Chceš-li boha pobavit něco si naplánuj – nějak takhle by se dal shrnout celý tenhle počin.
Fáze číslo 1: pořiď si kolo a neřekni o něm ženě a po hádce (ne protože jsem ji o tom neřekl ale protože jsem jí rok vodil za nos), kolo během hodiny prodej.
Fáze číslo 2: ihned začni koukat po novým silničním kole…
Plán byl jasný: bytelná karbonová silnice s nízkýma výpletama (ideálně karbonovýma)… Jenže aktuálně bylo období kdy bylo na trhu “lautr nic” takže mi kamarád půjčil titanovýho Van Nicholase a já o novým kole jen mluvil… před kamarády hodně, před ženou vůbec. Zlom nastal v momentě, kdy žena přičichla k jízdě na žiletce, ale to je na jiný povídání, začal jsem aktivně koukat do katalogu mýho oblíbenýho Spešla na Tarmaca SL6.
Fáze číslo 3: Začátkem loňskýho roku jsem si od kamaráda přivez karbonový kola Reynolds a hydraulickou Ultegru… “Teď už to bude easy” těšil jsem se, “už jen rám a je to!” V tom mě začaly napadat hříšný myšlenky, že by to nemusel být Spešl. Kamarád mi poslal nabídku na nádhernou rámovku Time Alpe d´Heuz jenže po pohledu na ne uplně hezký zpracování rámu mě tahle myšlenka záhy opustila (nechtěl jsem vysypat šede za rám a koukat se na „zmijí klikatici – https://www.bike-forum.cz/…3q8wx8vl.jpg“ na horní rámovce). Začal jsem sjíždět bazary, e-shopy, výrobce rámů… Všechny varianty, který jsem za tu měl, vyjmenovávat nebudu – vydalo by to na román, i takhle je moje telefoní číslo u mnoha kamarádů opět na blacklistu.
Nakonec jsem zabrousil na stránky německýho 8baru, kde mě zaujal karbonový model jenže u něj svítil nápis “pre-order” a doba dodání “bůhví kdy”. Jentak (asi z nudy) jsem kliknul na záložku “frames”, kde mi padl do oka hliníkový Mitte V3 jenže je to spíš grevl. Tak jsem projel celý instáč Achtbaru abych mrknul jak je ten rám řešen.
Po několika bezesných nocích se mi začal líbit spíš Kronprinz (teda spíš jejich dráhovky ale to by byl úlet uplně). Nakonec jsem se tedy rozhodl pro “levný” ocelový rám aby se mi neválely komponenty ve škatulích v obýváku a já mohl jezdit než si rozmyslím, do jakého (pořádného) rámu investuji.
Pár slov ke komponentum a celkově
Řazení a sada: já jakožto ortodoxní zastánce SRAMu etap si pořídím mechanickou Ultegru. Di2, NE DĚKUJI! Za předchozí rok a půl mě Di2 “vyfakovalo” vícekrát než je zdrávo. (jednou přežvejklej kabel pod středem a vybitá baterka vždy když to bylo nejmíň vhodný). Pohodlí elektronickýho řazení mi malinko (malinko víc) chybí. Hydraulické brzdy na mou jateční váhu jsou nezbytný. Měl jsem drobet obavu z těch 140 mm kotoučů ale ty zatím brzdí naprosto bez problémů.
Abych celku přidal víc na SWAGu tak jsem sadu ozdobil „fidget spinnerem“ od Nova Ride.
Sedlovka a kokpit: jediný požadavek, který jsem měl, bylo nějak elegantně vyřešit držák na computer. Jednoduše jsem nechtěl montovat jakýkoliv bazmek vedle představce. Po cca týdnu na všemožných e-shopech byla možnost buďto ZIPP nebo kokpit-kombo za rachejtli. Nakonec vyhrálo řešení od amíků a když už jsem byl v e-shopu tak jsem přihodil aero-rodla a sedlovku aby to ladilo :)
Placatý aerorajdy jsem bral protože vyadaj supercool a po roce ježdění mi po každý, kdy mam pujčenou silnici s kulatýma říditkama tak mam pocit jak kdybych držel klacík.
DISCLAIMER: páky mam na fotkách nastavený jak troglodyt, protože jsem se týden před focením smotal a kamarád v servisu mi páky nastavil podle tý míň uhlý bohužel i ta byla šejdrem po tej smotce. Po dovče jsem to už nestačil na focení srovnat do normálu.
Výplety: původně jsem chtěl něco i do větru ale prostě to holt nedopadlo. Po dlouhý době jsem se vrátil ke Kontíkům. A ne nedam tam skinwally. Skinwally byly cool před dvěma lety dneska to má na kolech kdejakej kepl z mauntfýldu.
Sedlo: zůstalo mé oblíbené Fizik Antares, protože ceny komponentů Tune celkem vyletěly a na silnici se mi pořád sedí líp na Antaresu.
Největší „pain“ bylo sehnat hezký košíky – chtěl jsem tenký ale nechtěl jsem nerez nebo stříbrný. Po 3/4 roce jsem nakonec našel tyhle krásný Top Peaky sic byly za strašnej nesmysl. Díky bohu láhev v nich drží jak přibitá a dokonce přežily smotku :)
Sumasumárum: neni to kolo do závodního pelotonu ale to se od něj taky nechce. Ve finále je to na mých oblíbených segmentech rychlejší než SL8 na C38. Takže z nouzovýho řešení se stalo moje oblíbený kolo. Jen vzkazky, že ocel je pohodlná už v dnešní době moc neplatí – prostě na pohodlí karbonu nemá.
