Rocky Element 2025

Přidat foto

Co k tomu dodat? Element prošel na 2025 takovým nenápadným updatem – flex stays místo čepu, váha o něco spadla a geo až na detail (o půl stupně narovnanější sedlovka) totožná. Někde v Německu sem ulovil Lko, nějaká sleva padla – vím, že v Evropě je rámů jako šafránu, tak nebylo co řešit. V pátek se balilo a dneska doma.

Bílá perleťová, což příjemně překvapilo. Asi bych původně preferoval zeleno/zlatou, ale tahle perleť bude venku snová – blbě se to v garáži fotí. Váha s tím, co je na fotkách (komplet hardware, včetně osy a patky – bez středu a hlavového složení) 1,998g :))

Tak teď postupně doskládat…

(vloženo 18.2.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
novas752
novas752

dnes 14:08

Což je právě ta náročnější konstrukce s dost dlouhou vidličkou na zadnim oku, navíc ještě s dost tuhou zadní stavbou. Podobně řešený kola lámou pružinový tlumiče poměrně často.

U Elementu by to hrozit nemělo.

Reagovat
TJK
TJK

dnes 13:46

ja jsem CCDB iL zlomil na Ripmo AF.. ale.. byla to sice novjesi genereace ale se starsim typem shaftu (mene pevny spoj u spodniho oka) a hlavne jsem na to dal fakt mekkou pruzinu a skocil asi 1,5m schody skoro uplne na placku… myslim ze kdybych tam mel 450lbs nebo 500lbs co jsem vozil predtim, tak se to nestane… navic jsem nevozil ani nijak extra utazenou HSC

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

dnes 10:37

krásný

Reagovat
GGW
GGW

dnes 10:26

Ten rám má progrese dost na pružinu. Ptal sem se na MTBR jestli odpovídá progrese předchozí generaci, který začínala někde na 23% u pozice 4 a končila na 40% u pozice 1, nebo je tam nějaká velká změna. Technicky by ten odpor v poslední části zvihu měl pružině jenom pomoc – aspoň aby to nechodilo na dorazy.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

dnes 10:19

Ok Ok, asi se i zamysleli :-) to bude super teda ohledně tuhosti, akorát nevím, co to udělá s normálně nastaveným tlumákem, zvlášť s perem a jeho přirozenou linearitou

Reagovat
GGW
GGW

dnes 09:58

Mirorek: Určitě to bude pevnější než předchozí varianta s čepem. Tuhost zadní stavby byl jeden z důvodů proč to Rocky předělával na flexpivot. A na fórech dojmy, že je to opravdu tužší než bylo. Moje dojmy z naprosto exaktního mačkání zadní stavby proti sobě bez osy to jenom potvrzujou :))))

Jinak tenhle flexpivot nemá prakticky žádnej odpor v první části zdvihu, naopak se tomu chce do SAGu samo bez tlumiče – jak to mám bez tlumáku, tak sem si s tím trochu hrál. Flex začíná až někdy v posledních 20% zdvihu, kde začne být cítit odpor zadní stavby. Trošku jinej koncept než má myslím Stumpy nebo většina XC rámů, kde je odpor právě hned na začátku a bejvá tak víc problém s citlivostí.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

dnes 09:49

novas neviděl jsem to zblízka pravda, flexpivot mi přijde všechno z bláta, viz stump…

Reagovat
novas752
novas752

dnes 09:42

@mironek: Proč by měl být problém, vždyť je to ideální montáž tlumiče – oka souose a přes poměrně krátký vahadlo = nevidím důvod proč by se to tlumiči nemělo líbit.

