Velkýho bacha v tyto dny v Lipsku!

Přidat foto

Ta tohoto Bacha si bacha dávat nemusíte

tradiční fotomísto v Poděbradech

Mělník je vidět již z dálky, ale...

...zespodu od řeky je nejhezčí

Roudnice, zde je Labe široké

Litoměřice, raději po hrubém asfaltu než pár kiláků po silnici první třídy

vjíždím do Ústí nad Labem, hrad Střekov

kamenný most v Děčíně

Děčínský zámek...

...a pohled na druhý břeh

Königstein, nahoře je vojenská pevnost

vysílač u Drážďan

Drážďany

cestou do...

...Míšně

Oschatz, tady mají krutou dlažbu

ohlédnutí se, vycházel měsíc, který...

...se po chvíli zaleskl v řece Mulde v obci Wurzen

krátký šlofík, z vyhřátého spacáku se mi po hodině nechtělo, i když lavice byla hodně tvrdá a úzká

game over, náhradní drát nemám, kola takřka v záběhu

ještě jedna fotečka se zatím pojízdným kolem

pověšené jako raněné zvíře co šlo na jatka :-(

Letos jsem měl v plánu tradičně otočit Lipsko. Tomu podléhala patřičná příprava, dá se říci, že tento rok jsem tomu dal nejvíc. Mimo klasických všedních švihů téměř každý den to bylo pět dvoustovek a dvě třístovky. Sečteno 10400km.

Akce byla naplánovaná na druhou polovinu června a dva a půl týdne dovolené dle předpokladu měly stačit. Jenže první dva týdny byly bohaté na déšť a dva dny bez přeháněk jaksi nebyly k dispozici. Třináctý den dovolené srážky někdo vypnul. No sláva. Ostatní parametry na delší jízdy jsou teplota a vítr. První z nich v cajku, druhý moc ne. Říkám si, že mi třeba po galejích cestou tam alespoň druhý den zpět foukne do zad.

Trasa byla původně naplánovaná tam přes Šluknov a přes Krušky zpět. Jelikož kolo trochu přibralo, ztratil jsem chuť jej tahat do kopce. Navíc poslední dobou se chování řidičů na našich silnicích znatelně zhoršilo, tak volím raději bezpečí Labské cyklostezky.

Budík mi v neděli zvoní ve čtyři ráno. Hoďku potřebuju k přípravě, před pátou našlapávám pedál a vydávám se do dáli. Neděle ráno je super, nikde nikdo. Mohu si dovolit jet po bývalé státovce (teď silnice druhé třídy s bezohledností řidičů jako by to byla první třída) na Chlumec nad Cidlinou. Po první čtyřicítce luxusní svižné a úsporné jízdy mi začíná foukat do xichtu. Přes Starou Boleslav se napojím na kořeny stromů zmítanou Labskou dvojku. Hrůza, ale Vapes mě varoval :D Přes Neratovice a Lužec nad Vltavou objíždím problémové úseky u Mělníka. Dál je to celkem pohoda a při objíždění štěrkových pasáží mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem není provoz díky uzavírce silnice v Libochovanech. Bohužel to zoufalci v autech berou po Labské dvojce, kde se na jednom úseku kolo a auto fakt nevyhne, takže raději než auto do řeky lezou cyklisti do trávy. Bral bych za to řidičáky. V pár záhybech klikatého toku Labe mi vzácně na chvilku foukne do zad. To je pak jiná jízda! Dál je to pohoda, až na ten vítr. Tepy trochu výš, než bych chtěl. Po přejezdu státní hranice pokračuji dále na sever. Tradiční zastávka na čisťounkých záchůdkách v Königsteinu nesmí chybět. Vodu tu mají fakt dobrou. Velké překvapení mě čekalo v Drážďanech. Na loukách podél řeky posedává i polehává překvapivé množství migrantů, ženy mají zakryté vlasy a věřte, že se necítím bezpečně. Ne že by Němci byli přeborníci v tichosti, ale tito jsou fakt hodně slyšet. Den se chýlí ke konci a za Míšní mi krajina přijde taková divně nehezká. Řeka zde není sevřena mezi kopci, ale trasa samotná začně stoupat a klesat, všude jen pole a ošklivá zřejmě elektrárna na druhém břehu. Deset minut před zavíračkou nakoupím na benzínce a jedu vstříc pohasínajícímu západnímu obzoru. V jednu hodinu v noci vjíždím do Lipska. Pohoda, ale v centru je to peklo. Mimo skupinek lidí popsaných v Drážďanech je zde velké množství opilých a rozjařených fotbalových fanoušků. Policie na každém rohu, ale lituju místní, protože to je fakt hrůza. Při pohledu na jednu potyčku dvou skupin fanoušků raději za hlasitého protestování navigace v Garminu objedu celý blok. Moc se nezdržuji a vydávám se na zpáteční cestu. 41km od Lipska mám vyhlédnutý přístřešek na krátký šlofík, ve snaze předejít mikrospánkům na kole, jak se mi to stalo vloni. Jen proto s sebou mám lehký spacák, bez něj bych se totiž klepal zimou jako ratlík. Při svítání ve čtyři na hoďku uléhám. Ptáci již zpívají a běhají po střeše. Spát se moc nedá, ale lepší než nic. Trochu mne to občerstvilo. Balím spacák do podsedlovky, vodou z lahve umyju zadel a beru si čisté kraťasy. Hotovo, hurá na cestu zpět s větrem v zádech! Jenže pak se při druhém šlápnutí ozval nemilý zvuk, jaký vydá kamínek vystřelený do strany pláštěm, nebo prasklý drát. Bohužel, bé ist richtig. Sedám si zpátky na lavičku a přemýšlím co dál. Kolo mám postavené tak, abych si dokázal vše opravit. Mechanické brzdy i řazení, nic složitého. Ale že mi praskne drát na kolech koupených letos v březnu po najetí osmi jízd v souhrnné délce 1580km, to bych fakt nečekal. Kola nezatížená denním najížděním a určená jen pro TOP dlouhé švihy! Vyměnit si drát s přímou hlavičkou je hračka, ale já ho sakra NEMÁM! Uvažuji co dál. Musím se dostat do Riesy. Čas příjezdu tak v půl sedmé, hledat bike shop, doufat, že po otvíračce budou mít drát a mít pak časové manko, to by znamenalo přijet domů zase skoro nad ránem. Zamítám tuto možnost, stejně prakticky jsou tyto špice spíše na objednávku. Po dovlečení se do Riesy se strachem aby nepraskl další, sedám na vlak. Tučná cena za jízdenku mě zdaleka nemrzí tolik jako možnost pokusit se zdolat metu 870km. Skončit již na 511.km díky technické závadě dost zamrzí.

