60T, zaber 6 stupnu
Komplet
Tak uvidime, zda Fovno nebude stat za h.vno :-). Na zkousku na fatbike, kde mam 18T a zaber mi nevyhovuje… Do origo 54T se mi kvuli cene nechtelo a od ZTTO, ktere mam jinak rad a vozim jejich prevodnik, jsem kvuli spatnym recenzim nesel. Tohle Fovno za cca 450,– na zkousku beru. Uvidim, co s tim zima udela :-).
(vloženo 14.8.24)
Jako ono stačí na vyjížďce stoupnout jednou. Někde na křižovatce, místo raketového odpichu se tam rozválíš , v protisměru tě přejede autobus a udělá z tebe tlačenku.
Rubi: jasne, beru, ze pokud by clovek jel ze sedla a tahal to silou a v tom okamziku by se to vse po.ralo a protocilo, tak slapnes naprazdno a bud to ukorigujes nebo ne. Ja jezdim frekvencne a ve stoje jedu fakt minimalne, viz 32z prevodnik u xc fullu a 30z u fatbiku. Mam i vyjizdky, kdy ze sedla snad ani nejdu. Jako moc z tohohle strach nemam, ale az to budu jezdit, tak si dam tech testovacich 100 km a zamerne tam zakomponuji useky se silovym slapanim ve stoje, kdy bude zaber na rohatky nejvetsi a pak se podivam dovnitr :-D.
Tak prevodniky pouzivam taky, tam se ale nebojim, tam mekky material krom toho ze se ti to treba driv ojede nema na nic vliv, ale tady jak to strhnes, nebo to neni udelane uplne presne, tak si docela dost nabijes.
Ano, dt 54T mi funguje uz 7 let a naprosto bezproblemove, v podstate to jednou za rok otevru a ocistim a maznu a nic neresim. Naboj dt s 240.
Scret: ano, cena, 54T od dt stoji pres 2 tis v eshopech.
Ja obavy z nejakeho crashe nemam, docela tomu verim, stejne jako pezproblemove a naprosto super mi funguje prevodnik, drive sedlo, apod. Ale samosebou si to po cca 100 km otevru a zkontroluji stav. Zatim na fatbiku nejezdim, ale asi ho kvuli tomu odletnim a vyjedu :-D.
Jen se tak blbe zeptam na duvod toho experimentovani? Proc nevzit rovnou DT, kvuli cene?
az si rozmrdas koule o predstavec, az proslapnes naprazdno, tak si vzpomenes na to kolik si usetril :D Jeste cim vic zubu a cim vetsi zima, tim lip se to strhne… :D
Já dával ZTTO ořech včetně rohatky na DT240 nábu. Ořech zatím drží bez problémů ale prostě ta rohatka nevydržela. Servalo se to při ježdění po Brdech, celkem to dostalo zabrat. Nešlo to celý najednu ale nejdřív kousek, pak se to chytlo a až potom se to už v relativně malém záběru doje.balo úplně.
DT18 mi tohle neudělal i když jsem jí kdysi napatlal blbou vazelínou a taky šla přes. Tam se trochu ohoblovaly hrany těch zoubků ale pak to zas fungovalo, resp. stále funguje už mnoho kilometrů. V tý ZTTO byly fakt brutálně vylámaný zuby.
Doplnuji, ze fovno pruzinky jsou trochu jine, nez dt, nezuzuji se a jsou takove silnejsi…
Dik vsem za postrehy a 18T dt s sebou ze zacatku vozit budu. Nicmene, ja k tomu dostal i jejich pruzinky a ten krouzek (cerveny) mel by jit pod orech. Takze mne jeste napada, zda tem, co to zlobilo, vule apod., nebyl taky problem ten, ze nechali vse puvodni (tj. dt) a dali jen nove ratchet a pak vznikaly zminene problemy?
Ja Fovno nasadim s jejich pruzinkou a pouziji i ten cerveny krouzek.
mě ZTTO 54 zubů dala necelou 100, pak jsem to protočil a zuby se ulámaly – bylo to imho překalený
filipes: dobrej point s tou nepřesností do stran… Myslím, že mraky lidí řeší při problémech s prokluzem, mazáním dycky hlavně styčné plochy zoubků a moc neřeší ty drážky po stranách, ve kterých to má právě hladce jezdit, aby vždy dobře zoubky zapadly…
Vozím na zimáku 54 z Ali už několik a bez problému. Fovno mam 38t 104bcd převodník a taky cajk.
