Co k tomu dodat? Element prošel na 2025 takovým nenápadným updatem – flex stays místo čepu, váha o něco spadla a geo až na detail (o půl stupně narovnanější sedlovka) totožná. Někde v Německu sem ulovil Lko, nějaká sleva padla – vím, že v Evropě je rámů jako šafránu, tak nebylo co řešit. V pátek se balilo a dneska doma.
Bílá perleťová, což příjemně překvapilo. Asi bych původně preferoval zeleno/zlatou, ale tahle perleť bude venku snová – blbě se to v garáži fotí. Váha s tím, co je na fotkách (komplet hardware, včetně osy a patky – bez středu a hlavového složení) 1,998g :))
Tak teď postupně doskládat…
(vloženo 18.2.25)
Rám krasavec (teda chybí schránka), váha jak XC-čko, akorát na trail bike jestli nejsou ty zadní „klacíčky“ moc tenký, že by na to měl jeden strach sednout…
Mne ta citlivost až tak netrápí. Víc udělají stejně pláště mi příjde a když už bolí ruce, je čas začít posilovat :)) Zatím čekám od Rockyho na doporučené „shock tune“ na SDU a Fox X a pak pořeším zbytek.
Mě dilema mezi oporou ve zdvihu a citlivostí vidlice vyřešila až Manitou s IRT pístkem (druhá pozitivka s vyšším tlakem).
Hadato: tohle jsem uz od tebe četl a fakt mi to nesedí.Ja treba u 130 Pika přidávl tlak a proste to nestacilo.Ta vidke srejbw sla v kompresi nadoraz a pritom uz byla tak natvrdu ze na zacatku zdvihu to bylo nabeton.Musel jsem dat tokeny abych nešel nadoraz pri skakani nebo komprese ze skalek atd.Postupně jsem skončil u pěti tokenu.Sag 15–18%
Teď u 150 Lyrika jsem mohl jít na 4 tokeny..a celkově ten větší zdvih se pro me hodí víc.Nicméně zkoušel jsem to zase postupně a třeba bez tokenu ani náhodou…se svoji váhou (90kg) když to postavím na predek nebo vůbec tak bych musel foukat tak moc ze bych to jinak měl jak pevnou vidlici:)
Hadato: Asi budu muset utáhnout komprese, měl sem je povolený. Jinak foukám dost nad tabulky – asi ještě poladím. Když nepomůže, vyhodím token a zvýším spring rate.
GGW: Noření vidlice v prostředku zdvihu je dáno moc progresivní pružinou. Tokeny tohle jen zhoršují. Ideálně vyhodit všechny a trochu zvětšit tlak, ať vidlice nechodí nadoraz.
Mirorek: Zatim na plastich do sracek :)) Jestli zustane vidla, tak urcite musi jiny polepy. Odjeto na tom moc neni, takze asi budu tejden testovat a uvidi se.
Jestli necham Foxku, tak kupuju Fox X :)) Ale v pondeli objednavam airshaft na Lyrik a pojezdim i s tim. Hlavne abych vyzkousel 140 misto 130.
Sem to dneska poskladal. Nouzove na DPS tlumaku, co tu mam z neprodejnyho ramu Elementu v XL :)) Fox 34 GRIP2 ve 130. Trochu sem to chtel pojezdit, nez se finalne rozhodnu, co za tlumeni na to pujde…
Lehky to je strasidelne. Chce se tomu celkem do vzduchu, aspon v porovnani s HT. Zadni stavba je tuzsi urcite, pocitove i predni trojuhelnik. Co mne prekvapilo bylo, ze je to strasne pohodlne. Citlivost je skvela a je tam furt porad hodne gripu – nemel sem pocit, ze min nez v predchozi generaci. Ale houpe se to dost :)) Ma to trochu vic energetictejsi projev nez pred “faceliftem”.
Mensi zklamani z vidlice. Prislo mi, ze se to dost nori – tokeny tam jsou uz tri, pridal sem trochu tlak. Chybela mi trochu opora ve strednim zdvihu. Ale asi je ten predek vic zatizenej – delsi predstavec.
