Epic duel :-) aneb Jak karbonová 29 WC verze zapřísáhlého 26káře nepřesvědčila. Vskutku ale již chybí velmi málo. P.S.: Posez a velikost biků, vzhledem k preferencím, není náhodná.
(vloženo 7.10.14)
jak moc dokáže zamknout nemůžu zhodnoti, ale při zamčeném brainu je při pohledu na tlumič nepohupování:) srovnatelné s mým bikem
to Rubi: Kolik máš poloh nastavení brainu u tlumiče. Tahle 29 má 5 (čtyři znatelné přechody mezi krajními polohami), můj 26 má 7 poloh.
jo to asi jo, hlavne pry vzadu nedokaze zamknout tak napevno jako modely 2013
Tak tady bude u tlumiče asi změna, já na svojem 26 epicu taky využiju celý zdvih. Projetý stejný terén za stejných podmínek.
znovu – je to zavodni bike, pobirat male veci je proste nezadouci :) ja mam s-workse 2013 a na tlumici na zavodech v terenu vyuziji vzdy cely zdvih
Ne špatně nafoukat, tlumič je tak progresivní, že se nevyužije zdvih. Ano přitažený Brain je OK, ale pak zase vidle menší věci nepobere.
k tomu tlumici – s autosagem to nejde spatne nafoukat ne? :D jinak k nedokonalem kopirovani zadniho kola – je to zavodni kolo, je to nezadouci a nemoznost zamknuti vidle sem nepochopil, me brain zamyka natvrdo…
Jěště k brzdám Magura MTS. Krásně dávkovatelné, s výborným účinkem(lepším než Elixir 7SL), tvarem páky a dostatečnou mezerou destiček od kotouče. Zde do nebe vynášené Shimana XT mi opravdu nevyhovují, možnou lepší spolehlivost nezohledňuji.
Zadní stavbu by to ovšem ještě chtělo trochu zkrátit. Opět možná jen pro mě. Jednopřevodník párádní záležitost, na XC ano, jinak trochu kompromis.
Dojmy z Epicu Expert Carbon World Cup 29 2015 jsou následující: Pro pořádek: má osoba: 178cm, 67kg, v porovnání chabá výkonnost částečně kompenzovaná technikou jízdy)
Vzhleden k většímu hlavovému úhlu (71°) a hodně progresivnímu tlumiči (a lehkým kolům? i když s dušemi), velmi hbitě a jistě(no jo no 29er) zatáčí(v libovolném poloměru).
S přihlédnutím k závodnímu zaměření lze odpustit nebo naopak neodpustit vidlici s Brainem (RS Sid, alu krk) nemožnost uzamčení, za mě odpustit(lepší něž vlítnout do sjezdu se zamčenou vidlí, kde je i odemykání z řídítek k ničemu(záleží na zručnosti).
Za hranou adheze předního (obou) pláštů, geometrie a pružení skutečně nejsou limitujícím faktorem, se chová velmi čitelně a kontrolovatelně(stále je to 29er).
Progresivita tlumiče je možná až moc velká, ve sjezdu ze sedla zadní kolo nedokonale kopíruje terén(trochu kope i při otevřeném Brainu, a ano správně nafoukáno).
U zadního Brainu (nezáleží na nastavení) již není znatelný okamžik otevření(tupý ráz do sedla). Jěště postesknutí nad Single Air vidlicí. Resumé: Na závody říkám ANO, pro radost z jízdy pro mě, možná zatím, ne.