Aktuální stav
Dovezený a osprchovaný
"Gravel" setup
Bez keců jezdí v tom, do čeho do vytáhnu.
Přišel čas rozšířit zdejší Triban gang, tentokrát konkrétně o úplný základ v podobě RC100
Prakticky celý život jsem strávil na bajku, ať už se jednalo o klasické XC nebo dřevní doby DH a freeride v Čechách. Letos jsem ale začal cítit nějaké puzení na změnu, respektive spíš rozšíření možností a jelikož jsem v určitých věcech židák, bylo jasno, že se půjde cestou naprostého základu, abych minimalizoval případné finanční ztráty :) Začal jsem oťukávat možnosti a dospěl k tomu, že nechci ani nic nového ani žádnou ojetou hujdu. Po pár dnech na mě na FB vyskočil tady Tribaňoch. Údajně najeto max 50 km za cenu pěti Palackých, navíc kousek od Prahy. Takže jsem vyrazil. Čekal v rohu dílny, zaprášený a vyfouklé gumy, celkově dost smutný pohled. Ani jsem ho netestoval, naložil ho a odvezl. Za ty peníze jsem to prostě neřešil. Doma jsem ho vyložil, nafoukl, vzal hadicí a okamžitě bylo jasné, že prodávající s těmi 50km trochu přeháněl…
Protože jestli to kolo mělo najeto 10km, tak to bylo hodně. Nikde ani zrníčko prachu nebo mastnoty, na pláštích byly ještě ty gumové „fousky“ které jsem na testovací projižďce sjel za 15km
Prostě nové kolo. Poladil jsem přehazovačku, nahodil nášlapy a vyrazil na prvních seznamovacích 40km
Na první sednutí mi kolo hned padlo, jen jsem lehce doladil sedlo a řídítka a nebylo o čem. Základ teda byl, dospěl jsem k tomu, že mě to asi bude bavit a přišel čas kolo trochu doladit. Jako první šla pryč ta řadící hrůza na řídítkách. Za nějakých 1200,– jsem sehnal 2×7 Tourney řazení a rovnou k tomu vzal i větší Tourney kazetu 12 – 32, přičemž vepředu zatím zůstávala origo 40T jednoplacka, protože tou dobou jsem kolo používal spíš jako gravel. Časem přibyly záplety Alexrims DA16, protože origo ráfky jsou fakt bláta. Na ty šly silniční pláště s tím, že jsem koupil ještě jednu kazetu a začal přehazovat kola podle toho, co se mi zrovna chtělo jet. Někde jsem pak narazil na doprodej Ultegráckýho přesmyku a jelikož jsem tou dobou už jezdil většinově ten silniční setup, rovnou jsem k tomu vzal Tourney kliky 50/34 a tím úpravy skončily, anžto promluvilo moje židácké já, tentokrát ale s racionálním argumentem, že pokud budeme chtít výrazné vylepšení, bude jednodušší a levnější koupit jiné kolo. Což se zatím ale nestalo, protože jsem stále ve fázi, kdy mi tohle bohatě stačí. Krom toho, že jsem židák, jsem taky boomer, který vyznává přesvědčení, že primárně to musí být v nohách :) Naopak mě vlastně baví, že na kole, které se kompletně vešlo pod desítku, dokážu prohánět úplně jinou ligu. Ostatně můj méně fyzicky disponovaný kamarád, prohánějící čtvrtmegovou Madonu, by mohl vyprávět, jak ho vysírám :)
(vloženo 14.9.24)
Značka | Triban |
Model | RC100 |
Modelový rok | 2022 |
Hmotnost | 10,2 |
Rám | ALU |
Já mám to hučení teda docela rád. Aspoň je o člověku vědět předem a zároveň nemusí jít cestou vřeštícího ořechu:) Každopádně kola jsou fakt strašidelně přestřelený, ale holt dokud to lidi budou kupovat, tak se nic nezmění. Když vidím, kolik stojí tišťák, servomotorek a pár tlačítek ejkejej elektronický řazení, tak fakt nevím, jestli se smát nebo brečet. Nicméně jestli to za to někomu stojí, tak prosím, ale já tuhle hru fakt hrát nebudu. Ano, u fulla to pochopím, ale za mě má prostě ten maximální high-end cenu kilo a tečka. Jinak když byly Alza dny, měl už jsem jednu Savu v košíku, ale nakonec jsem odolal a řekl si, že ještě budu monitorovat situaci a počkám, co se kde vyvrbí v zimě, protože tady Tribaňocha asi budu směrovat na pozici domácího trenažéru a na venek koupím něco trochu sofistikovanějšího :)
