Po roce a půl spokojeného užívání mého Authora guru jsem začal pokukovat čím si udělat radost a oživit svůj gravel park. Procházel jsem různé weby, eshopy, atd a našel pár kandidátů, které by se mi líbily. Ve výběru byl Giant revolt advanced pro, Colnago GR, Pinarelo grevil, a tohle 3T, které mi tak nějak padlo do oka svým Aero tvarem a hlavně barevným provedením. Pročetl jsem mraky recenzi, shlédl x videí a po prozkoumání geometrie jsem začal hledat, kde ho koupit co nejvýhodněji. Kamarád mi poradil eshop Buycycle a tak jsem začal hledat co nabízí. Recenze eshopu byly většinou pozitivní. Nabídku mají opravdu bohatou a po chvíli hledání mi padl do oka tento gravel 3T exploro racemax v provedení 2×11,ktery mi vyhovuje už z Authoru a i když jelikož je moderní elektrika zvolil jsem na začátek mechaniku. Ano byl tam model v elektru, ale cena byla zase o nějaké to euro navíc. Jelikož kolo je zcela nové s 2letou zárukou a cena byla oproti naším končinám i s dopravou příznivá tak jsem provedl objednávku, zaplatil a čekal na dopravu. Eshop komunikoval zcela bez problémů a kolo dorazilo službou UPS cca do 14dnu domů. Jelikož jsem nebyl doma tak zásilku převzal syn. Bohužel si nevšiml lehce poškozené krabice, kde došlo asi vlivem přepravy k protržení kartonu. Odnesla to páka řazení lehkým odřenim na povrchu. Odřeninu jsem opravil černým fixem a teď prakticky nejde poznat kde to bylo. O tomto jsem informoval eshop s tím že jsem zaslal fotky poškození balení včetně odřené kliky. Postavili se k tomu velice ochotně a nabídli kompenzaci 100e. To jsme přijal a na druhý den byly peníze na účtě. Nečekal jsem takový přístup. Ale kolo bylo nové tak proč to nechat jen tak, že. Jinak vše bylo dobře zabaleno a nic nechybělo. Doma jsem kolo pokládal, vyměnil kola za mé karbony z Authora a druhý den hned musel projet. A první dojmy? Kolo jede na asfaltu neskutečně hladce a dobře udržuje rychlost i když v den výjezdu poměrně foukal protivitr. Zřejmě Aero geometrie kola dělá své. Možná jen první dojem, ale jede to dobře. Kolo je znatelně tužší než Author a to se projeví i terénu kde je Author pohodlnější. Prostě něco za něco. Možná to dělá i sedlo, které má Author o dost pohodlnější. 3T má plochou sedlovku, která tak nepruzi jako kulatá verze. Tam bych kulatinu asi ocenil. Jinak je sedlovka parádní co se týče provedení a uchycení v rámu. Nic nezajíždí, neboť je vepředu zdrsněná a od výrobce byla již nanesena karbonová pasta. Co asi změním je představec, který je oproti Authoru o 3cm delší. Řídítka jsou zase o 2cm kratší. Tam si ještě nejsem jistý neboť jsem najel málo. Ale jinak je nádherné. Aspoň pro mě. Až udělám více fotek doplním. Nyní doplňují úpravu v podobě elektronického řazení Shimano Grx 2×12 Di2. Ubyly dva kabely od řazení, vše se zkrátilo a myslím, že i když pořád jeden kabel vede horem je to snesitelné a já to teď už vůbec nevnímám. Je to rychlé, přesne. Ano baterka je interní ale já s tím doma nemám problém. Mám najeto cca 800km a ještě jsem nedobijel a pořád jsem v zelených číslech. Takže jestli to takhle vydrží tak mě netrápí nabití jednou za dva měsíce.