Nakonec to skonci na PIKE a SDU :)) Zlata se mi moc nelibi a to kolo vyslovene prosi o 140tku vidlu :)))
Což je právě ta náročnější konstrukce s dost dlouhou vidličkou na zadnim oku, navíc ještě s dost tuhou zadní stavbou. Podobně řešený kola lámou pružinový tlumiče poměrně často.
U Elementu by to hrozit nemělo.
ja jsem CCDB iL zlomil na Ripmo AF.. ale.. byla to sice novjesi genereace ale se starsim typem shaftu (mene pevny spoj u spodniho oka) a hlavne jsem na to dal fakt mekkou pruzinu a skocil asi 1,5m schody skoro uplne na placku… myslim ze kdybych tam mel 450lbs nebo 500lbs co jsem vozil predtim, tak se to nestane… navic jsem nevozil ani nijak extra utazenou HSC
Ten rám má progrese dost na pružinu. Ptal sem se na MTBR jestli odpovídá progrese předchozí generaci, který začínala někde na 23% u pozice 4 a končila na 40% u pozice 1, nebo je tam nějaká velká změna. Technicky by ten odpor v poslední části zvihu měl pružině jenom pomoc – aspoň aby to nechodilo na dorazy.
Ok Ok, asi se i zamysleli :-) to bude super teda ohledně tuhosti, akorát nevím, co to udělá s normálně nastaveným tlumákem, zvlášť s perem a jeho přirozenou linearitou
Mirorek: Určitě to bude pevnější než předchozí varianta s čepem. Tuhost zadní stavby byl jeden z důvodů proč to Rocky předělával na flexpivot. A na fórech dojmy, že je to opravdu tužší než bylo. Moje dojmy z naprosto exaktního mačkání zadní stavby proti sobě bez osy to jenom potvrzujou :))))
Jinak tenhle flexpivot nemá prakticky žádnej odpor v první části zdvihu, naopak se tomu chce do SAGu samo bez tlumiče – jak to mám bez tlumáku, tak sem si s tím trochu hrál. Flex začíná až někdy v posledních 20% zdvihu, kde začne být cítit odpor zadní stavby. Trošku jinej koncept než má myslím Stumpy nebo většina XC rámů, kde je odpor právě hned na začátku a bejvá tak víc problém s citlivostí.
novas neviděl jsem to zblízka pravda, flexpivot mi přijde všechno z bláta, viz stump…
@mironek: Proč by měl být problém, vždyť je to ideální montáž tlumiče – oka souose a přes poměrně krátký vahadlo = nevidím důvod proč by se to tlumiči nemělo líbit.
Mirorek: Psal sem do RM :) Na MTBR je právě produkták Rockyho hodně aktivní a často postuje doporučení na setupy nebo grafy s progresivitou rámu dle pozic flip-chipu. Většinou odpovídá i na kokotoviny typu – jde to overforknout nebo přidat zdvih delším shaftem nejom tak, že napíše, že to nejde a postuje, co testuje on sám :)) Tak uvidíme, co napíše na coil…
Ok, jestli to súdruzi odporúčajů…
Já už nevěřím ničemu, zvláště foxu, viz diskuze pod videem https://youtu.be/-yW2BM4lRcA?…
Mirorek: Ze by se lamal shaft? Na Cane Creeku maj Element primo jako jeden z ramu na kterej to designovali (se Spurem) a disclaimer tam neni. Tak jako je treba u Leva a Stumpjumperu…
S tím DBIL bych si u takhle tenkých trubek a způsobu uchycení jistý nebyl :-)
Ad hmotnosti tlumičů: starší DHX2 200×57 vs. nový DHX2 230×60. Pružina stejná. A pak že ty kola furt přibírají… ;-)
dadonbike: Jak nemám zkušenostni s pružinama, tak sem čekal tak 550–600g s pružinou když samotnej tlumič má prej dle specifikace 210–250g. Ale možná to u té varianty 190×45 reálný je…
Goofy : 65 mm zdvih úplně v pohodě. Zadní Continental Argotal. Nafotím a dám do bajků.
