Vetsina lidi se presouva z XC na vyssi zdvihy, ja to vzal naopak. Oiz byl stroj uplynule sezony. Skvele jezdici kolo, u ktereho zamrzi nizka uroven technickeho zpracovani a designove preslapy.
Komponentove je to vsehochut s durazem na vykon a cenu. Takovej Aliexpress specialek, na kterem se rozhodne da vyhrat:-) Pouziti od nekolika dennich prejezdu alp pres maratony az po XCO. Na pristi sezonu uz se stavi stroj amerykanskiej.
(vloženo 30.10.24)
Orbea nebo Canyon je podle mě úplně jedno, můžu posoudit podle HT Exceedu a Almy co mám teď a Orbea mi sedí líp, v detailech je promakanější a rám je i líp zpracován, je pohodlnější a líp sedne v rozkroku. Rozhodně není Canyon jiný vesmír, je to úplně stejná kategorie výrobce s tím, že bez slevových akcí mi vůbec nedává smysl.
@becis nikde, ale aspoň někde bych ti drau stačil.
@jake to bychom nejdřív museli 2km plavat a pak si dát desítku běh, abych o tom mohl přemýšlet.
scret: Me je jasne, co jsi chtel naznacit. Ber to tak, ze tohle je kolo urcene na zavodeni a kvuli tomu ma urcite ustupky. Jsou kola se stejnym zdvihem, ktere nejsou primarne urcene na zavodeni a tyto ustupky nemaji.
Ruzne dvou nebo i ctyr pistkove brzdy take kazde brzdi jinak. Formula Cura jsem byl spokojeny i ne enduru, co se vykonu tyce.
TheJD: takze jestli to chapu dobre, tak 90kg jezdec nema narok si kupovat cokoliv sportovnejsiho, pod 120 zdvihu? ;-) Co jsem ti chtel naznacit, tak proste ty naroky v ramci hmotnosti jezdce, obuti, stylu jizdy jsou odlisny!
Videl jsem borce, co meli treba Magury MT8ky na XC fullu. Me nedostacujou ani na HT s pevnou, 180 prednim kotoucem a na Aspenech :-))
Vzhledem k tomu, ze 2 pistove brzdy se pouzivaji/ly v autech, kde je potreba exponencialne vyssi brzdna sila, problem bude jinde. :)
@Jake Asi stejně, jako ty mě, když se domníváš, že když má někdo HT bez teleskopu vyfocené na BF, že nikdy nejel na ničem jiném a nebo si neumí představit cokoliv jiného.
Myslím že se tím všichni co tady lobujeme za 4p snažíme řící to samé > Dneska má 4p brzda jedinou penalizaci oproti 2p a to že je o 40g těžší (příklad Shimano XT), což je naprosto zanedbatelné, ale brzdný výkon, dávkovatelnost a výdrž brzdy je naprosto nesrovnatelná a z toho nám krásně vyplývá, že nemá smysl dneska 2p vozit i pokud máš 45kg a jezdíš z kopce uplnou tužku.
Singlespeed: Klidně může jezdit na 2p brzdách a 160 kotoučích, akorát bude muset začít brzdit 3× dřív
MilesWheeler: Myslím, že nedivili, taky jsme na HT bez teleskopu jezdili… Ale teda s Alpama a Jeseníkama jsi mě dostal, tam totiž vůbnec nevím, jak to tam vypadá, a NIKDY jsem tam nebyl :D
@jake já spíš rýpal. Vadil mi jeho arogantní tón. Myslím, že oba moc předpokládáte. Asi byste se divili jak rychle se dá jet na HT bez teleskopu, hlavně třeba v Alpách, Ale i v Jeseníkách. Potřeba brzd se nezvyšuje úměrně s teleskopem a zadním pérem. A a koneckonců podceňuješ i mou fantazii.
Single: jezdci nad 90 kg ale zase uz tolik nebrzdí …víc svalů=větší odvaha :D
JakeF: Takže hodně rychle jedoucí 90 kg jezdec s Becisovými prsty by potřeboval minimálně šestipístky nebo 3 kotouče se čtyřpístky a 120 kg riderovi by nezbývalo nic jiného než osadit minimálně čtvery brzdy, aby se nezabil :-) .
scret: Sam pises, ze zavodni jezdec nebude mit 90 kg, ale pro 90 kg borce… Vidis tu kontradikci. :D
na tie brzdy je jednoduché riešenie – 180 kotúče a 4 piesty … neviem kde si videl problem :D … dozadu sa da dať aj 4 piest, stači kúpiť adapter … pripadne 4 piest a dozadu 2 piest a 180 kotuče
to hlavko maju vyriešene na h*vno, to mi hovoril aj kamarat – ten ma Oiza pol roka ale dá sa to riešiť čiastočne … a tie brzdy riešil tiež a fungujú super (dal si XTR 4 piesty, sadu)
inak sa nesťažoval na nič okrem vyššie zmieneného
Nebo prostě jezdí rychlostma, co si na svým HT bez teleskopu ani nedovedeš představit…
Co ho tak znám, tak na tuhle variantu bych si vsadil já.