Za mě paráda vidět někoho, kdo si prochází stejnou „krizí“, jen já ji stihl o 10 let dřív. :D Dlouho jsem nad základním Tribanem uvažoval přesně ze stejných důvodů. Celý život na bajku, od XC hardtailů přes XC fully po trail full a lítal jsem zásadně mimo silnice, na asfalt by mě nedostali. Nechápal jsem, co může kdo vidět na tom jet rovně po naprosto nezáživném asfaltu. Žiďák jsem stejný, navíc mi jsou proti srsti ceny kol. Že stojí rozumný trailový full tak 60+ ještě dost nerad, ale kousnu (i když stokrát komplikovanější motorka typu Z650/MT-07 stojí jenom třikrát tolik), ale proč stojí silniční kolo v hliníku taky těch 60+, když je to všeho všudy deset trubek s kolama, to mi hlava nebere. Vždyť na tom bajku stojí desítku vidlice, 7 tlumič, to dá skoro třetinu kola, tak mi to připadá „pochopitelnější“. Silnice je blbě řečeno nejlevnější možná varianta, jak vyrobit kolo s minimem drahých dílů plus berany k tomu.
Na jaře jsem pořídil v Alze Savu v provedení gravel s Tiagrou, k tomu prvně v životě nášlapy a nedám na to kolo dopustit, letošní sezónu jsem odjezdil tak z 80 % po asfaltu, neskutečně mě baví, jak to letí, je z toho úplně jiný pocit, než z těžkého hučícího horáku.
Hogy: vopatrně, vopatrně, přitom takovej krasavec :)
kocers: Tak ono moc není co, když pominu ten Ultegra smykm, tak by se dalo říct, že je tam vlastně Tourney groupset, což zní mnohem hůř, než to nakonec funguje :) Pak nějaké základní Tektro ráfkovky a zbytek už je made by Decathlon, čili nepopsatelný :)
Příběh parádní, fotky taky dobré, ale chtělo by to vyplnit komponenty. Ať je to pěkně kompletní.
Tak tohle je opravdu hodně, řekněme nepěkné, kolo. Tohle dá už jen fialový Olpran, nebo Dogma.
Aduldinho: Ale to samozřejmě, když jsem se vozil na tom Treku, tak to asi ještě předčilo očekávání, jak to letí. Nicméně ty prachy bych za to už nedal. Celkově mi přijde, že jsou ty kola teď fakt strašně přepálený, přičemž to fakt není žádná vesmírná technologie. A to říkám jako člověk, co si, 20 let zpátky, nechal z Kanady dotáhnout sjezďáka za 120 :) Ale to byla úplně jiná situace, kdy tu prostě nic nebylo. Teď už odmítám jít přes 30 a naopak mě pořád víc a víc začínají bavit věci typu Mutant.
To jsem vidět zamčený v Brně nedaleko hlavního vlakovýho nádraží ani to nikdo neukradl asi věděli proč. (hi hi hi)
Pět za Tribán, pět za příběh a pět za to, že je to vždy o nohách, ale zase na druhou stranu, proč se občas nesvést na něčem modernějším a hlavně bez chrtích úmyslů! ;-)
Ona by tam šla dát i devítková, ale jelikož jsem sehnal ty páky za cenu, za jakou jsem je sehnal a nechtělo se mi měnit i přehazku, tak jsem to neřešil. Plus mě ten rozsah bohatě stačil už s tou origo jednoplackou, včetně pojezdů po Jizerkách a Krkonoších. Teď, s tou dvouplackou 50/34, jdu na menší převodník stejně málokdy, většinou jen ve chvíli, kdy vyrážím z domova a jsem vylíněnej, protože 100m od baráku mám 13% stoupák na rozehřátí :)