Nové modely od Ibisu. Rimpo V3 a Ripley V5.
160/150, 140/130, úložný prostor v rámu. Obě kola můžou být MX.
Délka zadní stavby a výška středu závislé na velikosti – čím větší rám tím delší stavba a vyšší střed.
Některé změny dobré, některé horší.
Ripley ma úplně stejný rám i zadní stavbu, jen jiná vahadla, délku tlumiče a vidlice. A toho se docela bojím. Hlavový úhel a současně sedlový o 0,5 st větší, mnohem nižší střed. Sedlový úhel je z mého pohledu už zbytečně strmý a střed už bude hodně nízko (pro porovnání Ripley V4 má ve velikosti M drop 34mm, nové M má 45mm a k tomu vyšší zdvihy a tím pádem sag. Vozim 165mm kliky a nižší střed bych asi nechtěl.
Navíc nižší zdvih v tomto případě nepřinese výhodu lehčího rámu. Ripmo presentují jako rychlejší bajk než předtím, protože enduro kategorii nyní okupuje nové HD6. I přesto je rám o něco těžší, což u AM nevadí, ale Ripley už bude hodně těžký trailbike a na nízkou váhu v nějakém rozumném setupu můžeme zapomenout.
Asi to budou zdůvodňovat mnoha PR pozitivy, ale ve výsledku bude důvod jediný – náklady.
A ještě jeden paradox. Ač Ripmo tlačí víc do kategorie rychle AM, tak jej udělali progresivnější aby lidi mohli vozit pružinové tlumiče – dle mého názoru to ten rán nepotřebuje.
Takže z Ripma mám docela radost a budu o něm uvažovat, protože lepší kolo jsme zatím neměl. Jen DVO podvozku se budu zbavovat nerad.
Z Ripleyho zklamání – nechám si starého, ač o 10mm vyšší zdvihy bych u něj uvítal.
Fotky bez popisku ať můžete hádat, co je Ripmo a co Ripley.
PS: podle pozice klik na všech fotkách je jasné, že na tvar rámu v oblasti středu asi úplně pyšní nejsou:-)
(vloženo 16.7.24)
Každý to má jinak a taky každý má svůj vývoj. Když jsem se hodně toulal, tak jsem vozil batoh a bylo to v klidu a flaška mi přišla jako zbytečnost. Pak jsem postupně přešel na kratší a intenzivnější výlety a batoh mi začal vadit. Koupil jsem ledvinku ještě v době, kdy ji skoro nikdo nevozil a hodně si to oblíbil a někdy ji používal jen na drobnosti a k tomu začal vozit u flašku.
No a teď to mám tak, že vozím prakticky už jen tu flašku a ledvinku mám na nezbytností, které s sebou tahám – není problém vzít si kolena i lokty a pořád na to nepotřebuju batoh.
Stejně tak vnitřní úložný prostor – na silničce už pro mne prakticky nutnost a nová silnici jej bude mít. Podsedlovka to částečně řeší, ale není to úplně ono – pohotovostní bundu tam nedám, do rámu ano.
Na MTB bych si to dokázal představit, ale tam jsem zatím nevymyslel systém jak to udělat, abych jezdil opravdu nalehko – kam ty chrániče, kam telefon atd.
Stejně tak 27.5. Dlouho jsem je vozil a 29 nechtěl, protože jsem se nechtěl zbavit hravosti. Ale je to jen o geo. Ripmo je prakticky stejné hravé kolo jako byl 27.5 Santa. Zkoušel jsem to střídat, ale 29 mi ve výsledku sedí víc. Víc si dovolím, těžké věci se mi na tom jezdí lépe a mám větší jistotu. Takže SC jsem podaroval synovi.
A výška taky moc nehraje roli. Přestavěl jsem Ripleyho na zkoušku manželce (165cm) a nechce mi ho vrátit. Aspoň mám výmluvu na to nové Ripmo :-)
scret: Přijde mi, že zrovna po flašce je poměrně konstantní poptávka bez ohledu na trendy.
LM: Nejde o úložný prostor, ale o držák flašky na jeho krytu. Jen, jestli by takový rám prošel. Dlouho jsem jezdil bez flašky, teď ji mám právě na krytu a moc nadšený z toho řešení nejsem.
wilda: vetsina lidi nevi co chce, dokud jim to vyrobci nalezite nenaservirujou :))
Nevím, když jsem vybíral kolo, tak mě storage box vůbec nezajímal. Chci 27,5'' kola vepředu i vzadu, takže mi moc vhodných kol/rámů ke koupi už nezbylo :-/
Naštěstí bych teď měl mít na několik let zase vystaráno a nic kupovat nemusím (no možná Mezzer Pro někde ve slevě:-))
scret: většina lidí tu flašku v rámu prostě chce
LM: a co uchycení flašky na víčku storage boxu jako tady? Takový rám by sis koupil?
