Jak tohle u DT ráfků řešíte ? Nějak mi to nejde do hlavy. Jezdil jsem různý ráfky, v poslední době nejvíc Newmeny a a EIE karbon kola, předělával jsem na bezduše spoustu jiných ráfků, ale tuhle specialitu DT fakt nechápu. Přes pásku tam ten jejich ventilek prostě fakt nenarvu – musel bych to tam narubat kladivem. Páska klasika Stans. Ta díra je tak natěsno že tam ten ventilek jde natěsno i bez pásky.
Mám doma už delší dobu EX511 kterej jsem převrtával na standardní rozměr, ale to je hroznej opruz – ta AL stěna je tenká a je skoro nemožný tu díru vyvrtat přesně kulatou. Pak jsem to musel ručně jehlovým pilníkem dopilovávat aby to dokonale těsnilo.
Tohle se mi u novýho ráfku nechtělo dělat, tak si říkám že ta dám tam ten jejich debilní ventilek a je z toho samozřejmě výdrb. Cpu to tam teda přes 2 vrstvy pásky – vždycky pod ventilek dávám překrytí pásky.
(vloženo 15.8.24)
Nahřát špic do výpletu, nebo nějaký drát, ale vůbec nemusí být do červena:) A pak s ní jen projet díru na ventilek. Je to potom krásně čisté.
EX511 jsem použil X, aktuálně s Peaty’s ventilky bez problému. Díru do pásky propíchnu a pak kulatým pilníčkem zapiluji přesně do tvaru.
theedge: Když chceš používat DT ventilky, tak používej tyto konické:
Modrý chci já, gde jsou? Doufám, že už na cestě!
kubad: Ve zlavbu uz je namackla :-) To delam jako prvni. Pak to dotesnim ke krajum. Asi to na te fotce blbe vidis.
kubad: To jen klame ta fotka. Koukni na fotku dole co jsem te´d nahodil. Páska je naprosto přesně :-)
DT to má prostě jinak, máš tam moc pásky musíš ji seříznout, jinak většinou stačí na ventilek gumovou paličkou poklepat, do asymetrických DT konusové ventilky nepasují, záleží co to je přesně za ráfek
Jiri: jojo já jedině kužely, bohužel na to musí být inteligentně udělanej ráfek
MirosPikos: Jo takovýto kuželu samozřejmě používím standardně, nejradší mám origo CushCore ventilky. Ale EiE ráfky mají na rozdíl od DT na ten kužel líp připravenou širší díru
Jinak vyreseno – nasel jsem doma celkem uzkej konus ventilek kterej tam trochu zalezl a tesni hned nasucho. Ma tu tesnici gumu hned od zavitu bez nejakyho schodku.
MirosPikos: Tyhle ventilky s gumovým kuželem jsou nejlepší řešení. Sedí snad úplně do všeho a těsní lépe než ty s gumovou kostičkou.
Pikaču: tlacil jsem na to pres rukojet velkyho sroubovaku a bez sance. Pres vazelinu mozna nevim – ale pak pri potrebe vymeny ulomenyho ventilku v lese to bude problem vyrazit.
tonik666: Jo toho se drzim. Za mne spravne udelany bezduse drzi tlak i bez mlika. Resit problemy v terenu fakt nechci. Musi to byt bombproof.
scret: a kterej je ten spravnej ventilek ? Jestli by nebylo lepsi udelat do rafku uz z vyroby tu spravnou diru :-)
Proste prelozis hadr nebo ručník pres to a zatlacis do toho dlani nebo něčím pevnejsim.
staci oliznout. Ono to zvlhne.
Snad to nestrkáš do díry na sucho. Zkus něčím nalubrikovat a on tam snad vleze.
Odřízni pásku tak aby nešla do díry. Je to opruz, ale dá se. Dřív, když jsem před mnoha lety s bezdušemi začínal, tak jsem pásku vyřezával, a ty konkrétní bezduše na ráfcích ZTR Flow jezdí doteď.