(vloženo 4.9.24)
Značka | 3T |
Model | Exploro racemax |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,4 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Karbon |
Hlavové složení | Cane |
Kliky | Shimano GRX 48/31 2x12 |
Středové složení | Shimano presfit |
Přesmykač | Shimano grx Di2 |
Měnič | Shimano grx Di2 |
Řazení | Shimano grx Di2 |
Převodník | Shimano grx Di2 |
Kazeta | 11-34 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Dt Swiss 240s |
Náboj zadní | Dt Swiss 240s |
Brzda přední | Shimano grx |
Brzda zadní | Shimano grx |
Brzdové páky | Shimano grx Di2 |
Ráfek přední | Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon |
Ráfek zadní | Dt Swiss xmc 1200spline Gold standard karbon |
Dráty | Sapin |
Pedály | Shimano xt |
Řídítka | 3T 42mm |
Představec | Ritchie 80mm |
Sedlovka | Ritchie plochá karbon |
Sedlo | Author guru |
Pláště | Tufo Thundero 40mm |
U těchto rámů mi vadí to hnusné vedení hadice od brzdy do horní rámové trubky…
4.9.24 19:34
Nevím, čím dál víc se od shimana raději vzdaluji.
Skoro všechny kola už máme na sramu… ani z toho grx nejsem nadšený. Ale tenhle Upgrade už asi řešit nebudu, protože to je raketa.
Dnes jsem se zbavil deorka na HT, dal jsem tam GX s čepem z xx1 a paráda.
Je mi jasne, ze deore je sracka, ale i tak mi je více po chuti sram.
Žena má fullu XT, to je celkem ok a na HT nějaký microshift.
To je bláto úplně, o tom ani mluvit nebudu.
Ale zas je to dobrý v tom, ze si tu hazku můžeš priohybat na vyjizdce jak chceš :)
Shimano taky občas spadne, naposledy nedávno kamarádovi s novou Ultegrou Di2 2×12. Vzhledem k posledních pár let tradičně hodně nekvalitní povrchové úpravě Ultegrových klik následovalo docela výrazné poškození tmavého povrchu klik, což samozřejmě nepotěšilo, lépe řečeno nasralo.
4.9.24 16:26
Je to super kolo. Rikal jsem si, ze silnici nebo gravel nikdy… pak jsem videl tohle naživo a začal jsem nad tím přemýšlet. Na ježdění do prace a sem tam nějaký švih by to bylo super. Tak jsem si to půjčil ať si rozšířím obzor …Měl jsem pujcene na elektrickém sramu 2× cosi a byl jsem nadšen. Do doby než začlo pršet a v blátě mi spadl řetěz mezi rám a malý převodník. Dojebana barva na rámu. Nešlo to vytáhnout, jeli jsme jen tak na lehko bez baglu, kleště na rychlospojku ani inbusy jsem neměl u sebe a na sílu jsem to tahat zpět nechtěl aby se to nedojebalo ještě více. Nakonec přijel kámos, sundala se klika, řetez vytáhnout a hotovo…
Manželka jela vedle na mechanickém sramu 1× cosi a ta blato vůbec neřešila a jela bez problému.
Proto jsem pak koupil exploro ultra 700c 1×12grx.
Stejne většinou jezdim do kopca nebo z kopca, mimo hlavní silnice, protože do dnešního provozu, kdy každý cumi do mobilu, se bojím.
Jiný gravel jsem ani nezkoušel, ten design mě uchvátil stejne tak jak jízda na tom. Neskutečně tiché i na rozbitém terénu, jede to oproti fullu/ trail HT úplně jinak a na trailu už jsem s tím taky byl. Jediný limit bylo sedlo nahoře. Proto jsem bral ultra s kulatou sedlovkou a půjde tam teleskop :)
Kolo má jedinou chybu a to tu, ze jsem byl nedočkavy a vybral jsem si kombinaci, která byla skladem jen v te buzi modré barvě.
To co měla půjčené manželka by ještě šlo, ale letošní model té modré je takový nějaký světlejší a o dost hnusnejsi. Což jsem nevěděl při objednávce. Čekal jsem, ze to bude stejný odstín.
Myslel jsem, ze si zvyknu… mám dny, kdy se mi ta barva fakt hnusí… jindy jsem schopen to přehlédnout kvůli tomu jak se na tom jede.
Ale když vidim ty polomáčené barvy tak jsem na sebe nasrany ještě víc…
Nepobral, ale byly tam 3 a jeden už se dá. 2×12 oproti 2×11 je odstupňování od 11ky do 15ky po jednom zubu a je to znát. Neztrácí se kadence a rychlost
Pokud to samozřejmě někdo ocení. Mi se to tak líbí a i skok o dva je pak po presednuti docela znát..
Moc pěkné Tří Téčko! Dávám pět, i když ten šlahoun do horní rámovky moc krásy nepobral! ;-)