Dnes si představíme kliky a převodníky.
Původním záměrem byly kliky Meroca CX s převodníkem Snail 40z. Koupit lze zde:
https://www.aliexpress.com/…4019104.html
Od objednání uplynula nějaká doba a trochu se mi mezitím zlepšila kadence s trochu zvítězil strach ze při 40/50 nevyšlapu některé kopce co jezdím.
Takže jsem připraven na variantu se 36z, konkrétně převodník SRAM EAGLE Flat top, 104mm 12s, 36z Je to ocel, ale pro začátek asi dobrý.
K tomu můžu použít starší kliky Shimano Alivio nebo nové Merocy.
Důležité bude jak vyjde řezězová linka. Zadní s kazetou HH, 12s (O.L.D=135 mm) vychází na podivných 42,5 mm, ale i tento údaj jsem tady fóru viděl, i když diskuse vyzněla do ztracena.
Řetěz KMC X12, 100% fake. Aspoň mi ho nebude líto když brzo odejde do kovových lovišť.
Shimano HG53 mi naposledy vydržel 3 033km, 2,5 tisíce byl jak nový a pak šel rychle do kopru.
Takže příště už reportáž o průběhu či přímo ukončení montáže a zajetí.
Držte mi place.
(vloženo 14.10.24)
@J1RKA: JEŠTĚ hůř, nejdou nasadit tak hluboko jako Sihimano. Malá díra.
Ale profil lepší:-(
@kubánec: přední (Face Fender) půjde zpátky v létě.
Zadní prostě nefungoval i když jsem ho protáhl atd..
Na to logo musíš objednat u KTM za 500. Jednou mi poslali oranžové, podruhé černé. Uvidíme co pošlou příště:-))
Co ta náhlá změna blatníků? Nebo mi něco uniklo? A chtělo by to oranžové logo KTM i z této strany :)
Tak, 6 km projížďka dopadla náramně. Akorát pak to mytí.
Ráno sundat přesmykač a řazení.
A asi vypodložit převodník. Může to jen zlepšit.
A pak finální ladění a test „okolo“ komína .
Jako vono to normálně funguje, fakt to funguje. Pro sichr trochu vypodložit převodník, trochu to vyrovnat na největším kole. Ale na stojanu to funguje.
Zázrak, Lurdy…
@kubánec: jasně, ta klika vzadu ještě přijde ještě vyměnit ať jsou stejné.
Kdo si hraje, nezlobi.
Priznam se, ze netusim, proc to resite. Typek si chce vyzkouset 1×12 a nechce treba kupovat nove kolo za desitky tis.
Jsou tu prestavby kol z vrakace, kde lidi investuji taky mnoho stokorun a zadne vasne to nebudi, naopak :-)
A treba zadny kamarady cyklisty, se kterymi by se mohl radit a konzultovat nema, tak se holt radi tady :-).
@J1RKA: DÍKY, chápu. Dneska ne, pustil jsem se do toho veledíla.
Zbývá řazení. Pak ladit a na závěr sundat levé řazení a přesmykac. Co kdyby.
Ty seš divnej patron. Připomínáš mi nevlastního otce. Moc mi nedává smysl tohle za každou cenu bastlit na 1×12, když jsi to jednou koupil s 3×9.
Nechceš na tohle založit téma?Jak to zmizí z hlavní stránky je po diskuzi
https://mapy.cz/s/bovubegona od cile po < zluty > na Pasinku
@J1RKA: https://mapy.cz/s/nohovapome
Není mi jasný ten úsek z Kaňka na kuklík. Mrkni.
Tvl zkušební instalace 1×12 na starým kole, banální záležitost na hodinu…maximálně dvě, ale tady z toho bude seriál na měsíc :-D
@Pietro37: dam ti tip, zajet si do Hlizova a od Holandana to vem po < modry > na Kank, pak po asfaltce dolu na < zlutou > po ni az ke Kukliku, tam po asfaltce dolu a doprava na < stribrnou stezku > pres Gruntu nahoru na Pasinku < opet zluta > na kruhaku stopni aktivitu a vyhodnot to, kolik % jizdy si jel na prostredi < 30T >
tot ma rada na zaver :D
Do kopce pomalu a rozvážně opravdu není na 36z, ale na to si musí asi někteří přijít sami. :) Nebo jinak, 36×50 je na rozvážnou jízdu do kopce za předpokladu, že to horské kolo používáš výhradně jako silniční, maximálně jako gravel ve fakt hladkém, suchém a udusaném terénu.
@J1RKA: hádat se nebudu, včera jsem nejel z domova a zapomněl počítač, takže tohle měřila appka v mobilu, což může být blbě.
Ale jinak tak, roklí a nakonec přes Kaňk.
A myslím že trochu síly mám, prostě radši víc tahám, než kroutím nohama jako Babiš. Do kopce prostě jezdím pomalu, rozvážně, s kontrolovanou tepovkou.
Myslím že 36z bude fajn.
Onuce a Strakoš v jiném podání.....ale joooo :-))
Průměr máš necelých 18. Max speed 36 kterou si dosáhl někde z kopce, ale roviny jezdíš 30–35 :-) Kolik už tady takových bylo.
