Na slunci se barva krásně rozsvítí
Barva ve stínu je hodně tmavá
Po tom co jsem si uvědomil, že jezdím zhruba z 95% po silnici, jsem se rozhodl prodat gravel a koupit si nějakou endurance silničku s možností alespoň 38mm.
Po zhlédnutí pár recenzí jsem vybral Giant Defy. Líbilo se mi Advanced 1 i když lehce přes rozpočet. U Advanced 2 model 2024 se mi nelíbí ani jedna barva. Po dalším hledání jsem narazil na Bikeinn na model Advanced 3 v tmavě zelené (Kelp Forest/Silver), který se mi líbil nejvíc za velice přijatelnou cenu a oproti Advanced 1 mi zůstane ještě na karbonová kola.
Po první jízdě jsem byl velice příjemně překvapen, jak kolo pracuje na rozbité silnici. Krásně žehlí nerovnosti a D-Fuse sedlovka hezky pruží. Překvapivě se ani pod mými 105kg samovolně nezasunuje. Další příjemné překvapení bylo řazení, po roce na AXS xplr jsem čekal nutkání upradovat Tiagru na elektrikcké řazení, ale to se něděje. Funguje spolehlivě a přesně.
Mám teď najeto cca. 500km a pořád ladím posed, proto ten komín.
S držáky světel / Wahoo, košíky a pedály je hmotnost 8,7kg.
(vloženo 22.3.25)
Značka | Gaint |
Model | Defy advanced 3 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | M-L |
Hmotnost | 8,4 |
Rám | Advanced-grade composite, disc |
Vidlice | Advanced-grade composite, full-composite steerer, disc |
Kliky | Shimano Tiagra, 172,5mm |
Středové složení | Shimano, press fit |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano Tiagra |
Řazení | Shimano Tiagra |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | xt cs-m771 11-34 |
Řetěz | Shimano CN-HG601 |
Náboj přední | Mavic Infinity |
Náboj zadní | Mavic infinity ID360 |
Brzda přední | Shimano Tiagra hydraulic,RT-MT800 CL 160mm |
Brzda zadní | Shimano Tiagra hydraulic, RT-MT800 CL 160mm |
Brzdové páky | Shimano Tiagra hydraulic |
Ráfek přední | Mavic Cosmic SL 45, 23mm |
Ráfek zadní | Mavic Cosmic SL 45, 23mm |
Dráty | Stainless steel, Straightpull, Aero (extra flat), butted |
Pedály | Shimano ULTEGRA PD-R800 |
Řídítka | Giant Contact SL D-Fuse 42cm |
Představec | Giant Contact AeroLight 100mm |
Sedlovka | Giant D-Fuse, composite, 14mm offset |
Sedlo | Selle Italia SLR Boost Superflow |
Pláště | Schwalbe one 700×32c |
Miťo: výrobce říká 38mm, ale vejdou se teoreticky i větší. Na vidlici je teď na každou stranu 8mm, ale na zadní stavbě je jen 5mm místa.
DaD: díky za nabídku, ale nevidím smysl přecházet na 105 když ta Tiagra funguje, počkám až přestane fungovat nebo někde nebude hodně velká sleva di2 :D
Mám tu kompletní, úplně novou sadu 105 12sp. To jen kdyby si nakonec náhodou uvažoval o upgradu:)
Pro střední Evropu není ani na stránkách výrobce. Přesnou specifikaci jsem našel až na stránkách pro Británii. Řazení se možná časem zhorší, ale jak je nové tak funguje dobře.
ach to lešení pod představcem :-D
Super, tohle je pecka. Desetikvalt stačí, rám a kola máš skvělý. Ať jezdí a dělá radost! U nás se Defy na Tiagře snad nenabízí. Škoda! Překvapuje mě spokojenost s mechanickým řazením u celkově skrytého vedení. Ale Tiagra je taková poctivá kovářská práce a je dost odolná.
Ahoj, parádní kolo, za mě investice na správných místech: pořádný rám, pořádná kola, kvalitní pláště a k tomu zcela dostačující sada :-)