TREK FX SPORT 5 RED CARBON SMOKE 2024
TREK FX SPORT 5 RED CARBON SMOKE 2024
TREK FX SPORT 5 RED CARBON SMOKE 2024
TREK FX SPORT 5 RED CARBON SMOKE 2024
představec a integrované bovdeny
detail pohonu kola
detail převodníku
bezdrátové integrované čidlo není v ceně kola
slušná průchodnost přední vidlicí
rozzářená barva rámu na sluníčku :-)
výlet na Macochu
Jedná se o fitness kolo s karbonovým rámem a karbonovou pevnou vidlicí. Kolo má jednoduchý systém řazení Shimano GRX/SLX 1×11 (kazeta 11–42, převodník 40 zubů) a hydraulické kotoučové brzdy Shimano. Rám i vidlice jsou karbonové s vnitřním vedením bovdenů, takže je kolo pěkně designově čisté. Rám i vidlice umožňují montáž blatníků, nosičů a různých brašen pomocí připravených skrytých úchytů. Kola se skládají z ráfků o šíři 21 mm a gravelových plášťů 40–622.
Oproti předchozímu silničnímu kolu Canyon Endurace tedy nejsem limitován při svých vyjížďkách kvalitou povrchu a mohu v klidu sjet i na polní nebo šotolinovou cestu a celkově se na kole díky rovným řidítkům a trochu napřímenému posedu cítím daleko jistěji a bezpečněji. Kolo je trochu pomalejší po rovině, ale v kopcích teď jezdím daleko víc na pohodu, díky většímu rozsahu pohonu teď totiž mohu šlapat daleko víc frekvenčněji, což mi vyhovuje. Nejsem žádný závodník, takže mírný pokles průměrné rychlosti mi nevadí. Rozsah převodů s 40-ti zubým převodníkem a kazetou 11–42 je dobrý kompromis, kdy naše kopce jdou vyšlapat a na po rovině umí kolo taky svižně uhánět. Je to také dáno slušnou hmotností kola, která v mé velikosti L bude lehce nad 10 kg.
S kolem jsem tedy spokojený, dvouleté čekání na kolo se vyplatilo (nešlo stále u nás nikde koupit, nedostatkové zboží), původně jsem chtěl kupovat nižší řadu FX4 v černé barvě, ale nakonec se na mě usmálo štěstí a stal jsem se majitelem tohoto krasavce, který na první pohled ve stínu vypadá nenápadně jako každé jiné tmavé kolo, ale na sluníčku se umí pěkně rozzářit. Trek zkrátka ty barvičky umí…
(vloženo 31.8.24)
Značka | TREK |
Model | FX SPORT 5 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | +10 |
Rám | Karbon OCLV řady 400, vnitřní vedení, držák řetězu 3S, kompatibilní s DuoTrap S, úchyty na blatník, kotouč s úchytem Flat Mount, upínák 135 x 5 mm |
Vidlice | Karbon, skryté úchyty na blatníky, kotouč s úchytem Flat Mount, rychloupínák ThruSkew 5 x 100 mm |
Kliky | Shimano GRX RX600, převodník 40 zubů, délka 175 mm |
Středové složení | Shimano RS500, 86 mm, PressFit |
Přesmykač | Shimano GRX RX812, dlouhé ramínko |
Řazení | Shimano RS700, 11 rychlostí |
Převodník | převodník 40 zubů |
Kazeta | Shimano SLX M7000, 11-42, 11 rychlostí |
Řetěz | Shimano 105 HG601, 11 rychlostí |
Náboj přední | Formula CL-51, slitina, rychloupínák 100 x 5 mm |
Náboj zadní | Formula CL-52, slitina, rychloupínák 135 x 5 mm |
Brzda přední | Hydraulické kotoučové Shimano, třmen UR300 |
Brzda zadní | Hydraulické kotoučové Shimano, třmen UR300 |
Brzdové páky | Hydraulické kotoučové Shimano, páčka MT201 |
Ráfek přední | Bontrager Paradigm, 32 děr, šířka 21 mm |
Ráfek zadní | Bontrager Paradigm, 32 děr, šířka 21 mm |
Pedály | Shimano SPD |
Řídítka | Bontrager Satellite Plus IsoZone, slitina, 31,8 mm, prohnutí 15 mm, šířka 660 mm |
Představec | Bontrager Elite, objímka 31,8 mm, 7 stupňů, délka 110 mm |
Sedlovka | Bontrager Comp, slitina 6061, 27,2 mm, offset 8 mm, délka 330 mm |
Sedlo | Bontrager Montrose Comp, ocelové ližiny, šířka 138 mm |
Pláště | Bontrager GR1 Expert, Hard-Case Lite, drátová patka, 60 tpi, 700x40c |
Singl: karb.ram a karb vidle i s krkem OnOne, brzdy deore, razeni deore 1×10, kliky deore, sedlovka wcs, karb sedlo a riditka, kola alu Roval, plaste speedride.
Jinak je mi samo sumak, jestli tomu veris :-)
Alois01: 8,3 kg krosové kolo s kotoučovými brzdami bez nějakých extra lehkých komponentů. A pak ses probudil :-).
To je parádní fitnesko, to by se mi taky líbilo, tak nechť to sviští a díky za návštěvu Macochy! Já jel včera zase na oplátku přes Vyškov! Užívej kolesa! Pět! ;-)
borda: pohon je věc vkusu a chápu, že každému vyhovuje něco jiného. Já si zvykl na moderní systémy 1×něco a chtěl jsem to právě i na takovém typu kola. Za mě pohon 1×11 na tomto kole je dobře zvolený a pro naše české podmínky má dostatečný rozsah.
F1L: kolo nemá klasický rychloupínák, je to něco mezi klasickým rychloupínákem a pevnou osou, na takovém typu kolo naprosto dostačující, vidlice se nekroutí a kotouč necinká.
Aha, mě zarazilo u nábojů: rychloupínák 100 × 5 mm
Ale koukám, že to je pevná osa 5mm? :)
Parádní, něco takového mám v plánu pořídit místo HT. Jen ne a ne se rozhoupat. :) To má rychloupínáky?
Paráda,jen ta váha, pod 10 jsem se dostal i s mtb s pevnou karbonovou vidlicí,tohle musí mít pod deset v klidu.
Ať dobře a dlouho slouží.
Alojs01: výrobce udává 10,1 kg pro velikost M, moje „elko“ bude ještě o něco těžší. Kolo není vyloženě stavěné na nízkou váhu, rám je docela robustní, komponenty také nejsou TOP a kola včetně plášťů s drátovou patkou budou taky něco vážit.
Navíc se jedná o prostřední výbavový model, nejvyšší model je myslím o 0,6 kg lehčí. Já ale nejsem gramař a neřeším to tedy, kolo jede pěkně a pohon i brzdy fungují dobře, takže nemám důvod kolo zatím nějak upravovat.