(vloženo 25.6.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

3.7.24 18:45

Tomík_S, Kocour Mikeš, díky kluci!

Reagovat
Kocour Mikeš
Kocour Mikeš

3.7.24 11:11

Miťo klobouk dolů, neskutečnej masakr a to včetně toho prdlýho drátu, tomu se říká smůla, ale stát se to může.

Reagovat
Tomik_S
Tomik_S

29.6.24 21:22

I přes smolíka,supr výkon :-)Příště to určitě klapne ;-)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

29.6.24 07:24

Jo, člověk by nevěřil, že z něčeho tak smradlavýho a nevzhlednýho může být ten finální produkt, co? :-) Jo, Modiana znám, ten vlastní česárnu i tady v Nejdku, zrovna včera jsem tam byl :-) Čím vyšší patro, tím větší teplo a smrad, do člověka se to natáhne jak návštěva v kravíně :-D Jak píšeš – rodinnej podnik s dlouholetou tradicí.

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 21:53

Koubo, tak nějak: https://www.gmodiano.com/?cs

Asi jsou to pořád ti stejní majitelé, jak před dvaceti lety. Tenkrát jsme jim tam instalovali náš soft a mzdy a dělali jsme to mimo prac.dobu kanceláří v noci. Za odměnu nás pak celým provozem provedli. Jak jsem psala, byl to ůžasný zážitek.

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 21:30

Koubo, jinak si vybavuji že ano, slisovaný balík, muselo to být něčím opásané. Byly naštosované na sobě možná čtyři a asi to bylo v síti, plastovou folii si nevybavuji. Každopádně se do toho dala udělat dirka a trochu toho vytáhnout, stejně, jak třeba z nalisovaného velkého balíku sena.

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 21:25

Koubo, nemůžu, byla jsem tam někdy v roce 2002 (±), a to jsem ještě neměla nic na focení. Flexaretu jsem na služebky nevozila, v té době už to přece jen bylo zastaralé . Byla jsem v té česárně na prohlídce ve dvě ráno (při noční směně) a prošli jsem to s průvodcem proti toku vlny: od hotových česanců až k těm žokům v hale u nákladní rampy. Balíky ve tvaru kvádru/krychle tak cca metr hrana. Prostě je v tom slisované rouno tak, jak se to ostříhá z ovce (včetně nečistot), a do té haly to vozí kamiony/vlak asi z Hamburku od lodě. Když průvodce otvíral vrata na rampu, tak jsem si říkala, že tam už budou živé ovce :-D Úžasný zážitek na celý život!

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

28.6.24 19:35

@bara2 : Můžeš mi, prosím, sehnat fotku toho žoku, do kterého ten nezaplatitelný pán sáhne? Vím, jak vypadá balení surové vlny z Austrálie a žoky se jmény to fakt nejsou :-D To by jich moc nepřevezli. Vlna se přepravuje v lodních kontejnerech slisovaná do balíků převázaných tak 4mm drátem, který štípají klasickými pákovkami nebo sekají sekerou. V kontejneru je to narvaný tak, že jak balíky díky vlhkosti, kterou to cestou natáhne, ani nejdou vyndat.