GGW : Váha je 804 g. Nárůst 260 g oproti osazenému RS Super Deluxe Ultimate
dadonbike: Díkes :) Jako ta váha není moc rozhodující, na coil je prý tenhle celkem lehkej. Zatím je to varianta :) Buď Float X/Float s Fox 34 nebo CC DB IL s Pikem…
dadonbike: A jak to, že tu ještě někde není, třeba v Santa Cruz klubu, co? :-D Hele ta delší pístnice mě zajímá… Není tam pak někde problém při dorazech? ;-) Mám tam teď DHX2, takže si můžu zdvih nastavit plynule klidně až na těch 65 mm. ;-)
GGW : Je to Bronson a mám tam 65 mm zdvih pístnice. To je o 5 mm více než tam má být ofiko, takže o zdvih rozhodně nepřicházím. U CC DB IL coil se ten zdvih řeší podložkama pod bumper. Večer Ti to zvážím.
Dadonbike: Tallboy, že? :) Kolik to váží? Nepřicházíš o moc zdvihu? Něke sesm četl, že je tam někde docela masivní bottom bumper, což asi nevadí na těch větších kolech, ale na těch 45mm shaftu už možná jo…
Moc pěkný rám. Už po něm pokukuju od jeho vydání. Jsem zvědavý na jízdní dojmy. K tlumiči: Co Mara Inline Pro? Dá se parádně tunit doma bez speciálního nářadí a s KindCan a shimů si to poladíš, jak je potřeba. Nová generace má už přepouštěcí port mezi negativkou a pozitivkou, tak odpadá reset tlumiče u starší generace.
Adu: tohle posuzování barvy do terénu je nesmysl. Mám taky jedno bílý kolo a přijde mi to lepší než třeba černá. Na černé je to vidět všechno a v létě jak se furt práší tak je to vidět fakt hodně. Třeba právě ten letní prach na bílé barvě není skoro vidět.
A když je kolo ******** od bláta tak je ******** od bláta a je to vidět na všem ať to je bílá, modrá, červená, černá nebo onuce barva. Zablácený kolo je zablácený kolo bez ohledu na barvu …
Půl stupně na sedlovce uděláš posunem sedla o 1 cm.
Barva není můj šálek kávy, ale asi nejsem ten správný leštič :-)
Ale s oranžovou kashimou se mi některá bíla kola líbila…
Lišák: Já si je rád udělám sám. Ale třeba u Hightoweru mne to vysloveně nasralo. Topovej rám a hozenej do krabice na prasáka, vyleštený okraje rámu do lesku – u matnýho, to už vrátit nejde. Počítám, že to kolo se časem ojebe, ale snažím se to maximálně omezit. Mám to většinou potažený keramikou, fólie kde to je nejvíc exponovaný a meju „dvoukýblovou“ metodou se štetcema a rukavací. Každej má to svoje :))
že sem citlivej na škrábance
Tohle mě pobavilo. Jasně, že nový rám se škrábancem nasere, ale pokud to kolo používáš na to, na co je dělaný, tak to prostě leštěnka, jako silnička, nikdy nemůže být. Ty škrábance k tomu prostě patří.
Stejně budou zase všichni akorát komentovat sedlo :)) Zbytek stavby tak spektakulární nebude… Věci co se válí doma, už pro ně není moc využítí pro Hightower, a bylo mi líto to poslat dál. Jediný, co úplně nevím je tlumič. Asi bych to směřoval na FOX Float (ten updatovaný, s větším shaftem pro 2024), ale láká mne na to poslat i FOX X, protože jde sehnat za 7k.
Kupováno u RTF Bikeparts – S Denisem úplně neskutečná komunikace po Instagramu, milion doporučení jak to postavit a pomoc s výběrem. Psal sem mu svoji zkušenost se zabalením Hightower a že sem citlivej na škrábance. Když to dneska dorazilo – 15 minut sem to vyřezával z freshky, papíru a molitanu :))