Jeden takový atypický kousek. Šoupnout tam vysoká kola a bude s tím sranda:)
(vloženo 13.9.24)
ferlikster: jj, radši jezdit, než si dělat vrásky s nějakou váhou a gramy:)
Tak ty malé kraviny toho vzduchu zase tak nepochytají. Jako šlo by to hnát do důsledků, ale investice jsou šílené. Ganna to má vychytané, ale to kolo stojí snad mega, co jsem někde zaslechl. Tohle je vstupní model a je to na tom patrné.
Někdo jezdí na moderních kolech, a někdo na 30let starém ocelovém kole s šuplíkovou dura-ace sadou.
Jedni hejtí kola druhých kvůli hmotnosti, a těm druhým je to uprde.le :)
čekal jsem že tady bude Hogy onanovat nad hmotností, mě spíš zaráží, jak je snaha udělat aerodynamicky čistý rám a pak je tam tolik nedotažených detailů na všech komponenetech, různých krytek, kostka na přesmyku, obrovské hranaté třemny brzd atd, které by rozhodně mohly řezat vzduch lépe.
Z prudkého kopce? No tak to já také. Jen doufám, že to neskončí otřesem mozku a pořádnou smotkou :-D
To by mě zajímalo, jak se s tím jede z prudkýho kopce.
DaDíku, přeji pěkné svezení, též se těším na kolo! Sic jsem se zabavil stavbou nábytku a navztekal při štelování šuplíků, ale kolo je kolo! ;-)
Adul: Viď? Kua,ať už je rozumné počasí! Fakt jsem na to moc zvědavý a těším se na to:)
ice: no já to pravě bral jen jako altervativu k použítí pouze na TT. Ale jako jo, pokud by měli komplet nabídku, tak jedině dobře. Každá konkurence je dobrá.
DaD: ok, asi sem to blbe napsal.
Myslel sem to ale tak, ze dokud nebudou mit k prodeji samotne trmeny, nebo ještě lepe silnicni paky (jen brzda) s pripravou na satelite shifter (at uz SH, ci SRAM), tak je to sice alternativa, ale extremne omezena pro speciálni aplikace (coz uz tu ale bylo treba od TRP).
Bezva kapsička na gelík pro dlouhou časovku :D Možná by to vypadalo líp s berany?
ice: Splňuje to certifikaci UCI na časovky a tam je to omezeno i na šířku vidle, pokud si to dobře vybavuji a proto je taková subtilnější.
Proč to vlastně nevidíš jako alternativu k Shimanu? Je to mnohem levnější, funguje to a i to slušně vypadá. Že někoho kopírují mě vubec neuráží, když to bude splňovat daný učel.
Je to TT, tam se na kilo sem tam nekoukalo nikdy (+ u techto kol mi vzdy prodej s koly prisel jeste vic zbytecny nez normalne). Zajimava mi prisla predni vidlice, protoze tu tu ma stihlejsi nez spousta aktualnich „aero“ silnicek.
Jako dalsi alternativu k SH bych to uplne nevidel, samotne trmeny nemaji a desticky s kotouci vypadaji jako od Jagwire :)
Na tomto kole mě dost zaujali brzdové páky s řazením, třmeny a kotouče. Kolem baráku to funguje na výbornou a skvěle brzdí. Nemá s tím někdo dlouhodobější zkušenosti? Vypadá to jako dost zajímavá alternativa k Shimanu.
Hogy: srovnání váhy je jen jeden aspekt toho, co se musí srovnávat. Kolo je celek toho, co je na něj kladeno a finální jízdní projev rozhoduje. Pokud bude konkrétní kolo jen lehčí, ale bude se ve spurtu kroutit jak žížala a nebudou mu chutnat kopce pod plným kotlem a ani technické sjezdy v rychlosti, tak bych ho nechtěl ani omylem a klidně obětuji váhu za tyto vlastnosti, které každé slušně udělané kolo dnes má. Tím nechci házet ocel do jednoho pytle, to ani omylem. Sám jsem na oceli jezdil závody a to i na silnici, tak na biku. Moc dobře si ale pamatuji, jak mi ve spurtech na značky škrtalo zadní kolo o brzdy. Přechod na karbon byl jak jiný vesmír. Ale to odbočuji.
