba na váhu jezdce.. pohodlný výplet i ultralight ráfek bude asi plnit účel, ale bude se chovat jinak pod 65kg nebo 85kg pilotem.
kubad: kdybych si měl hledat odkazy sám, je potom zbytečné sem cokoli vkládat. Ptal jsem se majitele, jak se na tom jezdí. Pokud je vozíš taky, napiš k věci jaké to je. Nebo ses tu pasoval na mluvčího uživatele jinotaj?
Vyplet paradni! Tvoje kola vnimam uz nejakou dobu a vzdycky premyslim jak moc se ty spagaty spini a jak se to asi cisti? :)
ja zase neumím dávat odkazy :(
to neumíte hledat? "Berd špagáty ":https://berdspokes.com/
k nám to vozí Airoo
Rád se s dotazem přidám k miťovi. Ještě by mě zajímalo co je to vlastně za materiál?
Rád bych se zeptal, jak moc rozdílný je jízdní projev na tkaničkách oproti klasickým výpletům. Jak je na tom odolnost a jak pracné je to zaplést. Díky, ať to jezdí!
KUBULA: takže koupit bílé místo černých a pak „doladit“ lihovkou nebo lakovkou? :-)
Berdy jsou v základu bílé, dají se barvit prakticky libovolně. Jinak, kdyby někdo chtěl v reálu vyzkoušet, proč už nechci nic jiného, tak klidně jeden pár zapůjčím! ????
Sorry trochu mimo ale to máš vysouvací polici na centrování? Stolici schováváš jinam. Sorry čerpám inspiraci.
Kamarád ještě Vikingy má na bajku Prodoli.
Mrkl jsem do starého Remerx katalogu a běžně motal bílé, černé a červené alu dráty, barvy se daly případně nakombinovat dle přání.
Co si vzpomínám, tak bílé špice měl na Vikingách jeden můj známý, dvě červené v každém kole taky. Proto mě ty Remerxy hned napadly :-).
S Remešem jsem historicky spolupracoval, ale pamatuju si stříbrné a černé výplety s ALU paprsky. Bílé ani oranžové snad nikdy neměl.
Bílými a oranžovámi paprsky to z dálky převelice připomíná staré Remerxy s praskajícími alu špicemi, auuu :-) .