Z instace, dalsi vyhody vedeni hlavkem :-D. Skoda, ze nepisou, co to je za vyrobce, ale pocitam, ze tohle reseni obecne bude u vsech na dve veci. Jo a je to snad po ani ne roce. Fakt vsechna kola s touto deb.lovinou automaticky vyrazuji z vyberu a snad se tohle neuchyti a brzy skonci… aspon teda u mtb, silnicari at si to jezdi.
(vloženo 30.7.24)
Vypadá to stejně jako u kamarádovy Orbey Wild. Strašná pakárna to v jednom člověku poskládat.
Novinkám se nebráním, ale tohle je pro mé účely nepoužitelné. Zrovna včera jsem měnil bovdeny a lanko na tiagře s opratěmi. Za pár minut hotovo. Na štěrkáči mi nevadí ani ráfkové brzdy. Na mtb jsem rád za boost osy, 35mm vidlici, široké ráfky
Singlespeed: nebude, protože zbytek vyjížďky budeš muset dojít pěšky s kolem v ruce :-)
Aduldinho: Když dojde bezdrát brzdám šťáva, zůstanou zabrzděné, takže podrážka bude akce ušetřena :-) .
Jako bezdrát brzdy, to jako fakt? A jak to dopadně, když v nich dojde šťáva? Jasné, ještě jsou k dispozici podrážky! :-)
Hadato – někdo tady dával fotku sloupku vidlice s drážkou vydřenou od hadice (bowdenu)
Osobně taky proti integrovaným hlávkům bojuju a tohle mě jen utvrzuje. Jedinou výhodu vidím v aerodynamics (uvažuju přechod na integrovanou kabeláž na gravelu) a na bike packing, kde ta kabeláž prostě někdy dost zavazí (tam je ale interní kabeláž spíš ******* – nedá se to na cestě jednoduše opravit).
Jak se chovají rámy s bowdeny/hadicemi, co se uvnitř šoupou o stěnu? Očetřují to nějak třeba polepením stějny zevnitř nebo návleky na hadice/bowdeny? Viděl už z vás někdo vydřený rám kvůli vedení vnitřkem?
TK75: se úplně stydím napsat, že na trialovým kole tahám za lanka a mám to raději, než Maguru HS33 :-D Protože ta lehkost a cit tam je jako s mojema Hayesama.:-D
Zacinam si myslet ze ja asi taky…puvodne jsem chtel napsat ze i u hydrauliky uz mi ten cit prijde nic moc.Ale da se :))
TK75 přesně:-) Heh:-) Asi tak příjemný, jako elektronickej plynovej pedál v autě… Tam mi bylo lanko rovnou ke klapce taky příjemnější… Ale já jsem prostě děsně zpátečnickej zm*d… :-)
Lachtis: Brzdy bez kabeláže má již patentované jak Shimano, tak Sram. Je tam ale zatím problém s objemem,hmotností a cenou – vyrobit to není až tak složité. Jinak „bezdrátové“ brzdy zase až tak sci-fi nejsou. U některých aut se již pěknou řádku let používají a jsou jimi osazeny všechny vozy v seriálu F1.
Dělat vnitřní vedení na biku je neskutečná kokotina:( Dělat u nových Cannonů kabeláž je doslova porod. TVL, který debil tohle vymyslel:( Jako aero a nebo jaký to má mít na biku, kua, smysl?
Lachtis: nevim jak ty, ale ja uz mam lankovy brzdy jen na mym retro KHSu :-)) Sorry, ale nedalo mi to :-)
Tak třeba zrovna tady mi to přijde úplně k ničemu a nevidím rozdíl mezi tímhle a klasickými vstupy z boku do hlavový trubky. Bowdeny jsou vidět tak jako tak, takže to jen přidá staostí a kde nic tu nic.
Smysl, estetický, to za mě má pouze, když jsou hadice a bowdeny (nebo elektrika a bowdeny) schovaný komplet rovnou od brzd a celou cestu vnitřkem.
Nejsem fanda :-) … nikdy jsem nebyl :-).
Na DH jsem to provizorně vozil venkem na sucháč – teď jsem se dokopal to táhnout vnitřkem, ale myslím, že přinos je pouze estetika… A pokud si člověk dává sám na vlek, tak ani s tím mým „neohrabaným“ vedením venku nebyl problém. Pády taky byly a nic se neurvalo :).
Ještě by mě zajímalo, zda ty neodstávající páky brzd má patentovaný jen sram, nebo to začnou pouštět i ostatní výrobci… :)
Moc nechápu, co se tady řeší, z pohledu MTB
sram vymyslel pohon a teleskopku bezdrátově, pohon shimano snad na biku, ten, kdo si chce udělat dneska radost, snad ani nevozí :) silniční pohon shimano – proč ne
u brzd je to šumák – prostě dvě hadice bez ohledu na výrobce – dvě hadice v kokpitu opticky snesu
zamykani vidle a tlumiče, nám hobíkum stačí na vidli, tlumiči, pokud není tlumič debilně dole alá trek, scott atd
v profi mtb očekávám hromadny nástup FA, podobně jako nastoupilo elektrické řazeni bezdrat sram..
berte mě s rezervou, každýho věc
Sám bych to s mou fluktuací komponentů nechtěl, ale žena to má na Arc8 a je to /světe div se/ naprosto v klidu. Instalace je lehce opruz, to jo, ale za dvě sezony jsem ta zatěsněná ložiska čistil 2× při servisu vidlice. Nic dramatického se tam neděje.
