Prologo sedí jak zadek na hrnec
Kokpit s integrovaným držákem computeru a možností tt nástavců
Páky 105 stačí, když nohy tlačí
Contíky jsou prostě klasika
Fulcrum Wind 57, ty krájí vzduch jedna radost
105 kliky s jednopřevodníkem Alugear a vodítko od Wolftooth
Kazeta 11-36, řetěz KMC X12 Aurora
Jede to jako kráva :-)
Tradiční zastávka na benzínce ve Vimperku před náloží šumavských kopců
Ještě než jsem loni koupil Xelius, tak jsem měl možnost otestovat Lapierre Aircode, na čemž jsem se pro silničku znovu rozhodl. Ale Xeliusu nakonec trochu něco chybělo. Po Xeliusu přišel experiment v podobě endurance Cervéla, což byla slepá ulička a ve výsledku jsem zjistil, že to co jsem zkoušel jako první bylo to nejlepší. Aero silnička!
Kolo, který jede a furt chce jet víc! To se mi na silničce nejvíc líbí a Aircode to splňoval. Takže typ kola byl jasný a vzhledem k mým požadavkům jsem se rozhodl pro vlastní stavbu. Zahodit přesmykač, jet jenom jednoplacku, zkusit možnost tt nástavců… to všechno Aircode splňuje.
Je živější než Xelius, to je to co mi právě u něj chybělo, umí letět nesmysl, zároveň i v pohodě prolítne kopce. A jak v mojí konfiguraci? Dlouho jsem počítal poměry a nejpoužitelněji mi vyšlo 48×36 což je jen o pakatel těžší převod než jsem měl na Xeliusu 36×30. Takže v kombinaci s 48z převodníkem jsem volil 11–36 kazetu aby byl co největší rozsah a v pohodě s tím vyjedu všechno i na Šumavě, kam občas rád zavítám :-) do rychla mi to taky stačí, utočím to do cca 56–60km/h a víc už jet nepotřebuju, protože nezávodím ;-)
Absence přesmykače mi dovolila i volit páky “jen” stopětkový, protože dvě zbylý tlačítka využiju na přepínání stránek na Garminu, tak jak jsem měl na Ultegře nastaveny vrchní tlačítka.
A hlavní otázka: Proč Shimano když Sram 1×12 se jezdí běžně? Ergonomie pák u Sramu na moje malý ruce je otřesná. A ve výsledku ten jeden zub na kazetě mi nechybí.
(vloženo 18.7.24)
Značka | Lapierre |
Model | Aircode DRS |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | S |
Hmotnost | 7,834 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Karbon |
Kliky | Shimano 105 FC-R7100 |
Středové složení | Shimano SM-BB71-41 PressFit |
Přesmykač | Wolftooth LoneWolf Aero Chainguide |
Měnič | Shimano 105 RD-R7150 Di2 12s |
Řazení | Shimano 105 ST-R7170 Di2 |
Převodník | Alugear Aero 1x 48z + aero cover |
Kazeta | Shimano 105 CS-R7100 11-36 12s |
Řetěz | KMC X12 Aurora |
Brzda přední | Shimano BR-R7170 flat mount,disc RT-MT800 160mm |
Brzda zadní | Shimano BR-R7170 flat mount, disc RT-MT800 140mm |
Ráfek přední | Fulcrum Wind 57 |
Ráfek zadní | Fulcrum Wind 57 |
Pedály | Look X-Track |
Řídítka | Lapierre flat aero 400mm + carbon extensions |
Představec | Lapierre 90mm |
Sedlovka | Lapierre 0mm offset |
Sedlo | Prologo Dimension 143 T4.0 |
Pláště | Continental GP 5000 25mm |
krokus: Děkuji :-) Xelius byl skvělej, ale aero je aero (i na nízkých ráfcích), to jsem myslel tou živostí ;-)
Hezké.:-) Hádám, že Xelius ti přišel míň živý kvůli horším kolům. Jinak pro to asi moc není důvod.
detoxy: Na kulatý rodla nemáš s montáží hrazdy žádnej problém ne?
Kysky: V Sku to vypadá skvěle. Jednoplacku bych taky nechtěl, ani kdybych jí utočil, ale designově je parádní. Jen ty pedály to kazí.
