Barva je super.
Vzácně čisté
Původní stav.
Na tento Gravel most jsem dostal tip na BF.
Naloženo až příliš. Brašna Topeak Backloader.
Běžný provoz.
GRX kliky a jejich řetězová linka mě donutily i ke GRX přesmykači.
Špína mu sluší, ta barva je na to jak dělaná.
Brzdy brzdí fajn. Zatím udržujeme příměří. Já jim toleruju dlouhý chod, který nejde moc seřídit a ony se neserou a fungujou.
Dlouhá patka a 105ka zvladnou bajkovou 11-40z s přehledem.
Výsledek bike fittu. Brašnička je praktická. Vleze se tam nářadí i powerbanka na nabíjení mobilu. Dekáč držák mobilu nezvládá tlusté telefony, ale kolega to bravurně vyřešil na 3D tiskárně.
Koupil sem si nové Lezyne blikačky. Mají USB-C, umí nabíjet za jízdy, ale jinak stojí za prd. Předchozí verze s Micro-USB je mnohem lepší.
Díky ůzkým řidítkům se dobře vozím vlakem.
Jezdil jsem hodně do práce. Díky tomu jsem si stihnul užít i ten jeden den sněhu v Brně. Zde ještě staré Lezyne Zecto, které dokázalo i svítit.
Kolo které mě přivedlo zpátky ke kolu.
Na základce a střední jsem jezdil hodně. Toulal sem se po Beskydech na horáku, nejdřív několik HT Authorů, potom FS Ghost, který jsem ukradl otci. Chvíli jsem koketoval se silnicí, převážně v podobě Fáva, které tu kupodivu mám i na profilu. Potom přišla vysoká, a na kolo už nebyl čas.
Střihl jsem si krátkou epizodu s ocelovým HT z devadesátek, udělal pár jízd na Ghostu, a to bylo za moje čtyřleté bakalářské studium v podstatě vše. Pak přišel Covid, nuda, pneumatika kolem pasu a v mainstreamové módě #Gravel vytlačil #Enduro. A já se rozhodl, že chci znovu začít jezdit.
Jasným favoritem v budget kategorii byl silniční endurance Triban. Když jsem navíc zjistil, že mužu vyhodit dva litry navíc za to, abych ho dostal zelený a s gravel gumama tak nebylo nad čím váhat, protože zrovna bylo na chvíli pár kousků skladem. Ano, to byla ta doba kde se zase na kola stály fronty.
Prvotní pocit bylo absolutní nadšení. V zimě jsem na něm jel z Dekáče rovnou domů. A hned našel prostor pro tuning. Na FB, BF, Reddit a Youtube jsem dohledal co bylo třeba.
Třeba to, že různé ročníky mají různé patky a různé zapletené kola. Takže k mému štěstí zde již nejsou původní strašlivé 17mm ráfky, na které nejdou nasadit pláště a praskají, ale novější 19mm, které sice stále váží tunu, ale jsou velice odolné a bezduše na nich fungují naprosto bezproblémě. Všechny tři vlastnosti můžu potvrdit. Bezduše jsem vyráběl poprvé v životě, bylo to naprosto bezproblémové. Tento modelový rok má už taky novou dlouhou patku přehazovačky, takže jak mě inspirovalo Youtube, 105ka zde bez problémů pobere kazetu 11–40.
Po ojetí původních Hutchinson Overide 36mm jsem šel do rizika a nasadil Tufo Thundero HD 40mm. Je tam velmi málo místa, ale jízdní vlastnosti jsou o tolik lepší, že jsem olepil zadní stavbu folií a snažím se s tím žít.
Poslední tuning pokud nepočítám bike fitting jsou letos nové GRX kliky. Konečně mám lehký převod tak ja bych rád, ale velký převodník bych snesl klidně jen 42z. Pořád se mi nelíbí velký skok mezi převodníky, ale zbavil jsem se hlučnosti na velkou placku, které trpěly původní mimosadové Shimano kliky. Bohužel navzdory radám BF, původní přesmykač se mi na posunutou řetězovou linku nepovedlo seřídit a musel jsem jej taky vyměnit za GRX.
Tohle kolo mě hodně naučilo. První bezduše, první knotování, první bikepacking, první mazání řetězu voskem.
Jízdně to není žádný zázrak. Je to pomalé, rám i vidlice jsou velice tvrdé, málo míste na pláště, nicmoc geometrie. Ale nic se na něm nekazí, nevydává pazvuky, údržby chce minimum a jednou z něho třeba bude super zimák.
Vtip na závěr:
Nová kola Triban Tubeless ready Light 700×19c poskytují optimální jízdní vlastnosti na sjízdných cestách. Výška 25 mm zvyšuje postranní tuhost. Hmotnost páru (čistá): 2300 gramů.
