TVLE, na tomhle řešit geometrii? Vy jste moc. Prostě to někdo chce, a někdo ne. Nevidím problém. :-D
Opět něco k téma…
Vzadu je příprava na Tailfin, tedy to bude jezdit naložený a 34 vůbec nebude na škodu.
Konsorcium b-f již jednoznačně, opakovaně stanovilo, že Fox 34 je naprostý základ, kdežto Fox 32 je nepoužitelný držák předního kola, jehož užívání hraničí s hazardem, :-D.
Divím se, že tu ještě ani v nadsázce nezaznělo „Na některých českých silnicích jsem rád za zdvihy 160/160“ ;)
Edge: Mě teda na gravelu dřív začnou limitovat pláště než berany a na tomhle určitě není primární jezdit techniku, ale nějaké rozbité šatoliny sem tam něco v lese. A na těch hodinách se možnost úchopu hodně projeví. Však si dej nějaký bikepacking na týden a uvidíš hned proč nechceš rovná řidítka.
Hrozně řeší, že je tam 34 sc místo 32sc, ale rozdíl je 70g a chod bude asi jinde.
orm: dost velkou roli bude hrát i váha jezdce. Někdo kdo má 100kg musí mít tenké pláště víc nabušené než někdo kdo má 60–70 kg.
Kolo hezky, ten full, co odkazuje podstatně níže kkt na pinteresru ještě hezčí.
Hodně emocí, málo pochopení :D Všiml si vůbec někdo, jak je ten rám krásný? :D Škoda toho vedení hlavou, jestli to vidím dobře
nesmysl… když už tak menší zdivh, ale hlavně i vzadu. A teleskopka se pak může dost hodit.
Orm: jo Drasala jel na gravelu Fojtik, před 2 lety mě předjížděl, ale ve sjezdech jsem mu ujizdel já. Ale jel neskutečně ty sjezdy
On zas někdo objeví úzký rodla s rohama, dobře se s tím dupalo ve stojkách.
Lukster: Já přešel z gripů ESI Extra Chunky na ploutve Ergon. Každému dle chuti. Avšak já mám spíše nyní gravela s rovnými řídítky, takže crossové kolo, :-D.
@Lukster: Myslim, ze to uz nekdo zkousel na KPZ, ale pokud tam bude i jen jediny usek, ktery bude rozbitejsi, tak to z pohledu zavodu nedava smysl, protoze ti na mtb ujedou. Nekdo jel ale na gravelu obra drasala a nedojel spatne. Hodne bude zalezet na trati. Za me to gravel stale je i se sirsima plastema. To cervelo na obrazku mne smysl take nedava, ale nekomu muze.
orm: takže ideál na většinu závodů KPŽ :-). Jako ok, pokud je to jak píšeš, tak to dává smysl, ale už to asi není moc gravel, ale gravel+ nebo tak nějak. Btw. ale proč na tom Cervelo je vidle 34? Tam by přece měla stačit 32, prostě nějaká extra lehká. 34 je overkill. Na techničtější terén mi berany good nepřijdou, abys to měl pod kontrolou v rychlosti na horším terénu musíš mít v dosahu brzy, takže budeš dost natažený, jak budeš držet páky nahoře, jedině mít kratší reach/resp. představec.
Btw. nedávno jsem na xc přešel z ergon ploutve na esi gripy a zatím posun k lepšímu a to jsem ty ergony vozil snad už 10 let (samozřejmě jsem je měnil po opotřebení), naopak na silničce mi určité polohy dost tlačí do dlaně a ta pak brní… Chci říct, že každý má preferenci a reakci těla jinou…
@Lukster: Je jina geometrie a berany. Na gravelu, alespon ja to tak mam, jedes primarne asfalt, rozbity asfalt, nejakou hladkou cestu, ale na delsich strasach, zvlast ty ktere neznas, casto narazis na useky, ktere jsou fakt rozbite, ikdyz znacene jako cyklotrasa, kde na 40mm plastich to jde fakt spatne a pokud je to z kopce, tak je to casto i nemozne jet. MTB je MTB, kolo do terenu (pro XC beru treba turisticke trasy), ale tam ja treba s gravelem nejezdim a nemam tu ambici. Castecny prekriv tam je. Mel jsem podobny nazor jak ty, i jsem se tu s lidma dost hadal a rikal, ze to neni potreba, ale postupne jsem dospel k tomu, ze se sirsi plaste na gravel hodi. Zkusenosti lidi ukazuji, ze to neni pomalejsi. Podivej se na silnici. Jeste pred par lety jsem vozil 21mm plaste a ted bezne profi jezdi na 32mm, protoze se ukazalo, ze je to lepsi. Budes na zaklade toho rikat, ze se silnice tlaci do cyklokrosu?