Jen taková myšlenka, ale není ten ventilek tak natěsno právě proto, aby v díře těsnil už jen tím, že tam je nasunutý? Tedy že bude těsnit i v případě, kdy se povolí objímka? Třeba ne úplně dokonale, ale lépe, než kdyby tam byl na volno. No a stejně jako cokoli jiného gumového, co jde do těsné díry, se vyplatí při montáži máznout vazelínou, půjde tam snáz.
Přesně včera jsem dával novou pásku do dt výpletů, jedna vrstva muc off pásky, origo ventilek dt swiss a musel jsem ho rukou zabouchat pak jenom utáhnout a palcem tlačit na ventilek. Tipuju že ti to nejde kvůli 2 vrstvám
la-da: Jo mají to na **** udělaný. Nechápu proč tam nemají klasiku širší díru na konus. Gumovej konus se krásně kousne s těsní dokonale.
DePax : Tu 2bliss ready nasazovaci jezdim uz nekolik let v topu. Ja treba nechapu proc se nechytla.
Měl jsem stejný problém DT ráfek DT ventilek, a moc malá díra. Opatrně jsem to poladil kulatým pilníkem, jelikož tam ventilek nešel ani když byla páska ořízlá podle díry.
Na všech kolech mám Roval s předpřipravenou páskou s dírou a roky bez problému. Lepit pásku jsem nikdy nemusel a ani nechtěl. Pásku lze samozřejmě doladit, aby přesně díra pasovala na díru v ráfku. Nicméně tenhle topic má řešení v novém ventilku a víc bych to nepitval
DePax: Tak tu Spešl bez lepidla 23 mm mám v DT XR391 3 roky a bez problému. Ale dokážu si představit, že v některých profilech ráfků nebude třeba dobře sedět a těsnit + negativem je omezená nabídka šířek a cena vzhledem k délce (1 kus) v porovnání s nalepovací.
Ta kostka je zaoblená (do úzkýho ráfu s úzkou prohlubní).
Tak už to obřež!
Jo tak já jsem v tomto perfekcionista :-) Hlavně se mi teda toto řešení s kostkou nelíbí, prootože se bojím že když se povolí kontramatka a sníží se přítlak těsnící kostky, tak že si to ufoukne a to bych bych za jízdy zažít nechtěl – zvlášť na předním kole. U konusu je to riziko výrazně menší.
mimochodem – naposled jsem instaloval ventilek tak, ze se mi nezdal ten posledni co mi zbyl v krabicce. Tak jsem vzal z bordelu v rohu garaze propichlou neopravitelnou dusi, ventilek vysmikl na trikrat tupym knajpem, prdnul to do rafku a naschle. Myslim ze to resite moc vedecky :)
U Rovalu mám normálně nalepenou 2bliss ready pásku (není to ta elastická/nenalepovací s dírou, kterou Spešl dával dřív), díra je procvaklá dodatečně, mi tam ještě na kousku visely ty kolečka…
Jo, Roval díru mají, mně ale páska i tak u obou kol přesahovala přes okraj díry dovnitř, takže jsem pásku nůžkama na nehty opatrně ostříhal, aby tam ventil prolez, jinak to bylo bez šance a končil jsem jak na foto výše…
JakeF: jako že k tomu Rovalu koupíš nějakou jejich přesně naměřenou pásku která má už díru ? A to je lepící páska typu toho Stans a nebo to je nějaká už slepná ******* která se na ten ráfek natahuje a ono to těsní bez lepidla ?
Fazzy: No uvidím – u EX511 kterou jezdím 2 roky na zadním s vložkou jsem to převrtal a těsní mi to tak že můžu jezdit na sucho. Ta vyvrtaná díra ani nenusí mít přesnej rozměr – stačí změřit konus ventilku cca v půlce a je to OK. Jen musí být kulatá. Konus se do ní prostě kousne.
Jedině to oříznout s dírou a dát tam ventilek jako má Krabica dole na obrázku. To by pak mohlo asi být ok.