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 17:28

Kamaro, to je anglická rodina, živí je to velmi dobře už několik století, tak asi si umí vyhledávat (vychovávat?) personál. Myslím, že něco podobného bude v každém oboru, namátkou mě napadají třeba vinaři. Talenty se rodí, a když je potřebuješ, tak je prostě hledáš. Vlastně i u cyklistů to tak funguje, ne?

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 17:24

Orme, kdyby to bylo, jak píšeš, tak se nemůže stát, že dostaneš přetaženej výplet. A občas se i tu na fóru takové stesky objeví. Nemám zas takovou důvěru v řemeslníky ;-)

Reagovat
kamaro
kamaro

28.6.24 15:28

bara2: To je velice zajímavé, že na to mají jednoho člověka s těmito zkušenostmi, evidentně těžce přenositelnými. Jenže když tohoto člověka klepne, tak to můžou zavřít :-) Takže pokud ho ještě nekleplo, tak by bylo v zájmu společnosti aby si vychovával nástupce nebo nakalibroval zkušební laboratoř.

Říká se, že každý je nahraditelný. Jen někteří opravdu těžce, proto je dobré na to myslet a mít nějaký záložní plán.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.24 15:23

Ráro dříve se zaplétalo s ladičkou hezky na ucho ;-)

Reagovat
orm
orm

28.6.24 14:38

@bara2: Promin baro, ale to se neda srovnat drive a ted. Drive hlinikove rafky, 2mm spice. Tam jsi to fakt nepotreboval. Ted karbon rafky, ktere jsou samy o sobe dost pevne, ze podrzi rovne, ikdyz vyplet nema stejne napeti. Ploche spice napinas na vetsi silu nez 2mm. Ty rozdily tam pak uz nepoznas. Kazdy kvalitni zaplejtac, kdyz dela s tenzometrem, tak k tomu ma i kalibrator.

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 13:25

Miťo, dnes se každý ohání tenzometrem, ale kdoví, jak to mají seštelované a kdo a jak to měří. Není nad zkušenou ruku, co hrábne na výplet a ví. Dřív tenzometry žádné neměli a taky vyplítali kola ;-)

Jako příklad můžu uvést zkušenost z jedné česárny vlny. Takových česáren je na světě jen pár, vlastní je všechny jedna rodina a dělají vlákno pro ty nejluxusnější látky na objednávku. Podle požadavků na vlastnosti látky je potřeba určité vlákno, ze kterého látka utká. Na to se v česárně míchá různá stříž (podle tloušťky a délky ovčích chlupů) v určitém poměru, pak to dá ty správné vlastnosti. Mohli by to dělat podle výsledků z laboratoře, proměřovat vzorky ze žoků, ale to je na dlouhé lokte a taková laboratoř se taky musí vybavit. Oni si drží hodně dobře zaplaceného chlapa, který těch pár česáren objíždí, v ruce promne stříž v žokách, co jich tam zrovna mají plnou halu, a řekne: tyto dva, z těchto jeden a tam těch pět. :-D Platí ho ve zlatě, ale vyjde levněji, jak laboratoř v každé česárně s přístroji a obsluhou, on prostě má v rukách ten správný cit. V dané česárně se zpracovává výhradně stříž z Austrálie, na každém žoku je jméno chovatele, od kterého ta vlna je, u nás platí jen práci lidí, veškerou dovezenou hmotu zase odvezou, včetně odpadu.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.24 12:19

Kluci, znám to tam, ale už jsem tam minimálně desetiletí nejel, takže se to nejspíš ještě zhoršilo :-(

@LM Kdo by ten skok při reklamaci přiznával, mě tedy dráty u Dekáč kol praskaly i bez skoků a to fakt nejsem limitní váhy a většinou jsem jezdil bez brašen! ;-)

Reagovat
vapes
vapes

28.6.24 12:08

Aduldinho: To by jsi musel mít křídla, on tam totiž není jen tenhle jeden, jsou tam i dvacet metrů dlouhé nesjízdné kořenové úseky.

Reagovat
vapes
vapes

28.6.24 12:06

miťo: já vím, ale fotka tu není, tak aby si to ostatní uměli představit.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.24 11:57

vapes: však jsem to zmínil v popisu cesty :D

LM: to máš pravdu, tohle na zrušení záruky stačí, stejně jako:

  • jízda po silnicích 3. třídy
  • montáž dvou košíků na lahev
  • použití plašťů 23 mm a menších
  • příliš častá jízda se sedla
  • montáž klik 180 mm a delších
  • celkový nájezd nad 2000 km / rok
  • účast byť na amatérských závodech :D
Reagovat
LM
LM

28.6.24 11:19

Aduldinho: To mají záplety na celopevným kole nejradši :-)

„Cože? Vy jste s naloženým kolem skákal přes kořeny? Reklamace neuznána.“

Na druhou stranu těžké Decathlon záplety přežili s 28 mm pláštěma sjezd tohoto. Nechal jsem se pa panelo-zkratkou nalákat do pasti a už se mi nechtělo vracet. Akorát mám trochu obouchané silniční ráfky od šutrů O:-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.24 11:13

Vapíku, ty kořeny musíš skákat! :-)

Reagovat
vapes
vapes

28.6.24 10:42

To černé uprostřed vypadá jako nějaká zaválcovaná nečistota. Lomová plocha mě silně připomíná ukroucený šroub, možná tam bylo nějaké pnutí.

