Nový most v centru Warszawy, jinak naprosto skvělá cykloinfrastruktura
Kus za Varšavou, směrem k Nowemu Dworu se stezka zužovala a zužovala, až zůstal jen chodníček, naštěstí bylo sucho a tvrdo, za mokra by to nešlo
Ranní mlha nad centrem
Skvělé stezky po březích Wisly, letělo to jako blázen
Krásné lesy hned za břehem lákaly k podzimní náladě, větší cesty šly projet, menší cesty už byly na uzká kola příliš pískové a zahrabávací, ale naštěstí jen krátké úseky
Místní okresky mezi vískami byly občas systémově poněkud kamenité, a uznávám že ne moc roadbike frendly...
Napříč lesy vedou tzv. hasičské cesty, vetšinou částečně zpevněné, vpohodě sjízdné
Podzim jak malovaný
Urbex, část opevnění z 19. století u Nowego Dworu
Návrat do půjčovny po setmění pohodově vlakem...
Rozlučka, při západu nad Narewem, na nádraží poslední 4km.
Trochu jsem uvažoval, jestli trápím víc já kolo nebo kolo mě:-) Místama to bylo pro pneušky asi poněkud nepříjemné....ale nedaly se ...
Pro tradičního bikera dost netypický pohled na uzoučká kola (25ky)
Při služební cestě se naskytla možnost zůstat den déle ve Varšavě, a z dostupných půjčoven vypadla jako de facto jediná rozu,mná půjčovna Decathlonu, měli však jen laciná MTB éčka s dojezdem 40 km nebo silničky. Jezdím na horáku, tak padla volba vyzkoušet silnici, měli ju klasifikovánu jako „turistickou silničku“, tak nápad padl vyjet si okolo Wisly směrem na soutok, a jet kam až to půjde, moc jsem nevěděl co od kola čekat…
Na to, že to byla dle cenovky silnička za 13 tisíc, tak naprosto překvapila, jak dobře jede… navzdory lowcostovitosti dobře brzdila, nedostavil se ani nepříjemný pocit v zápěstí a za krkem jako z prehistorické favoritky kdysi dávno (pročež jsem silničky zavrhl). Obecně infrastruktura ve městě úžasná a neporovnatelná s tou v ČR, jedinkrát jsem nemusel řešit obrubníky, značky seskoč/naskoč…apod… cestrum jsem doslova prolétl… Jak se město vzdalovalo, zúžovala se cesta (málem až na šířku kol :-) ) a zhoršoval podklad. Bylo ale sucho, tak i po udusané zemině to šlo překvapivě dobře, za mokra bych to asi nedal . Krásné byly i borovicové lesy s občasnými javory, tak mi to nedalo, a náhodným výběrem cestiček jsem se jimi propletl. Krom několika kratičkých pasáží, kde zadní kolo dalo najevo že fakt sorry, neprohrabu se, se jelo dobře. Trochu zrada nastala na okresce , která byla vedená jako šotolinová, avšak reál bylo dost hrubé a hlavně hranaté kamení, tam jsem se utěšoval dvěmi náhradními dušemi v batohu, ale nebyly potřeba. Po mírném upuštění už to tak ani nemlátilo do koulí a šlo to dobře projet, byť pravověrní silničkáři by mě asi zastřelili. Ale byl to pro mě zkušenost, co od takových kol čekat. Závěr patřil zarostlé a opuštěné pevnosti uprostřed lesa, a krásným západem na Nowym Dworem Gdanskim.
Půjčení i vrácení bylo expresní, zcela profewsionální a bezproblémové, a z tohoto pohledu mohu jen doporučit, a hodně našich půjčoven i budovatelů stezek by se mohlo inspirovat..... Celkem ujeto (dle mapy) asi 65km…
(vloženo 5.11.24)
Báro2, díky moc za pochvalu :-) Ano, opravdu letos (nejen tam) podzim jak malovaný:-)
A silnička fakt překvapila, kdysi na škole na dojíždění jsem měl nějakou z třetí ruky předelaný favorit, a z toho bolelo vše od krku po koule, a tak jsem o ní pak už nikdy neuvažoval, a lítám na horácích :-) Díky moc, a taky hezké počasí, a stálý tlak :-)
Pěkně zdokumentovaný výlet. Jsem ráda, že se ti na silničce jelo líp, než jsi předpokládal, a užil sis asi poslední den hezkého barevného podzimu. Nejvíc se mi líbí atmosféta na 8.fotce.
LM popsal chování silničky na různém povrch naprosto vyčerpávajícím způsobem. Za mokra a v dešti nevyjíždím a krom toho písku a hrubého štěrku se s tím dá jet. Navíc jezdím s klipsnama v normálních botách, takže není problém kolo někde převést/poponést, těžké to není a dá se to vodit za sedlo.
Na suché hlíně se to dá. Na šotolině trochu driftuješ. Na mokré hlíně hrabeš/smykuješ a v blátě jsi v pasti. Do hlubšího písku s tím vjet nechceš :-)
Takový vzorek a úzký pláště do takovýho terénu to nepochopím. Hlavně uprostřed, kde je to nejvíc třeba je to hladký.
Upřesním, 28 byla přední, zadní 25 (zajímavá kombinace, na boční foto je to vidět, že je fakt maličkatá)
Ano, opravdu 25, musel jsem si to vyfotit.. psali 28, ale reál byly 25ky..... A co mě hlavně překvapilo, nejen co fakt vydržely, ale jak i dobře to fakt jelo… místy jsem se skoro zapomněl, že nejsem na bajku..... (jako jo, na bajku bych jel rychleji a bez pocitu že už už to prorazím… )