Prvotní směr z Brna po cyklostezce na jih a pak změna směru na západ. 1.foto Bratčice.Palava v oparu. Po sněhu ani památka.
2.ze stejného místa západním směrem.Tam ještě trochu sněhu zbylo.
3.Údolím od Bratčic k Silůvkám.Tam jestě sníh zůstal. Tady přišlo to to vnuknutí. Sotva jsem schoval mobil,zarachotil na železniční trati,která je zaříznutá vysoko ve svahu,motoráček.Je tam vidět jen pár vteřin,než zmizí v zákrutu . Zmapuju trať.
4.ČOV Silůvky :-)
5.Železniční most u Radostic.. Tady se točily nějaký záběry seriálu Rodáci.
6.Druhá strana.Cesta vede ke křižovatce-rovně údolím okolo lomu do Tetčic a vpravo do Střelic.
7.Opět podjíždím trať.Oba míříme do Střelic
8.Před Střelicemi u tzv.Zamečku se k sobě přimykají ,trať od Moravských Bránic,kterou kopíruju a trať ze směru od Náměště nad Oslavou resp.od Zastávky u Brna. Je vidět jejich výškový rozdíl.Po pár stech metrech se srovnají.
9.Popojel jsem jen o kousek.Kromě staré vechtrovny je vidět ten výškový rozdíl a již zrekonstruovanou část trati do Zastávky.Zdvojkolejnění a elektrizace
10.Pohled z lávky nad střelickým nádražím.Tady je už rekonstrukce dokončená vč nádražní budovy.Tu jsem teda moc nezabral na rozdíl od budov fa.Loko Trans,která provádí opravy kolejových hnacích vozidel Budovy vpravo. Pohled směřuje k Brnu.
11.Ze stejnèho místa,ale otočka o 180st.Zapadní zhlaví nádraží .Celý zářez se musel výrazně rozšířit pro další traťovou kolej(do prava)
12.V popředí Ostopovice a to za tím asi není třeba představovat.
13.Jestě než se vrátím do Brna,ještě malá odbočka do Troubska,aby to bylo komplet.
14.Přejezd v Troubsku a hlavně hojně navštěvovaná hospůdka Vechtrovna. Jak název napovídá,je jasné k čemu tato budova sloužila. Málem nenávratně stářím zmizela ze světa. Naštěstí se spojili zapálení a hlavě financemi disponující lidé a podle původních dokumentací nechali postavit vechtrovnu novou,už se záměrem pohostinských služeb. Na čepu komplet Dalešice a spousty dobrůtek k pivu.
15.Pravá část. V lètě jsou na celé terásce stoly.Židle taky:-)
16.Pohled od kolejí,jak vidno.
17.A tady už míří žel.trať klesáním k Brnu,resp k jeho západní části.Tam se obloukem stočí vpravo a společně s D1 mííjejí Starý Lískovec a Bohunice .Na konec se v žel.stanici Horní Heršpice napojí na hlavní koridor Brno - Břeclav. Děkuji za dočtení.
18.Brdek s chatovou oblastí nad Ostopovice má,kde je i místo pro lidově veselice,,Tři břízy,,
19.Poslední podjetí železnice,o kousek dál i D1 a jsem doma.
Jsem vyrazil bez nějakého zásadního cíle,ale pak přišlo vnuknutí o čem to dnes bude.
Nevím,jestli se fotky seřadí chronologicky,ale popiskama to snad dá smysl.
(vloženo 8.12.24)
Když jedu vlakem kolem většinou se na tu hospůdku dívám, ale ještě jsem tam nebyl…. Možná někdy…
Báro,že to tam máš ,,zmáklý,,mě bylo jasný.Kdo jiný,že:-)
Toho koně jsem nějak nezaznamenal.Musím si doplnit rozhledy.
V té ,,loko dílně,,mám bejvalý spolupracovníky z ,,dolního,,
A ano,profily tady máme zvlněné:-)
Fotky důvěrně známých míst a pěkný tematický okruh. :-)
Já jsem se včera po mostem z fotek 5. a 6. otáčela. Teď jezdí ze Střelic směrem do Náměšti náhradní doprava a silnice je v Údolí Bobravy udržovaná, ale od odbočky na Střelice směrem k Radosticím už to včera bylo škaredé, tam se nesolí a byla tam v sobotu sněhová břečka. Koukám, že to trochu odtálo, tak snad už nebude nic padat a bude se dát přes Radostice jezdit.
Ve Střelicích na budově Lokotransu mají přes celou budovy obraz koně, viděls ho? Lokotrans má dostihovou stáj, tak si namalovali na barák koně. I nový podchod na nádraží se povedl, mají tam pěkné obrázky a texty po zdech. Trať ze Střelic do Bránic, kterou jsi mapoval, má u Radostic a Prštic tunely a pak jedna větev z Bránic vede nahoře po Ivančickém viaduktu. I z toho (na krátkém úseku most nad silnicí, trať ve stráni, dva tunely a nakonec vysoký viadukt) si může člověk udělat představu, že ta oblast není žádná rovina :-)
8.12.24 19:28
Ono zas není třeba sdílet vše, stačil ten starý most. :)