„Bohužel“ jsem podlehl tlaku vedení (čti Jinotaj) a abych prý neumřel hloupý, musel jsem vyzkoušet, co že dělají ty Berd špagáty v reálu. Abych měl zpětnou odezvu pro zákazníky a nemusel vařit z vody. Deset hodin v lese a věděl jsem, že není cesty zpět. To opravdové vystřízlivění ale přišlo až poté, co jsem nahodil zpět původní výplety na ocelových CX-Ray paprskách. Do té doby jsem si myslel, že mám dokonalá kola. Neměl. To, že je to lehké, je pro mě gramaře až na dalším místě. To pohodlí je prostě neskutečné, za mě regulérní další 2 cm zdvihu. Dokud to člověk nevyzkouší, tak tomu prostě neuvěří.
Zde neprůstřelná verze na 350 g ráfcích DUKE Lucky Jack HD SLS4 s vnitřní šířkou ráfku 30 mm, Erase Hook Flange náby navržené speciálně pro Berd paprsky a váha ukázala krásných 1.220 g. Šlo to udělat samozřejmě papírovější, ale vzhledem k tomu, že co dostanu pod ruky, to většinou zničím, chtěl jsem, aby to bylo „nezničitelné“. Standardně bych to samozřejmě napletl na DT 350tky, nicméně práce s Erase je nesrovnatelná skrze speciální háčky. Náby mají titanový ořech, 60ti záběrový systém, 2. nejkrásnější zvuk hned po Industry Nine a navíc na ně poskytuje výrobce doživotní záruku. Dva oranžové dráty jsou kvůli oranžové Foxce, aby to ladilo a „dávalo“ smysl.
A když na tom teď jezdí olympijští vítězové, mistři světa v XCO i v maratonu, tak na to moje ploužení se to snad bude stačit :-))
(vloženo 4.10.24)
Borci, sorry za pozdní odpovědi, nicméně jsme byli na Fatře čistit hlavu a telefon jsem zahodil někam do kouta.
Výplety jsou na XCčko, momentálně jsem vyžraný, mám ± 80 kg. Jinak jeden paprsek vychází na 215,– Kč, pokud se používají pro verzi SP, je třeba ještě speciální váleček za 39,–/ks. Nejdražší je na tom práce, protože se to postupně napíná po dobu 4 dnů.
Jinak máme testovací výplety, dvoje na XCčko, jedny trailové a jedny na gravela, kdyby to někoho zajímalo, zde je link. Cena tohoto set-upu maloobchodně vyjde na pade.
Tkaničky z Jinotajovy stáje taky vozím jako hodobožový kola s lehkýma EIE ráfkama od tomaschka, ale v takovým skoro gravel setupu na fullu (120/100). Absolvovaly dva dlouhý závody a v obou mě dovezli na bednu. V ruce to je lehký (proti původním zápletům jsem i díky nábojům a maličko lehčím ráfkům o 250 gramů dole). Jestli to je pohodlnější, těžko říct, fulla jsem dlouho nevozil a ten přidá víc :)
Na příští rok asi pro jistotu přidám vložku do zadního kola, protože přepletení kvůli opravě ráfku by bolelo, ne každý to dělá, trvá to dlouho… a tu o opičce a banánech znáte, že jo? :)
jIrI: 13 tkaničky, 12 náby Erase, 25 ráfky Duke a jsme na 50 tisících jen za materiál :-) .
JIrI: Na jaro něco ušněruju, tak pak dám vědět.
Počítej cca 13 za tkaničky. Zbytek je věc ceny náb a ráfků.
Můj odhad je okolo 30, podle náb.
Karlos určitě za 5. Ale nepůjčuj mi je. Jinak bych musel taky ???? Né je to pecka ???? i barva super.
Cca 2.290€ :o)
Za cena by mě taky zajímala, ráfek schopný vertikálně propružit až o 2 cm zní pomalu jako zázrak. Tipuju, že do 100k se to nevejde.
Jako tohle je věc co by mě ultra zajímala, ale ty kačky… Chtěl bych to na AM/EN použití a tam to moc rozšířený není, přitom mi to tam dává smysl jízdně velikej! Ale taky chápu, že to tam bude fest trpět a je to rozmar… tak já si zas o půl otočky povolím dráty :-D
neprůstřelná verze na 350 g ráfcích… kolik vážíš a na jaké je to kolo?
Krásný, lákavý, cca 200kč za jeden špagát nebo kolik to teď vychází je na kolech znát. Ale zas když to krásně pracuje co všichni chválí a pevnost ......hmm
I s ohledem na tvoji recenzi ypadaji naprosto luxusne, az se trocho bojim zeptat, na kolik zhruba takovy kola vyjdou :-)
Super kola, skvělá hmotnost. Jen ty oranžové špagáty jsou tam jako pěst na oko. To nezachrání ani ta Foxka.