@Bečis ještě mě napadají další varianty. Seš strašpytel a moc brzdíš, máš sílu jako deváťák nebo jsi v životě nejel na kole s Véčkama.
@Singlespeed > Nebo možná na tom kole jezdím i trochu z kopca a ne jen po cyklostezkách :) Hlavně nevidím jediný důvod proč dneska používat dvoupístek, když váhový rozdíl je konkrétně u Shimano XT 40g a čtyřpístek brzdí mnohem lépe :)
Ono se to samozřejmě na 2p nějak sjet dá, stejně jako se to dá na HT s pevnou sedlovkou…
Pointa je v tom, že moderní 120mm XC full zvládne jet v terénu fakt rychle, takže 4p brzdy jsou adekvátní. A jak psal bečis, váhově se bavíme o rozdílu jen pár desítek gramů, takže vyjma hardcore gramaření není důvod ty 2p dávat.
A push to unlock mi hlava nebere vůbec. Vždyť se to normálně skoro nevyrábí (z dobrýho důvodu), takže museli aktivně chtít to tam dát… A samotným jim po roce došlo, že to byla blbost.
becis: Tak to máš hodně slabé prstíky.
a já mám třeba 60kg a jsem fakt rád že vozím 4 pístky i na XC, těch pár ušetřených gramů na dvoupístku za to fakt nestojí.
TheJD: jen technicka, samozrejme ze zavodni jezdec nebude mit treba 90kg, ale pokud mas 70kg, tak te ubrzdi v dnesni dobe snad skoro vsechno. Nic ve zlym. S tou 90kou je to ale uplne jinej chleba a co se tyka brzd, tak i u kola 120mm muze byt s 2P brzdou nekdy problem…
JakeF: Psal jsem zavodni XC. Asi jsem mel specifikovat XCO a XCM. Moje chyba.
becis: Bohuzel mi letos po prvni etape odeslo zdravi, ale do te doby jsem s Level Silver Stealth na Trilogy nemel problem. To je samozrejme individualni a velkou roli hraje vaha jezdce (ja cca 70 kg). Jinak souhlasim, ze ty brzdy jsou fakt spatne… Vymyslim, cim je nahradit.
Reknu mechosovi, at mi to nafoti, az to budu davat na posezonni servis.
Já už bych tedy kolo kam nejdou dát 4 pístky nechtěl ani na XC. Nedokážu si představit jet na 2 pístku třeba MTB trilogy, což je XCM a nebo třeba takový ČP XCM na Dolní Moravě by také nebyl nic moc.
Zvláštní přestavba , nebo to bylo stavěný individuálně jen z rámu ?
Tovární 120/120 fox je spíš DC kolo.
Doufám ze teď už zkušenější Embi kašle na kola s úsporou hmotnosti na flat mount brzde a pořídí něco bez kompromisu a hovadin…jako napr. Santa Tallboy, Pivot Trail 429 a podobny nexcéčkařský xcéčka…to mi prijde nejspíš pro zkušeného jezdce vhodnejsi :D
Tlumič tam obráceně nedáš, protože ti ventilek bude kolidovat s rámem. Takže se musíš vzdát locku z řídítek.
Stav cepu a bowdenu po dvou mesicich jezdeni prilozen.
Problem je prave ten, ze to optimalizovany na XC jezdeni neni :D
Ale jasne no, vetsina lidi nejezdi ani zdaleka tereny jako mas dneska bezne na XCO a XCM tratich, takze by jim v klidu stacil gravel.
Kola neprodavam.
Prijde mi usmevne si stezovat, ze zavodni XC bike ma featury jako jine zavodni XC biky. Stezovat si, ze je bike optimalizovany na zavodni XC jezdeni, prestoze se na tom daji jezdit fakt nesmysly, zvlast v rukou tak zkuseneho jezdce. :D
TheJD, neprodáváš ty kola náhodou? :D
Je to 120 zdvih a dá se na tom jezdit fakt nesmysly, zvlášť v rukou jezdce jako embi… Mít to defaultně zamklý a vzadu silniční třmen, to je prostě fail na moderní XC kolo.
embi: Byt to *****, tak si to priznam, ale ja s tim kolem proste nemam problem. Naopak jsem velmi spokojeny, jinak bych po 4 sezonach na minulem modelu nekupoval novy. Cep tlumice se mi povolil po par vyjizdkach na novem kole (docela bezne) a pak na konci sezony. To je spis moje chyba, ze jsem to nekontroloval nez neco jineho.
Hlavko na kole mam a nemenim. Proc bych to delal?
Push to unlock neni problem kola! Sis to nemel kupovat, kdyz ti to nevyhovuje.
Flat mount: Ok, tak si dej 4 pistkove brzdy na XC bike. :D Sis mel asi koupit jine kolo, aspon o tu kategorii vys.
