Aristos

Přidat foto

Nejsem měnič kol a tak tohle jsem koupil jako další kus do sbírky. Z toho důvodu i dost odlišné od toho, co mi doma zůstává. Proto Ekar 1×13 a titanový rám. Jako staromilec bych do karbonu nešel.

Rozvláčný vypravěč Andreas Kirschner z německé čtyřznačkové firmy Rennstahl/Fal­kenjagd/Parape­ra a Stanton (železo/titan/kar­bon), která si zadává výrobu někde na Tchajwanu, mi byl docela sympatický (má hodně videí na youtube). Na nějaké otázky přes e-mail mi pak odpovídala Astrid Kirschner. Asi rodinná firma. A tak když se počet kol skladem u bike24.com snížil na dvě, už jsem raději kolo objednal.

Nepředpokládám že na něm najedu nějaké velké množství km. Je to kolo pro radost. Líbí se mi ty klasické jednoduché tvary. I když to je značný low-cost, což je vidět na tvarování trubek rámu které není nijak složité a jen double-butted (ale tím pádem výrobně levnější). Ale do dražší verze bych nešel, to už by mi hlava nepobrala.

Za mne jedinou nevýhodu vidím v průchodu řazení a brzd přes hlavovou trubku. Esteticky a uživatelsky nádhera, servisně mi je z toho špatně už teď.

Nabízí se srovnání s titanem z Decathlonu (který je provedením asi na srovnatelné úrovni). Dekáče jsem nevzal kvůli minimu insertů na rámu (což mi nevyhovuje) a osazené SRAM sadě 1×11 – ta je pro mě skoro nepoužitelná, musel bych ji směnit za něco jiného. Nutná přestavba by tak vymazala o třetinu nižší cenu.

Nemám zimní boty a tak jsem prozatím osadil platformy.

Ještě doplním, že váha 9,95kg platí pro verzi, kdy v kolech jsou duše.

Po třech dnech od koupě jsem na něm dnes konečně strávil trochu delší dobu – něco přes tři hodiny (v teplotách +2 až +4) a tak konečně můžu napsat pár poznámek k sadě Ekar:

řazení – ergonomicky OK, srovnávat mohu jen se Shimanem GRX400 – oproti němu má Ekar řadící mechanismus v páce o poznání tvrdší, má hlasitější cvakání a zatím působí správně ostře (GRX je oproti němu lehce gumové). Možnost řazení směrem k lehčím převodům o několik pastorků najednou je fajn, směrem k těžším to je nutné odcvakat po jednom. Při řazení kazeta občas trochu zazvoní – možná to je projev toho, že skupina největších pastorků je vyfrézovaná z jednoho kusu materiálu.

Páky jsou spíše menší, určitě spokojené by s nimi byly dámy. Řadit jde v pohodě v horním i spodním úchopu.

brzdy (kotouče vpředu i vzadu 160mm) – ze začátku pochopitelně žádná sláva, pak si to postupně sedlo. Ve srovnání s GRX400 mají trochu pomalejší nástup (což je možná dobře) a (zatím) nepatrně nižší brzdný výkon. Co tam je za destičky netuším, Campagnolo o materiálu mlčí, stejně má jen jediný typ.

kazeta – mám 10–48 kvůli tomu, že časem možná zase vyjedu na nějakou delší cestu s hodně naloženým kolem, kdy po pár stech kilometrech je v kopci člověk rád za co nejlehčí převody. Pro jednodenní výlety nalehko by určitě byla vhodnější 9–36, 9–42, 10–44 – ty všechy mají skok po jednom zubu pro prvních šest patorků, moje 10–48 jen pro prvních pět.