@Pietro37: natom neni nic, ale 40/11 pri 30km/h je kadence < 60 > nehlede, kdybys trochu roztocil nozicky, tak tech 38 uslapes i na 30/11 < 100 > kadence
rychlejc tito nejezdi ne proto zeses starsi, ale nejspis nemamas silu, a potom, z kolina – stitarskou rokli do KH < tobys mozna musel pres gruntu > to rozhodne nejni < 540 up > ja tam fakt jezdim hodne, a ani pres kank nebo kuklik, kdyz ho jenom prejedes tolik nenastoupas
@nekteří: co je špatného na tom že jedu na rovině 30–35, a skopce třeba 40.
Jsem starší a rychlejší mi.zo nejezdí.
Asi dodám že při přejezdech na silnici.
@singlespeed: nastavím, ale u současné trojplacky to jaksi nejde. Rám je svině a překáží.
No, ja mam trochu strach, ze to tenhle pan mysli vazne.
Pane jo… Jezdí i z kopce. Dokonce skoro “štyrycítkou” :))) Tajně doufám, že si z nás děláš jen srandu, protože tě to baví…
A proč ji tedy nenastavíš správně? U klik na čtyřhrannou osu to není žádný problém.
@matbiker: Sám si asi umu chabého.
Přečti si to znova. Fabrická linka je u mého kola špatně. Co na tom přesně nechápeš?
Po přestavbě bude stejná nebo lepší, ale nebude stejně správná.
Tvl, jak je fabricka linka blbe? Pro nonboost je ideal 49mm a pro boost 51–52mm.
@Pepe72:
Uvidíme co druhý, už má 1 104 km, ráno ho přeměřím.
Fakt nejezdím z kopce.
Dneska:
Boží telenovela. Tipuju tak 57 komentářů :D
Jestli Ti řetěz HG53 vydržel 3 000lm tak máš párátka místo nohou. Myšleno jako že jezdíš jen z kopce.
@couffy, ty současné kliky je taky varianta, ale nepřipadají mi jak 104bcd.
A na řetězovou linku bych musel použít pozici nejmenší placky.
Zvláštní je, že fabrická linka je úplně blbě. 52 vpředu, 42,5 vzadu. .
@C.A.C.: Tak sram je akorát převodník, ten tomu může podle mně akorát pomoct. Má takové delší zoubky, nemusel by padat řetěz. A KMC řetěz by měl být kompatibilní se Šramem
Jinak díky, určitě se brzo pochlubím výsledkem.
@johny Merida: nejen vydrží, ale nebyl vytahanej. Dlouho držel, pak rychlý propad.
Ano, mám měrku…
@J1RKA, Jó, ty rychlosti sedí jak píšeš, ale na rovině a s kopce jezdím 30–38 km/h, na to mám 40–11. Hele, uvidíme, 34 a 32 převodníky jsou dvakrát levnější než 36, bůh ví proč.
Tak on vydrží…o to nic :-)))
Musíš brát v potaz, žes jezdil sice převodník 40z, ale byla to kombinace 3 × 9. Teď chceš jezdit 1 × 12 ( rozsah asi 10–51 ). Takže bych byl velkým skeptikem u 36z převodníku.
40z nejezdí ani Nino :-)
Pokud drandíš na mírných kopcích, tak 34z, jinak 32z. Navíc do sebe mícháš díly Sram a Shimano bez ladu a skladu. Ne vždy to funguje.
Hele, jsem zvědavej, co z toho nakonec vypadne. Ale jednoduchá věc-„Z hovna bič neupleteš. A upleteš-li, nezapráskáš!“
A nestačilo by jen vyměnit převodník za NW na stávajících klikách,linku doladit podložkama?
85kadence pri < 34 – 16 > jeto temer 25km/h, na 14 jeto uz 28km/h, ted mas vepredu < 40 –30 > takze pri tech < 85ot/min > ti vpodstate 30T a 10sp kazeta pokreje mirne zvlnenej teren kolem Hory
@potkan007: jezdím cokoliv, hlavně rozbité silnice, travnaté polňačky, lesní cesty, šotolinu, prostě všechno co mi appka Stoupání třeba 500m na jízdu 30km. někdy i víc.
Prostě to, co mi appka Cyclers (monentálně) nabízí. Nastaveno mám gravel, někdy horské kolo. 40z jsem jezdil, teď už spíše méně a vyšší kadenci. 36z bude snad akorát, převodník byl mnohem dražší než 34 a 38 :-(
Jinak 32z mám střední na tříplacce a je pro mně na rovině málo.
@J1RKA: Optimální kadenci zatím težko říct, možná něco mezi 80–85, ale už jsem starší člověk, tak to nemůžu točit jako zamlada. ;-)
Ty jo, co na tom horáku jezdíš? Už těch 36z je na hobíka hodně moc, 40 je extrém. Mám na horáku 34z vepředu a už to je dobrý na zvlněnou krajinu kolem Prahy, když jedu nějaký táhlejší stoupání, ještě hůř v terénu, tak fakt hodně nadávám a dal bych tam radši 32.
jakou mas ted optimalni < ne prumernou > kadenci, kdyz uz ji zminujes, dik
Na KK mají špatně název toho převodníku. Flat Top tam rozhodně nepatří.
@kubánec:
https://www.kupkolo.cz/…cel_z121575/
I když převodníky X-SYNC 2 jsou samozřejmě taky, ale dražší.