Jako že by ten nesmysl na obrázku byl 100× lepší, než Klein Attitude jo? Nebo jiné podobné rigidy nebo krosky? Váha bude na straně Kleinu, tuhost celku taky, zrychlení… Celkově nakonec bude asi Cannondale z obrázku lepší, ale že by výrazně nevěřím. Nejde navíc o materiály. Bavíte se tady o trendech. Čili jediný rozdíl zde jsou brzdy a rozměr ráfků.
Cyklista86: Co si myslíš, že se na těch gumách tak zásadního změnilo? Jak už jsem psal, tak přínos bezduší se projevuje především s klesajícím tlakem a náročnějším terénem. A tady se nabavíme o žádném náročném terénu. I 30 let staré kolo jde dát na bezduše.
Zdyn a co rozdil v te gume za tech 30 let? Sorry, ale guma s dusi pred 30 rokama a top nova bezduse to bude na spatnem povrchu nebe a dudy.
cyklista86: tak je otázka, jestli na rozdrbané okresce budou pohodlnější alu kola 26" s nízkými ráfky a na rychloupínácích a nebo kola z tohohle Cannondale na vysokých karbonech, 29" a pevných osách. Zrovna na té okresce budou pak v rychlosti rozdíly minimální. Hlavní vliv bude mít vzorek na pláštích.
Jan D.: Snažím se srovnávat srovnatelné. Tedy zde uvedený Cannodale, který tedy nepovažuji za průměrné dnešní kolo a třeba již uvedený Klein. Pokud je Adroit moc vysoko, tak můžeme zvolit třeba Attitude. všechno, co popisuješ (pevné osy atd.) je pravda a má to vliv, ale troufám si tvrdit, že u tohoto typu kol ten rozdíl není nijak závratný. Dokonce například ten Klein bude mít rám a i vidlici pravděpodobně tužší, než tento Cannondale. Tuhost na osách, klikách atd. je znát především v náročném terénu, což se ale netýká tohoto kola a pak v případě vyšší hmotnosti jezdce.
Jan D. a v tom obuti proste musi byt taky velky rozdil.. Hlavne pokud by byla rec o jizde po nejake rozdrbane okresce.. Zehleni nerovnosti a pohcovani vibraci uplne jinde..
Zdyn: Když budeš srovnávat 2 zbrusu nová kola, jedno top z devadesátek a jedno průměrné současné tak to asi nebude milionkrát lepší, ale třeba jen stokrát(nadsázka):) Když ale srovnáš nové moderní kolo a veterán, na který horko těžko seženeš díly a solidní pláště, bude se to tomu milionu blížit. V tomhle případě karbon vs stará hlína, pevné osy vs rychloupínáky, zapouzdřený střed vs 30 mm dutá osa na klikách, rovný sloupek vs tapered sloupek, karbonové vs hliníkové ráfky, velká vs malá kola atd.
Nechci shazovat stará kola. Naopak to, že se teď opráší celopevňáky ukazuje na to, jak dobrý ty kola byly. Akorát teď s moderními vymoženostmi budou nejspíš ještě lepší.
cyklista86: bezduše se výrazněji projeví hlavně v horším terénu, kde ti umožní jízdu s nižšími tlaky. Čím máš tlak vyšší, tím se rozdíl mez duší a bezduší snižuje. Jinak bezduše jdou samozřejmě použít i na kole z devadesátek. Jediný významnější rozdíl je v těch větších kolech, ale kolik to udělá? 1–2 km/h? A to ještě bude hodně záležet na konkrétní trati. Souhlasím, že to kolo pojedu lépe, než to z devadesátek, ale nebude v tom zase tak dramatický rozdíl.
Zdyn uz jen v tech kolech a bezdusich musi byt obrovsky rozdil.
Jan D.: milionkrát lépe? :) Tak tolik bych tomu nefandil. Když to srovnáš s podobným špičkovým kolem z těch devadesátek (Třeba Klein Adroit), tak to zas takový rozdíl nebude.
V celopérech je rozdíl daleko více znát, ale u pevňáku je rozdíl v podstatě jen ve větších kolech.
strtom tak uplne nejlepsi by bylo jezdit na obezne draze, kde neni atmosfera jako na zemi, ale o tom jsem nepsal. Ja psal o nejake vytunenem sprevodovani. :D
Yatza fyzika to byla pro me vzdycky Spanelska vesnice. :D
Samozřejmě i to bylo vymyšleno, vzhledem k tomu, že největší procento ztrát připadá na aerodynamický odpor, tak je to jízda v háku. Prostě někoho se chytni, jeď pořád za ním a máš 100w k dobru.
*bez pridaneho pohonu ne pohybu. :D
strtom jako vzhledove to muze byt podobne kolu pred 30–40 rokama, ale co se funkcnosti tyce to je nekde jinde. Kola jskou taky stale kulata, rafky spice, palste jsou taky stale kus gumy atd.. Ale jako celek jet na tomhle a na kole pred 30 lety je nebe a dudy.. Ja spis cekam, jestli nekdo treba dokaze vymyslet nejake jine sprevodovani, aby to bylo stale kolo bez pridaneho pohybu, ale aby to jelo jako kdyby jsi tam mel treba 100w motor? To by me zajimalo jestli je technicky mozny.. :)
Když tam přidá rohy, ani nepotřebuje berany. Barevně je to návrat do roku 92. Vše už bylo vymyšleno, patentový úřad zrušit.
Moc pěkný kolo. Ten Scott taky.
Ono se to bude motat spíš v takových spirálách s tím, že něco vždy zůstane v propadlišti dějin. Třeba trojpřevodník. Tohle ale pojede asi tak milionkrát líp jak celopevňák někde z devadesátek (nebo začátku 20. století:), úplně jinak než současné mtb a trochu jinak jak gravel s berany. Jestli někomu nevyhovují berany, tak tohle kolo je super řešení jak mít rychlý kolo na asfalt i lesní cesty.
t29: Takže nikdy :-) .
Cyklisticky svet to neustale zkousi bez oblouku aby vzdy prisel na to ze to bez nich proste neni ono ;-p .
Cyklista – když tam dáš řídítka na šířku ramen, trochu je zahneš, tak z toho bude krásný gravel s berany..... I na blbnuti mimo silnice
Spíš je to stavěný na design a oblouky by na tom byly až moc konzervativní a obyčejný. Navzdory tomu, že by dávaly mnohem větší smysl.
Lišák ne tohle co je na fotce neni na sirku ramen to mas pravdu. Asi je to stavene i na trochu blbnuti mimo silnici..
cyklista86: Tahle řídítka ale nevypadají na šířku ramen. Možná Arnoldových?
Rigid
plysovykozisek zase ale pokud to mas jako kolo na kratsi jizdy do prace a pod. a jeste casto s batohem, tak berany nejsou vubec potreba. Rovna riditka na sirku ramen idealni..
Berany by tomu slušely víc.
Jo to je jine kafe nez klasicky MTB, kde ta dlouha vidle vypada proste blbe..