Pitel: pssst, dneska by to bez flasky nebylo dost kůl a endurospecifik :)) Pritom ta snaha tam nacpat flasku je nekdy az nesmyslna…
Pi†el: Né každý chce táhnout pití na hřbetě nebo za pasem. Nebo občas ani nemůže (se zlomeným žebrem se v kombinaci s batohem fakt jezdit nedalo:-))
Já bych si třeba kolo bez možnosti normálního uchycení flašky nekoupil.
Ram okolo stredu nedomysleli. Kamos ma „starsi“ model a nadava, ze za to zustava obcas „viset“. Kdyby se vyprdli na kosik, tak muzou ramovku od stredu tahnout primo k hlave. A IMHO na enduro/am kolo kosik nepatri.
Antiku – S je dost malé a vypadá blbě, M je pořád dost malé a vypadá lépe.
Je to vidět v tomhle videu
https://youtu.be/Khoq8E_Y3lM?…
Čas 21:20 – vedle sebe S a M. Jinak všude prezentují XM – nová velikost mezi M a L.
Moje velikost je jasné M i v novém. Parametry téhle velikosti se liší v řádu jednotek milimetrů. Ostatní velikosti jsou na tom jinak. Nové L je výrazně větší kolo než původní L.
Vzhledově se mi kola líbí, i když je pravda, že vypadají dost genericky. Původní měly asi větší charakter. A proto si Ripleyho určitě ještě chvíli nechám, protože je nesmysl mít doma nového Ripleyho a nové Ripmo.
Nedávno jsem skoro koupil lehce jeté Ripmo V2S. Teď jsem rád, že jsem to neudělal. Nové Ripmo mne hodně láká, takže výměna z hliníku na nový karbon je docela reálná. A až mne přestane bavit Ripley, tak pravděpodobně vyměním za SC Tallboy.
PS: ve všech videích uvádí, že nový Ripley vypadá jak vypadá hlavně proto, že toho původního většina lidí vždy přestavěla – vyšší vidlice, pořádná kola. Tomu rozumím, udělal jsem to samé – původní karbony s Forekastrem, vystřídaly enduro kola Assegai + HD a je to úplně jiné kolo. A klidně bych oželel FIT patronu a dal tam Grip.
taky se mi to celkem líbí i když na parametry jsem se nedíval, otázka je jak to vypadá v Sku.
Mě se to líbí – taky pochopili že design NP Mega je prostě nejhezčí :-D
Nejdřív zahodí krasny logo a teď zacnou delat „hranatej“ design rámu.Divnej vyvoj
Pekny, ale design takovy genericky, nicim to moc nezaujme a ztrati se.
Jedna věc je citlivost druhá jak to celé funguje.
Ripmo má pro mne největší kouzlo v tom, jak má namixované všechny schopnosti – opravdu výborně jede, přitom je ve sjezdu neskutečně jisté a přitom stále ještě dost agilní. Vždy jsem preferoval obratná kola, tohodle jsem se bál. Nevím jak to udělali, ale tohle kolo prostě jede nahoru i dolů.
Samozřejmě netvrdím, že jsem měl pod zadkem všechno, ale kol už jsem měl dost a jiná testoval a Ripmu se zatím nic nepřiblížilo. Chtěl jsem zkusit SC Hightowera, ale tohle se mi líbí víc.
A dost mne láká vzít zeleného Ripleyho, k tomu vahadla z Ripma (měly by být dostupné) a vrazit tam DVO z původního kola.
saintjv: Není přece problém udělat zobající kinematiku u jakéhokoli systému (včetně ABP). Problém je aby to fungovalo nahoru, dolů, nezávisle na brzdě, netahalo za řetěz atd. Žádný systém není dokonalý, a vždy má alespoň jeden neduh.
Moje příští kolo.
Rozumné změny, size specific geometry, žádné nesmyslné zdvihy, tlustá sedlovka, DW-link, box v rámu, …
A vypadá fantasticky.
Zbytek roku doklepu na Druidovi a v lednu to přeskládám na Ripmo :D
Jsem velký fanda Ibisu a nové Ripmo bude paráda.
No tak to zase me prekvapuje jen mala zmena v hlavovym uhlu. Cekal jsem hodnotu neco okolo 63,5, ktera je pro tento segment beznejsi. Ale asi to chapu a naopak mi to vlastne nevadi, protoze stejne na tohle kolo budou davat lidi vidle se zvihem 170–180 a to pak krasne zvedne stred kola a posune ten uhel hlavy do pozadovanych hodnot. Ja mam Ibis jako srdcovku, mam ty kola rad, ale obecne designem me oslovuje modely HD daleko vice diky tvaru ramu. Ripmo jsem par let jezdil,DW link fajn ale kdyz jsem sednul na vicecepe zaveseni, mam pocit vetsi citlivosti. Takze uplne nevim jestli je pro mne ten virtual takovy terno.
Treba mi to tady nekdo pomuze pochopit a vysvetlit jak je mozny, ze muj slash zobe s timn jejich debilnim ABP vic nez predchozi DW link. Ano slash ma trochu vetsi zdvih ale neni to zadny drama…