Ale sebelepší výplet nevydrží labskou dvojku u Kostelce, to je na pásák, dovolím si přidat fotku.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.24 10:15

Souhlas Báro, hlasuju taky pro přetažení výpletu.

Reagovat
bara2
bara2

28.6.24 08:18

V podstatě to může být buď vadou materiálu nebo přetažením výpletu. Že by to bylo nadimenzované jen na 90kg plus řekněme 9kg na silniční kolo se dvěma bidony si nemyslím, byla by to úplná hovadina. jednak tam musí být nějaký koeficient bezpečnosti právě na vady materiálu a i v závodě silničních kol vozí domestici klidně 5–8kg, možná i víc, různých flašek za trikem. Miťův náklad může mít takovou nějakou váhu. Zas tak moc to naložené nemá, navíc, má dvě flašky na přední vidlici, domestik to má na hrbu a zatěžuje zadní kolo o to víc. Osobně si myslím, že to bylo přetažené, že by vyráběli tak mizerné špice za tolik peněz se mi nepozdává, ale dnes už uvěřím i tomu.

Reagovat
miťo
miťo

27.6.24 19:01

Ještě sem vložím detail prasklé špice, pokud by z toho dokázal někdo něco vyčíst.

Reagovat
miťo
miťo

27.6.24 14:45

Kamaro, to jsou mělecká díla, na tom je škoda jezdit!

Reagovat
kamaro
kamaro

27.6.24 14:30

Kola na dlouhé štreky vypadají třeba takto:

https://www.victoire-cycles.com/…es-metronome

https://www.victoire-cycles.com/…-brest-paris

To cargo je zajímavé umístěním nákladu – pěkně nízko a ve středu kola, takže to bude mít i celkem dobré jízdní vlastnosti.

Na koláži je už pěkně naložené kolo :-) Ale něco podobného zvládají hliníkové ráfky a 32 zeslabovaných drátů. Pravda mám DT350 hybrid se zesílenými přírubami.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

27.6.24 14:04

Miťo, to Cargo by ti slušelo! ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.6.24 13:57

Na tom cargu jsou ale určitě 26 palcová kola. Kratší dráty, tužší ráfky, vyšší nosnost :))))

Reagovat
miťo
miťo

27.6.24 12:16

Klucí vy jste se tu rozjeli :D Přikládám koláž, jak bych si představoval naložené kolo na neuznání reklamace. Pak fotku, jaká kola se dávají ma cargo bike, DT!

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.6.24 12:07

Jenže k přepletení fakt není moc důvod. Souhlasím s tím, co napsal Kamaro

Reagovat
roud
roud

27.6.24 12:00

Já jsme teda opačného názoru a radši bych to preventivně přepletl vzhledem k tomu jaké štreky Míťo na tom jezdí :)

Reagovat
kamaro
kamaro

27.6.24 11:32

miťo: Může být, ale také nemusí, přeci jenom jsi na limitu. Podle fotky prasknul drát u kazety, které běžně bývají o cca 20% více napnuté než na straně kotouče. U toho zadního to už neprokážeš, protože se budou odvolávat na to, že tam jeden drát prasknul a napětí se rozhodilo. Ale u předního bych napětí drátů nechal přeměřit tenzometrem. Jako důkaz Ti to ale stejně nevezmou, budou se vymlouvat, že jsi do toho zasáhnul Ty a že prasknul drát v zadním kole a ne předním.

Já si kola pletu sám. U nás se říká „raději si to zk…vit po svojemu, než aby mi to zk…vil někdo jiný“. Ale já tak dělám i spoustu jiných věcí, jen v elektrice se nevrtám :-)

Reagovat
miťo
miťo

27.6.24 10:48

kamaro: dá se tedy usuzovat, že kola byla špatně zapletena?

Reagovat
kamaro
kamaro

27.6.24 10:38

Miťo: Ty dráty toho nemají moc najeto a možná byl jen nerovnoměrně napnutý výplet a ten nejnapnutější drát prasknul. Než měnit všechny dráty, tak bych ten výplet povolil a znovu dotáhnul s tenzometrem. Za mě škoda měnit všechny dráty, nevidím v tom důvod. Škoda času i peněz na výměnu všech drátů.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

27.6.24 10:10

Parádní pojezd, ten drát je fakt smolík! To že mi praskaly dráty u low end kol z Dekáča ještě beru, tam jsem taky klidně pokračovat bez drátu dál. Co se týče ceny vlaku v Německu, mám ještě v živé paměti (psal se rok 2011), co jsem zaplatil za nehorázný peníz za osobu a kolo za ten kousek z Drážďan na české hranice, já byl tehdá pouze limitován tím, že jsem neměl žádné mapové podklady a nevěděl kudy zpět, a tak jsem netrhal partu a jel zpět taky vlakem, jinak bych to určitě objel raději po své ose! ;-)

Tak snad příště to klapne dle tvého gusta na otočku, i když i svezení vláčkem je bezva! GJ! ;-)

Reagovat
MichalOld
MichalOld

27.6.24 10:00

Moc pěknej počin. škoda, že to neklaplo. Taky už jsem se jednou vracel neplánovaně z vícedenní akce, a člověka to zamrzí. No ale když nejde o život… :-D Příště to vyjde.