miťo: Přitom stačí dát na rovné řidítka něco ergonomického, což trubka s kusem gumy není. Gripy ergon mají mnohem přirozenější a větší plochu kontaktu s rukou. Prostě jakýkoliv gumová ploutev je o parník jinde včetně větší variability úchopu. Od té doby v gravel verzi na HT jezdím většinu bez rukavic.
Já netrpim na karpály, ale měl jsem zlámané klouby na prstech a dlouhodobé držení rovných řidítek mi vadí. Musím si na přejezdech bez terénu chytat přes brzdové páky v místech kde je píst a kapalina. Držení za páky na beranech vydržím bez problémů.
Hadato a orm pěkně vystihli z vlastní zkušenosti, komu se takové kolo může hodit.
Theedge: Proč tě ty berany tak rozčilují?
Pár lidí v mém okolí trpí na karpály a nahlas mluví o montáži silničních řidítek na bajka. Jinak tohle jsem vozil už v roce 2006, byla tam i odpruženka. Otevřelo mi to cestu k devětadvacítce a i na ni se nakonec dostaly berany když už šla před pár lety na zimáka. Berany mi vyhovují více. Na Polabí ideál.
Lukster: Takový gravel je v terénu totiž pomalejší než běžné HT, ale za to méně pohodlný.
theedge: Tahle kola dávají naprosto smysl na dlouhé jezdivěší závody. Mám monster gravel s 2.2 plášti s pevnou karbonovou vidlicí a po ca. 15+h/300+km v kuse už docela trpí ruce. Odpružení a pořádné pláště prostě přidají pohodlí. Silniční/gravelová řidítka pak dost sníží odpor v rychlých pasážích a umožní více druhů úchopu.
Ten full vidím jako ideální stroje třeba na Tour Divide. Tam člověk sedí na kole klidně i více než 70h/týden. Často se jede přes noc nonstop do další noci nebo se spí jen 3h/den 14+ dní v kuse. Ve výsledku se každé malé nepohodlí projeví na psychice a člověka to dost omezuje na výkonu. Ten pevňák by se dost hodil i třeba na 321Vabank, Istraland, 400 ultra, a podobné. Osobně taky o odpružené vidlici na monsteer gravel uvažuju.
theedge: To není Tvoje cílovka, zbytečně plýtváš energií, :-).
Lukster: Na HT s rovnými řídítky s Ergon ploutvičkami a rohy je ergonomie jinde než s placatými berany. Avšak berany umožňují spodní úchop, kdy si více aerodynamický a jedeš rychleji za méně.
orm: v čem je pak takovýto gravel (pláště až 50mm) lepší než poctivé XC hardtail kolo? Jakože více úchopů na beranech? To je asi tak jediné, co bych na tom viděl jako s větším smyslem, ale nemám na gravelu nalítáno 6 let, tak ty jsi tady odborník…
Atilla: hele a naco jsou berany v terenu ? Protoze tohle je normalni MTB XC do terenu jen jsou na tom nahozeny berany. Takovy bezpohlavni nebinarni kolo pro lidi co nevi co chcou. Objev jako svine … idealni stroj pro Depku. Ten furt nevi jestli chce MTB nebo gravel a hele oni uz to pro nej vymysleli :-D
Za chvilku se budou berany montovat i do auta prece protoze to je prece lepsi :-) Volant uz je out a hlavne nema ten aero uchop.
