celá grupa, ráno v Nauders
a tady já
vyrážíme na první kilometry
Reschensee
Reschensee
kudy ???
doplnit vodu a hurá na Stelvio
jedna z mnoha
ty výhledy, chvílema zapomínám na tu dřinu
panoramata
vrchol už je na dohled, ale ještě dost daleko
Umbrailpass, silnice se na chvilku narovná, ale pak zas krpáááál
rozkvetlé kopce, radost pohledět
konečně vrchol :-)
ještě fotka s druhou stranou kopce ( my jedeme od Švýcarska)
vodopád ve sjezdu na Bormio
i sjezd byl docela náročnej
oběd v Bormiu
ty čísla mi trochu kazí náladu
Santa Caterina
za každou zatáčkou je další :-)
Gavia
Gavia
foceno hodně z dálky mobilem. ale pózoval pěkně
na kopci vždy něco za odměnu a vše špatné je zapomenuto
Lago Nero
konec v Ponte di Legno
konečně pořádný skoropivo
trasa den 1.
ráno, odjezd na další etapu
už je to zas do kopce, ale jak je to pod 8%, tak je to v pohodě :-)
Tirano
jeden z mnoha
nekonečné stoupání na passo del Bernina
Lago di Poschiavo, aspoň chvíli to je skoro rovina
je tady krásně
no nic, radši jedu dál
ty výhledy nejsou vůbec zadarmo
rychlé foto a hurá na jedno
opět zasloužený
ledovec
jezera na vrcholu
jedna fotka s ledovcem
a už se zas jede do kopce, směr Albula pass
krása
uf, dalo to zabrat
sjezd dolů, už jen pár km do cíle
prostě nádhera
dnes padla
trasa den 2.
den třetí, už se zase dupe, smě Davos
stoupání na Flüelapass
stoupání na Flüelapass
stoupání na Flüelapass
Flüelapass
gulášovka, byla dobrá
Flüelapass
tak a hurá dolů
vesnička Ardez
na cyklostezce podél řeky Inn
dvouvrtulový vrtulník Rotex
trasa den 3.
Innsbruck
poslední foto z hotelu.
trasa den 4.
vešlo se tam
celá grupa je doma (pivovar Medlešice)
a tady všichni a to i včetně řidiče (ten vlevo)
Honzova cesta do Nauders
Letos se mi naskytla možnost vyrazit na kole s bandou do Alp, tak jsem neváhal a využil toho.
Kluci to jezdí pravidelně každý rok, trasa se mění, ale scénář cesty je stejný.
Většinou se sežene nějaká dodávka, aby se tam vešlo 5 cyklistů, 5 kol a řidič co auto odveze zpět.
Dojede se pod nějaký pěkný kopečky, kde se pár dní jezdí a pak se na kole vyrazí směr domov, zabere to tak 7–8dní. Všechny potřebné věci, oblečení atd. si každý veze sebou na kole. Spaní hotely, pensiony….vše se řeší nějak během dne přes booking.com
Letošní výchozí bod bylo Rakouské Nauders.
Situace se troch zkomplikovala hned na začátku, pár dní před odjezdem zjišťujeme, že není volná dodávka kterou máme jet a do osobáku 6 lidi nenarveš :-)
Nakonec nám vytrhne trn z paty jeden kamarád který se nabídne, že nám auto z Rakouska odveze a že si tam dojede na kole (blázen) prý když v sobotu k ránu vyjede tak bude v neděli odpoledne tam.
V sobotu ve 4 hodiny ráno vyráží na svou asi 700km dlouho cestu a všichni mu držíme palce :-)
My vyrážíme v neděli asi v 13h v plně naloženém autě.
Večer přijíždíme do Nauders, kde na nás Honza už pár hodin čeká.
Den 1. (pondělí)
Dneska nás čeká výšlap na Stelvio a aby toho nebylo málo tak potom ještě Gavia.
Jo bude to těžký, naložený kolo váží cca 14kg a pro cyklistu z Polabí budou zdejší kopce velký sousto.
Na cestu jsem dal lehčí převody, místo kazety 11–28 mám 11–34 a karbonový kola jsem vyměnil za hliníkový Aksia. Na mokru bych to asi s karbonem ve sjezdu neubrzdil.
Ráno je krásně a než přijdou větší stoupání tak to docela jede, výšlap na Stelvio ale dává zabrat, za pár hodin jsme tam.
Tak jen pár fotek a trochu se pokochat a jede se dolu, do Bormia.
Ve sjezdech dost ztrácím, ostatní jedou na kotoučových brzdách. V Bormiu oběd a psychická příprava na další kopec.
Výšlap na Gavii už trochu bolí, ale nahoře je vždy všechno špatné zapomenutu, teď už nás čeká jen sjezd do Ponte Di Legno kde dnes končíme.
Celkem 122km/3400m
Den 2. (úterý)
Hned po snídani odjezd na další etapu. Jedem přes Apricu do Tirana, kde začíná nejdelší stoupání a to výšlap na passo Bernina, 33km a necelých 1900m. Počasí pořád přeje (bohužel), je jasno a před sluníčkem se člověk nikde neschová, i ve vyšších polohách je teplota hodně nad 20 stupňů.