Reagovat
orm
orm

27.6.24 09:42

@bara2: Ja si zas myslim, ze nevedi co pisou a pisou to co ostatni, ikdyz to nedava smysl. S tou reklamaci souhlas. Proto ne nejlepsi si kola zaplest sam (nekdo ti je na objednavku zaplete z tvych dilu).

Reagovat
bara2
bara2

26.6.24 23:54

orme, tak když to prodávají jako pár, tak se specifikace vztahuje na pár, ne? O rozložení hmotnosti tam nic nespecifikují, píšou „váha jezdce“. Z toho je zřejmé, že při osazení těmito koly (přední a zadní, tak, jak je v páru prodávají) by kola měla vydržet jízdu bez závady, bude-li na tom sedět jezdec <= 90kg. Já bych v tom nehledala žádné jinotaje. Celej problém tkví v tom, že Miťo devadesát kilo nemá, praskla mu špica po pár kilometrech a reklamaci nechcou uznat.

Reagovat
orm
orm

26.6.24 20:39

@bara2: Kde vidis ze se to vztahuje pro par? Pokud by to tak bylo, tak jako predni kolo ma mensi nosnost nez zadni? Podobnou zminku mas treba i jen u jednoho rafku. Co kdyz budes mit druhy rafek pevnejsi, tak co plati. Nedejboze, kdyz budes mit ten unicycle to pak muzes to jedno kolo zatizit jak?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

26.6.24 19:33

Pro zajímavost sem koukl na přesnou specifikaci svých Zond. Maximální hmotnost jezdce 109Kg. Maximální nosnost kol 120kg (jezdec, kolo, vybavení) takže na kolo a vybavení zbývá 11kg :) a pokud mám víc jak 82kg, mám kola častěji servisovat.

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 17:53

LM: Pro delší životnost kol Aksium společnost Mavic doporučuje, aby celková hmotnost jezdce i s kolem nepřesahovala 120 kg! Jó, u Mavicu je svět ještě v pořádku! A stojí jen osm litrů!

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 17:50

LM: 75kg jezdec + ocelák + brašny + bidony + hrazda + světla = zamítnutá reklamace pro kola s váhovým limitem jezdce 75kg

Na tohle si máš koupit duralový Aksia od Mavicu, protože každej ví, že karbonová kola nejsou na tento způsob použití určena :D

Reagovat
LM
LM

26.6.24 17:41

Kola s váhovým limitem jezdce 75 kg: to je tak pro profíky a dorostence, ne? :-)

A kdyby to nějaký 75 kg jezdec namontoval na gravel oceláka s naloženejma bikepacking brašnama a několika flaškama, tak by to mohlo být velmi zajímavé.

Ještě že ostatní limitují celou váhu soustavy (jezdec + kolo + výbava/pití/braš­ny).

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 17:37

Já to poznal. Ale prostě je to smutný ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

26.6.24 17:29

Tak já to slovo vtipný, příště nápisu do uvozovek, aby ten sarkasmus byl lépe poznat :))

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 17:23

Báro, ty máš na tato kola perfetkní váhu. Ale stejně bych do nich znova nešel, i kdybych byl lehoučkej ;-) Věřil bych tomu, že praskne drát, i když kolo visí na zdi pověšený za horní rámovou trubku :D

Nic neventiluju, jen odpovídám.

Reagovat
bara2
bara2

26.6.24 17:18

Mě by to teda taky hodně mrzelo, kdybych si koupila takový kola a na prvním tripu mi praskl drát. A už bych tomu nevěřila a taky bych to přepletla na něco osvědčeného. Není potřeba se pálit dvakrát. A je dobře, že to tu Miťo ventiluje, aspoň vím, co nemám pořizovat.

Reagovat
bara2
bara2

26.6.24 17:14

orme, je to tam:

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 17:11

Cavendish: ne, vtipný to není, naznačuje to cosi o (ne)kvalitě. Kola jsou teď odstavena, následující trip bude na štěrku, na to mám jiná kola. Jsou docetrována a posléze budou přepletena odborníkem na špice DT.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

26.6.24 17:00

orm: ano, není tam hmotnostní limit pro obě kola, ale je tam limit jezdce.

míťo: no osobně bych jim kola poslal, ať doplní drát a zkontrolují výplet. Pak bych kola dál jezdil a pokud by praskl další, tak pak teprve bych je přepletl. Teď mi to přijde zbytečně unáhlené. Stejně by si tím asi přišel o záruku?

