Kolo mám pár měsíců a stručně řečeno, je to velká paráda. Pro začátek je nutné zmínit z čeho jsem přecházel. 10 let jsem měl Sevens Monarch Trail https://kolo.cz/…h-trail-2014
Ve 46 letech jsem si řekl, že je ještě čas na lepší bajk, dokud si to v lese ještě užiju. Dlouho jsem vybíral, testoval, radil se zde na foru. Jezdil po testovacích akcích různých znače, byl jsem v Canyon v Opavě. Nakonec jsem zvažoval jen Lux Trail a Neuron. Skončil jsem u Lux trail a nelituji. Přes týden jezdím cyklostezky do práce, o víkendu po lese. Poslední dilema byla velikost kola, ale po pár dnech váhání jsem zvolil L při mé výšce 186 cm a byla to správná volba.
První pocit po nasednutí? Trochu nezvyk, široká řídítka, vzpřímenější posed, široké pláště. Ale velmi rychle jsem si zvyknul (asi tak za 5 min :-) . Po silnici to i přes široké pláště jede parádně. Lépe, než předchozí Stevens. Je to dáno lepším úhlem šlapání. Širší pláště na silnici vůbec nevadí. Takže paradoxně jezdím na Canyon o něco rychleji i po silnici, že s předchozím Stevens. A v terénu výrazně rychleji. V terénu kolo letí jako střela, i větší nerovnosti žehlí krásně. Každou jízdu si neskutečně užívám. Jen si musím dávat pozor na rychlost, jak neřeším nerovnosti, najednou jedu přes 30km/h a v zatáčce je to problém ubrzdit, když se tam někdo objeví. Brzdy fungují skvěle, ale v terénu to jde poměrně rychle do smyku. Zadní plášť je trochu závodní a nedrží tak dobře jako přední.
Sedlo je parádní, přestal jsem nosit vnitřní cyklovložky.
Jediná výtka je k 2-polohové sedlovce. Zde bych ocenil více polohovou a zvažuji její výměnu. Dolní pozice je na ultra prudké sjezdy a hodila by se i střední pozice na prudčí sjezdy. Gripy jsou tvrdší, také zvažuji výměnu za měkčí. Celkové zhodnocení 10/10. Jen lituji, že jsem nepřešel dříve. Znovu jsem si teď zkoušel staré kolo a nechápu, jak jsem na tom mohl jezdit, hlavně po lese. Ale před vyzkoušením fulla, mě připadalo ok.
(vloženo 3.9.24)
Značka | Canyon |
Model | Lux Trail CF 7 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12,9 |
Rám | Karbon |
Vidlice | FOX 34 Stepcast Performance 3-Pos Remote |
Tlumič | FOX Float SL Performance Elite Remote |
Kliky | Shimano SLX M7120 |
Středové složení | Shimano MT800 , BSA 68/73 |
Měnič | Shimano SLX, 12 rychlostí |
Řazení | Shimano SLX, 12 rychlostí |
Kazeta | Shimano SLX, 12 rychlostí (10-51) |
Řetěz | Shimano CN-M7100 12s |
Brzda přední | Shimano SLX M7100 |
Brzda zadní | Shimano M7110 |
Dráty | DT Swiss X 1900 Spline |
Řídítka | Race Face Ride Riserbar |
Představec | Race Face Ride |
Sedlovka | FOX Transfer SL Performance Elite , 31,6 mm |
Sedlo | Ergon SM10 Sport |
Pláště | Schwalbe Wicked Will SR TLE EVO 2.4" , Schwalbe Racing Ralph SG TLE EVO 2.35" |
Můžete někdo porovnat Lux trail a klasický Lux xc? Nemůžu se rozhodnout, které vzít? Měl jsem možnost kdysi srovnat oba Luxy, ale trail nebyl tenhle nový model. Tehdy mě trail připadal trochu tezkopadny oproti xc. Jak je to teď?
Já si zaháknu špičku sedla za rameno (s vysunutou teleskopkou!) a kolo přidržuju za spodní rámovou trubku před středem ;-)
Je to tak, za rámovku to nejde, kvůli tlumiči, ale beru to za spodní část trubky pod teleskopkou a je to jen o zvyku. Za mě žádný problém.
Mě by zajímalo jak je to s přenášením kola v terénu. Dycky sem měl na kolech rád, když tam bylo nějaké příjemné madlo, za které se kolo dalo vzít. Poslední trend ale je, že tlumič je hned pod horní rámovkou, což znamená že při přenášení ho musím brát za ten tlumič což se mi zdá nekomfortní. Nebo se pletu?
Ciba04t: To jsi popsal pěkně s tím přechodem. Vidím to úplně stejně. Jinak pěkný bike.
Je to parádní kolo. Mam předchozí model Cf7 a v podstatě co si napsal platilo i u mě. Přešel jsem na něj ze staršího hardteila MRX a přechod na Luxe byl jak přechod z Felicie na sedmičkovýho bavoráka :-) Mam ho již skoro rok a půl a furt mě každá vyjížďka neskutečně baví ať jedu jen po polní cestě nebo zajedu někam do lesa na traily. Tak ať slouží minimálně jako mě.
kubis87: díky, kouká, že máš doma parádní sbírku. Hlavovým složením už to má dost kol. A i v servisu to nemají moc rádi, co jsem se ptal :-) . Ale snad tak často lanka měnit nebudu.
