Slovinsko - Julské Alpy, cyklostezka Kranjska Gora - Tarvisio
Slovinsko - Korensko sedlo (Wurzen Pass)
Slovinsko - Planica. Skokanské středisko nedaleko Ratečí a Kranjske Gory, druhý největším můstkem na světě.
Mé v pořadí druhé karbon kolo.
Strašně jsem chtěl aero, ideálně celokarbon. V poměru pro mě přijatelné ceny, osazení, líbivosti, nějakému tomu kompromisu a slíbenému termínu dodání jsem nakonec vybral tohle.
Ale ouha, nastalo fakt dlouhé čekání na dodání, pak spousty problémů a i přesto jak moc jsem ho chtěl, jsem si k němu potom musel několik týdnů hledat cestu, dokonce jsem uvažoval po sezoně i o prodeji.
Pro mě TREK jako značka obrovské zklamání snad skoro ve všem. Je to dlouhý příběh a nechci odradit případné kupce nebo štvát fandy značky, ale u mě TREK poprvé a naposledy.
No kolo ale nakonec zůstalo doma a už dělá radost, což je důležité.
Je opravdu rychlé, teda když na to máte nohy. Oproti sérii jsou jiné pláště, kotouče a brzdové desky. Jo a taky omotávka, ta tovární je hrozný šmejd.
Jediné mínus je boční vítr, přesněji boční poryvy větru, které i díky mé velikosti rámu jsou opravdu cítit. To samé, když vás někdo předjede v autě/kamionu, jako idiot a vytvoří turbulence vzduchu.
Na druhou stranu právě díky tvaru rámu kolo ani ve velikosti 60 nevypadá jako lešení k dvoupatrovému baráku.
V zimě plánuji nechat udělat wattmetr na L kliku od INPEAK.
A pokud mi prodejce TREK udělá dobrou cenu (pultovka je děsivá), pak možná i přestavbu na karbonová kombo řidítka z SLR verze.
(vloženo 13.7.24)
Značka | Trek |
Model | Madone SL 6 Gen 7 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | Vel. 56 má 8,4 kg, takže 60 něco více, přesně neváženo |
Rám | Carbon OCLV řady 500 |
Vidlice | Madone SL 6, KVF celokarbon |
Kliky | Shimano 105 R7100, 50/34, 175 mm |
Středové složení | Praxis T47 |
Přesmykač | Shimano 105 Di2 R7170 |
Měnič | Shimano 105 Di2 R7150 |
Řazení | Shimano 105 Di2 R7170, 12 rychlostí |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | Shimano 105 7101, 11-34, 12 rychlostí |
Řetěz | Shimano SLX M7100, 12 rychlostí |
Náboj přední | Bontrager, osa 12x100 mm |
Náboj zadní | Bontrager, osa 12x142 mm |
Brzda přední | Shimano 105, kotouč RT-MT 800-S Ultegra |
Brzda zadní | Shimano 105, kotouč RT-MT 800-S Ultegra |
Brzdové páky | Shimano 105 Di2 |
Ráfek přední | Bontrager Aeolus Elite 50 TLR, 770g |
Ráfek zadní | Bontrager Aeolus Elite 50 TLR, 980g |
Dráty | Grand Strada 24/24 se slitinovými niply |
Pedály | LOOK Keo 2 Max Carbon |
Řídítka | Bontrager RSL, aero carbon OCLV |
Představec | Trek RCS Pro Blendr, ALU |
Sedlovka | Madone SLR Gen 7 |
Sedlo | Bontrager Aeolus Comp |
Pláště | Continental GP 5000 cream, 28 mm |
cyklista86: když jsem to viděl poprvé, říkal jsem si přesně to samé.
Ale kromě jediné cca rok staré fotky na internetu, kde není vysvětleno jak k prasknutí došlo nebo zda se jedná o originální rám, jsem nikde žádný prasklý neviděl. Problémy měli na pár rámech SLR, že jim praskala přepážka mezi otvory pro přístup ke šroubu na utažení sedlovky. Zjistilo se ale, že nebylo dodrženo správné vrstvení a směr vláken karbonového materiálu. Jednalo se o pár kusů rámů, již prodané byly v rámci doživotní záruky vyměněny, neprodané staženy.
Třeba Canyon Aeroroad CFR má jinou konstrukci rámu, ale u největší velikosti rámu jim to také prasklalo.
Vicktorioo: nevím, zda narážíte na text v popisu nebo na podložky představce?
Pokud podložky, tak proto, že měřím 192 cm, chci si kolo užít, ne se na něm trápit a nejsem masochista.
Jinak všichni výrobci fotí promo fotky kola tzv. „stem slam“.
ferlikster: měl jsem Cube Attain, také na 50mm carbon kolech. Tam se vítr opíral jen do nich a vnímal jsem to jen při opravdu silném bočním větru. Na Treku to jde hodně do rámu. Jsou tam prostě větší plochy, také mám delší představec, jinou geometrii rámu, jiný posed. Představec opravdu dolů dávat nebudu, velikost 60 nemám náhodou, prostě jsem tak narostl. Pokud bych udělal tzv. „stem slam“ stalo by se pro mě kolo mučícím nástrojem a vyjížďky procházkou peklem – jezdím dlouhé distance. Uvažuji spíše o kratším představci pro ještě více komfortu. Ano vím, koupil jsem si aero kolo, ale protože jsem aero chtěl, ne proto, že jsem profík a udělám z toho kolo na Tour.
A to lešení tam máš prosím proč?
Nedokazal bych se prenest pres strach z toho, ze ta vykrojena sedlovka nevydrzi a prdne to. Predstava, ze se na tomto kole pustim riditek, narovnam zada a prenesu veskerou vahu na sedlo je desiva. :D Jinak to je neskutecna raketa..