Je vtipný, že gravel kola s 28 zeslabovanými dráty mají také limit 90kg a varianta s nižším ráfkem dokonce jen 75kg

Reagovat
orm
orm

26.6.24 14:57

@miťo: V tom tvem screenshotu nic takoveho nevidim.

@LM: Vzdy se pocita s nejakou rezervou. Mas nejaky limit, ktery to kolo vydrzi dlouhodobe a to ze ho na 1s pretizis pri prujezdu kaluzi nehraje zas takovou roli. Ja mam > 130kg a zadne spice mne v kolech nepraskaj, ani na mtb, ani na gravelu.

Kazdopadne at tu neresime blbosti. Spice smula, vykon i tak super.

Reagovat
zirecek
zirecek

26.6.24 14:56

Každopádně je to smůla, člověk koupí novou věc, která není levná, má radost, čeká užitnou hodnotu více roků, těší se z technické věci. To prostě nasere. Pamatuji si případ XT výpletů s totálně na hovno ořechem, volnoběžkou, kde mi nezbylo, než opakovaně reklamovat a pak vrátit, mít nové.

Reagovat
zirecek
zirecek

26.6.24 14:34

Opravdu si měl koupit gravelové výplety. Osobně bych na takové užití bral známé, renomované značky jako DT, Mavic.

Když mi prdne drát v zadním kole, v podstatě vždycky v blízké době nechávám přeplést celé zadní kolo. Už jsem se vyškolil vícekrát.

Jestli si doplnil jednu špici do zadního výpletu, je zřejmé, že další defekt výpletů bude následovat.

Reagovat
LM
LM

26.6.24 13:54

orm: hmotnostní limit se bere na obě kola

Hm, takže když přes kaluže projíždím s předním kolem ve vzduchu, tak to zadní kolo zatěžuji nadlimitně?

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 13:44

Cavendish: můžeš spekulovat jak chceš, ale přikládám obrázek, kde to máš červené na bílém. Nic víc. Zbytek jsou jen tvé domněnky. Zamítnutí reklamace, nevím, mám tady nasdílet celou komunkaci s paní A.V.? Stručně. Zamítnuto protože gravel bickepacking. Námitka: nazuty silniční pneumatiky, kola nebyla používána v terénu. Zamítnuto, protože brašny na gravelovém kole. Jsou to kola silniční a na ty NENÍ URČENO DÁVAT BRAŠNY. Námitka, kde je psáno, že se není určeno dávat mnou použité brašny na silniční kola? Válcová brašnička Zefal pod řidítky, na horní rámovce malá brašna a pod sedlem brašna se spacákem? Kdybych jel bikepacking natěžko, tak třeba, ale toto? Přišlo mi to vtipný, jak si paní hledala další důvody proč to zamítnout. Třeba že jsem na kraji váhového limitu a měl jsem provedení kol konzultovat telefonicky. Nó já jim volal, protože mi ta objednávka kol odešla dvakrát a mluvil jsem s panem J.K., ptal jsem se na pevnost kol (protože jsem na hraně váhového limitu jezdce), zejména přírub pro špice, že jsem chtěl raději MTB náboje, ale prý zbytečné obavy. Shrnuto, KOLA BYLA VYUŽÍVÁNA PRO ÚČEL, NA KTERÝ NEJSOU URČENA. Měl jsem si objednat gravelové záplety. Dodávám, že mají totožný hmotnostní limit a nazul bych do nich zas silniční gumy. Takže v čem by byl jako rozdíl? Eh. Malé plus pro Biketone, že jsem dostal nabídku, která je v rámci dobrých vztahů se zákazníkem. Buď mi pošlou ZDARMA drát, nebo mám poslat kolo a oni ZDARMA doplní drát a překontrolují napětí výpletu. Drát jsem si tam zapletl sám už cestou z nádraží u známého na dílně :D Bylo těžké, ale této nabídce jsem odolal :-)

PS: rám není gravelový, ale cyklokrosový, to kdyby paní A.V. věděla, tak nabídku v rámci dobrých vztahů asi nedostanu. Vtip.

orm: hmotnostní limit se bere na obě kola

Reagovat
Cavendish
Cavendish

26.6.24 13:13

orm: Ano, ta hmotnost se samozřejmě rozloži, dejme tomu 40% přední 60% zadní, ale to na váhovým limitu přece nic nemění. Navíc prdnul drát na více zatíženém, zadním kole. Ještě by mě zajímal oficiální důvod zamítnutí reklamace?