(vloženo 13.10.24)
Značka | Triban |
Model | RC520 Gravel |
Velikost | M |
Hmotnost | Nevím, ale hodně. Tipuju kolem 12kg. |
Rám | Triban, Hliník |
Vidlice | Triban, Karbon |
Hlavové složení | Decathlon |
Kliky | Shimano GRX600, |
Středové složení | Shimano |
Přesmykač | Shimano GRX |
Měnič | Shimano 105 R7000 |
Řazení | Shimano 105 R7000 |
Převodník | GRX 46/30z |
Kazeta | Shimano SLX 11-40z |
Řetěz | Sram PC1130 |
Náboj přední | Decathlon, průmyslové ložiska |
Náboj zadní | Decathlon, průmyslové ložiska |
Brzda přední | TRP HY/RD |
Brzda zadní | TRP HY/RD |
Brzdové páky | Shimano 105 R7000 |
Ráfek přední | Triban Tubeless ready Light 700×19c |
Ráfek zadní | Triban Tubeless ready Light 700×19c |
Dráty | Noname, černé, s odrazkama |
Pedály | Shimano SPD M520 |
Řídítka | Gravel Triban s rozšířením (flare) 16°, 440mm |
Představec | Triban |
Sedlovka | Triban |
Sedlo | SQ Lab 611 |
Pláště | Tufo Thundero HD 40mm + Notubes Tmel |
lith: ano, most je kousek od Olomouce, dobrý postřeh :)
Kývalo se to mohutně, a navíc sem táhl zbytečné věci. Snažím se balit líp.
Ten most je přes Moravu kousek od Olomouce, že? Když vidím, jak máš nacpaný ten Backloader, tak to se musí kejvat při šlapáníve stoje. Což mě u něj štve. Pomůže ten jejich držák. Akorát mi při cestě k Severnímu moři podařilo praskl :-( No a sandály vozím úplně stejně :-)
„…ale velký převodník bych snesl klidně jen 42z“. Cítím to stejně. Nepřemýšlel si o převodnících na zakázku?
Paráda kolo, nechť slouží, vítej mezi Trabantisty! Tu máš pět! ;-)
A hlaveň ty „plnokrevny“ světýlka mají „race mód“, kde vyřadí blikání a podobny nesmysly. Prepinas pouze plný vykon/něco co se dá ject po silnici aniž bych obtezoval. Ono je to myšleno v terénu z kopce/do kopce, ale takhle se to dá perfektně využít.
Nesnáším, když se musím proklikavat osmi režimy, včetně ostrýho denního blikání.
Viditelne jsi schopen to nabíjet za jízdy, si pořiď nějaký „normální“ lezyne. Dobíjet za jízdy jdou všechny (a k USB-c modelu samozřejmě stačí jakykoli usbb-c zdroj, utesneny to máš pak s jejich powerpackem ale to je zase další písnička :) ). a jsou pořád maličký. Velmi jasně definovaný kužel, tedy když trošku dáš dolů, zcela jistě neoslnujes má třeba Lite drive 1200 (má skutečně jinou optiku, než ostatní lezyne). Nebo nějaký stvzo…
Borda:
Vadí mi, ze kvůli řetězová lince je jízda na horní půlku kazety a velký převodník hlučná. Kdyby to bylo tiché, tak žádný problém nemám. Skoky na kazetě mi nevadí, není to silnička. A líbí se mi rozsah dvojplacky.
Mám Lezyne Zecto přední a zadní. Až na to mikro-usb jsou perfektní. Dal jsem je na druhé kolo, a tady si koupil Lezyne Zecto Drive s USB-C a ty mě štvou. Mají horší módy, přední oslňuje, krytka na USB blbě drží, horší ukazatel nabíjení a hlavně přední už není použitelná na nouzový dojezd, protože to nedělá žádný kužel. Uvažuju, že je pošlu dál v rodině a koupím si ty původní, pořád se prodávají.
geometrie tribanu není „nic moc“. Je prostě opravdu hodně endurance.
Původní 17mm ráfky jsem provozoval bez duši naprosto bez problémů. Tezitka to byly taky.
Trosku mě překvapuje, že ti vadí skok na prevodnicicch a kazeta ne. Tam by mi to asi vadilo víc. Mít takovou.
Starý blikačky lezyne (původně na 2*CR2032, pak Micro USB, prostě takový ty hliníkový válečky) se už dělají i na USB-c. Ale třeba jsi měl jiný, oni toho dělají spoustu. Ta klasika se tuším jmenuje femto drive…
Pěkný kolo, fajn barva.