Budou dualy? Mutantní řazení nevypadá nijak dramaticky. Až na to tažení bovdenu, ale to se bude měnit, až dorazí nový bovden.
Pomalu jdeme do finále...
EDIT 21.10. Projekt Mutant se blíží do finále. Během minulého týdne se mi podařilo nasát kupu dílů za odvoz, včetně dualů, řídítek, představců, komplet Campa zápletů apod. Část použita na Mutanta, takže finální cena se dostala na ohromujících 1500,–
K dnešnímu dni najeto cca 250km a je to jednoduše čistokrevná továrna na radost :) Oceli zdar, nazdar!
Pomalu mě přestávalo bavit přehazování silničních a gravel kol a k tomu jsem navíc začal pociťovat kutilsko-stavitelské puzení. Ale pořád to nějak vycházelo stylem, že když posbírám díly z garáže a dokoupím to a to a ještě tohle, dostanu se na cenu nějakého basic gravelu od Poláků z Allegra, což mi úplně nedávalo smysl. A pak jsem v rohu zahrady, v kůlně, která šla na zbourání, objevil torzo pevňáka, kdysi skládaného na sjezd a dirt. Najednou jsem měl k dispozici přehazku, kazetu, řídítka, jeden pár véček, páčky… a když jsem posbíral další věci, dostal jsem se k tomu, že mi chybí rám, vidle, jedna brzda a sedlovka. S tím už se dalo pracovat a dychtivě jsem začal projíždět bazary. Hned na bazoši to přišlo…rám, vidle, představec a sedlovka, navíc ocel, to celý za sedm stokorun. Není to skvělé? Je to skvělé! Pak už to byl fofr. Po 15 letech jsem vytáhnul z kůlny torzo, odstrojil, rozebral, vyčistil, promazal, naházel na rám, při prvním testovacím projetí si málem rozbil hubu, protože jsem čekal, že brzdový špalky za těch 15 let v kůlně úplně zkameněly, aby mě šedivý BBB vyvedly z omylu a když jsem za ně vzal, zakously se stylem, že jsem šel málem přes řídítka. Během odpoledne se tak vyloupl tenhle mutant, rovnou jsem ho vytáhnul na zahřívacích 30km a rohlík z huby mi nesundalo ani to, že se mi v půlce cesty rozsypalo středový :) Budeme kamarádi. Zatím je to spíš první fáze. Momentálně jsou na cestě silniční řídítka s představcem a adaptér sloupku vidlice. Mezitím si lámu hlavu nad tím, jestli k tomu dokoupím ještě řadící páky nebo budu pokračovat v mutant stylu, protže silniční brzdové páky jedny v garáži mám a když jsem se do toho pustil, řekl jsem si, že se pokusím to postavit tak, aby to stálo nula prd. Pokud by někoho zajímaly náklady, tak aktuálně takhle:
- rám včetně věcí viz výše – 700,–
- řetěz – 300,–
- brzda – 250,–
- lanka a kus bovdenu 150,–
- nový středový – 150,–
- adaptér sloupku – 180,–
- řídítka a představec – 420,–
- pedály M520 – 300,–
- omotávka – 150,–
Podtrženo, sečteno 2.600,– pokud bude fáze 2 v mutant specifikaci s MTB šaltrem na řídítkách. Pokud mi to nedá, což pravděpodobně nedá, přiskočí tam ještě 900,– za 2×9 Sensah sadu z alíku.Finálním dotekem pak bude kovový košík na pití, stříknutý do fialové metly, aby ladil s rámem, přičemž rovnou doladím škrábance. Lakovat komplet se mi to nechce, lak je z 80% fajn a nechci přijít o origo nápisy, takže půjdu cestou retuší a leštění. Maximálně se tak dostanu někam k 4.000,– což mě baví velice :)
Pokračování příště…
(vloženo 12.9.24)
Značka | Univega |
Model | VIA DeOro |
Modelový rok | 1993 |
Velikost | 23 |
Hmotnost | 10 |
Rám | Univega CrMo |
Představec je provizorní. Mám objednanou redukci na 31,8 kam pak už přijde normální představec. Jen jsem teď doma s rýmičkou a redukce čeká v obchodě poblíž kanclu. Jinak on to nemá být nějaký commuter, ale spíš to chci směřovat tím gravel kurzem. Prostě na vyjížďky, kde by to pro silnici už bylo trápení a pro bajka naopak nuda. Takže chci berany a holt se to musí doladit. Na předku zůstanou brzdy, jak jsou teď, protože tam není problém a zadek pořeším buď tím mini – včkem nebo travel agentem, ještě musím prozkoumat pro a proti. Je fakt, že mít to do města, tak by to mohlo klidně takhle zůstat, protože ten předek brzdí brutálně, ale i tak by mi to stejně nedalo a doladil bych to dle představ, protože moje OCD by to prostě nezvládlo :)
Tak on tenhle přístup docela funguje, recyklovat skladové zásoby a vyrobit z toho funkční kolo do města a lehčího terénu jde. Co se týče brzd, já jsem použil jsem dlouhé ráfkové Ahlonga a páčku pro véčka, brzdí to brutálně, i když by to teoreticky nemělo vůbec fungovat. Děsí mě jenom představec, řídítka bych dal do města rovné, zkrácené na 55cm.
