Univega Mutant Stage 1

Přidat foto

Pomalu mě přestávalo bavit přehazování silničních a gravel kol a k tomu jsem navíc začal pociťovat kutilsko-stavitelské puzení. Ale pořád to nějak vycházelo stylem, že když posbírám díly z garáže a dokoupím to a to a ješě tohle, dostanu se na cenu nějakého basic gravelu od Poláků z Allegra, což mi úplně nedávalo smysl. A pak jsem v rohu zahrady, v kůlně, která šla na zbourání, objevil torzo pevňáka, kdysi skládaného na sjezd a dirt. Najednou jsem měl k dispozici přehazku, kazetu, řídítka, jeden pár véček, páčky… a když jsem posbíral další věci, dostal jsem se k tomu, že mi chybí rám, vidle, jedna brzda a sedlovka. S tím už se dalo pracovat a dychtivě jsem začal projíždět bazary. Hned na bazoši to přišlo…rám, vidle, představec a sedlovka, navíc ocel, to celý za sedm stokorun. Není to skvělé? Je to skvělé! Pak už to byl fofr. Po 15 letech jsem vytáhnul z kůlny torzo, odstrojil, rozebral, vyčistil, promazal, naházel na rám, při prvním testovacím projetí si málem rozbil hubu, protože jsem čekal, že brzdový špalky za těch 15 let v kůlně úplně zkameněly, aby mě šedivý BBB vyvedly z omylu a když jsem za ně vzal, zakously se stylem, že jsem šel málem přes řídítka. Během odpoledne se tak vyloupl tenhle mutant, rovnou jsem ho vytáhnul na zahřívacích 30km a rohlík z huby mi nesundalo ani to, že se mi v půlce cesty rozsypalo středový :) Budeme kamarádi. Zatím je to spíš první fáze. Momentálně jsou na cestě silniční řídítka s představcem a adaptér sloupku vidlice. Mezitím si lámu hlavu nad tím, jestli k tomu dokoupím ještě řadící páky nebo budu pokračovat v mutant stylu, protže silniční brzdové páky jedny v garáži mám a když jsem se do toho pustil, řekl jsem si, že se pokusím to postavit tak, aby to stálo nula prd. Pokud by někoho zajímaly náklady, tak aktuálně takhle:

  • rám včetně věcí viz výše – 700,–
  • řetěz – 300,–
  • brzda – 250,–
  • lanka a kus bovdenu 150,–
  • nový středový – 150,–
  • adaptér sloupku – 180,–
  • řídítka a představec – 420,–
  • pedály M520 – 300,–
  • omotávka – 150,–

Podtrženo, sečteno 2.600,– pokud bude fáze 2 v mutant specifikaci s MTB šaltrem na řídítkách. Pokud mi to nedá, což pravděpodobně nedá, přiskočí tam ještě 900,– za 2×9 Sensah sadu z alíku.Finálním dotekem pak bude kovový košík na pití, stříknutý do fialové metly, aby ladil s rámem, přičemž rovnou doladím škrábance. Lakovat komplet se mi to nechce, lak je z 80% fajn a nechci přijít o origo nápisy, takže půjdu cestou retuší a leštění. Maximálně se tak dostanu někam k 4.000,– což mě baví velice :)

Pokračování příště…

(vloženo 12.9.24)

brizak brizak
Ohodnoť bajk: (4.4  / 18 hlasujících)
Značka Univega
Model VIA DeOro
Modelový rok 1993
Velikost 23
Hmotnost 10
Rám Univega CrMo

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
brizak
brizak

16.9.24 17:34

Já ty cantilevery zažil relativně funkční snad jednou, u kámoše cyklokrosky, ale to byla sada, která by cenově převýšila komplet cenu mutanta a to možná i několikanásobně :) Nicméně dneska jsem dovezl řídítka a rovnou to zkusmo přeskládal na tenhle představec. Zatím provizorně, protože musím ještě dokoupit delší brzdové lanko a kus bovdenu. Plus omotávky, jelikož jsem našel jen zbytek, který nestačil ani na jednu stranu :) Každopádně předek brzdí parádně, zadek je bída, takže přemýšlím, jestli vezmu to mini véčko nebo tam nechám stávající a půjdu cestou travel agenta. Případně jestli nevezmu nové brzdové páčky a npřeskládám to zpátky na rovná řídítka. Samé otázky :)

Reagovat
Aww
Aww

14.9.24 23:31

Aha, 1" to dost omezuje, osobně bych se bál kroucení, kdyby se mělo uchycení dávat na původní vidlici. Cantilevery můžou být i fajn, stačí dát Koolstop/Aztec špalky, na kole v profilu mi na bikepacking/tu­ristiku/commu­ting stačí, ale když už máš véčka, tak asi není důvod měnit a takhle to působí jako hodně funkční stavba. :)