Závěrem bych chtěl poděkovat Vojtovi za poskládání, klukům ze Spectrum BIKE za servis a Ráďovi za fotky. A všem, kterých jsem tímhle počinem „otravoval“ za pevný nervy se mnou
(vloženo 13.9.24)
Značka | 8bar |
Model | Kronprinz V1 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | Steel is real |
Vidlice | 8bar Road carbon disc fork |
Hlavové složení | 8bar Ahead set – tapered 1 1/8″-1 1/2″ – semi-integrated | external – ZS44/28.6 | EC44/40 |
Kliky | Shimano Ultegra R8000 |
Středové složení | Shimano |
Přesmykač | Shimano Ultegra R8000 |
Měnič | Shimano Ultegra R8000 SS, ramínko Nova2ride |
Řazení | Shimano Ultegra R8000 |
Převodník | Shimano Ultegra 52-36 |
Kazeta | Shitmano 11-34 |
Řetěz | Shimano Ultegra |
Náboj přední | Reynolds GW TR3 |
Náboj zadní | Reynolds GW TR3 |
Brzda přední | Shimano Ultegra RT800, Shimano Ultegra RT-CL800 140 mm |
Brzda zadní | Shimano Ultegra RT800, Shimano Ultegra RT-CL800 140 mm |
Brzdové páky | Shimano Ultegra R8020 |
Ráfek přední | Reynolds AR58, čeppička KCNC |
Ráfek zadní | Reynolds AR62, čeppička KCNC |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | ZIPP SL-70 Aero 420mm, Omotávka Supacazz |
Představec | ZIPP SL 100mm + ZIPP QuickView |
Sedlovka | ZIPP SL 27,2mm 0mm offset |
Sedlo | Fizik Antares R1 |
Pláště | Continental Grand Prix 5000 (na fotce 30mm aktuálně 28mm) |
Tohle je boží.
Jeden, dva detaily bych řešil jinak, což je o preferencích. Celkově za 5 i přes tu vzhledově zkur..nou přehazku.
Popravdě nevím – vzal jsem z regálu krabičku s omotávkou a nechal jsem ji kamaráda namotat. Takže bohužel ti to nepovim :(
StDa je tam i napsaná je to SupaCaz mě vyhovuje sic jsem na tomhle kole měl původně Brugh – která byla na úchop i lepší ale po 500 kilácích šla do kelu. Tohle je taková pro mě ideál vydrží a drží se skvěle :)
A nebo železo …:-)
Ať to frčí dál Kubo a zase někdy na Kněžínku .
GGW zatim jedinej KOM mam na EPICu :) na sviňce jezdim akorát rychlejší časy než na Tarmacu :)
Hogy: nevim co je to za ocel až budu u kompa tak to pohledam ale nečekam žádnej velkej zázárak – co se barvy týče já objednával “unpainted coated” myslel jsem, že mi přijde rám v barvě oceli ale přišla černá proto jsem měl objednanou novu se stříbrnýma kladkma – nakonec i takhle se mi to celkem líbí. Váha je vyší je tam šit střed a těžká kazeta rámovka váží 2,5 kila výplet má podle webu 1700 gramů, ale odmítam to řešit ;)
Alojs: mechaniku jsem měl s výplety za hubičku takže nebylo moc co řešit a dávat na tohle elektriku by byl celkem přepal :)
Kadel: time je hezkej ale jsou tam detaily, který za ty prachy nepřenesu přes srdce ;)
Gratuluju :) Černý kola já nerad, ale tohle je pěkný… Ocel chválím, jezdil sem na Repete R2 a sranda, že popisuješ jak máš KOMy/PR i oproti Tarmacu. Měl sem něco podobnýho.
vidím stejně jako Davit, jen jsou na můj vkus ty ráfky asi až moc vysoký. ale stejně za pět, jak jinak :-)
Nevíš co to je za konkrétní ocel? Do černé barvy bych nešel, ale špatné to není. A lehčí by to teda být mohlo :-)
pecka! tenký trubky a vysoký ráfky vypadaj super.
pár věcí bych udělal jinak (aero rodla a velká kladka není můj šálek… šmiknul bych ten komínek nad představcem, kliky jsou moc masivní a chybí mě tam nějaká barva), ale to jsou drobnosti.
jako celek je to moc fajn, ocelová silnička je v dnešní době skoro automaticky za plnej. máš to moc pěkný
Ocel je pohodlná, když se pohodlná udělá. Stejně jako jakejkoliv jinej materiál. Fakt moc pěkný jsi to postavil. Čekal bych nižší váhu, ale na tom asi nesejde.
Jinak teď o víkend byli k vidění Time na Gravelblinduru a moc pěkný ramy:-) vyráběny na Slovensku!
Nove postaveny kolo na oceli a mechanice, holt jsi srdcar…:-)
Kolo je to krasny, ale na me moc cerny/fadni…
Chtělo by to ještě jednu fotku kola z profilu ať se to dá líp prohlídnout ty si kola umíš vymazlit:-) není ocel jako ocel mám Ritchey a to furt funguje:-)
Moc moc pěkný koleso, tak ať slouží, díky za příběh, tu máš pět! ;-)
vocel jak hovado. 5.