Reagovat
GGW
GGW

dnes 09:27

Mirorek: Psal sem do RM :) Na MTBR je právě produkták Rockyho hodně aktivní a často postuje doporučení na setupy nebo grafy s progresivitou rámu dle pozic flip-chipu. Většinou odpovídá i na kokotoviny typu – jde to overforknout nebo přidat zdvih delším shaftem nejom tak, že napíše, že to nejde a postuje, co testuje on sám :)) Tak uvidíme, co napíše na coil…

Reagovat
mirorek2
mirorek2

dnes 09:08

Ok, jestli to súdruzi odporúčajů…

Já už nevěřím ničemu, zvláště foxu, viz diskuze pod videem https://youtu.be/-yW2BM4lRcA?…

Reagovat
GGW
GGW

dnes 08:59

Mirorek: Ze by se lamal shaft? Na Cane Creeku maj Element primo jako jeden z ramu na kterej to designovali (se Spurem) a disclaimer tam neni. Tak jako je treba u Leva a Stumpjumperu…

Reagovat
mirorek2
mirorek2

dnes 08:51

S tím DBIL bych si u takhle tenkých trubek a způsobu uchycení jistý nebyl :-)

Reagovat
goofy
goofy

19.2.25 18:16

Ad hmotnosti tlumičů: starší DHX2 200×57 vs. nový DHX2 230×60. Pružina stejná. A pak že ty kola furt přibírají… ;-)

Reagovat
novas752
novas752

19.2.25 18:09

Pružina bude mít okolo 350–400g Takže 600–650 i s tlumičem.

Reagovat
GGW
GGW

19.2.25 17:48

dadonbike: Jak nemám zkušenostni s pružinama, tak sem čekal tak 550–600g s pružinou když samotnej tlumič má prej dle specifikace 210–250g. Ale možná to u té varianty 190×45 reálný je…

Reagovat
dadonbike
dadonbike

19.2.25 16:14

Goofy : 65 mm zdvih úplně v pohodě. Zadní Continental Argotal. Nafotím a dám do bajků.

Reagovat
dadonbike
dadonbike

19.2.25 16:10

GGW : Váha je 804 g. Nárůst 260 g oproti osazenému RS Super Deluxe Ultimate

Reagovat
GGW
GGW

19.2.25 15:36

TK75: Ušetřenejch 350g z flex pivotu narvu do Lyriku a pružiny :)))

Reagovat
TK75
TK75

19.2.25 15:33

Lyrik je taky lehoučká vidlicka :D

Reagovat
GGW
GGW

19.2.25 15:20

dadonbike: Díkes :) Jako ta váha není moc rozhodující, na coil je prý tenhle celkem lehkej. Zatím je to varianta :) Buď Float X/Float s Fox 34 nebo CC DB IL s Pikem…

Reagovat
goofy
goofy

19.2.25 14:23

dadonbike: A jak to, že tu ještě někde není, třeba v Santa Cruz klubu, co? :-D Hele ta delší pístnice mě zajímá… Není tam pak někde problém při dorazech? ;-) Mám tam teď DHX2, takže si můžu zdvih nastavit plynule klidně až na těch 65 mm. ;-)

Reagovat
dadonbike
dadonbike

19.2.25 14:20

GGW : Je to Bronson a mám tam 65 mm zdvih pístnice. To je o 5 mm více než tam má být ofiko, takže o zdvih rozhodně nepřicházím. U CC DB IL coil se ten zdvih řeší podložkama pod bumper. Večer Ti to zvážím.

Reagovat
GGW
GGW

19.2.25 14:04

Dadonbike: Tallboy, že? :) Kolik to váží? Nepřicházíš o moc zdvihu? Něke sesm četl, že je tam někde docela masivní bottom bumper, což asi nevadí na těch větších kolech, ale na těch 45mm shaftu už možná jo…

Reagovat
dadonbike
dadonbike

19.2.25 13:08

Taky jsem pro cc dbil coil s bílou pružinou

Reagovat
Hadato
Hadato

19.2.25 10:49

Moc pěkný rám. Už po něm pokukuju od jeho vydání. Jsem zvědavý na jízdní dojmy. K tlumiči: Co Mara Inline Pro? Dá se parádně tunit doma bez speciálního nářadí a s KindCan a shimů si to poladíš, jak je potřeba. Nová generace má už přepouštěcí port mezi negativkou a pozitivkou, tak odpadá reset tlumiče u starší generace.

Reagovat
scret
scret

19.2.25 10:13

Fesak… az ho budes prodavat, tak si stoupnu do rady:))

Reagovat
Jan D.
Jan D.

