Leden 2025
Listopad 2024
Srpen 2024 - Kunětická Hora
Srpen 2024
Srpen 2024
Březen 2024
Srpen 2024
Kolo zakoupeno na jaře 2024 při přemýšlení kam dál při zvažování zda investovat do oprav prastarého ocelového trekového kola, nebo pořídit něco přecijen novějšího, s již silničním náznakem. Po dlouhém přemýšlení a zvažování kudy se vydat, především s ohledem na to že jsem z Krkonoš kde je spousta štěrkových cest, ale zároveň mám rád dlouhé vyjížďky a aspektu toho že defakto všechny komponenty jdou servisovat a opravit doma padla volba právě na silniční/gravelový Triban RC500 ala "za málo peněz hodně muziky.
Co se úprav týče – samozřejmostí bylo téměř okamžitě vyměnit obyčejné silniční triban pláště za bezdušové Tufo Thundero ala gravelová verze se kterými jsem vzhledem k terénu nadmíru spokojen, snesou opravdu hodně i při přehuštění (zadní plášť sjetý po 4500km). Na silnice pak obutí v podobě Continental GP5000 TR Vychytávkou je pak instalace Inpeak wattmetru na kliky.
Celkově jsem s kolem až na prasklý jeden drát ve výpletu (vyřešeno v rámci reklamace) nadmíru spokojen, a jako levnou entry variantu silničního/gravel kola bych ho rozhodně doporučil. Je pohodlné jak na štěrkové cesty, výjezdy na místní vrcholky krkonoš, tak na dlouhé trasy v podobě běžných 100km tras, až po nedávnou 200km vyjížďku. Díky lehkým převodům není problém si vyšlápnout hory, a díky 50–11 kolo jede jako drak s větrem o závod .
Za 2024 bez problému 10 000km
(vloženo 12.8.24)
Značka | Triban |
Model | RC500 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11 |
Rám | Hliník |
Vidlice | Karbonová Triban Evo |
Kliky | Shimano Sora FC-R3000 34/50z |
Přesmykač | Shimano Sora FD-R3000 |
Měnič | Shimano Sora RD-R3000 |
Řazení | Shimano Sora ST-R3000 |
Převodník | Shimano Sora FC-R3000 34/50z |
Kazeta | Shimano CS-HG400 11-34z |
Řetěz | Shimano HG-93 |
Brzda přední | PROMAX DSK-300R |
Brzda zadní | PROMAX DSK-300R |
Brzdové páky | Shimano Sora |
Ráfek přední | Triban TLR RC520 |
Ráfek zadní | Triban TLR RC520 |
Pedály | Shimano PD-M520 SPD |
Řídítka | ControlTech COUGAR FL4 |
Představec | Triban 100mm |
Sedlo | Fizik Tempo Aliante R3 |
Pláště | bezdušové Tufo Gravel Thundero 36mm / silniční Continental GP5000 |
Kolo sériová budget nuda, ale fotky to vynahrazujou, já se taky nejvic najezdil na levným kole a žádnej karbon to doteď nedohnal. Ať to frčí.
plysovykozisek: No mám teď skoro 90 kg a do kopce se mi jezdí mnohem hůř, než když jsem měl lehce přes 70 kg (ale to jsem taky býval mladší :-) a bylo to ještě před boreliózou, po které jsem se do původní kondice už nedostal :-/).
Lm: jeden co má 120kg psal na facebooku, že ujel 300km, tak o hmotnosti to asi moc není.
plysovykozisek: Hmotnost přes 110 kg taky musí být dost naprd. Hlavně do kopců :-)
Nosnost 110kg včetně kola je dost naprd. Jednu chvíli jsem pokukoval po 520 nebo to na Sram Apex. To jsem ještě vážil pod 110kg
Tak tak, ty základní kola na jednu stranu stojí zaprd, prasklá drát na asfaltce uprostřed polí docela překvapil, na druhou stranu, za ten peníz se ani nijak nebránili při reklamaci (leč teda to že reklamace vypadala tak že jim to trvalo týden, a po týdnu přišli s tím že čekají na bezdušovou pásku…) , ale asi poměrně klasika :)
s Mavic Allroad díky za tip, už je mám taky vyhlídnuté a v plánu a rozpočtu pro příští rok (hned po koupi Edge 1040, takže ještě chvíli musí vydržet :D )
Tribánek za ty peníze na pohoděnku :-)