Reagovat
orm
orm

26.6.24 11:22

@Cavendish: Predpokladam, ze ta kola nepouzivas na unicycle, tj. nikdy nezatezujes kolo celou svoji hmotnosti, protoze mas kola dve a ta hmotnost se tam rozlozi v nejakem pomeru mezi obe kola.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

26.6.24 10:22

Nojo, limit jezdce 90Kg. A tam máš rezervu kolik, 5Kg? Já fakt nevím, ptám se. A teď je otázka, zda to špatně nepopsali a nemysleli tím spíš obecný váhový limit kol. A tam se samozřejmě kromě jezce počítá i kolo a vybavení no. V tom případě by to bylo přetížené o kolik? o 10–15Kg? Ráfky se zdají bytelné, ty asi ten limit nezpůsobují. 24 plochých SP drátů 2,1×1,3mm na mě taky působí jako standartní záležitost dnešní doby a jiní výrobci by tomu, aspoň podle mě, dali váhové omezení alespoň 110, spíše 120kg. Že by ale takhle sám od sebe praskl TOP drát od Pillaru za 50Kč kus mi přijde divný.Praskl u hlavičky, kde je rozšířen na 2,2mm, nebo v ploché části?

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 09:02

Polka: no pěkně se ti to urvalo! Vážíš víc než já, osobně bych do těch kol nešel, ale žasnu, jak jsou pevné jejich ráfky, že to pobralo silniční vidlici a ráfkovou brzdu bez dvou špic u kazety (!).

PS: vozil jsem dlouho podobná kola WH-R550 a nepraskl ani jeden drát (16/20). Až po letech mi praskl ráfek u díry pro drát (niple byly v přírubě náboje), ale to jsem je rasoval na cyklokrosu několik sezón.

Reagovat
Polka
Polka

26.6.24 08:50

miťo: Na Manu jsem zapomněl, ale vzpomínám si už, že jsi tady o tom něco psal…zajímavé, no když vyhovuje, ověšené je to teda fest :-)

Příruba mi praskla na hliníkových Shimano WH-R501 s 24 dráty vzadu. Moje hmotnost tehdy kolem 95kg, jel jsem nalehko, ale to jen tak pro srandu, taky to tehdy mohlo dopadnout jinak. Vycentroval jsem to zbylými dráty, ale i tak jsem ve sjezdech raději nešel do rychlostí nad 50 bo drobná osma tam byla. U karbon ráfku bych tak nějak čekal, že bude pevnější a nebude mít takovou tendenci do osmy, ale pokud to bylo dost dotažené ne-li přetažené, tak to asi situaci vysvětluje.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

26.6.24 08:43

Tak to je zase monsterjízda!

Škoda, chápu, že jsi zklamanej.. Asi bych taky zkusila dojet, ale já jsem na svoje kola trošku prase se přiznám :-D

Reagovat
miťo
miťo

26.6.24 08:00

Polka: bidony na kole jsou dva po litru. V noci se voda špatně shání. Ostatní butele jsou nápoj Mana, používám místo jídla. Už se tady o tom vedly ohnivé debaty, ale mně vyhovuje. Zejména když jsem přetažený a nedokážu do sebe dostat jídlo. Jeden ultra jezdec z Rakouska to shodou náhod řeší také, byť jinou, tekutou stravou. K zadnímu kolu. Vždy jsem byl schopen dojet vše s prasklým drátem. Ale v tomto případě se domnívám, že byl výplet od výroby značně přetažený pravděpodobně na nejvyšší možnou mez v parametrech celku ráfek-špice-nába. Další vlastnost, jak jsem pochytil z debaty jinde, je vetchá pevnost ráfku Javax i přes jeho výšku 45mm. Osma jako blázen. Mám silniční 32mm pneu a plášť se mi s bídou vešel do široké vidlice CX rámu ICAN. Mít nové TCR či loňské Defy, nevešlo by se to. Byl jsem rád za těch 35km do Riesy, kdy se mi celý kolo vlnilo. Nevím, jaký ráfek jsi měl ty, ale zřejmě lepší oddíl, když se bez dvou drátů vešel do ráfkové brzdy. Popravdě nechápu. Důležité: dva dráty z kolika celkem to byly?

Cavendish: podívej se ještě jednou a porádně na červený text u kol Javax. Hmotnostní limit jezdce 90kg. Splněno. Tečka. DT uvádí celkovpou hmotnost zatížení a to je mnohem lepší údaj. Jéje, to je divení :D Pro dokreslení výdrže výpletu kola najela osm švihů, mimo dlouhých jízd tam byly tři krátké testovací, na normální jízdy kolem komína mám obyčejná kola:

19

201

30

236

230

333

20 s brašnami viz foto

511 s brašnami viz foto

celk. 1580km …není to málo Antone Pavloviči?

Reagovat
Cavendish
Cavendish

26.6.24 07:16

To ale nebude vina Pillar drátů :))) od nich mi drát nepraskl nikdy. Ta kola mají váhový limit 90kg z nějakého důvodu. Ten si minimálně vyrovnal svoji vahou, pak ještě naložíš kolo a divení je na světě.

Jinak DT Aero Comp bude určitě velmi dobrá volba. Alternativou od Sapim je CX-Sprint, ale blbě se shání :(

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

25.6.24 22:41

Jinak, přímý drát sice může být na objednávku, ale klasický J-bend, který mají v každám servise, se dá během pár sekund narovnat kombinačkama a zaplést místo originálního.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

25.6.24 22:30

Když mě kdysi praskl drát na 29-er Crossmaxu na dovolené na Gardě, tak jsem si jen s Zireckem prohodil zadní plášť (měl užší), aby se mi vlezlo zadní kolo do vidlice a pokračovalo se dalších 10 hodin v těžkém terénu pohoří Carega. Takže příště bych se prasklého drátu vůbec nebál a pokud kolo projde rámem, tak se dá v pohodě pokračovat dál de facto bez omezení.