Voz s sebou na vyjizkdy i puvodni 18t ratchet a mas klid, vymena v terenu do 5ti minut. ZTTO 36T drzi uz nekolik let. Goldix/Venfort 36 jsem mel problemy na 1 ks ze 2, rohatka mela prilis mnoho prostoru do boku v orechu a dokazala se zaseknout.
DePaX: tak to je stejná, jen „OEM“ nába, ne? Jen je uvnitř ratchet 18T namísto 36T co má nynější DT350. Jestli se nepletu… Takže jsi to vyměnil za naprosto stejnej náboj s jiným nápisem:-D Dřív měly DT370 tři zaprdlé praporky… Nic moc… Vlastním.:-D
Downgradoval jsem teď DT350 na 370, ale myslel jsem si, že upgraduji, kdybych v tom žil dál, ničeho si nevšimnu, je to jen v hlavě.
Taky jsem zvědavej…:-) Všude na fórech čtu, jak ty čínský ratchet 54T a vejš nedrží, že to je z bláta a tak.:-) Už si nepamatuji, jestli šlo o ZTTO, Goldix, nebo nevím… Každopádně já mám ořech do Hope Pro 4 – microspline také od FOVNA z Ali a zatím drží, včetně ložisek… Mám jej na kole teda zatím pouze 4 měsíce:-) Je teda pravda, že byl bez praporků a pružinek, ty jsou origo HOPE, takže jde pouze o to tělo. Ale zrovna HOPE ořech mi přijde z toho Alu 2014 celkem bláto Skoro tři roky a totálně se vymačkaly drážky pro praporky… Fovno udává, že to je z Alu 7075-T6, tak jsem zvědavej, jestli na tom bude v průběhu času lépe…:-)
36zubů od ZTTO v nábojích R2 vozím už cca 14000km, a zatím bez problémů, ale je pravda, že jsem chtěl právě menší počet zubů, aby to nebylo tak náchylné.
Mě tyhle rohatky ve 36z. variantě vydržely v původních nábách asi 100 km a to jsem dost lehká váha. Takže GL!
Nevím jak tady to Fovno a z čeho je to vyrobený, ale jezdím už skoro čtyři roky ZTTO nábu, kde je 54 zubová rohatka, a žádnej problém, kromě toho, že jsem to jednou blbě složil, nepohlídal si, aby to bylo správně v tom náboji zasunutý, a pak to blblo, než se mi to podařilo správně trefit. Opotřebení zatím nula, akorát ořech je trochu vymačkanej od kazety a blbě se sundává, tak asi budu kupovat novej…
Udelam nejake testovacky pobliz baraku a schvalne to po 100 km rozdelam a mrknu se. Pak sem napisu a dam foto, uvidime. Min. jeden zdejsi uzivatel to vozi jiz delsi dobu a naprosto v pohode, psal jsem si s nim, tak verim, ze budu dalsi.., Ale cina je vzdy vabang, neco je super, neco mezi a neco mezi pulky :-D.
To ti můžu hned odpovědět. Pokud tam není vyražen nápis Fovno, tak bude stát za h.vno. Cca po 70 km jsem prošlápl na prázdno s “rachtacím zvukem”. Bylo do docela daleko od domu, tak jsem jel pomalu a moc jsem do pedálu nedupal. Rozdělal náboj a zjistil, že některé zoubky jsou ohnuté a jakoby zbroušené (promazané jsem to měl správně). Pokud nechceš dopadnout stejně, tak nejezdi daleko od domova :-))
No, tak snad vozis aspon chranice na kolena. Ja osobne bych zrovna s touhle soucastkou neexperimentoval
tonik666: no, za mne tech 54T je optimal, coz mam na fullu origo dt swiss uz 7 let a pecka. Fovno dela vice zubu jen 60T, tak uvidim, davam tomu 50% sanci, ale po zime se ukaze :-).
jsem zvedav zda to vydrzi dele nez jednu vyjizdku.
za mne optimal je 36z.
18z ma vyhodu, ze eliminuje pedal kickback:)