@theedge: Jezdim na gravelu 6 let. Najel jsem na tom desitky tisic km. Je to moje hlavni kolo. Jezdim, planuji, primarne po cykloturistickych trasach (ruzova carkovana na mapy.cz). Casto to jsou i nekolika set km trasy, kde jsem casto vubec nikdy nejel. Na kole mam 40mm plaste, vetsi se nevejdou. Mel jsem take nazor co ty, ze sirsi plaste (nebo i ta vidlice, coz si zatim stale myslim) nejsou potreba, ze uz je to pak mtb xc, ale s roky a najetejma km postupne menim nazor a pokud si koupim novy gravel, tak tu pruchodnost budu chtit alespon 50mm nebo vice. Na rychlosti ti to neubere, ale to pohodli bude vetsi a na tech cykloturistickych trasach, zvlast na Slovensku, proste nevis co te tam potka.
Úzkoprofilový peklostroj na určitý segment gravel závodů, kde to má znatelný přínos. Tedy hrubý povrch trasy s minimem techniky, tedy pro hrubý výkon na hrubém podkladu. Více bych tom nehledal, tedy kromě pár amatérů, kteří mají chuť zaujmout a vypadat in/hloupě.
Dát tam rovný řidítka tak by to celkem i dávalo smysl. Nevím jak komu, ale mě se rozhodně v terénu pořád lépe jezdí s rovnýma. Tím spíš v terénu, kde potřebuju tak široký gumy a takovou vidlici.
Dejv0: jj to je tak kdyz se silnicky cpou do MTB a nejsou stavu se pustit nesmyslnych beranu .. kkti :-)
V Améru se obecně fantazii meze nekladou. To jen tady se hned nepochopitelně nadává do kktů.
A mě se to líbí obojí – HT i full. Možná ten full ještě trochu více. Beru to jako úzce zaměřené kolo pro specifickou příležitost a líbí se mi že borci přemýšlí i nad detaily.
Ale já jsem tak trochu zvrácený a často chčiju proti větru a moje názory nejsou směroplatné.
Tohle jsou ale jeste vetsi kokoti
Nedávno tady někdo dával fotku celopéra s berany, takže tohle je slabý odvar.
Když ne z Olympiády tak z tohodle by už určitě Duku ranila mrtvice:D…
Jak píše MJ24, s lehčí vidlicí by to dávalo větší smysl. Měl jsem chvíli postavený monster taky a jelo se na tom pěkně a bylo to hodně pohodlné. Uměl bych si to představit na bikepacking nebo dlouhé trasy po cestách, kde už gravel těsně nestačí. Do většího terénu a na šotolinu je to ale opravdu nesmysl, pokud člověk není nadšenec:)
pěkné to je. Funkčně 34ka a berany nic moc, Kdyby tam byla 32 a pláště třeba TB tak OK
makimaki: stačí se podívat nanějaká videa z Ledville a podobných závodů a možná ti dojde proč .-) .
Za mě pecka, furt lepší a hezčí jak klasický MTB s rovnejma rodlama ;) gravel do velký nepohody xD ještě teleskopka chybí :)
Na americké gravel závody, kde se letí hlava nehlava po širokých hrubých štěrkových cestách čtyřicítkou ideál. Mimo tyto závody na takových peklostrojích asi moc lidí nejezdí.
LM: Ale jsou krásný:) Pokud má člověk odvahu, daji se na Ali sehnat řidítka podobného ražení v hlíně i karbonu. Například: https://www.aliexpress.com/…1568690.html?…
To je horák s beranama.
Krásnej monster.
vasek: Kdybys chtěl berany na mtb zkusit, nejjednodušší simulace jsou řidítka Surly Corner Bar bez nutnosti přechodu na silniční sadu: https://bikepacking.com/…-bar-review/
Mě poslední dobou vadí rovná řidítka na fullu. Široká silniční řidítka jsou senzační pro možnosti úchopu. Držím hlavně za páky a úzký úchop nahoře. K tomu jednopřevodník. Toto by mi asi hodně vyhovovalo.
Na Pinkbike je teď několik bikechecku z Leadville 100 https://www.pinkbike.com/…lle-100.html
Používá se to asi dost