Reagovat
Polka
Polka

25.6.24 22:24

Nechápu dvě věci:

  • proč tolik bidonů? To je tak na vyprahlé Španělsko, ale tady se dá přece skoro kdekoliv zastavit a pití/vodu doplnit
  • stejně jako Zirecek – to přece nemohla být taková osma, abys na kotoučích nedojel, případně stačilo docentrovat okolníma drátama. Jednou mi takhle praskla ve Šternberku zadní příruba, dva dráty byly volný, ráfkový brzdy a dojel jsem to přes Praděd a Rejvíz až na Ramzovou a pak další den domů z Ostružné do Brna ;-)
Reagovat
Jáchym 1
Jáchym 1

25.6.24 22:20

Tak to je pech,škoda,ale jinak Bomba!

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

25.6.24 20:27

Máš to kolo parádně nabalený! Meta padne jindy, myslím, že nebudeme čekat dlouho :-)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

25.6.24 18:32

Parádní reportík Miťo, fotky luxus a nevadí jedeme dál.

Reagovat
bara2
bara2

25.6.24 18:22

Uf, tak tomu říkám smůla! Ale co už, projel ses vlakem. I tak je přes pět set pěkná darda :-)

Hm, technické závady občas přijdou a asi lepší, jak tahat s sebou téměř náhradní kolo, trasovat s únikovými body na vlak. Příště to vyjde! :-)

Reagovat
vapes
vapes

25.6.24 18:15

Paráda, i přes drobné komplikace je to pěkný výkon, labská cyklostezka před Kostelcem je fakt peklo, to jsou snad lepší i kostky ve Staré Boleslavi.

Reagovat
zirecek
zirecek

25.6.24 17:46

To nešlo jet dále?

Když mi prdne drát, omotám jej k vedlejšímu a jedu dále, když je osmice většinou jezditelná a skoro nehází.

Reagovat
miťo
miťo

25.6.24 15:33

Kožišku přemýšlel jsem o třídenním bickepackingu. 3×270km ;-)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

25.6.24 15:31

Miťo, ty seš proti mě lehká váha. A jak čtu drát může prasknout i tobě. Zase je to lepší než prasklý ráfek. A přeji ti, abys k tomu Bachovi někdy dojel za světla.

Reagovat
miťo
miťo

25.6.24 15:29

LM: výměna drátu na švihu není nic těžkého u provedení přimých špic. Případná komplikace by byla zapadnutí niple do ráfku. Jinak pohoda. Nic neřešitelného. Jen mít ten drát! Na tréninková ALU kola 28d SP je mám doma, zbyly, měl jsem to jet na nich no…

Reagovat
LM
LM

25.6.24 15:18

Takže příště náhradní drát(y) s sebou. Nebo spíš spolehlivější kola. Měnit drát na švihu bych nechtěl.

Já po fiasku se 7 dírama v TPU duši a jen 2 TPU záplatama už vozím náhradní TPU duši :-)

Reagovat
miťo
miťo

25.6.24 14:50

roud: špice Pillar půjdou pryč. Cestou z nádraží jsem u Pavla P. dostal drát, sice kulatý, ale není dobré nechávat kolo bez drátu. Uvažuji nad DT Aero Comp. Mimochodem reklamace zamítnuta.

jecnak: proto mám na dlouhý jízdy vymazlená kola, čerstvá, nesjeté gumy, čerstvé záplety. Nicméně jak vidíš, na to poslední jsem se spoléhal omylem.

André: díky, ta šmouha je dvojplošník An-2 překonávající zvukovou bariéru :D Teď vážně,jak je na hranici rozlišení, vypadá to fakticky jako UFO. Ona má takový ten typický bublavý zvuk hvězdicového motoru.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

25.6.24 14:41

Super výkon, super report, jako vždy! Jne mě trochu zarazilo foto č. 5. Co je to na obloze nad mostem? Buď je to kaz nebo to vypadá jako by jsi cvaknul UFO TicTac… :) Letadlo to není.

Reagovat
jecnak
jecnak

25.6.24 14:37

To fakt zamrzí. Škoda. Já letos zariskoval na 600 brevet a nepřezul plášť. No samozřejmě jem měl 2 defekty, ale naštěstí to pobral tmel.

Reagovat
roud
roud

25.6.24 14:35

Četl jsem to už na Stravě škoda že to nedopadlo :/ Co plánuješ s kolama jen vyměníš ten jeden nebo to necháš přeplést na něco od DT ?

Reagovat

Další galerie z kategorie

bara2 13
miťo 28
hovado_cz 15
Lišák 9
bara2 18
Jáchym 1 31