TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022
TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022
TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022
TREK TOP FUEL 8 CRIMSON 2022
detail vidlice
detail tlumiče
detail zadní stavby
detail pohonu
detail kokpitu
detail sedla
detail úložného prostoru
a jeho vnitřního vybavení
dokoupený multiklíč do otvoru středového složení
na výletě v přírodě
a na trailech
Celoodpružené horské kolo se zdvihy 120 mm, hliníkový rám s vnitřním úložným prostorem, odpružená vidlice RockShox SID s 120 mm zdvihem a tlumič RockShox Deluxe o stejném zdvihu. Kolo umožňuje měnit geometrii rámu díky technologii Mino Link. Teleskopická sedlovka je osazena TranzX se zdivem 150 mm, pohon 1×12 je kombinací Shimano Deore XT a SLX a o brždění se starají 4 pístkové brzdy Shimano. Kola se skládají z ráfků Bontrager Line Comp 30 a bezdušových plášťů Bontrager XR4 Team Issue 29×2,4.
Na kolo jsem přesedl z trailového karbonového hardtailu, který byl sice rychlejší, v technických sekcích mi ale dokázal pořádně nakopat zadek. To recenzovaný Trek je sice trochu těžší a zdálky působí jako nějaký sjezdový stroj, po prvním seznámení jsem ale musel uznat, že je to parádně navržený univerzální stroj pro mé výlety v nezávodním ale svižném tempu. Kolo je dobře čitelné a ovladatelné, nově si tedy mohu dovolit pustit se i do více technických sekcí a nechat kolo pod sebou jet, nechat dělat ho jeho práci a já jen lehce udžuji rychlost a požadovaný směr. Kolo je díky širokému rozvoru kol a velkým pneumatikám stabilní i při vyšších rychlostech. Čtyřpístkové brzdy od Shimana (páčka M6100, třmen M6120) jsou dostatečné, nemají sice kousavý nástup jako předchozí dvoupístky SLX, ale brzdný účinek je dobrý i v delších sjezdech a hlavně je brzdný účinek dobře dávkovatelný. Odpružení funguje parádně, po prvotním nastavení se o odpružení již nestarám, pouze občas při delších stoupáních uzamykám vidlici i tlumič, není zde vyvedeno dálkové ovládání na řidítka, což mi ale nevadí, tak často to zase nepoužívám.
Na kole mě velice potěšil integrovaný úložný prostor v rámu, který pojme vše potřebné na případné opravy kola v terénu, ke kolu jsem dostal neoprenový vak, do kterého jsem vložil MTB pumičku, montpáky a lepení a zvlášť se do rámu ještě vleze i MTB duše. Vše je tedy elegantně schováno v rámu, je to vždy po ruce a na první pohled to není vidět a nekazí to tedy vzhled kola. Navíc jsem koupil multiklíč i s nýtovačkou řetězu do středového otvoru, takže se z mého kola stal mistr integrace.
S kolem jsem tedy spokojený, jeho nastavení a charakter mi teď aktuálně vyhovuje, navíc se mi kolo líbí i po designové stránce, má nádhernou červenou barvu a kolo jsem koupil v rámci jarních výprodejů za super cenu, takže mám aktuálně doma již 3 kola značky Trek (MTB Top Fuel, fitness FX5 sport a zimák Dual Sport), vypadá to, že jsem se stal dobrovolně neplaceným ambasadorem této americké značky :-)
(vloženo 31.8.24)
Značka | TREK |
Model | TREK TOP FUEL 8 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M/L |
Hmotnost | 14,5 |
Rám | Hliník Alpha Platinum, vnitřní úložný prostor, kónická hlavová trubka, Knock Block 2.0, vnitřní vedení lanek, chránič dolní rámové trubky, magnéziový kolébkový spoj, Mino Link, ABP |
Vidlice | RockShox SID, pružina DebonAir, tlumení Rush RL, zamykání, kónický sloupek, offset 44 mm, Boost110, Maxle Stealth 15 mm, zdvih 120 mm |
Tlumič | RockShox Deluxe Ulitmate RCT, 185 mm x 50 mm, zdvih 120 mm |
Kliky | Shimano Deore M6120, převodník 30 zubů, délka 170 mm |
Středové složení | Shimano BB-MT501 BSA |
Přesmykač | Shimano XT M8100, dlouhé ramínko |
Řazení | Shimano XT M8100, 12 rychlostí |
Převodník | převodník 30 zubů |
Kazeta | Shimano SLX M7100, 10-51, 12 rychlostí |
Řetěz | Shimano SLX M7100, 12 rychlostí |
Náboj zadní | Bontrager slitina, zapouzdřené ložisko, 6 šroubů, Rapid Drive 108, ořech Freehub Shimano MicroSpline, Boost148, 12mm pevná osa |
Brzda přední | Hydraulická 4pístková kotoučová verze Shimano, třmen M6120, brzdový rotor: Shimano RT66, 6 šroubů, 180 mm |
Brzda zadní | Hydraulická 4pístková kotoučová verze Shimano, třmen M6120, brzdový rotor: Shimano RT66, 6 šroubů, 180 mm |
Brzdové páky | Hydraulická 4pístková kotoučová verze Shimano, páčka M6100 |
Ráfek přední | Bontrager Line Comp 30, možnost použití bezdušových plášťů, 28 děr, ventilek Presta |
Ráfek zadní | Bontrager Line Comp 30, možnost použití bezdušových plášťů, 28 děr, ventilek Presta |
Pedály | Shimano SPD |
Řídítka | Bontrager Line, slitina, 35 mm, prohnutí 27,5 mm, šířka 780 mm |
Představec | Bontrager Elite, 35 mm, 0 stupňů, délka 45 mm |
Sedlovka | TranzX JD-YSP39, zdvih 150 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm |
Sedlo | Bontrager Arvada, ocelové ližiny, šířka 138 mm |
Pláště | Bontrager XR4 Team Issue 29 x 2,40 |