Jako toto je nádherný kolo. Já mám tedy jen gravel, ale jednoplacka je super. Sice bych tvé převody nedal, ale docela podobně jsem se svým předchozím Trekem skončil ladění. Současné kolo na přestavbu teprve čeká. Ty berany s úchyty na hrazdu mě taky zaujaly. Něco takového mě hodně láká a to na gravel :) Teď lehám na kulatý řidítka a to není nic moc. Ale i tak v tom strávim třetinu času. Krásný kolo, fakt jo.
Neřešil jsi tu dřív artrózu v kyčlích? Mít takový problém, tak si sakra dávám bacha, abych to do kopce nelámal na silu pod 80…
Ale jinak proč ne, bydlím v rovinaté oblasti a s tímto bych klidně mohl fungovat :-)
Díky všech za chválu i kritiku :-)
DaD: přesně, ty rodla jsou super benefit, navíc k rámový sadě to je rovnou komplet i se dvěma sedlovkama (0mm a 20mm offset), podobný řidítka jsem snad viděl jen Vision Metron.
Hovado: musíš se někdy zastavit, když zrovna nebudu na biku :D
Moc pěkný stroj. Dost mě zaujala ta rodla s možností montáže nástavců, to je velmi šikovné. Jednoplacku na druhou stranu nedávám. Přesmyk a malá placka váží pár gramů a rozsah převodů s jemnějším odstupňováním je u mě prioritní. Ale každý podle svého. Za pět*
Super bambitka, užívej. Máš tam 5 :DDD Měj se.
Jednoplacka je na aero kolo ideální a kdo zná majitele, tak ví, že tom objede to co nedám na dvoutácu. Tak si nechte ty chytristiky od cesty :) Celkově plnej počet.
PS: těšim se až raketu uvidim naživo ;)
PECKA! jednoplacka by mi na silnici asi nevyhovovala, ale tato vypadá parádně… kolo jako celek moc pěkné!
Krásné koleso, nechť dělá radost, navíc je tu pořád prostor na vyladění, třeba přidáním přesmyku! Za pět samozřejmě, ty musíš mít sle silná čapiska s těmito brutál převody! ;-)
Singlespeed: už jsem vyzkoušel, co bylo možný a jak píšu nahoře, tohle aero bylo a je to nejlepší ;-)
Lister: Oba Lapíky mají stejnou geo
Přemýšlím, jak je to dlouho co jsi tvrdil, že se na silničku IT nikdy nemůžeš pohodlné posadit a teď je tu aero silnici s dost nekompromisním posedem…?
Kolo hezké. Na pohled se mi líbí, ale nechtěl bych ho.
Kolo moc pěkné, barva luxus za 5* asi bych volil kazetu 11–30 a dvojplacku 52–36
Takhle lehký převod na žádném ze svých kol nemám a to jsem v Dolomitech něco najezdil, takže tohle je pohoda. Jen jednoplacku bych nedal. Co jsem si to počítal, tak bych potřeboval optimálně 16s kazetu, byť 15s by už taky šlo.
Jednoplacku na silnici jezdím s přestávkama už snad 15 let, takže jednomyslně schvaluji. Jen mi tedy připadá, že stále nevíš, co vlastně chceš, takže dávám kolu maximálně půlrok než zase zjistíš, že chceš úplně něco jiného :-) .
Orm: Fulcrumy jsem měl doma s HG11 ořechem, takže pak by se musel měnit i ořech.
jIrI: vidíš a mně to smysl dává, když mi převody nechybí. Je to prostě individuální. Hlavně žádný padání řetězu se tady nekoná, jako se u dvouplacky stává i těm nejlepším ;-)
Díky hoši.
Samozřejmě Alpy bych na tyhle převody nedal, ale tady fakt no problem. A když pojedu třeba právě do Alp, není nic jednoduššího než vyměnit převodník a můžeme frčet.
MavasH: je to jako jet předposlední pastorek na tehdejším setupu tj. 36×27, takže to není zas takovej hardcore ;-)
Pěkné až na tu jednoplacku, ta mi na takovém kole vůbec nedává smysl.
Kolo super, jednoplacku fajn, ikdyz na silnici bych asi stale volil dvojplacku. Proc misto shimano kazety nedas kazetu od sramu? Budes pak mit 10z pastorek.
Pěkná raketa, za 5, jen by tam víc pasovaly silniční pedály. Ale jestli je rozdíl převodů 48/36 a 36/30 pakatel, to si zrovna nejsem jistej – to je na předku přes 4 zuby :)
Raketa! Ja bych s tim v kopci moc neujel ale o to vic kloboucek jestli s tim dokazes prejet kde jaky kopec :)