Reagovat
brizak
brizak

14.9.24 22:42

Krk to má klasicky 1"

Jinak jsem si tam zkusil hodit ty kotouče v Photoshopu a je to hnusný. Primárně mi šlo spíš o to to vyzkoušet, ale byl by to zprasek a to je asi škoda. Ono co si budeme, vizuálně by se mi tam nejvíc líbily nějaký cantilevery, ostatně ten rám je na ně dělaný, ale jezdit je asi úplně nechci :)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.9.24 18:29

Ráfkové brzdy jsou sexy. Kola se stále dají vyplést. Je to jednoduché na údržbu. Ta zahnutá vidlice vypadá úžasně. Každopádně ho postav podle gusta. Každý to máme jinak nastavené:-)

Reagovat
Aww
Aww

14.9.24 13:56

Jestli je cesta cíl, tak proč ne. :)

Jinak mi kotouče též nedávají tolik smysl, bude to o něco těžší a o tolik líp to brzdit nebude. Semihydrauliky jsou fajn, dokud fungují (jedny HY/RD mám). A když předělávat, možná dává smysl rovnou vidle na kotouč a nezkoušet pevnost původní? Tedy pokud je krk 1 1/8, což nevím.

Reagovat
brizak
brizak

14.9.24 11:22

Tak ono jde spíš o to, že mám chuť si s tím hrát a něco tvořit. Plus se mi teď naskytla možnost za dvojku koupit sadu těch HY/RD semihydraulik.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.9.24 11:05

Od kotoučovek tě nechci zrazovat, ale přesto. Mini V brzdí lépe než mechanické disc brzdy. Pochybuji že chceš na prasopse pořídit hydrauliky, nebo TRP.

Reagovat
brizak
brizak

13.9.24 14:40

Je fakt, že to mě nenapadlo, plus je teda taky fakt, že ty mini včka jsou i vizuálně hezčí. Každopádně, jak tak koukám na ty překopávky starých oceláčů, začíná mi hlavě klíčit myšlenka, která zahrnuje svářečku a navářky na kotouče… :) K tolmu si pohrávám s myšlenkou, že začátkem září bych si mutantovi zkusil objet závod Okolo Rutvasu

Reagovat
šlapatko
šlapatko

13.9.24 11:44

Aww: bingo. Klasické Včka jdou s dualy taky seřídit, ale pak často potahuješ lanko. Prostě mini Včka xlc za 250kč za to stojí.

Reagovat
Aww
Aww

13.9.24 11:30

Tohle se mi velmi líbí! Až na představec, ale ten tedy třeba časem zmizí, zbytek je fakt super.

(Ta mini-véčka budou fajn ve chvíli, kdybys to tedy kombinoval s berany, kvůli tahům lanka.)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

13.9.24 09:02

Tož vítaj v Tribán gangu a šup sem s ním! ;-)

Reagovat
brizak
brizak

12.9.24 22:38

Díky a postupně:

Aduldinho: Vidíš, to mi připomíná, že bych sem ještě měl hodit svůj příspěvek do Triban gangu :)

puka: mě taky, ale zrovna tohle není ten případ, byť to tak vypadá. Když jsem zjišťoval, co konkrétně to je, tak jsem se dopátral, že tomu říkali nějak „travel hybrid“ a origo kola tam dávali 700C, prostě asi něco jako dnešní endurance silničky.

la-da: přesně tohle jsem slyšet nepotřeboval:D Ale budu to vést v patrnosti. Vyzkouším tam poskládat tu mutant verzi a když se mi to bude zdát už moc punk, tak se ozvu.

šlapatko: tak ony tyhle véčka jsou taky cajk a až mě překvapilo,jak to brzdí. Jen teda té staré musím dát trochu lásky, odrezit a stříknout šrouby, ať to aspoň trochu vypadá :)

Reagovat
šlapatko
šlapatko

12.9.24 20:30

Fandím, mám tyhle stavby rád. Brzdy dej určitě mini Včka. Cena cca 250kč a brzdí fajně. Hlavně se to dobře seřizuje.

Reagovat
la-da
la-da

12.9.24 17:24

Pěknej hybrid :-). Jedny plonkové páky Sensah 2×9 tady mám :-)

Reagovat
puka
puka

12.9.24 15:12

5* tyto znovuzrozené 26" mě baví

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

12.9.24 14:25

Pět za vlastní přistup a ekostavbu! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

fk3 15
fk3 6
Pavel.81 14
Jirka17 6
Bobo.biker 1
brizak 10