Dávám pět, i když se mi ta ďura nelíbí, ale jinak je to top materiál! Ten šlendrián při sestavování kola je tedy na pováženou, zrovna u této značky bych to vůbec nečekal, to už snad bude na tom lépe ta Sava za zlomek ceny! ;-)
Trochu jsem měl problém se vzhledem sedlové trubky, ale i tak hodnotím za plný počet hvězd, jen je smutné, v jaké stavu se k zákazníkovi dostanou kola od Treku, vždycky jsem bral Trek za prémiovou značku. Ať ti to lítá ;-)
Tahle Gen7 mi připadne o dost hezčí než co teď představili. Z čeho jsi přecházel že ti to přijde nervózní na větru? Opticky by to chtělo aspon 60mm kola a forbec dolů.
DaD: Souhlasím.
Kdysi jsem měl možnost jít pracovat do cykloprodejny, ale když jsem viděl spíše kvantitu, než kvalitu, tak jsem řekl, že takto to dělat nechci.
No do konce sezony už dojezdím tak jak je, co šlo překontrolovat jsem prošel, v zimě pak udělám komplet rozborku a následně složím. Určitě dodám návleky na brzd. hadice a hlavně budu doufat, že mě nečeká nějaké šílené překvapení.
A ještě zvážím ta kombo řidítka – odrazuje mě hlavně jejich cena.
Záleží na modelu. Některé mají omotávku a některé ne. Problém je ten, že pokud má kolo omotávku, tak se se stejně musí sundat:( Následně srovnat páky na výšku a hlavně zkrátit hadice. Dělají to tam snad nějaké opice nebo nevím. Každá páka jinak vysoko, hadice dlouhé jako kráva. Omotávka je kapitola sama pro sebe. To namotání je prostě příšerné.
Také dávám do rámu na hadice ochranné gumy proti mlácení. Ta kola jsou to nedodělky a je potřeba to celé předělat. Přesmyky jsou další tragédie. Dělají to tam opravdu vemena, co to mají úplně na salámu.
To, že je to jediné, na co mechanici v obchodě sáhnout je sedlovka, je tak možná zbožné přáni. Alespoň u mě tedy. Radši bych, aby ty kola chodila v krabici jen jako rám a komponenty, než vidět ten šlendrián, co jsou ochotni pustit mezi lidi:(
Trek mi tímto přístupem hodně zklamal. Navíc jsou tam občas parádní technologické faily a to už je fakt na pováženou.
DaD: u Treku kolo přijde do prodejny v krabici tak, že má shozené pouze řidítka a není namontovaná sedlovka a sedlo. To je jediné, na co u prodejce sáhnou, aby to doskládali. A samozřejmě to oholí od ochranného materiálu.
Já si dělám servis sám, raději si koupím potřebné nářadí/přípravky, než to dát právě někomu, kdo to má jen jako příjem peněz.
Díky moc za hodnocení a 5*
Kola se neskládají ve fabrice. Chodí to do prodejny v krabicích a skládají to mechanici právě na prodejnách. A pokud je mekánik vemeno, tak to dopadá takto. Znám par „kolegů“, od kterých bych si nenechal na kolo sáhnout ani za zlaté prase. Ani nafouknou bych si to nenechal. No, škoda slov:(
Kolo samotné je moc pěkné a to i na tu velikost. Barva luxus a 105 Di2 chodí jak víno. Za 5*
Fazzy: tady přece vůbec nejde o to mít co nejmenší odpor vzduchu. Jde o vzhled kola. Aero kolo vypadá agresivně a to se líbí Komín pod řídítky je ve většině případů u hobby jezdců standard a co to samo o sobě dělá s estetikou rámu se neřeší.
Mě u těch aerokol vždycky ruší, když je na nich nastavenej antiaero setup. Ale rozumim tomu a souhlasim, že placatý kola vypadaj ve velkých velikostech zpravidla líp. Barva parádní.
Simon12: To tovární sestavení je dneska problém snad už u všech značek co jsem měl tu čest. Hlavně, že se vše povedlo dát do pořádku a kolo slouží.
Je škoda že si na tom skládání nedají víc záležet, ale obávám se že tohle je v současnosti problém u více výrobců, v každým případě přeju hodně šťastných kiláků
roupik: Jak jsem psal, nechci odrazovat případné kupce tohoto modelu kola nebo značky Trek. Navíc některé níže popsané věci se nemusí stát u každého prodaného kusu.
Ale když to chcete vědět.
Zásadní problém byl v sestavení kola, pro Evropu to Trek dělá někde v Německu, skládají to tam jako na běžícím pásu, letos prý 15 tis kol a podle toho to vypadá.
Vše karbonové složeno nasucho (řidítka, sedlovka), hlavové složení to samé, ložiska v miskách takřka bez vazelíny. Patka přehazovačky držela jen na jednom ze dvou šroubů, brzdové hadice jsou překroucené a klepou v rámu. Při dodání chyběla krytka hadic pod představcem (později dodána) a co naštvalo nejvíc, oklepnutý lak na L spodní vzpěře zadního kola u brzdového třmenu. No na kole za tyto peníze… hrůza děs.
Po dnešku mám odjetu první tisícovku kilometrů a kromě tovární omotávky, která celkem brzy odešla, jsem jen lehce docentrovával zadní kolo. Teď už trošku „hážou“ jen ty GP 5000, Continental už také není co bývalo, jeden plášť jsem dokonce vracel.
Vůbec nevypadá na velikost 60, pěkný kolo, škoda že ses nerozepsal víc o spokojenosti/nespokojenosti.....ať to frčí
Moc pěkný, ať slouží. Palec na horu za výměnu plášťů, to je na kole vždy první věc měním.