Kluci na TdF teď vozí dost „těžká“ kola. Některé kousky z profi balíku mají i osm kilo a i přesto se AVG závodů neustále „neuvěřitelně“ zrychluje. Jak by ji jistě podotkl Bejk. U něj je ale vše naprosto neuvěřitelné:)
Na rozdíl od tebe já si rovinu a tempařinu užívám a baví mě do toho dupat. Pokud pojedu dvoukilo po lehce zvlněném terénu, tak klidně zvolím tento stroj a to i přesto, že mám doma Tarmaca na kotoučích a pod limitem UCI. Na tomto si užiju rychlost na max a budu za chvilku doma. Jet to na oceli, i když by byla lehčí třeba o dvě kila, mě vůbec, ale vůbec neláká.
Jen abych to shrnul. Pokud bude mít kolo do osmi kilo a bude chtít opravdu jet a podrží mě ve sjezdech a na čáře, tak s tím nemám sebemenší problém. Ale asi nikdo z nás tady nemá závodní TOP váhu a tak je stejně mnohem levnější začít u sebe a to kilo sundat na špecích než kupovat kolo za 300+ a mít to váhově fakt vymazlené. Nakonec stejně, kilo sem, kilo tam, rozhodnou to ve finále nohy:)
Jinak moje relativně současná ocel na najíždění kilometrů (sada 20 let, rámová sada 15 let) má aktuálně 7,17 kg. Není to žádná gramařina a je to celkem šuplíkově poskládáno. Lehká ocel má pod 6 kg.
DaD: takto můžeme za nějaký čas probírat, že 15 kg je ok a že 20 kg zas tak moc nevadí. Já tutady roviny moc nemám a vlastně je rád ani nemám (pořád mám za noční můru, kdy jsem jel v Kanadě 20 km rovně a po rovině). Nezávodím, kolo mě musí bavit. A že ocelové 30 let staré kolo, které není nějaká gramařina má o kg méně? Nebo 40 let stará gramařina, která má přes 550 g pedály o více jak 2 kg méně?
Já už fakt jen čekám, kdo první tu hodí silniční kolo s cenou 200 k+ a hmotností 10 kg+. Ale jako staré časy se vracejí. Gravely mají ródla jak před sto lety, obutí na silničkách mají obdobné rozměry, zadní stavby jsou tuteď jak před 70-ti lety a jednoplacka je po 80-ti letech zas v módě. Teď už jen nazpátky ta hmotnost ze třicátých let. Art deco miluju. Ke kolům z té doby se vracet opravdu nechci v téměř jakémkoliv ohledu.
Gersa: kozu jsem na váhu rozhodně nestavěl, o to víc mne překvapil výsledek, i přes kola s karbon-duralovým ráfkem, ocelovými osami a ořechem ;-)
Hogy: jenže tohle tu tvoji „lehkou“ ocel slupne jak malinu a zatímco se ji budeš snazit slušně a svižně rozhýbat, tak tohle bude uz dávno v prde.li. Je potřeba rozlišovat k čemu jsou ta kola určena. Tady stačí dát slušná kola a rozjet to na čtyřicet a to kolo bude snové a pojede neskutečně. Rozjeď lehčí ocel s blatníky na čtyřicet a zkus to tam chvilku držet.
Kua drát, chlapi. Ta váha opravdu není dogma. Zkuste se nad tím pozastavit. Když budu chtít chrtit kopce v Alpách, tak si také zvolím jiný stroj než tento tempařský a zaměřený na rychlost.
Jinak vysoká (a těžší ,–)) kola to rozhodně potřebuje, tyhle na to působí poměrně nevhodně.
Já tu váhu teda raději ani nekomentoval. Můj celoocelový zimák má i s 20 let starou sadou, blatníkama a světlama o kilo víc. Tak nějak asi tak…
DaD: moje koza KTM v XXL na kolech RS-80C50 má pod devět kilo. Asi ty ráfkový brzdy :D Mimochodem sedlovka je dost podobná.