To stoupání je nekonečný, teplo jak prase, musím dělat menší pauzy. Po pár hodinách vrchol….neskutečná úleva.
Nahoře pivko, kochání se výhledem na ledovec a svět je zase na chvíli v pořádku :-)
Po dlouhém sjezdu nás čeká ještě výšlap na Albula pass.
Pod kopcem musím zastavit, nějak to nejede. Začátek stoupání dává zabrat, dál se to trochu zmírní, ale i tak už toho mám dost. Nahoře malá pauza a pak už jen sjezd do městečka Filisur.
Dnes 143km/3000m
Den 3. (středa)
Ráno je trochu pod mrakem a není ani takové teplo, sluníčka už mám docela dost :-)
Vyrážíme směr Davos a pak na Flüelapass. Nohy už začínají bolet a i únava z předchozích dní je znát.
Dnes jen jeden kopec a pak už jen dlouhý přesun, převážně z kopce podél řeky Inn
Odpoledne začíná mít jeden z nás střevní potíže a nevypadá to dobře. Večer přijíždíme do městečka Oetz.
Dneska toho mám dost, navíc mi taky začíná být nějak špatně. Až na jednoho si v noci všichni podáváme dveře od záchodu :-) všichni průjem, to není dobrý….v noci skoro nespím, k průjmu se ještě přidává horečka.
V tomhle stavu nemůžu pokračovat.
Dnes 176km/2300m
Den 4. (čtvrtek)
Ráno je trochu líp, až na jednoho vypadáme všichni hrozně. K snídani si dám jen kousek pečiva.
Měníme dnešní trasu, která měla začínat výšlapem na kopec, tak aby to bylo co nejvíc po rovině, nebo z kopce.
Stejně je v plánu cca 175km a na konci se tomu kopci nevyhneme. V noci sem si říkal že v žádným případě dneska nikam nejedu, ale přece jenom to zkusím a když nebudou kopce tak to snad půjde.
Nejdřív to docela jede, ale po obědě v Innsbrucku odpadám úplně, žádná síla, ani po rovině to nejede, k tomu se přidává horečka :-(
No nic, musím to ukončit. Hledám nějaký hotel a volám si odvoz.
Ostatní pokračují.
Dnes 83km/200m
Den 5. (pátek)
Ráno už je líp, po snídani volá Brácha, že stojí před hotelem.
Trochu se obávám jestli se mi vejde kolo do jeho auta, ale nakonec je to v pohodě.
Odpoledne jsem doma, zbytek pelotonu pokračuje podle plánu.
V neděli přijíždí domu, už je mi dobře, tak beru kolo a jedu je podpořit na posledních 20km a pak na jedno :-)
Celkem jsem najel 524km/8900m/4 dny, ostatní cca1150km/7 dní
Nakonec to bylo fajn, pár pěkných kopečků jsem vyjel, ale v každým stoupání jsem si říkal " co tady vůbec dělám" :-)
Je to zajímavá zkušenost, ale takhle to už nikdy absolvovat nechci. Kolo s bagáží je do kopců fakt těžký, moc kilometrů denně, moc kopců denně atd….
Na druhou stranu je dost času na to se kochat okolní přírodou, zvlášť když jedu tři hodiny rychlostí 9km/h :-)
Příští rok klidně zas, ale jinak.
(vloženo 15.8.24)
Koukám jenom pánská jízda.
Homolka24: díky, no to mi povídej, v prvním kopci jsem zjistil že je to blbost, ale už nebylo cesty zpět :-)
Navíc se do toho ani nemůžeš postavit, kolo se pak celé kejve a stojí to mnohem víc sil.
Hezky pěkně, parádní pojezd. Jen tu naloženou silničku bych do těch kopců fakt nemusel ;-)
Krásná prácička panové. :-)
To je paráda! Měla bych strach, že takto narychlo se nepodaří sehnat nocleh. Moc pěkné výkony. No a Honza by to s tím Stelviem už přehnal, to by nešlo :-)
Miťo: Honza je spíš blázen :-D
A to ještě uvažoval o tom, že s si s náma vyjede aspoň to Stelvio, když už tam je, ale nakonec vyrazil autem domů.
Nádherňajs! Jo a ten Honza je borec, koukal jsem na to na Stravě a až teď mi to vše zapadlo dohromady :D
Adu: díky, no příště to snad dopadne líp.
Dresy sehnal Ondra co jel s náma, dělá to nějakej jeho kamarád.
Jedinej kdo to rozluštil, byla servírka v restauraci někde v Rakousku a ta byla ze Slovenska :-)
Tome, parádní report, s údivem jsem sledoval na Stravě, jakej si šikovnej chlapík z Polabí! Tej hnačky je škoda, ale vše špatný, je pro něco dobrý, příště to jistě klapne lépe! A máte tedy stylové dresy! GJ! ;-)