Dnes si představíme kliky a převodníky.
Původním záměrem byly kliky Meroca CX s převodníkem Snail 40z. Koupit lze zde:
https://www.aliexpress.com/…4019104.html
Od objednání uplynula nějaká doba a trochu se mi mezitím zlepšila kadence s trochu zvítězil strach ze při 40/50 nevyšlapu některé kopce co jezdím.
Takže jsem připraven na variantu se 36z, konkrétně převodník SRAM EAGLE Flat top, 104mm 12s, 36z Je to ocel, ale pro začátek asi dobrý.
K tomu můžu použít starší kliky Shimano Alivio nebo nové Merocy.
Důležité bude jak vyjde řezězová linka. Zadní s kazetou HH, 12s (O.L.D=135 mm) vychází na podivných 42,5 mm, ale i tento údaj jsem tady fóru viděl, i když diskuse vyzněla do ztracena.
Řetěz KMC X12, 100% fake. Aspoň mi ho nebude líto když brzo odejde do kovových lovišť.
Shimano HG53 mi naposledy vydržel 3 033km, 2,5 tisíce byl jak nový a pak šel rychle do kopru.
Takže příště už reportáž o průběhu či přímo ukončení montáže a zajetí.
Držte mi place.
(vloženo 14.10.24)
Tak tahle to nakonec dopadlo, řazení Deore M6100, kliky SLX M7100, převodník 34z, přehazovačka SLX M7100, řetěz KMC X12, kazeta zatím ZTTO 11–51.
Zajeto 30km, bez sebemenšího problému.
Díky všem za rady.
Úplně jiný pocit z jízdy.
Takže tady konec, výběr vidlice je tady:
https://www.bike-forum.cz/…-horske-holo
Snad bude aspoň stejná zábava…
Vidlici bys řešit měl. :-)
Už tady začínala být nuda. Na ty škarohlídy kašli. Nemusí to číst.
@Pietro37: zabijacka etapa :D jetam cca 10metrovej brdek < modra, zacatek stoupani v lese na Kank >
Nechceme. Ale až budete řešit za deset let bezduše (myslím tím samozřejmě ghetto řešení bez TLR ráfků a s obyčejnými plášti), tak určitě napište, místní osazenstvo snad poradí :)
@J1RKA: nejdou mi vkládat fotky. Řetěz je rovnoběžně tak někde na pátém zubu od stavby. Tedy jeden a půl zubu mimo ideální řetězovou linku. Ale funguje to dobře, a stejně nemám už delší šrouby na převodník. Odpoledne mrknu na tu tvoji zabijáckou etapu. Všechny úseky znám a nemám problém, akorát ta žlutá sekce nahoře na Kaňku nevím nevím. Ta bude měkká a plná listí. No každopádně tam vyjedu.
no a jakou tam ted mas osu, sirku < domek je 68? > a kolik mas mm na pravy strane od ramu < domku >
@J1RKA: JEŠTĚ hůř, nejdou nasadit tak hluboko jako Sihimano. Malá díra.
Ale profil lepší:-(
@kubánec: přední (Face Fender) půjde zpátky v létě.
Zadní prostě nefungoval i když jsem ho protáhl atd..
Na to logo musíš objednat u KTM za 500. Jednou mi poslali oranžové, podruhé černé. Uvidíme co pošlou příště:-))
Co ta náhlá změna blatníků? Nebo mi něco uniklo? A chtělo by to oranžové logo KTM i z této strany :)
Tak, 6 km projížďka dopadla náramně. Akorát pak to mytí.
Ráno sundat přesmykač a řazení.
A asi vypodložit převodník. Může to jen zlepšit.
A pak finální ladění a test „okolo“ komína .
Jako vono to normálně funguje, fakt to funguje. Pro sichr trochu vypodložit převodník, trochu to vyrovnat na největším kole. Ale na stojanu to funguje.
Zázrak, Lurdy…
@kubánec: jasně, ta klika vzadu ještě přijde ještě vyměnit ať jsou stejné.
Kdo si hraje, nezlobi.
