Letošní třetí elektrokolo. Jak se říká – třikrát a dost -)
Koupil jsem si v lednu Cube Hybrid Race 750 pevňák 2024. Ve 14 denní lhůtě vyměnil za Cube Hybrid Race 800 HT pevňák 2025 – z důvodu nového motoru uchyceného 2 šrouby, lepší vidlice, teleskopická sedlovka, baterie nový typ 800 Wh na radu jednoho Brněnského prodejce – děkuji za to.
Na kole HT 2025 jsem v podstatě jel poprvé v životě na elektrokole a najel 74 km.
Jezdím většinou turistické trasy – značky po stromech, cyklostezky, snažím se vyhýbat silnicím. Jel jsem tedy 74 km většinou polňačky, les, cesta šutry, kořeny apod. Ty rány do zadku, do zad od zadního kola – nevím asi jak je to kolo těžší tak jsem to prostě cítil víc než na starém obyčejném MTB kole. A to jsem si pláště nafouknul pouze na 1,7 baru. Jak jsem se vracel z první vyjíždky tak jsem si celou dobu říkal stojí mi to za to – takto trpět, když je to ježdění taková super zábava. Hrozně mě to chytlo ta přípomoc v kopcích a únava třeba 70–80 % oproti bio kole – kopec 100 % a vyřízený.
Přeci nebudu na tomto kole jezdit a šetřit blbých 30 tisíc, když mohu užívat pohodlí celoodpruženého kola co mi radilo snad 10 lidí včetně mých kamarádů, kteří FULL bio kola jezdí. Samozřejmě i ti mají z toho srandu, že mi to říkali celou dobu, že si pevňáka nemám kupovat, když jezdím terén, že jsem se zbláznil. I zde jsem již s pár lidmi v kontaktu co přešli nyní z HT na FULL a různě si půčují kola s kamarády a prý nesrovnatelné pohodlí.
Hned co jsem dojel domů kolo naleštil, nabil podruhé baterku a hodil všude na bazar. Další den 3 zájemci přes Facebook a hned jsem kolo s lehkým prodělkem prodal Všichni doporučují FULL, spoustu lidí si koupila HT a pak s velkým prodělkem měnila za FULL.
Měli jste pravdu, také jsem psal, že mi přijde 30 navíc zbytečné, že jsem ještě mladý a budu měnit za 4 roky atd. atd.
Proto jsem koupil letos třetí kolo – nyní celoodpružené FULL – Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 29" 2025. Jsem na hranici L – XL – rozkrok 93 – 95 cm. Dle kalkulačky CUBE na jejich stránkách XL. Chtěl jsem větší kolo, malých s vysoko vytaženým sedlem už bylo dost a nechci si tolik ohýbat záda. Dva prodejci mi doporučovali jednoznačně XL, sedlo dle zednické vodováky je 1,5 cm nad řidítky a to měřím 183 cm – vršek šlapek po vršek sedla 95 cm. Jede se mi na něm lépe než na menším XL – HT. Na kolo ještě namontuji již dříve koupené lepší platformy pedály s průmyslový ložisky, ergonomické rukojetě a seženu jiné sedlo. Super, že toto kolo má na rozdíl od HT bezdušové ráfky, ale i bezdušové pláště, takže případně mohu zkusit i bezduše a nižší tlaky 1,5 – 1,6 apod. uvidíme.
Teď konečně můžu začít několikrát týdně jezdit terénem a hrozně se těším na letošní sezónu.
Jinak co se týče motoru Bosch páté generace – hrozně mě to chytlo, super jízda, ticho, žádný odpor. Po rovině a lehce z kopce jsem letěl 40 – 45 km v hodině.