Kubis87: To je tak debilni vec, kvuli ktery bych osobne bajk asi nekoupil. Resp. vybral radsi jiny ram. Ale obavam se, ze do budoucna nebude zbyti :-(
Barvička krásná, kolo krásný. To bych si taky dokázal představit mít doma:) Ale už bych ho asi neměl doma kde dát:D Rozdíl to musí být oproti staršímu biku obrovský. Jediná věc, co mi na tom nesedí, ale to je problém už skoro všude, je to vedení tím hlavovým složením.
Ad plast – ja osobne u tohohle typu kola mam rad rychlejsi gumu… Za mne v poho…
scret: brzdí to bez problémů. Spíš je větší rozdíl zadní plášť v terénu, jak jsem psal. Vzorek je více závodní a jde do smyku. je třeba s tím počítat při větší rychlosti. Je že tím jak to žehlí, ani nepoznáš, že jedeš tak rychle :-)
Forester: řešitelné to je, ale zatím řešit nebudu. Máš pravdu, taky nechápu, proč tak udělali.
Ano, jsou tam menší desky … na funkci to asi nebude mít zásadní vliv … i když já mám na kole čtyřpístky (8120), takže tam bych si dost pohoršil :-)
Ad brzdy- me by spis zajimalo, jak ta zadni brzdi… Nejsou u FM mensi desky?
Zdenda07: velikost brdové kotouče opravdu není problém, případně je to celkem lehce řešitelné :-)
Kolo nekritizuji, fakt se mi líbí. Jen mě osobně tahle věc štve …
Lachtis: ano, přesně tak … páky jsou stejné, ale rozdílné třmeny znamenají rozdílné destičky … proč jako???
Jinak kolo je parádní a v té barvě fakt pěkný!
Zdenda07: spis to tipuji na to, ze mu vadi rozdilne brzdove desticky, protoze jsou rozdilne trmeny.
Brzdy jsou stejné, Forester vadí, že velikost brzdových kotoučů není stejná, což opravdu není. Ale za mě to nemá vliv na funkci :-)
Předpokládám, že obě brzdy stejné jsou a jde o kombinaci páky M7100 a třmenu M7110.
Pěkné kolo a bylo za dobře.
Moc hezký kolo, 5*.
Koukám po něm dlouho, ale nemohu se přenést přes ty brzdy … chci mít vepředu i vzadu stejný.
Ať dobře a dlouho slouží!
Ohledně sedlovky. Ano je to nějaká odlehčená verze, co má jen 2 polohy, což jsem věděl předem. Ta spodní je v podstatě jen pro stání na pedálech a přenesení těžiště dozadu. Jet se na tom nedá. Bohužel chybí lehké snížení, kdy se na sedle dá i sedět, ale zároveň se o něco sníží těžiště. Bohužel Lux Trail to tak má, více poloh má až Neuron. Za mě je to jediná výtka ke kolu a dá se to pořešit. Tato nová sedlovka stojí 10 tis, asi zkusím za cca 5 tis prodat a připlatit si za jinou.
Vážím 84 kg, tak je možné, že to prostě bude houpat i když mám vidilici i zadní tlumič ideálně nafouknutý. Mohl bych to ještě přifouknout, ale takto mi to připadá ideální žehlení terénu. A vše případně vyřeší zamknutí do střední polohy. Zamykání je na řídítkách, takže pohoda.
Zaklad supr a zbytek je funkcni a bezproblemovy, pripadne mas prostor casem potunit… Ad houpani, nejspis to bude taky tim, kdo kolik vazi… Mam tu zkusenost, ze nektery systemy nebo tlumice fungujou supr na standardniho bikera (treba 75kg), ale jakmile mas vic, tak ikdyz fouknes tlumak, uz to proste houpe at delas, co delas…:(
Jo taky jsem se divil…ale v nějakým vlakne mi to někdo vysvětlil.Je to nějaká odlehčená verze co ma opravdu jen dvě polohy
Teda… povídá se :))
Více poloh na sedlovce? Transfera si zastavíš přesně kde chceš, tak jaké dvě polohy?
Ano, na asfaltu zamykám na střední pozici. Plné zamčení nevyužívám skoro vůbec, jen do opravdu prudkého kopce.
Hodně lidí na forech psalo, že nezamyká vůbec a stačí šlapat do kruhu. Ale asi to neumím, stále se mi to trochu houpe, bez zamčení.
Poměr cena/výkon je opravdu bezkonkurenční, hlavně když se kolo kupuje ve slevách během léta. Taky jsem se zlaté bál, Canyon nemá na výběr moc barev a nechtěl jsem bílou apod. V reálu vypadá ta zlatá parádně.
Pecka, v pomeru cena/vykon je tohle kolo bezkonkurencni. Ac zlatou nemam rad, tak tahle se mi vylozene libi. Nekdy bych si to rad projel. Zajimalo by mne zamykani, pouzivas jej? Je potreba zamykat tlumic na asfaltovem povrchu? Jinak davam 5* za krasny bike a profil.