19.2.25 10:07

Krásný rám. Tak snad to bude konečně to pravé ořechové:)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.25 10:05

Černá mi taky přijde horší než bila

Reagovat
theedge
theedge

19.2.25 09:26

Adu: tohle posuzování barvy do terénu je nesmysl. Mám taky jedno bílý kolo a přijde mi to lepší než třeba černá. Na černé je to vidět všechno a v létě jak se furt práší tak je to vidět fakt hodně. Třeba právě ten letní prach na bílé barvě není skoro vidět.

A když je kolo ******** od bláta tak je ******** od bláta a je to vidět na všem ať to je bílá, modrá, červená, černá nebo onuce barva. Zablácený kolo je zablácený kolo bez ohledu na barvu …

Reagovat
Kubánec
Kubánec

19.2.25 09:22

Líbí. Těším se na výsledek :)

Reagovat
filipes
filipes

19.2.25 09:15

Půl stupně na sedlovce uděláš posunem sedla o 1 cm.

Barva není můj šálek kávy, ale asi nejsem ten správný leštič :-)

Ale s oranžovou kashimou se mi některá bíla kola líbila…

Reagovat
GGW
GGW

19.2.25 09:13

novas752: To by bylo asi velkej masakr :))

Reagovat
novas752
novas752

19.2.25 09:09

Dal bych cc dbil coil s bílou pružinou. :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

19.2.25 07:35

Barva moc pěkná, ale do terénu celkem nepraktická! ;-)

Reagovat
kubad
kubad

18.2.25 21:20

je to kolo :D

Reagovat
GGW
GGW

18.2.25 21:18

Lišák: Já si je rád udělám sám. Ale třeba u Hightoweru mne to vysloveně nasralo. Topovej rám a hozenej do krabice na prasáka, vyleštený okraje rámu do lesku – u matnýho, to už vrátit nejde. Počítám, že to kolo se časem ojebe, ale snažím se to maximálně omezit. Mám to většinou potažený keramikou, fólie kde to je nejvíc exponovaný a meju „dvoukýblovou“ metodou se štetcema a rukavací. Každej má to svoje :))

Reagovat
Lišák
Lišák

18.2.25 21:09

že sem citlivej na škrábance

Tohle mě pobavilo. Jasně, že nový rám se škrábancem nasere, ale pokud to kolo používáš na to, na co je dělaný, tak to prostě leštěnka, jako silnička, nikdy nemůže být. Ty škrábance k tomu prostě patří.

Reagovat
GGW
GGW

18.2.25 20:42

Stejně budou zase všichni akorát komentovat sedlo :)) Zbytek stavby tak spektakulární nebude… Věci co se válí doma, už pro ně není moc využítí pro Hightower, a bylo mi líto to poslat dál. Jediný, co úplně nevím je tlumič. Asi bych to směřoval na FOX Float (ten updatovaný, s větším shaftem pro 2024), ale láká mne na to poslat i FOX X, protože jde sehnat za 7k.

Kupováno u RTF Bikeparts – S Denisem úplně neskutečná komunikace po Instagramu, milion doporučení jak to postavit a pomoc s výběrem. Psal sem mu svoji zkušenost se zabalením Hightower a že sem citlivej na škrábance. Když to dneska dorazilo – 15 minut sem to vyřezával z freshky, papíru a molitanu :))

Reagovat
Sulka
Sulka

18.2.25 20:42

Sem myslel dle fotky z nahledu ze to je Bolkovina.

Reagovat
goofy
goofy

18.2.25 20:24

To zas bude raketa… :-)

btw: máš docela prostornou garáž… :-D

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

18.2.25 20:16

Kurde, to je ovsem pecka!

Reagovat
TK75
TK75

18.2.25 20:16

To bude velkej krasavec

Reagovat
TJK
TJK

18.2.25 20:05

moc paradni ramovka!

Reagovat

Další galerie z kategorie

GGW 43
FreeBoy 8
otecius 10
vili 15
TJK 43
OndraSynek 9