S malou přípomocí mě boleli nohy po jízdě ještě 2 dny-)))
Elektrokolo opravdu nejede samo jak si někteří bio bajkeři myslí, ale šlapat se musí a dokážu se zničit v režimu ECO stejně jako na normálním kole. Do obřích kopců jsem si samozřejmě přidal výkon -)))
Kolo bylo vyrobené konec února 2025
A ťeď do mě -))))
(vloženo 27.3.25)
Značka | Cube |
Model | Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 - Slabgrey´n´orange - 29" |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 24,4 |
Rám | Cube - carbon |
Vidlice | Fox 36 Float Rhythm, 2-Position Sweep-Adjust GRIP Damper, Tapered, 15x110mm, E-Bike Optimized, 150mm |
Tlumič | Fox Float Performance, 230x60mm (27.5: 210x55mm), Open/Firm Mode |
Hlavové složení | ACROS AZF-675, ICR (Integrated Cable Routing), Top Zero-Stack 1 1/2" (ZS 56mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (ZS 56mm), Fiber Inserts for Angle Adjustment |
Kliky | ACID MTB Hybrid Pro, 27.5: 36T // 29: 34T |
Středové složení | asi dobré |
Přesmykač | není |
Měnič | není |
Řazení | Shimano XT SL-M8100-IR, Direct Attach |
Převodník | Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12-Speed |
Kazeta | Shimano Deore CS-M6100, 10-51T |
Řetěz | KMC e12 |
Náboj přední | Newmen Performance 30, 28/32 Spokes (Base/Strong), 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready |
Náboj zadní | Newmen Performance 30, 28/32 Spokes (Base/Strong), 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8120, Hydr. Disc Brake (203/203) |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8120, Hydr. Disc Brake (203/203) |
Brzdové páky | černé |
Ráfek přední | Newmen Performance 30, 28/32 Spokes (Base/Strong), 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready |
Ráfek zadní | Newmen Performance 30, 28/32 Spokes (Base/Strong), 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready |
Dráty | černé |
Pedály | Mzyrh - 3 x průmyslová ložiska |
Řídítka | CUBE Rise Trail Bar 35 |
Představec | Cube |
Sedlovka | CUBE Dropper Post, Handlebar Lever, Internal Cable Routing, 31.6mm |
Sedlo | ACID Venec EMTB Trail 140 |
Pláště | Schwalbe Hans Dampf, Addix Soft, Super Trail, Tubeless Easy, 2.6/ Schwalbe Hans Dampf, Addix Speedgrip, Super Trail, Tubeless Easy, 2.6 |
Dávám 5*, přijde mně to slušně vybavené a designově velmi povedené… ebiky nikomu nehaním (naopak občas tiše ženě závidím, když mě na „mopetu“ v kopci míjí a já trpím na biobiku) a sám přesně o tomto přemýšlím (na lyžích jsem si před měsícem urval přední křížový vaz a natrhl kolaterální vaz, oba v levém koleni :( čekám na operaci, ale v rámci rekonvalescence se prý bude bike relativně rychle hodit, ale v mém okolí na rovinu člověk nenarazí)…
Můžu se Tě zeptat, jaké rozměry má spodní rámová trubka? Potřeboval bych vědět, jestli se to vleze to nosiče Thule Proride 598 (tam dostanu trubku o rozměru 80mm šířka x 90mm výška) – když z toho vyndám baterku (a cením CUBE za systém uložení/vyjmutí baterie), bude kolo okolo 20kg a to ten nosič snese… Žena má ekolo s baterií na rámu, to se sundává krásně a synci jezdí za své, takže se do 100kg limitu střechy / nosičů vlezu…
Předem děkuji a ať to jezdí!
Emp14. Jo amflow je super. Má ho kámoš. Kolo má dobrou váhu, vypadá dobře a je hodně silné, ale taky žere, takže ho stejně musíš nastavit tak aby ti vydržela baterka a pak to je všechno podobný. Snad se dji rozšíří na víc kol.
Musím trénovat, aby se mi zlepšil výkon. Zatím mi nějak nejde nahodit stoupání a klesání. Ještě to musím doladit. Doplnil jsem foto – jiné pedály a jiné gripy na řidítka. Sedlo tvrdé – ještě mu možná dám šanci, jinak dám zpět své oblíbené gelové Wittkop -)
Díky – čtvrté kolo už kupovat nebudu. Dnes jsem najel prvních 37 km na FULL kole, nikdy jsem na tom neseděl. No to je jízda v terénu super. 2 km jsem jel po silnici zapnul zadní tlumič a už jsem byl zase na tvrdém HT. Raději to už vypínat nebudu, aby se to nerozbilo -))
Finančně servis ? nevím co tím myslíš. Vše dle mě je prkotina, proti pořízení kola.
Jezdil jsem RC závody aut na vysílačku 1:10 – na každý druhý závod pneu za 1000 Kč, pořád nějaký tuning, bylo to aspoň za 20 – 30 000 ročně. Udržba jednoho tlumiče nemůže stát moc tisíc korun ročně.
Za mě FULL, přesně jak mi všichni zde, na facebook foru a v mém okolí radili. Chtěl jsem ušetřit 30 000, byl chytrý, ale změnil jsem názor – omlouvám se Vám, že jsem si nenechal poradit hned.
Full je pohodlnější, ale taky náročnější na servis finančně.
Poslední generace Bosch motoru je prý super, ale stejně počkám až se dostane DJI motor do jiného rámu než Amflow a pak si ho koupím.
Jinak kolo vypadá slušně.
Tento cube mi prijde zajimavy. Ja bych volil verzi s vetsim zdvihem, HPC 77, ale bosche cx gen.5 a 800 Wh jsou za ty penize super.