Kombo mě mile překvapilo tvarem oblouků. Co je ale zvláštní, je utahování představce, je potřeba 2 imbusy
Původně jsem chtěl silniční kliky 105, ale tyhle se mi hodně líbily a umožňují i menší převodníky než 50/34
Dnes dorazil i poslední dílek do skládačky a tudíž může můj nový gravel putovat do galerie. Jako majoritní dárce dílů posloužila Langma mojí ženy, darovala sadu a kola. Doplnil jsem jen pláště, sedlo, kazetu a kliky (165mm je i na mě i přes aktuální trendy málo)
Zatím jsem absolvoval jen 2 jízdy. Buď není počasí nebo čas. Nicméně jízdní dojmy bych charakterizoval jednodušše – tuhý/kostitřas. V porovnání s Tarmacem je tohle kolo opravdu hodně nepoddajné. Dílem za to mohou kola, jsou to základní kola, které davá Giant na nejnižší řady svých kol. A tím pádem kolo vůbec nejede. Prospěly by karbony, ale to teď jaksi není na pořadu dne
(vloženo 5.12.24)
Značka | ICAN |
Model | X-Gravel 2 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | Zvážím |
Kliky | Evosid 170mm 48/32 |
Přesmykač | 105 |
Měnič | 105 |
Řazení | R7020 |
Kazeta | 11/36 11sp |
Náboj přední | Giant |
Náboj zadní | Giant |
Brzda přední | 105 |
Brzda zadní | 105 |
Pedály | Shimano SPD |
Řídítka | ICAN 100/400 |
Sedlovka | ICAN |
Sedlo | Ryet 3D |
Pláště | Thundero 36mm |
Mě se to hodně líbí. Jako dvojkový stroj a na dojíždění do práce naprosto super! Jasných pět*
To víš že mám, mám i mtb když už jsme na bike fóru, nejsem jak hen ten uživatel který tu často píše že bláto je fuj, zima je čůza ,pak je zase moc horko atd. fake típek co známkuje biky zatím co sám měl naposled mtb nějakou dnes už historickou low Meridu, neznáš ho Adame?:-D
Zaráží mě, že Bukaj má nějaké kolo, považuji to za fakenews dne! :-D
Neberte to špatně, ale já si vlastně na jízdní vlastnosti a nepoddajnost kola nestěžuji. Bylo to jen konstatování stavu. Tohle kolo má sloužit jako alternativa k Tarmacu na dojíždění do práce, jako univerzální kolo na dovolené a na plánovaný bikepacking s rodinou přístí léto
Pokud je gravel rám konstrukně dotuha, napadá mě možnost kompenzace nízkými pružnějšími ráfky ze staršího MTB sortimentu.
Tyhle jsou v UL a SL při váze pod 300 g pohodlné dost a když se na to nahodí měkká lehká guma 40 mm, třeba Kenda Booster Pro, je to s nízkými tlaky sametová jízda.
Vozíme takto se ženou už 2 sezony, včetně CX (UCI závody s 33 mm) a gravel závodů, a nemůžeme si vynachválit. Pro jistotu dáváme inserty Vittoria gravel, přece jen v CX člověk nemá čast koukat, kam to v rychlosti pustí.
Škoda ukončení výroby našeho AC388, to byl CX/gravel do rychla. Mají posledních pár kousků size 57. Bohužel trendy kopírují vývoj na silnici před deseti lety, tenkrát frčely robustní aero rámy s váhou klidně okolo 1.5 kg. Z gravelů se teď taky dělají tuhé terénní motorky. Čest výjimkám.
Skytr – Když chceš racing gravel tak podle mě chceš cx možna se mýlim ,ale sám mam cx konkrétně Scott Adict úplně tu s prvních verzí kdy to bylo čisté cx, nazev gravel se v tý době jeste obecně nepoužíval, vejdou se tam 40 mm no tubes pláště a je to i celkem pohodlný ve srovnání třeba Canyon grizzl který zmiňuješ jsem měl možnost skusit s přišel mi v podstatě přesně tak jak popisuješ.
fk3: máš pravdu, ztrácí to pak největší výhodu, a to svoji jednoduchost. Já letos vyřešil “gravel” viz fotky. S berany mě to teď baví jen po asfaltu. Stejně tu je provoz u nás v zapadákově minimální.
Nad tímhle Asketem jsemza tu cenu notnou chvíli uvažoval a byl jsem načatej ho vzít… Nicméně jsem si to v hlavě srovnal a na gravelu mě vyhovuje hlavně fakt, že odkudkoliv jakkoliv přijedu, stačí jen vyčistit a máznout řetěz. Což je na každodenním použití naprosto top. U asketu k tomu umejt a máznout kluzáky vidle, teleskop + min. 1× ročně servis + hmotnost navíc… Geo mi příjde taky taková nic-moc, hlavně celkem vysoko šlapací střed, kterej je navíc pressfit…
Asket jsem myslel že je jen v hliníku…tohle vypadá fakt dobře.Jo..projel bych se
Kdybych chtěl pohodlnej gravel do terénu, tak by teď můj favorit byl tohle: https://www.bike-mailorder.de/…arbon-silver?…
skytr: Co jsem zkoušel na testovačce gravelů, tak nejpohodlnější byl KANZO Adventure ale naopak závodní KANZO Fast byl pěkně nepohodlnej (oba měli stejně široké ráfky i pláště)
Pokud chceš fakt pohodlí, tak bych se zaměřil na rámy, co tam mají nějakou „vychytávku“ umožňující větší pohyb zadní stavby, jako třeba cannondale Topstone Carbon (ale na tom jsem zatím nejel).
Rám dělá v pohlcování opravdu nejvíc, můj silniční SuperSix na 28mm pláštích s EIE 50mm koly je na ostrých asfaltových nerovnostech taky pohodlnější než gravel s hliníkovými nízkými ráfky a 40mm plášti. Nebavím se o terénu, tam je to o něčem jiném…
Současné gravel rámy jsou bohužel až příliš robustní, a tuhé ve všech směrech. Chystám se vyzkoušet nějaký lehčí víc „racing“ gravel, jestli na tom nebude lépe než ty současné bikepackingové ingoty ala Grizl.
Kolo krasny, povedlo se!
S tema kolama muzu potvrdit. Vozim je na zimu na cesty do prace, abych si v soli nenicil karbony a jsou to desny kotvy :-))
Asi bude chyba, že mám srovnání s Tarmacem. Ten jede a zároveň je i pohodlný. A to na 28mm pláštích a 45mm EiE karbonech
Tyhle základní hliníky od Giantu jsou sice těžší, ale tvrdé a nepohodlné nejsou. Tam bych problém a nepohodlím nehledal.
Jak píše Singlespeed. Po přechodu z DT CR1600 na čínský karbon o stejné výšce se z kola stal ještě větší kostitřas a bylo to třeba kompenzovat o něco širšími plášti :(
Karbonová kola jsou ještě mnohem tvrdší a nepoddajnější než běžné hliníky, tady důvod nepohodlí určitě nehledej.
Ican se tu začíná pěkně množit. Vítej v klubu. Máš to hezký, tak ať to sviští. Máš to za pět.