Kokpit je krásně tichý, učesaný.
Klasická BF panika
Výrobce ale musí přemýšlet.
Ono to tak je pořád…na jednoho koumaka co dovede přijít na něco chytře jednoduchého, je deset blbounu co jenom prisypava víc a vic koření …az se to nedá jist
No a ty je třeba umravnit :)
MirosPikos: Sebral jsi mi slova! :-D Za mě je vedení hlávkem totální pi*ovina… To si prostě někdo řekl, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě..:-) Nevidím tam jediný přínos, ani teda co se týče estetiky rozhodně nepadám na prd*l. Zato neduhů to má neskutečně moc… Totální přešlap.
Mě se líbí varianta „vyber si“ jak to včera zaonačili Propaini. Sice bych radši věděl, že mají koule a řeknou „posrali jsme to a víme o tom“ ale aspoň něco. Když se chce někdo trápit – má tu možnost. Když chce někdo jezdit, taky si vybere.
Za mne je tohle fajn reseni, az budou i brzdy bez lanek :-). Coz verim treba jednou taky bude. Jinak tam zadne vyhody nevidim, jen nevýhody v podobe horsi servisovatelnosti, vymena loziska s nutnosti odpojeni zadni brzdy, prodirani lanek a bowdenu, riziko chrasteni neb tohle reseni asi nema vodici trubicky.
Smejči: takže je to vlastně na hovno, ale je to kůl, tak je to v klidu… :-)))
Já mám vedení hlavkem na gravelu 3 rokem a v klidu. Když to servisuju doma sám, je to samozřejmě trošičku víc o šikovnosti a nervech, ale dá se to zvládnout.
Radši at vychytaj vnitřní vedení…bylo by fajn mit trubicky krz u každého ramu
Pikaču: jj, tu Orbeu jsem uz taky nekde videl. Slusna prasecina. No, snad se to nechytne, z tech velkych vyrobcu to vicemene nema Spesl, Trek, BMC, coz je fajn a dalsi se taky najdou. Uvidime za dva roky, zda si nekdo pojede to svoje nebo se to nechytne a nebo na to prejdou vsichni :-(
Od samého začátku to byl na mtb nesmysl a nemusel být člověk raketový inženýr aby to předpověděl. Teď dávají výrobci možnost výběru, za nějaký čas po tom snad a neštěkne ani pes. Štve mě, že to budu muset řešit u tátovýho Spectrala:ON
jecnak: změť chrastících bowdenů a hadic umožňuje změnit délku představce celkem bez práce ;-)
Vzhledem k tomu, ze krome brzd bude vse bezdrat, tak jsem spis pro interni vedeni, pokud je dobre udelany. Ty zmeti chrasticich bowdenu a hadic pod riditky me zrovna nebavi.
Když jsem vybíral nový kolo, tak bylo fakt velký plus, že novej Epic nemá vedení hlávkem… Alespoň někdo myslí hlavou.
njn dneska je to samý vedení hlavkem, highpivot s kladkama po celým kole … normální kolo aby člověk pohledal
Já jsem koupil výprodejové endurko, kde to ještě nebylo (ročník 2022). Byla to jedna z podmínek.
Na karbonové rámové sadě by to mělo být vedené vnitřkem (2 hadice + 2 bowdeny), ale jak to tak čtu a poslouchám od kolegů, tak si snad koupím samolepící chňapky a povedu to venkem :-D
Kupoval jsem letos novy gravel a jedna z podminek byla, ze to nesmi mit vedeni hlavkem. Protoze si to vetsinou servisuju sam a cim lehci a rychlejsi servis, tim lepe, no a taky protoze mam dve hadice a jedno lanko, zakon fyziky je jednoduchy a nevidim duvod, proc si pridelavat komplikace. A cim mene je kolo treba servisovat, tim take lepe. :)
Taky toho nejsem fanoušek, tak jsem si to pořídil, abych poznal jaký to opravdu je. Na ARC8 to vozím už od loňského května a nemám s tím žádný problém. Hlavkem vedu jen brzdovou hadici a bowden k teleskopce a ARC8 to má udělaný dobře, není tam žádný prudký ohyb, kde by se bowden lámal. ARC8 to nemá nijak výrazně utěsněný a voda i špína se tam může dostat, nicméně to Acros hlavko s těsněním se nijak nešpiní, čistil jsem asi 3× spíš preventivně, nebylo to potřeba.
Takže moje zkušenost je celkem příznivá, když ale vidím jak to jsou schopný udělat třeba na Scott Spark, kde pod představcem lámou skoro do pravýho úhlu bowdeny k přehazce, tlumiči a teleskopce tak to bych prostě nechtěl.
U silniček je tohle vyřešený, tam jsou hlavkem jen hadice k brzdám, řazení je bezdrát. U bajků je to teď takový přechodný období, kdy se tam snaží cpát bowdeny, časem to bude taky bezdrát.
Já mám takové tušení že to minimálně u mtb bude mít dost krátkýho trvání. Kromě totálních nováčků to lidi tyhle kola často automaticky vyřazují z výběru a výrobci na to slyší – viz např. komenty pod tímhle článkem, kde tam píše přímo někdo z Propainu. Sranda je, jak tam tak trochu přiznává, že suprkvalitní Acros neni zase tak kvalitní. :-)