4 z 6 pryč
Si tak jedu po Nauders poprvé na Bronsonovi, a říkám si, že mi zase nějak šolichá rozpěrná pružinka na deskách… No nebyla to rozpěrná pružinka. :-D
(vloženo 30.8.24)
Radek Broz: chtěl bych jen připomenout, že zítra to fakt musíš zkontrolovat
Goofy ještě mrkni na ty tři šrouby co drží patky u prasatka…mám to stejně a v zimě jsem zjistil ze se mi strana u kotouče povolila (asi jak jsem spadnul)
Jezdit s tím je na zpraseni rámu :))
To me taky nenapadlo že se může povolit
Ja nedavno videl 3 zcela vypadle sroubky drzici 1-prevodnik na pavouku XT klik. Evidentne chyba z vyroby, nijak se s nima nemanipulovalo. Satanzel jsem nekde omylem smazl fotku.. :/
Včera jsem to tu viděl a říkám si, že fakt nesmím zapomenout t zkontrolovat. Teď jsem přijel z kola a vidím to tu zas. Zítra to fakt musím zkontrolovat.
TK75: Mě se to stalo kdysi jednou a pak jsem začal víc CL utahovat a už jsem neměl tento problém. Nedávno jsem dával kotouče Galfer a tam jsem musel použít jejich sestavu aretace, jelikož se Shimanem to moc kompatibilní není, proto jsem se ptal.
Worlusho: Sram Centerline kotouč…náboj a matice Shimano.Když tam dám Shimano kotouč, tak je to úplně stejny
Přitom to stačí po dotažení lehce označit fixkou a hned uvidím, když se to začne povolovat ;-)
Na Cl mam ted dve kola, drive dalsi a vule nikdy nebyla. Za mne CL naprosto bez problemu a jeho jedina nevyhoda je, ze nahradni kotouce jsou drazsi nez na klasiku se srouby.
Bathed.: Atilla jednou psal, po každém pojezdu DH/ENDURO kontroluju šroubky. Když jsem jezdil já přes kořeny, tak jsem to dělal podle něj, je to super i bez barviček.
Ne…když tam dám kolo s šesti šrouby tak se to ani nehne.Ten CL to dělá v místě kde mám bílou čárku (jo je to priserny a těžký vyfotit) hejbne se to o milimetr…až na konci u gumy to udělá milimetrů pár
Možná to je na fotce vidět že je o fous cárka ujeta.Ten druhej náboj (Mavic) mam v jinem kole na jinym trmenu…tam taky jiné kolo s šesti nic nedela
TK: A porad to neni trmen?
Divne, ze bys mel stejne velkou vuli na 2 ruznych nabojich.
CL jsem mel na: 2 typech Shimano nabojich, Mavic, DT Swiss… A nikdy jsem vuli nemel. TO se bavime okolo 30–40 000 km v souctu.
O důvod víc používat cokoliv barevného, aby to člověka praštilo do očí okamžitě. Roky dávám čajna eloxované. Nikdy mi nic nevypadlo. Ale popravdě – přítelkyně má Mavic nábu a tam jsou ty díry na šrouby v těch výstupcích přerušené. Působí to na mě všelijak, jenom ne moc safety…
TK75: také jsem si toho všiml. Na shimano náboj se musí kotouč trošku zatlačit, na některé dt swiss náby kotouč zapadne a ještě se v přírubě vrtí. Nevim, jestli efekt se dá poznat i po utažení, teoreticky by neměl.
Tak teď jsi mě celkem vyděsil, mám stejný Magura kotouče s originál šrouby. Hned jsem je šel zkontrolovat, ale naštěstí po 2000km na mistních trailech drží.
Ne… není to v brzde ani deskach (priklad predni kolo) zabrzdis levou rukou, nahnes se pres riditka a pravou rukou vezmes za pneumatiku…kotouč stojí na místě a presto jde s pneumatikou hejbat dopredu dozadu …dela to tak 5 mm.Jak naboj Shimano tak i Mavic
U kola kde je 6 šroubů se kolo ani nehne
Hlavě to pak přijde takové rozvrklané :))
TK75: Není to vůle desek? Zkus zmáčknout páky pořádně. A vadí něčemu při jízdě nebo jen hlavě? :)
Je…jeden se mi zvejknul pri povolování a u obou kol kde mám cl je predozadni vůle v uchyceni na naboj
Co vám budu povídat. Taky jsem čuměl jako puk. :-D Za 20 let co vozím kotouče, se mi šroub nepovolil, natož aby se vytočil… Před Nauders jsem to zběžně kontroloval. Až to vypadá, jako by to někdo vytočil… :-)
Jinak srovnání Shimano vs. Magura šroubky. Ty Shimana tam drží mnohem lépe.
Cumim. Pouzivam jakykoliv sroub najdu doma s locktitem, bez, shimano, hope, force, galfer a v zivote se mi zatim zadnej nepovolil :-). Asi to zacnu kontrolovat
T29: ta to goofy asi dluzi sam sobe :) Myslim ze si to servisuje sam .
Imho na iVelu dodnes radí na všechny šrouby vazelínu, aby to šlo lépe povolit :)
Už jsem viděl třmen na jednom šroubu ale tohle ještě ne :) Jenom povolený šrouby, který parádně cinkaly na nějakým HT od Ridley. Zrovna před týdnem jsem kamarádovi dával šrouby s modrým lepidlem, kterých mám nějak moc, ať si to po dvou letech konečně vyřeší .
Me spis prekvapilo ze jezdis a nekontrolujes to :))
Sem tam to chce projít komplet když se nejezdí jen vyletne
Tvůj servisák ti dluží pivo a Loctite :) Na šroubky bez tmelu někdy stačí 200m dlažby a vyskáčou.
Tak to zírám. Mě se nikdy šroub na kotouči ani nepovolil … ale jdu to zkontrolovat :-D
Jestli u starších kotoučů nebyly jiné šroubky. Už jsem ty starší kotouče měnil víckrát a vše ok.
Taky mám Magura kotouče, celoplechový + originál šrouby a cca před 14 dny začalo na kole něco rachtat, všech 6 bylo povolených, dal jsem Shimano šrouby a snad bude klid.
jIrI_: Jo tak to by mě taky zajímalo. Asi se šroubkům v Nauders tak zalíbilo, že se rozhodli, že tam chtějí zůstat… ;-) Ale docela mě překvapilo, jak rychle se vyklepaly.
LM: doteď jsem vozil hlavně Shimano kotouče, kde je ten modrý locktite, a ty šroubky šly ven vždy hodně těžko. U Magury je nějaký šedý, a ty zbylé dva jsem vymontoval v prstech. Očividně jim tak dobře nefunguje jak u rybářů. Po práci tam hodím ty Shimaňácké a raději je ještě vlepím na locktite.
Georrge: no nikdy nebylo potřeba. Ty šroubky byl vždycky problém ze závitu dostat. Poučení pro příště ;-)
A ještě na dvoustovce, no čumím co ten šroub vydrží :) tyhle důležité a na první pohled špatně viditelné šrouby lepím loctitem.