ICAN X-Gravel 2

Přidat foto

Kombo mě mile překvapilo tvarem oblouků. Co je ale zvláštní, je utahování představce, je potřeba 2 imbusy

Původně jsem chtěl silniční kliky 105, ale tyhle se mi hodně líbily a umožňují i menší převodníky než 50/34

Dnes dorazil i poslední dílek do skládačky a tudíž může můj nový gravel putovat do galerie. Jako majoritní dárce dílů posloužila Langma mojí ženy, darovala sadu a kola. Doplnil jsem jen pláště, sedlo, kazetu a kliky (165mm je i na mě i přes aktuální trendy málo)

Zatím jsem absolvoval jen 2 jízdy. Buď není počasí nebo čas. Nicméně jízdní dojmy bych charakterizoval jednodušše – tuhý/kostitřas. V porovnání s Tarmacem je tohle kolo opravdu hodně nepoddajné. Dílem za to mohou kola, jsou to základní kola, které davá Giant na nejnižší řady svých kol. A tím pádem kolo vůbec nejede. Prospěly by karbony, ale to teď jaksi není na pořadu dne

(vloženo 5.12.24)

gersa gersa
Ohodnoť bajk: (4.4  / 27 hlasujících)
Značka ICAN
Model X-Gravel 2
Velikost 52
Hmotnost Zvážím
Kliky Evosid 170mm 48/32
Přesmykač 105
Měnič 105
Řazení R7020
Kazeta 11/36 11sp
Náboj přední Giant
Náboj zadní Giant
Brzda přední 105
Brzda zadní 105
Pedály Shimano SPD
Řídítka ICAN 100/400
Sedlovka ICAN
Sedlo Ryet 3D
Pláště Thundero 36mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
gersa
gersa

11.12.24 08:58

Díky oběma

Reagovat
roud
roud

10.12.24 22:48

Ty kliky tomu fakt sluší :)

Reagovat
DaD
DaD

10.12.24 20:00

Mě se to hodně líbí. Jako dvojkový stroj a na dojíždění do práce naprosto super! Jasných pět*

Reagovat
bukaJ33
bukaJ33

7.12.24 01:50

To víš že mám, mám i mtb když už jsme na bike fóru, nejsem jak hen ten uživatel který tu často píše že bláto je fuj, zima je čůza ,pak je zase moc horko atd. fake típek co známkuje biky zatím co sám měl naposled mtb nějakou dnes už historickou low Meridu, neznáš ho Adame?:-D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

6.12.24 15:14

Zaráží mě, že Bukaj má nějaké kolo, považuji to za fakenews dne! :-D

Reagovat
gersa
gersa

6.12.24 15:13

Neberte to špatně, ale já si vlastně na jízdní vlastnosti a nepoddajnost kola nestěžuji. Bylo to jen konstatování stavu. Tohle kolo má sloužit jako alternativa k Tarmacu na dojíždění do práce, jako univerzální kolo na dovolené a na plánovaný bikepacking s rodinou přístí léto

Reagovat
tomaschek
tomaschek

6.12.24 14:41

Pokud je gravel rám konstrukně dotuha, napadá mě možnost kompenzace nízkými pružnějšími ráfky ze staršího MTB sortimentu.

Tyhle jsou v UL a SL při váze pod 300 g pohodlné dost a když se na to nahodí měkká lehká guma 40 mm, třeba Kenda Booster Pro, je to s nízkými tlaky sametová jízda.

Vozíme takto se ženou už 2 sezony, včetně CX (UCI závody s 33 mm) a gravel závodů, a nemůžeme si vynachválit. Pro jistotu dáváme inserty Vittoria gravel, přece jen v CX člověk nemá čast koukat, kam to v rychlosti pustí.

Škoda ukončení výroby našeho AC388, to byl CX/gravel do rychla. Mají posledních pár kousků size 57. Bohužel trendy kopírují vývoj na silnici před deseti lety, tenkrát frčely robustní aero rámy s váhou klidně okolo 1.5 kg. Z gravelů se teď taky dělají tuhé terénní motorky. Čest výjimkám.

https://www.eiecarbon.com/…OUNTAIN_BIKE?…

https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C24D24

Reagovat
fk3
fk3

6.12.24 14:23

To je moc pěkný počin! líbí se mi to.

Reagovat
bukaJ33
bukaJ33

6.12.24 14:23

Skytr – Když chceš racing gravel tak podle mě chceš cx možna se mýlim ,ale sám mam cx konkrétně Scott Adict úplně tu s prvních verzí kdy to bylo čisté cx, nazev gravel se v tý době jeste obecně nepoužíval, vejdou se tam 40 mm no tubes pláště a je to i celkem pohodlný ve srovnání třeba Canyon grizzl který zmiňuješ jsem měl možnost skusit s přišel mi v podstatě přesně tak jak popisuješ.

