Zirecek: Taky jsem vozil inverzní hazku na klasických páčkách. Hanka mi zbyla z dualů po přechodu z V brzd na hydraulické kotoučovky. Bylo mi líto měnit hazku, tak jsem s tím takto pár sezón odjel.
Inverzní přehazovačka na klasických páčkách byl za mne dobrý posun. Kultivované řazení pružinou „nahoru“ mi přišlo jako přínos.
Byla to jedena z několika slepých uliček.
Kdo ví,jestli u nich v tu dobu ve vývoji nepracoval Jára Cimrman.
Jo, já vím, že to takto bylo zamýšleno, ale ta logika při přechodu z klasických páček je prostě nesmyslná. Levé řazení zůstává logikou původní a pravé se obrací. Navíc řazení jen po jednom stupni směrem na lehčí převod, ale až po 3 na těžší – WTF?
Měl jsem na kole inverz řazení +šaltr xtr a naprosto bezproblémové. Když jsem v terénu potřeboval odřadit tak jen jsem zvedl prsty k páce a už to tam samo padalo, šlo to i o 3 stupně najednou. Teď mám 1×12 a jsem z toho někdy zblblej a řadím opačně. Klidně bych to měl na 1×12 znova.
Ty inverzní přehazky, co k dualům Shimano dělalo, byly už úplný úlet. Vůbec nechápu, jak na takovou blbost přišli. Přitom v kombinaci s klasickou přehazkou ty dualy fungují mnohem logičtěji – tlakem na páku směrem dolů se řadí na lehčí převod a to až o 3 stupně současně, brnknutím prsty nahoru (nebo páčkou na palec, ale tu jsem měl odmontovanou) o 1 stupeň na těžší. Kdysi jsem to takto používal a docela se to dalo…
To HT Adam: záleží i jak starej. Ale pokud si pamatuju tak Sector byl cenově\kvalitativně výše postavený kolo\rám.
Dualy? To bylo naprosté zlo:( Naštěstí tato slepá ulička měla jepičí život. Ale zase palec nahoru Shimanu, že to zkusilo:)
Přehazovačka k tomu jde jakákoliv Shimano 9s, netřeba shánět inverzní.
TK75: Dát viklající se dualy na současné kolo by neměl být problém. Používaly by se však už jen k brzdění, řazení bych raději svěřil AXS. Nový typ dvojtlačítkového řadiče je poměrně subtilní, ani by pod masivním dualem nebyl vidět :-) .
Což ty divné páčky na kterých si rozbitém sjezdu člověk přehodil ani nevěděl jak. Ale přehazky jsou k tomu s opačným tahem a to je radost dnes shánět.
Dokonce me pozadal jestli by ty jeho dualy (a nejenom) neslo prenest na soucasny 29er rám :)
Já na to vpomínám docela v dobrým, měl jsem pak i xtr poslední verzi 970 a moc se mi to líbilo pamatuju, takový minimalistický oproti páčkám, dalo se brzdit a řadit zároveň jedním prstem, ale je fakt, že jsem těžší terény začal jezdit až později a to už si nejsu jistej jestli bych to chtěl.
No kolega v práci to má na kole a nechce kvůli tomu kupovat současný…přitom je to teda prisernej nápad …mít kinklajici brzdovy packy
romachain: vsak ok… Ja jsem proste takovej militantni brojic proti dualum :)
Však tohle byla moje varianta v roce 2010 (žlutej rám je ročník 2000 jestli se nepletu), nikde netrvdím že to bylo katalogový osazení. Měl jsem ty rámy postupně dva a těch variant jak jsem to měl poskládaný za ty roky několik. Tahle varianta byla asi nejlepší co jsem z toho vymáčknul.
MTB dualy, V-brzdy, trojpřevodník, rohy, duše, tvl to byly časy! Nejsilnější zážitek byl výjezd na Schattberg s následným sjezdem Hackla a na stejné dovolené poprvé na Hochalpenstrasse v létě 2010… Pak šel do světa a já přesedlal na prvního z mnoha Cannondejlů…
To je legenda
romachain – tehdy se dělaly rámy v barvách a Sector v průběhu let stříbrný, červený, žlutý, modrý takže bylo z čeho vybírat. Teď jsme v době černé a odstínů šedi…
Žlutej se mi líbil víc, měl jsem dva ve vel. 21" plus bejvalka jednoho v 19" a mám na ně skvělý vzpomínky.
alinceb – :) no až zjistím jestli mi opravdu vyhovuje 17" tak 19" půjde do světa