Už delší dobu jsem pokukoval po nějakým modernějším XC fullu s přesahem do down country. Po navštívění stránek buycycle jsem zjistil, že se Lector FS dá koupit za celkem solidní peníze a to zvlášť ve výbavě essential, která pro mě nebyla zas tak rozhodující, protože spoustu komponentů jsem stejně vyměnil. Po nějakém hledání se objevil tenhle kousek, najeto 500km, pravděpodobně to jezdilo jen cyklostezky v Mnichově. Na kole ještě nemám moc najeto, ale první dojmy jsou, že ten Ghost virtual je boží, asi jsem nikdy nejezdil nic takhle citlivého a to jsem dlouhou dobu jezdil Gianty s Maestrem. Kolo pocitově moc nejede, ale dle průměrek při vyjížďák je to jen pocit. Jak jsem psal výše, chtěl jsem kolo i s přesahem do down country, kolo je z kopce dobrý, možná jsem čekal víc, ale furt mám kolo nastavený spíš na XC, i tak se na tom dá sjet nesmysl a limituje mě víc hlava než kolo, zatím jsem ho neměl možnost pořádně otestovat na delších přírodních trailech, ale v NMNM na svěťákový trati si vedlo dobře, jak do kopce tak z kopce. :) fotky z akce žádný nemám, takže jen opřený kolo, průběžně ještě něco dodám.
(vloženo 1.7.24)
Značka | Ghost |
Model | Lector FS |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M |
Hmotnost | cca 12,5 kg |
Vidlice | Fox 34 float performance SC 120mm |
Tlumič | Fox float DPS performance |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | Truvativ Stylo 6k eagle |
Měnič | Sram X0 eagle |
Řazení | Shimano XT 12s |
Převodník | 32z |
Kazeta | Shimano SLX 10-51z |
Řetěz | Sram XX1 |
Náboj přední | SAS |
Náboj zadní | SAS ratchet system 36z |
Brzda přední | Shimano SLX |
Brzda zadní | Shimano SLX |
Brzdové páky | Shimano SLX |
Ráfek přední | Duke lucky star 27,5mm Dynamal |
Ráfek zadní | Duke lucky star 27,5mm Dynamal |
Dráty | Sapim CX ray + CX sprint |
Pedály | CB candy |
Řídítka | Ghost 740mm |
Představec | KLS ultimate 80mm |
Sedlovka | Tranz-X 125mm |
Sedlo | Giant |
Pláště | Maxxis Rekon Race 2,35 / Maxxis Aspen 2,4 |
Nenimito: Se vším asi souhlasím.První verze AXS má ještě jednu nevýhodu o které se moc nepíše. Že je příliš těžká na to že je upevněna na patku jen jednostranně. Když vám kolo spadne tak máte dost velkou šanci že se patka ohne a začne nepřesné řazení. Opravdu to asi není vhodné na nějaké moc brutální jízdu se skoky kde jsou velké otřesy a riziko pádu. Jinak na XC pohoda. Kdo jednou zkusí už nechce jinak.
2.7.24 09:31
11sp. řetězy jsem měl jen na 26"GT přestavěný na baterku s 11–46 sunrace a na 27,5Reignovi s GX 10–42 a pak 9–45 kazetou. Oba 11sp. řetezy, SLX baterka a GX Reign, vydržely max 600 s 2× výměnou. Pak jsem se nasr… a dal na oboje 11sp. kazety 12sp. řetezy XT a GX, vydržely 3krát tolik. Na baterce stále je, Reign jsem s ním i prodal, a co vím, tak dotyčný(chrt 15–16let) na něm najel asi 2roky a opět prodal. Prostě 11sp. řetězy se podle mne nepovedly, jako vůbec, nahrazoval jsem 12sp. a nebyl problém s kompatibilitou 11–12sp.
Přestavoval jsem 26" Anthema(r.2007?) v Sku pani z 3×9 na 1×11 s 11–51 Deore. Vpředu 36z pila z číny na původní SLX kliky, 12sp. SLX přehazka(kvůli 51z) s 11sp. SLX řazením a 12sp.XT řetěz. Už je to asi 3roky a vše funguje bez problému.
Na mém Anthemu29 12sp. jsem zkusil SLX řetěz, pak XT, vydržel taky 2× tolik oproti SLX – asi 2,5tis. Pak jsem ho s 2. řetězem prodal a přidal k němu náhradní XT i 10–12–14zuby, co jsem měl připraven na výměnu, ale prý stále ještě jezdí na původním.
S X01 nemám zkušenosti, resp. byl na Santovi, když jsem ho koupil, ale nevím, kolik měl najeto. Co mi přišlo zvláštní, tak při měření měrkou byl natažen jen asi v 1/3, zbylé 2/3 byly fpohodě. Dal jsem XX1černý. Najeto málo, zatím.
Na SLX kazetě jsem měnil jednou jen první 10–12–14 pastorky, dají se koupit zvlášť. Jsou stejné pro 12sp.shimano kazety s 10–12–14 i 16.