Reagovat
Jan D.
Jan D.

6.12.24 14:18

fk3: máš pravdu, ztrácí to pak největší výhodu, a to svoji jednoduchost. Já letos vyřešil “gravel” viz fotky. S berany mě to teď baví jen po asfaltu. Stejně tu je provoz u nás v zapadákově minimální.

Reagovat
fk3
fk3

6.12.24 13:59

Nad tímhle Asketem jsemza tu cenu notnou chvíli uvažoval a byl jsem načatej ho vzít… Nicméně jsem si to v hlavě srovnal a na gravelu mě vyhovuje hlavně fakt, že odkudkoliv jakkoliv přijedu, stačí jen vyčistit a máznout řetěz. Což je na každodenním použití naprosto top. U asketu k tomu umejt a máznout kluzáky vidle, teleskop + min. 1× ročně servis + hmotnost navíc… Geo mi příjde taky taková nic-moc, hlavně celkem vysoko šlapací střed, kterej je navíc pressfit…

Reagovat
TK75
TK75

6.12.24 13:48

Asket jsem myslel že je jen v hliníku…tohle vypadá fakt dobře.Jo..projel bych se

Reagovat
Jan D.
Jan D.

6.12.24 13:37

Kdybych chtěl pohodlnej gravel do terénu, tak by teď můj favorit byl tohle: https://www.bike-mailorder.de/…arbon-silver?…

Reagovat
LM
LM

6.12.24 13:00

skytr: Co jsem zkoušel na testovačce gravelů, tak nejpohodlnější byl KANZO Adventure ale naopak závodní KANZO Fast byl pěkně nepohodlnej (oba měli stejně široké ráfky i pláště)

Pokud chceš fakt pohodlí, tak bych se zaměřil na rámy, co tam mají nějakou „vychytávku“ umožňující větší pohyb zadní stavby, jako třeba cannondale Topstone Carbon (ale na tom jsem zatím nejel).

Reagovat
skytr
skytr

6.12.24 12:37

Rám dělá v pohlcování opravdu nejvíc, můj silniční SuperSix na 28mm pláštích s EIE 50mm koly je na ostrých asfaltových nerovnostech taky pohodlnější než gravel s hliníkovými nízkými ráfky a 40mm plášti. Nebavím se o terénu, tam je to o něčem jiném…

Současné gravel rámy jsou bohužel až příliš robustní, a tuhé ve všech směrech. Chystám se vyzkoušet nějaký lehčí víc „racing“ gravel, jestli na tom nebude lépe než ty současné bikepackingové ingoty ala Grizl.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

6.12.24 12:33

Kolo krasny, povedlo se!

S tema kolama muzu potvrdit. Vozim je na zimu na cesty do prace, abych si v soli nenicil karbony a jsou to desny kotvy :-))

Reagovat
gersa
gersa

6.12.24 09:46

Asi bude chyba, že mám srovnání s Tarmacem. Ten jede a zároveň je i pohodlný. A to na 28mm pláštích a 45mm EiE karbonech

Reagovat
David888
David888

6.12.24 09:21

Tyhle základní hliníky od Giantu jsou sice těžší, ale tvrdé a nepohodlné nejsou. Tam bych problém a nepohodlím nehledal.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

6.12.24 09:18

Jak píše Singlespeed. Po přechodu z DT CR1600 na čínský karbon o stejné výšce se z kola stal ještě větší kostitřas a bylo to třeba kompenzovat o něco širšími plášti :(

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

6.12.24 09:03

Karbonová kola jsou ještě mnohem tvrdší a nepoddajnější než běžné hliníky, tady důvod nepohodlí určitě nehledej.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

6.12.24 08:58

Povedené koleso, nechť slouží! Tu máš pět! ;-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

6.12.24 08:56

Povedené koleso, nechť slouží! Tu máš pět! ;-)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

6.12.24 07:02

Lehčí a pohodlnější kola, pláště minimálně 40. A bude líp :-)

Reagovat
fk3
fk3

5.12.24 21:18

Ican se tu začíná pěkně množit. Vítej v klubu. Máš to hezký, tak ať to sviští. Máš to za pět.

Reagovat
LM
LM

5.12.24 20:39

Na pohodlí by měli pomoct tlustší pláště (45+ mm) s pěnovejma vložkama a nižším tlakem. Ale pak to po asfaltu pojede o to hůř :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

zdenalfofin 13
TJK 39
sevava 8
tomixcz 4
Lesky 4
gersa 16