Priznam se, ze netusim, proc to resite. Typek si chce vyzkouset 1×12 a nechce treba kupovat nove kolo za desitky tis.
Jsou tu prestavby kol z vrakace, kde lidi investuji taky mnoho stokorun a zadne vasne to nebudi, naopak :-)
A treba zadny kamarady cyklisty, se kterymi by se mohl radit a konzultovat nema, tak se holt radi tady :-).
@J1RKA: DÍKY, chápu. Dneska ne, pustil jsem se do toho veledíla.
Zbývá řazení. Pak ladit a na závěr sundat levé řazení a přesmykac. Co kdyby.
Ty seš divnej patron. Připomínáš mi nevlastního otce. Moc mi nedává smysl tohle za každou cenu bastlit na 1×12, když jsi to jednou koupil s 3×9.
Nechceš na tohle založit téma?Jak to zmizí z hlavní stránky je po diskuzi
https://mapy.cz/s/bovubegona od cile po < zluty > na Pasinku
@J1RKA: https://mapy.cz/s/nohovapome
Není mi jasný ten úsek z Kaňka na kuklík. Mrkni.
Tvl zkušební instalace 1×12 na starým kole, banální záležitost na hodinu…maximálně dvě, ale tady z toho bude seriál na měsíc :-D
@Pietro37: dam ti tip, zajet si do Hlizova a od Holandana to vem po < modry > na Kank, pak po asfaltce dolu na < zlutou > po ni az ke Kukliku, tam po asfaltce dolu a doprava na < stribrnou stezku > pres Gruntu nahoru na Pasinku < opet zluta > na kruhaku stopni aktivitu a vyhodnot to, kolik % jizdy si jel na prostredi < 30T >
tot ma rada na zaver :D
Do kopce pomalu a rozvážně opravdu není na 36z, ale na to si musí asi někteří přijít sami. :) Nebo jinak, 36×50 je na rozvážnou jízdu do kopce za předpokladu, že to horské kolo používáš výhradně jako silniční, maximálně jako gravel ve fakt hladkém, suchém a udusaném terénu.
@J1RKA: hádat se nebudu, včera jsem nejel z domova a zapomněl počítač, takže tohle měřila appka v mobilu, což může být blbě.
Ale jinak tak, roklí a nakonec přes Kaňk.
A myslím že trochu síly mám, prostě radši víc tahám, než kroutím nohama jako Babiš. Do kopce prostě jezdím pomalu, rozvážně, s kontrolovanou tepovkou.
Myslím že 36z bude fajn.
Onuce a Strakoš v jiném podání.....ale joooo :-))
Průměr máš necelých 18. Max speed 36 kterou si dosáhl někde z kopce, ale roviny jezdíš 30–35 :-) Kolik už tady takových bylo.
@Pietro37: natom neni nic, ale 40/11 pri 30km/h je kadence < 60 > nehlede, kdybys trochu roztocil nozicky, tak tech 38 uslapes i na 30/11 < 100 > kadence
rychlejc tito nejezdi ne proto zeses starsi, ale nejspis nemamas silu, a potom, z kolina – stitarskou rokli do KH < tobys mozna musel pres gruntu > to rozhodne nejni < 540 up > ja tam fakt jezdim hodne, a ani pres kank nebo kuklik, kdyz ho jenom prejedes tolik nenastoupas
@nekteří: co je špatného na tom že jedu na rovině 30–35, a skopce třeba 40.
Jsem starší a rychlejší mi.zo nejezdí.
Asi dodám že při přejezdech na silnici.
@singlespeed: nastavím, ale u současné trojplacky to jaksi nejde. Rám je svině a překáží.
No, ja mam trochu strach, ze to tenhle pan mysli vazne.
Pane jo… Jezdí i z kopce. Dokonce skoro “štyrycítkou” :))) Tajně doufám, že si z nás děláš jen srandu, protože tě to baví…
A proč ji tedy nenastavíš správně? U klik na čtyřhrannou osu to není žádný problém.
@matbiker: Sám si asi umu chabého.
Přečti si to znova. Fabrická linka je u mého kola špatně. Co na tom přesně nechápeš?