(vloženo 1.2.25)

Stanooo
Ohodnoť bajk: (4.7  / 32 hlasujících)
Značka Falkenjagd
Model Aristos GT
Modelový rok 2025
Velikost M
Hmotnost 9,95kg bez pedálů
Rám titan double butted
Vidlice Parapera Anemos Carbon (sloupek je karbon taky)
Kliky Ekar GT
Středové složení T47, dál jsem nezkoumal
Měnič Ekar GT
Řazení Campagnolo Ekar GT
Převodník Ekar GT 38z
Kazeta Campagnolo Ekar GT 10-48
Řetěz Campagnolo Ekar
Náboj přední HH15-100/HH12-100
Náboj zadní HH12-142
Brzda přední Campagnolo Ekar 160mm
Brzda zadní Campagnolo Ekar 160mm
Brzdové páky Campagnolo Ekar GT
Ráfek přední Fulcrum Rapid Red 500
Ráfek zadní Fulcrum Rapid Red 500
Pedály zatím platforma
Řídítka Parapera Speedgravel Carbon
Představec hliník
Sedlovka hliník
Sedlo Selle Italia SLR Flow
Pláště WTB Riddler 45-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cochty
Cochty

3.2.25 18:12

Díky, taky se líbí, váhal jsem mezi M a L.

Reagovat
Stanooo
Stanooo

3.2.25 17:33

Cochty: 177cm a váhal jsem mezi M a L protože mám raději větší = stabilnější kola. Je to ale OK, Lko by na mě bylo už velké. Jinak kolo má na cestovního gravela spíš agresivnější geometrii, stack/reach je 1,48:1, pro neohebnější lidi to zachraňuje 2cm podložka pod představcem a řidítka která jsou vůči středu asi o 5mm zvednutá. Zatím mi to takhle vyhovuje.

Reagovat
MilesWheeler
MilesWheeler

3.2.25 09:35

Parádní oldschool

Reagovat
Cochty
Cochty

2.2.25 21:47

Můžu se zeptat kolik měříš?

Reagovat
s4r
s4r

2.2.25 21:46

Moooc hezký! :-)

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

2.2.25 20:57

Mě se to líbí dost. A pokud je to kolo na turistiku tak vlastně navadí ani obyč kola, a fotrovskej kokpit a hmotnost 10kg. Ale sportovní kolo by z toho šlo udělat taky;)

Reagovat
drhor
drhor

2.2.25 19:43

Levante jsem teď koupil a jsou opravdu skvělý.

Reagovat
Vicktorioo
Vicktorioo

2.2.25 13:05

Nanaštve, nenadchne. Titan asi dobrá volba na gravel, ale bez karbon kol a dalších detailů je to podstřelené.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

2.2.25 10:42

Omlouvám se ale, mě se to nelíbí, resp těch detailů je tam moc. Jako funkčně komponentově super, ale myslím čistě esteticky.

Ten Ekar bych chtěl někdy zkusit, jestli by se dal převodově použil na mé gravelo horsko silniční použití – ale na zkoušku je to celkem drahá sranda :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

2.2.25 08:54

Tohle se mi hodně líbí = Campa plus příběh = nemohu jinak bez za pět! Ať dělá kolo jen a jen radost! ;-)

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

1.2.25 19:30

definice minimalismu. Nebo optimalismu, ted nevim. 8 z 5

Reagovat
Stanooo
Stanooo

1.2.25 19:22

Díky, opraveno.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

1.2.25 19:08

Krásný gravel, ze kterého čiší pohoda od podívání. Poctivě jsem si přečet celý tvůj koment a když ho konfrontuji s tímto kolem, tak mně vychází, že jsi vybral velmi dobře. Navíc tohle bude výborně vypadat i po více, jak 15. letech. Morálně to určitě nezestárne. Možná by sis mohl udělat ještě časem radost v podobě pořízení karbonové sedlovky a karbonových zápletů z produkce Campagnolo(Ful­crum) – např Campagnolo Levante. Kola od této firmy jsou hodně dobré, sám je dlouhodobě vozím a doporučuji všemi deseti. Například oproti konkurenci nemají uvnitř vrtané ráfky, s páskou se trápit není zapotřebí.

Jo, a oprav si ten Egar v popisu.

Reagovat
wilda81
wilda81

1.2.25 18:58

Krasavec! Líbí se mi to moc. 5*

Reagovat

Další galerie z kategorie

keymaker 13
keymaker 10
Krejca2 16
Kolda90 24
mirekk 17
2p88 8