Už nějaký čas jsem zvažoval, že mě speciálně na dojíždění do kanclu úplně nebaví to „pohodlí“ HTčka s drkocáním po rozbitých polňačkách a zároveň by to chtělo něco jednoduchého na servis, co ale trošku pojede.
Je přeci jen něco jiného vyrazit na traily, počítat s tím a užít si to a skoro každodenně dojíždět 60km (asfalt, les, polňačky) a úplně se netěšit.
Zkrátka jsem chtěl něco, co nebude servisně náročné jako full a zároveň bude poskytovat přeci jen trošku víc pohodlí než moje hlíníkový HT.
Zkusil jsem teda pořídit z druhé ruky tenhle Procaliber, který vypadal prakticky jako nový a ke svému překvapení musím říct, že se to docela povedlo.
Ta kombinace ISO Speed rámu, karbonové sedlovky s offsetem a bezduší, poskytuje rozumnou míru pohodlí, kterou jsem hledal a zároveň to pořád jede jak z praku. :)
Protože jsem blázen, tak jsem zas trošku upgradoval – sada SRAM AXS, kazeta, převodník, sedlovka, nový kokpit, brzdy, kotouče, pláště… no a teď mi zas bude asi líto s tím vyrážet až začne sněžit apod. :o
Takže Stumpjumpera si asi na zimu ještě nechám. :D
Vidlice je REBA a ty polepy na ní už byly. Nemám tohle moc rád a i když vypadají profi tak půjdou dolu a jakmile se k tomu dostanu vyrobím si polepy REBA.
Tohle relativně ne tak drahé kolečko mi fakt udělalo až překvapivou radost a baví mě.
(vloženo 30.8.24)
Značka | TREK |
Model | Procaliber 9.7 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M/L |
Hmotnost | 10,3 |
Rám | OCLV Mountain Carbon, IsoSpeed, tapered head tube, Knock Block, internal control routing, balanced post mount brake, Boost148 |
Vidlice | RockShox Reba RL, Solo Air spring, Motion Control damper, remote lockout, tapered steerer, 42mm offset, Boost110, 15mm Maxle Stealth, 100mm travel |
Hlavové složení | Knock Block Integrated, 62-degree radius, cartridge bearing, 1–1/8'' top, 1.5'' bottom |
Kliky | SRAM X1 Eagle, DUB Boost |
Středové složení | SRAM DUB, 92mm, PressFit |
Měnič | SRAM XX1 Eagle AXS |
Řazení | SRAM Eagle AXS, 12-speed |
Převodník | SRAM X-Sync2 Eagle Boost 3mm, Cold Forged, 34T |
Kazeta | SRAM X01 Eagle XG-1295, 12s, 10-50 |
Řetěz | SRAM GX Eagle |
Náboj přední | Bontrager Kovee Elite, 6-bolt, Boost 110 |
Náboj zadní | Bontrager Kovee Elite, 6-bolt, Boost 148 |
Brzda přední | Shimano Deore XT BR-M8000 |
Brzda zadní | Shimano Deore XT BR-M8000 |
Brzdové páky | Shimano Deore XT BR-M785 |
Ráfek přední | Bontrager Kovee Elite 23 carbon, Tubeless Ready |
Ráfek zadní | Bontrager Kovee Elite 23 carbon, Tubeless Ready |
Pedály | Shimano XT PD-M780 |
Řídítka | Bontrager RSL MTB combo, 750 x 80 mm |
Představec | - |
Sedlovka | Enve Seatpost 2 Bolt Carbon, 31.6 mm, 400 mm |
Sedlo | Bontrager Montrose Comp, steel rails, 138mm width |
Pláště | Maxxis Rekon Race 29x2,35" EXO TR přední, Maxxis Ikon 29x2,20" 3C EXO TR zadní |
Krásnej rám a tady ty světlý bočnice plášťů tedy sedí. Linie společně s tím optickým snížením už tak u Treku hezky nízké hlavy jsou u tohoto kola skutečně parádní. Celý za jasných pět.
tady ta barevná kombinace mě fakt baví v kombinaci s těma pláštěma, palec nahoru ze tuning a vítej v klubu, pěkně se to tu rozrůstá s těma Procaliberama :-)
Parádní bajk i fotky. Mám taky Procalibera v té šedo-černé variantě, ale tato barevná kombinace je taky moc pěkná! Já ho radši moc tunit nebudu, mám ho taky spíš na podzim zimu, aby full moc netrpěl :-)
Máš to hezké, také jsem jednoho stejného takto mazlil, až jsem ho přetransformoval na supercalibra 1gen. :-D
Tenhle Procaliber je ještě naprosto v pořádku, ať to frčí, za pět hvězd! ;-)
Moc hezkej procaliber,ta oranžová se mi líbí,taky sem o něm uvažoval,ale chtěl sem něco univerzálního na čem nebudu natahlej nad riditkama a s kopce lesem nebo ze schodů dolů nebudu mít smrt ve vočích.
Moc pekny. V tom miste kde se sedlova trubka spojuje s horni ramovou trubkou tam je nejake lozisko nebo cep?