Po přestavbě bude stejná nebo lepší, ale nebude stejně správná.
Tvl, jak je fabricka linka blbe? Pro nonboost je ideal 49mm a pro boost 51–52mm.
@Pepe72:
Uvidíme co druhý, už má 1 104 km, ráno ho přeměřím.
Fakt nejezdím z kopce.
Dneska:
Boží telenovela. Tipuju tak 57 komentářů :D
Jestli Ti řetěz HG53 vydržel 3 000lm tak máš párátka místo nohou. Myšleno jako že jezdíš jen z kopce.
@couffy, ty současné kliky je taky varianta, ale nepřipadají mi jak 104bcd.
A na řetězovou linku bych musel použít pozici nejmenší placky.
Zvláštní je, že fabrická linka je úplně blbě. 52 vpředu, 42,5 vzadu. .
@C.A.C.: Tak sram je akorát převodník, ten tomu může podle mně akorát pomoct. Má takové delší zoubky, nemusel by padat řetěz. A KMC řetěz by měl být kompatibilní se Šramem
Jinak díky, určitě se brzo pochlubím výsledkem.
@johny Merida: nejen vydrží, ale nebyl vytahanej. Dlouho držel, pak rychlý propad.
Ano, mám měrku…
@J1RKA, Jó, ty rychlosti sedí jak píšeš, ale na rovině a s kopce jezdím 30–38 km/h, na to mám 40–11. Hele, uvidíme, 34 a 32 převodníky jsou dvakrát levnější než 36, bůh ví proč.
Tak on vydrží…o to nic :-)))
Musíš brát v potaz, žes jezdil sice převodník 40z, ale byla to kombinace 3 × 9. Teď chceš jezdit 1 × 12 ( rozsah asi 10–51 ). Takže bych byl velkým skeptikem u 36z převodníku.
40z nejezdí ani Nino :-)
Pokud drandíš na mírných kopcích, tak 34z, jinak 32z. Navíc do sebe mícháš díly Sram a Shimano bez ladu a skladu. Ne vždy to funguje.
Hele, jsem zvědavej, co z toho nakonec vypadne. Ale jednoduchá věc-„Z hovna bič neupleteš. A upleteš-li, nezapráskáš!“
A nestačilo by jen vyměnit převodník za NW na stávajících klikách,linku doladit podložkama?
85kadence pri < 34 – 16 > jeto temer 25km/h, na 14 jeto uz 28km/h, ted mas vepredu < 40 –30 > takze pri tech < 85ot/min > ti vpodstate 30T a 10sp kazeta pokreje mirne zvlnenej teren kolem Hory
@potkan007: jezdím cokoliv, hlavně rozbité silnice, travnaté polňačky, lesní cesty, šotolinu, prostě všechno co mi appka Stoupání třeba 500m na jízdu 30km. někdy i víc.
Prostě to, co mi appka Cyclers (monentálně) nabízí. Nastaveno mám gravel, někdy horské kolo. 40z jsem jezdil, teď už spíše méně a vyšší kadenci. 36z bude snad akorát, převodník byl mnohem dražší než 34 a 38 :-(
Jinak 32z mám střední na tříplacce a je pro mně na rovině málo.
@J1RKA: Optimální kadenci zatím težko říct, možná něco mezi 80–85, ale už jsem starší člověk, tak to nemůžu točit jako zamlada. ;-)
Ty jo, co na tom horáku jezdíš? Už těch 36z je na hobíka hodně moc, 40 je extrém. Mám na horáku 34z vepředu a už to je dobrý na zvlněnou krajinu kolem Prahy, když jedu nějaký táhlejší stoupání, ještě hůř v terénu, tak fakt hodně nadávám a dal bych tam radši 32.
jakou mas ted optimalni < ne prumernou > kadenci, kdyz uz ji zminujes, dik
Na KK mají špatně název toho převodníku. Flat Top tam rozhodně nepatří.
@kubánec:
https://www.kupkolo.cz/…cel_z121575/
I když převodníky X-SYNC 2 jsou samozřejmě taky, ale dražší.