Ale vozím sebou rezervní ventilek kdyby mi ho urazil šutr a tak potřebuju všude stejný ventilky.
Na karbonech co mám jsou taky standardní konusy.
Nic nevrtej, normalne odrizni pasku. V ty dire stejne k nicemu neni, pokud nemas extraspatnej tvar ventilku vuci rafku, coz nepredpokladam.
Georrge: je to klasická páska kterou jsem na ten ráfek samozřejmě sám namotal a sám udělal díru. Pásku s předchystanýma děrama na ventilek jsem ještě neviděl :-)
Zařezání přesně kolem díry se mi u této úzké díry která je přesně jen kolem těla ventilku prostě nelíbí. Zvlášť s tímto typem ventilku. Stačí pak aby se povolila kontramatka a už to nemusí dobře těsnit. Dokonalé těsnění je dáno jen přítlakem kontramatky na tu kostku toho ventilku.
Konusovej ventilek se do té hrany ( ať už je tam páska nebo ne ) kousne a líp pak těsní sám od sebe.
theedge: sam jsi debilni, je to naprosto regulerni dotaz. Jestli jsi diru v pasce delal sam, tak nechapu proc ji neudelas vetsi, kdyz ti skrz ni neproleze ventilek. Jestli diru delal nekdo jiny nebo byla predchystana v pasce (Stans pasku jsem dlouho v ruce nemel, prijde mi to nepravdepodobne ale jeden nikdy nevi s cim kdo prijde na trh…), tak bych ji taky oriznul. K tomu, aby ventilek tesnil o hranu diry nepotrebujes mit zahnutou pasku do diry. Radeji to zkusit napred takhle, nez nenavratne vrtat rafek.
Já jsem zvyklej na konusový ventilky typu CushCore který to přes tu ohlou pásku dovnitř krásně zatěsní. Těsní mi to pak dokonale i na sucho bez mlíka – dost často tak jezdím.
No stejně není jiná možnost než oříznout tu pásku úřesně s dírou ( což se mi nelíbí ) a nebo to převrtat. Asi to převrtám ať mám všude stejný ventilky pro případ nouzové výměny.
Tohle má DT vyřešený fakt pitomě.
Georrge: tenhle typ debilních dotazů si nech někam jinam …
Píše, že tam ten ventilek jde natěsno i bez pásky ;-) Zvolil bych jinej ventilek.
Tohle jsem u DT ráfků a ventilků řešíval taky. Jediné, co mi pomohlo, bylo oříznou pásku přesně podle hrany ventilkové díry a pak ten ventilek gumovou paličkou naklepnout dovnitř, nasadit gumku a rukou dotáhnout. A bez problémů. Dělal jsem to tak u několika párů kol na ráfkách EX471. Přijde mi, že DT ventilky jsou o chloupek širší než by bylo nezbytně nutné.
A dira v pasce se vzala kde? To uz Stans dela primo s dirou? Bych diru v pasce normalne oriznul na potrebnou velikost a je to.
Z fotky to nejde moc poznat, ale nedělal bych díru do pásky ve tvaru X nebo +, jak se uvádí v návodech, ale přesně jak píše krabica, tak krásně vyříznout kolečko. Něco jak tady na fotce https://asasin.cz/…rvis-41.webp
Jinak teda pásku seříznu po obvodu díry a nikdy nebyl problém s těsností.
Asi malá díra. Co zkusit tu pásku nahřát a dotahovat, DT by mělo mít pod matkou gumičku…
Tlačil jsem na to shora přes rukojeť šroubováku a dovnitř to fakt nedostanu, to bych zdeformoval tu vnitřní stěnu ráfku. Takhle to jezdit nechci. Za pár dí s tím jedu do Dolomit a nechci tam v půlce kopce řešit ventilek. Sice to je přední kolo kde nebude vložka ale prostě nechápu jak to má výrobce jako DT debilně vymyšlený.
Udělám atypický řešení který mám jen já, tak by to mělo aspoň fungovat sakra.