Mám ještě XTR 12sp. kazetu na druhých kolech pro Epica a i tu prohazuju na černémXX1 řetězu s X01 kazetou na druhých kolech, a Epic má GX hazku. Není problém s kompatibilitou, žádný. Jen se musí naštelovat hazka tím Sram pravítkem na Sram kazetě, pak je fpohodě i XTR kazeta. A jen poladím jiné kotouče na brzdách. I pro tu XTR kazetu mám v šupliku ocelový 10–12–14 náhradní, kdyby…
Přišlo mi, že je celkem rozdíl XTR a X01 kazet oproti GX a SLX a neodpruženou hmotou na ose kola. Při normál ježdění ani ne, ale v kořeniádě nebo rozsypaných skalách je to cítit. Proto ani nezkouším AXS. Většina známých to na vyšších zdvihách nakonec taky sundali. Ale chápu to, zkusil jsem a řadí supr. Jen je to s tou baterkou prostě těžší neodpružená hmota v ose kola. K čemu tam dám lehkou X01 kazetu, když na ní pak hodim 100g(?) baterku? Na flow a xc asi dokonalý. Na brutality mimo vysypaný stezky už moc ne, myslím. Pociťuji to i na rozdílu hmotnosti kazet SLX-XTR a GX-X01.
Taky se snažím co možná nejvíc kupovat po bazarech, nejlépe nové nebo shozené z nového biku. Kdo ne:-)
Kupuju vždy řetěz někde ve slevě, takže ten XX1 vyjde cca na 1500,– to mi přijde ok, barvičky musí být! V porovnání s GX vydrží cca o 1/3 déle, Shimano nebo KMC opravdu max 1000km, ale spíš 800km, takže tam jsem na méně než polovině živostnosti řetězu XX1. Co se týká kazety tak s XT máš samozřejmě pravdu, ale chtěl jsem si to nalhat a obhájit, proč potřebuji XT :D jinak mi odcházejí hlavně ty poslední pastorky, které nejsou součástí kazety a to nejezdím rovinky a výrazně těžší převody, řekl bych, že celkem využívám rozsah kazety, asi Sram ví, proč kazety dělá vcelku…, Sice se dají ty spodní pastorky koupit, ale nestojí úplně málo. Jinak XTR řetěz jsem měl naposled 11s a i ten jsem teda sjel poměrně rychle, až mě to překvapilo, takže Shimano řetězům už vůbec nevěřím :)
Koli13:
XX1 řetěz je ale o několik stovek dražší než X01, opravdu tomu výdrž odpovídá? Co vím tak výdrž by měla být víceméně stejná, akorát kdo chce barvičky, ten si holt zaplatí víc. Kompatibilita se Schimano kazetou mě překvapuje, ale pokud to funguje, nic proti. Jinak kazeta XT podle mě víc nevydrží protože má oproti SLX hliníkové tři poslední pastorky oproti jednomu u SLX, jde jen o váhu. O AXS jsi neuvažoval? Na kazetách Shimano funguje prý náramě. Jinak k těm řetězům. S příchodem 12s jde asi fakt o dost snížení nájezdnosti řetězů. U shimana řetězu za 500 Kč u 11s fakt nebyl problém najet 2000 Km. U 12s nemám s Schimanem řetězy zkušenost, ale měl sem zato že ty lepší aspoň těch 1500 dají. Faktem je že Sram řetězy SX,NX i GX vydrží prd. Může tu někdo srovnat výdrže řetězů X01/XX1 oproti Schimano XT/XTR?
nenimito: měl jsem vybraný kombo Rekon / Rekon Race, ale teď na léto mi to přišlo zbytečný, stejně nejvíc toho najezdím po různej cestách než po trailech, takže mě ty pláště až tak nelimitují, je to spíš v rukách. :) Ale beru to tak, že je to stále XC, v nějakých prudkých pasážích toho člověk moc nedobrzdí a je třeba s tím počítat :D
1.7.24 12:52
Z kopce dolu to chce dopředu něco, co brzdí.
Na Epica jsem měl taky ReconRace, ale 2,25 a dal jsem k němu dopředu HighRoller 2,3. Na suchu fpohodě.
1.7.24 12:44
Zajímavej bike;-)
S XX1 řetězem souhlas. Šel jsem do nej z podobného popisu od známejch. Jeden tvrdil výměna po 6tis.km, druhej tvrdil výměna po 5tis.km a třetí mi řekl 8tis.km se Sunrace kazetou a ještě neněnim.
Na XT jsem najel přes 2,5tis.. na XX1 už mám asi 4tis.km a stále nic… teda místama je ošoupanej od tý povrchový úpravy, podobně jako kazeta.
honzabike: je to trochu takový co dům dal, ale jinej řetěz než Sram xx1 už mi nesmí na kolo a se Shimano kazetou funguje dobře. V porovnání – na Shimano řetězy jsem najížděl max 1000 km, spíš méně, na xx1 najedu přes 2000 km. Shimano kazeta je další otázka, ta výdrž taky nic moc, ale příště zkusím XT a třeba to bude lepší, zase stojí půlku co Sram. :) řazení XT ještě zvažuju, zda nechám. Líbí se mi inverzní chod páčky, ale už GX má mnohem příjemnější chod.