Tak je tady! Grail z Rakouska dorazil. Jsem zvedavy na prvni jizdu. Prvni zkusenost s elektrickou sadou, stejne tak s karbon koly. Projistotu jsem rovnou dal me oblibene thundera, ktere jsem jezdil i na predchozim grailu.
Hmotnost tak jak je na fotce 8,4kg.
(vloženo 6.8.24)
A kilometry budou teď padat jak akciový trhy. Ať slouží.
peter934: mas pravdu, zmeril jsem ty Zippy a vnejsi sirka 30 mm, takze jen o 2 mm uzsi. Tim spis nechapu, proc jsou ty DT takova tezitka, ctvrt kila karbonu uz je mazec. Za me rozhodne Zipp, uz jenom kvuli tem vnitrnim niplum. Osobne ale zvazuju, ze si Zippy necham jako hodobozovy kola na silnicni plaste a na spinavou praci do terenu zapletu neco obycejnejsiho s nizsim proflem.
Mrozu: teraz ktore su lepsie podla tvojho porovnania :) tie zippy su velmi podobne siroke, tzn rozmery profilu su velmi podobne tym dt swissom.
Kola rozhodně nastejno nejsou, ty DT jsou dělaný přímo na gravel s důrazem na aerodynamiku, mají široký profil a nemožný interní niple a jsou o čtvrt kila těžší, než Zippy. Ty zas mají obyčejnější náby bez rohatky a jsou to spíš silniční kola.
Kola mi přijdou na stejno, ale nejsem expert. Co se sady týče, tak mám rozpolcený názor. Líbila by se mi dvouplacka, pak bych to s druhou sadou kol měl jako plnohodnotnou silnici. Na druhou stranu, už jsem si odvyknul, řadit vpředu a vypadá to lépe…
Myslím, že sram je v posledních letech značně progresivnější než shimano co se sad týče…možnosti nastavení v appce chování pák jsou super (řazení o 2 nebo 3 stupně…Naopak mě překvapila nutnost řadit dvěma pákama (sram velká páka se nehýbe. Takže dolů pravou, nahoru levou…Ale člověk si zvykne na cokoliv. :) ať tak nebo tak, tak jsou to skvělé kola
Kamikaze 591: tak tak. Takze je to potom uz na porovnani komponentov a to je zamotane este viac ???? grx 2× di2 + dt swiss grc1400 vs. force axs 1× + zipp 303. Este teda sa mi trosku viac paci farba tohto tvojho oproti mojmu objednanemu sand grain.
Peter934: jak pises, neni to na rok, a v momente kdy budes to kolo prodavat, tak je dulezite za kolik si jej koupil. Takze ted mozna navic 300€ ale ve finale se ti to muze i vratit.
Peter934: Stačí vyměnit kazetu GRX např. za Sram 1130 11–36 a máš jednak pravidelné odstupňování a i větší rozsah.
Singlespeed: mas pravdu, spodok kazety je velmi podobny oproti axs 10–44. Tzn rozdiel bude hlavne v mensich skokoch pri vrchnej polke kazety. No neviiim, uz sa mi nechce platit dalsich 300 eur navyse ???? ale zase nemam to na rok :/
peter934: Ono to GRX Di2 nemá tu kazetu moc dobře odstupňovanou, 11–13–15 na silnici nechceš. Měnil jsem ihned za Sram 11–12–14
Toto mi nerobte ???? akurat mam na ceste cf slx di2 11sp este za 4000 eur. A teraz zlacneju axs na 4300. Normalne ma “sklbe” ci nezobrat tento na axs. Akoze di2 2× je asi lepsie na aj cestne pouzivanie kvoli odstupnovaniu, axs zase 12s bezdrat, tzn trosku aktualnejsie. Kola dt swiss vs zipp. Nezaspim dnes ????
Krásná raketa. Za tu cenu co tam byla paráda. Dopravu jsi vyřešil jak? Funguje nějaké přeposlání z Rakouska nebo přes známé?
Už je to dýl. Letos jedu tenhle setup od začátku (no asi už od podzimka min roku)
Mě se to moc líbí, hlavně semiintegrace bowdenů a krátká zadní stavba – to může být skoro i plnohodnotná silnička.
@fraVal tak vidim ze jsi taky upgradoval. Ja dalsi kolo chtel s karbon koly a elektrikou. A musim teda rict, ze nejvetsi zmena jsou ty kola. Doufam ze zase zacnu jezdit vic :) ted by na to mohl byt prostor.
Ma to sedlovku ve tvaru D. Tesneni u ramu mi prijde stejne jako na predchozim grailu kde jsem s tim nemel jediny problem. Tak snad bude ok. Stav sedlovky v ramu bych rekl ze muze mit trochu na svedomi upinaci pasta, nicmene spise to bude dusledek nedostatecneho utahnuti. Jeji pohyb. Prekvapil ke utahovaci moment 5nm. To mi prijde dost. Mam to cca na 3 tak uvidime.
Tak nezbývá než zase začít pořádně jezdit :) synovče. Zippaky jsou super a elekrika nejlepší
Abych nedělal vlny, nemám gril ale ultimate. Ale tohle místo je jak přes kopírak.
Díky. Raději tedy nebudu divočit a počkám si až bude s novým Grailem více dlouhodobějších zkušeností.
Když pominu povolování toho šroubku, tak se odlepuje ta vložka (těsněni) kolem otvoru v rámu. Ale prej se to neděje, jenom mě 2×. Část sedlovky co je zasunutá v rámu vypadá po měsíci jako kdybych ji používal na škrábání omítky. Ale třeba to je vlastnost všech těch moderních upnutí. Sedlovku mám na 9cm z 10 možných, ale mají to dimenzovat na celý rozsah.
popokatepetl: V čem je problém? Praská rám u sedlovky nebo zlobí sedlovka nebo úplně něco jiného? Dobré vědět, už jsem si brousil zuby na model s novým 1×13 Sramem.
Krásné kolo. Jestli to má tu novou sedlovku ve tvaru D, tak hodně štěstí. Já mám kolo od jara a je už podruhé na reklamaci.
Ultimátní stroj. Doplnil bych ho ještě originální aero rámovou brašnou, ta mi přijde převelice praktická.