Tlumic: Zase vec, co nepotrebuju resit. Kdyby se vysral a nesel sehnat, dam tam jakykoliv tlumic a pokud trvas na locku z riditek, pujde to i tak, jen bude nepristupne nastaveni odskoku. To je mega oser behem nastavovani, ale porad to neni neresitelny problem. Navic je to pro 99 % lidi problem ciste teoreticky.
Predstavec: Sis to mel koupit s nizkym krytem hlavka, kde tenhle problem neexistuje.
Pokud je každej problém stejně velkej, jako vzít normální podložku a vyříznout do ní výřez na výstupek předchozí podložky, nebo vystupující výstupek uříznout, tak to vypadá dost vážně… tohle jsou všechno vlastnosti, které člověk může zjistit před nákupem kola. Pokud je něco nakřivo, nebo nesedí tolerance, které teda netuším, kde člověk může zjistit tak jsou to věci na reklamaci.
tak on to dneska plácá kde kdo, že, ale co si budeme, ty velký značky prostě do vývoje sypou výrazně více, protože mají kapital, i když vyjimka potvrzuje pravidlo, cannon neměl poslední roky dobré kousky. Dokonce se říká, že raději hlinik značkovej než neznačkovej karbon…
@TheJD: Vidim to vsude kolem sebe. Lidi vysoli tezky prachy za kolo a maji problem pak rict, ze je to jebka. Ja takovy problem nemam. Sam pises, ze se ti povoluje cep tlumice. Ten se za chvili doje*e a vezme s sebou i vlozku ve vahadle.
ad hlavko: musim si koupit dalsi proprietarni kokotinu?
ad push-to-unlock: debilita je to, omylem si ve sjezdu klepnes do packy a zamkne se to. nemluve o 3 pos tlumici a 2 pos vidlici… Jo zvyknout se na ledasco
ad flat-mount: Ani hovno ze to nevadi. nedas tam 4P brzdy. Level 4P ma dnes kazdy druhy kolo. A i ten uzsi vyber brzd ***** vadi
ad tlumic: jinej tlumic s lockem tam nedas… proste tam ten lockout nenatahnes, neni tam misto
ad predstavec: ne nedas tam normalni, protoze ty spacery pod predstavec maj vystupek do jejich predstavce
Majitel „mýho“ hotelu ve Finale za ně jezdí a dost to chválil právě.
Krivy ram nemuzu komentovat. Ja problem nemam, ale nemeril jsem to. Co se spaceru tyce, tak jsem si priplatil za nizsi kryt hlavka, kdy se pouzivaji normalni kulate spacery (mam to bez nich), coz nechapu, proc nedelaji standardne a myslim, ze by resilo tvuj problem.
Co se tyce druheho odstavce, tak je vsechno veci osazeni, stejne jako u konkurence nebo to neni pravda.
Push to unlock me puvodne taky stval, ale celkem rychle jsem si na to zvyknul a vlastne nemam problem. Aktualne uz maji push to lock… Flat mount me stve, ale realne to na XC pouziti asi nicemu nevadi, jen je uzsi vyber brzd. Vetsina konkurence to ma stejne. Nemoznost jineho tlumice neni pravda. Jestli by sel rozumne natahnout lockout z riditek i ke klasike koncepci tlumice nevim. O hlavku nic nevim, ale jen krcim rameny. Predstavec muzes dat jaky chces. Tam je na tom proprietarnim zavisly jen knock block myslim.
embi: no tak to je fakt peklo… V tom pripade mne nenapada jedinej duvod, proc tu Orbeu jo :)
no me servisak taky orbeu rozmlouval, kvuli zpracovani, ale taky mi rozmlouval i cannondale :D tak nevim, kazdymu cpe BMC :DDD
Na dlouhe povidani;) Spanelska pomsta ve zkratce. Canyon je jinej vesmir.
Cepy mimo toleranci, BSA stred nakrivo (obcas se uplne nekomu rozlepi), spacer v hlavku rozdrbavajici bowdeny, zavit cepu lepeny do vahadla…
Osazeni push-to-unlock, flat-mount trmen na vyssich ramech, nemoznost jineho nez i-line tlumice, proprietarni hlavko, proprietarni predstavec,…
Me se Orbei relativne libej a tenhle chameleon je extra peknej. Proc za mne ale nikdy Orbeu je vedeni hlavkem. To je pro mne NO GO!
Tak by mě zajímalo, kdybys to rozvedl.
Prosím, můžu se zeptat, co si představit pod nízkou úrovní technického zpracování? Design je individuální záležitost, takže chápu, že se všem nemusí líbit vše. Mně se třeba ten rám líbí
Muzes byt konkretni? U predchoziho Oizu jsem mel problem s malou vydrzi lozisek, jinak to bylo fajn. Aktualniho mam jen tuto sezonu a jediny problem byl povoleny sroub drzici tlumic.
keymaker: Sava je jenom nacini do marastu a kdyz neni na cem jinem jezdit :D
ZdeNECK1: Zrovna lak mi prisel v relativne pohode. Je to 120/120, hlava 67° a reach 470.