Já ty cantilevery zažil relativně funkční snad jednou, u kámoše cyklokrosky, ale to byla sada, která by cenově převýšila komplet cenu mutanta a to možná i několikanásobně :) Nicméně dneska jsem dovezl řídítka a rovnou to zkusmo přeskládal na tenhle představec. Zatím provizorně, protože musím ještě dokoupit delší brzdové lanko a kus bovdenu. Plus omotávky, jelikož jsem našel jen zbytek, který nestačil ani na jednu stranu :) Každopádně předek brzdí parádně, zadek je bída, takže přemýšlím, jestli vezmu to mini véčko nebo tam nechám stávající a půjdu cestou travel agenta. Případně jestli nevezmu nové brzdové páčky a npřeskládám to zpátky na rovná řídítka. Samé otázky :)
Aha, 1" to dost omezuje, osobně bych se bál kroucení, kdyby se mělo uchycení dávat na původní vidlici. Cantilevery můžou být i fajn, stačí dát Koolstop/Aztec špalky, na kole v profilu mi na bikepacking/turistiku/commuting stačí, ale když už máš véčka, tak asi není důvod měnit a takhle to působí jako hodně funkční stavba. :)
Krk to má klasicky 1"
Jinak jsem si tam zkusil hodit ty kotouče v Photoshopu a je to hnusný. Primárně mi šlo spíš o to to vyzkoušet, ale byl by to zprasek a to je asi škoda. Ono co si budeme, vizuálně by se mi tam nejvíc líbily nějaký cantilevery, ostatně ten rám je na ně dělaný, ale jezdit je asi úplně nechci :)
Ráfkové brzdy jsou sexy. Kola se stále dají vyplést. Je to jednoduché na údržbu. Ta zahnutá vidlice vypadá úžasně. Každopádně ho postav podle gusta. Každý to máme jinak nastavené:-)
Jestli je cesta cíl, tak proč ne. :)
Jinak mi kotouče též nedávají tolik smysl, bude to o něco těžší a o tolik líp to brzdit nebude. Semihydrauliky jsou fajn, dokud fungují (jedny HY/RD mám). A když předělávat, možná dává smysl rovnou vidle na kotouč a nezkoušet pevnost původní? Tedy pokud je krk 1 1/8, což nevím.
Tak ono jde spíš o to, že mám chuť si s tím hrát a něco tvořit. Plus se mi teď naskytla možnost za dvojku koupit sadu těch HY/RD semihydraulik.
Od kotoučovek tě nechci zrazovat, ale přesto. Mini V brzdí lépe než mechanické disc brzdy. Pochybuji že chceš na prasopse pořídit hydrauliky, nebo TRP.
Je fakt, že to mě nenapadlo, plus je teda taky fakt, že ty mini včka jsou i vizuálně hezčí. Každopádně, jak tak koukám na ty překopávky starých oceláčů, začíná mi hlavě klíčit myšlenka, která zahrnuje svářečku a navářky na kotouče… :) K tolmu si pohrávám s myšlenkou, že začátkem září bych si mutantovi zkusil objet závod Okolo Rutvasu
Aww: bingo. Klasické Včka jdou s dualy taky seřídit, ale pak často potahuješ lanko. Prostě mini Včka xlc za 250kč za to stojí.
Tohle se mi velmi líbí! Až na představec, ale ten tedy třeba časem zmizí, zbytek je fakt super.
(Ta mini-véčka budou fajn ve chvíli, kdybys to tedy kombinoval s berany, kvůli tahům lanka.)
Díky a postupně:
Aduldinho: Vidíš, to mi připomíná, že bych sem ještě měl hodit svůj příspěvek do Triban gangu :)
puka: mě taky, ale zrovna tohle není ten případ, byť to tak vypadá. Když jsem zjišťoval, co konkrétně to je, tak jsem se dopátral, že tomu říkali nějak „travel hybrid“ a origo kola tam dávali 700C, prostě asi něco jako dnešní endurance silničky.
la-da: přesně tohle jsem slyšet nepotřeboval:D Ale budu to vést v patrnosti. Vyzkouším tam poskládat tu mutant verzi a když se mi to bude zdát už moc punk, tak se ozvu.
šlapatko: tak ony tyhle véčka jsou taky cajk a až mě překvapilo,jak to brzdí. Jen teda té staré musím dát trochu lásky, odrezit a stříknout šrouby, ať to aspoň trochu vypadá :)
Fandím, mám tyhle stavby rád. Brzdy dej určitě mini Včka. Cena cca 250kč a brzdí fajně. Hlavně se to dobře seřizuje.