Takže skoro hotovo… Už jen doladit pár detailů a pořádně ho nafotit. Je celý z ocele,1×10, pevná vidlice, hodně krátký představec a 12,6kg. Co nejdříve dodám do galerie biků.
(vloženo 22.9.14)
Chystám sa na stavbu oceľovej silničky pre seba. Potom sem hodím foto :)
priemer objímky 31,8mm, sedlovka 27,2mm ale vieme urobiť aj pre sedlovku 27mm. Stred BSA 73mm. Pracujeme na možnosti zadnej osy X-12. Bol by záujem o stre BB92? Stred by bol širší a viac miesta pre plášť.
Za mne moc pěkný rám, navíc tam není třeba pressfit, úchyt přesmykače na přímou montáž a další současná „vylepšení“ rámů.
Trubky sú vyrábané na zákazku podľa požiadaviek na pevnosť a zloženie od výrobcu. Výrobca trubiek však vzľadom na možné tolerancie vyrába trubky vyššej pevnosti a vyššým prídavkom legovacích prvkov ako je požadované
Scalar: ja som pôvodne uvádzala, že je to HiTen pretože som si myslela, že vzhľadom na dobrú cenu to asi nebude nič lepšie. Ale výrobca mi to vysvetlil, že je to CrMo aj zložením a aj pevnostnými vlastnosťami majú trubky parametre CrMo oceli…
vidlice stoji 1600, nebo zvyhodnena cena v setu s ramem. uz je na strankach Werku.
Už se vyjasnilo, z čeho ten rám je? Tina nejdřív psala, že Hi-Ten, pak že asi nějaký Cr-Mo a dál už jsme neměl čas to sledovat. Zima se blíží, taky budu potřebovat zimáka…
těžké to je jak můj 120 mm full s plnohodnotnými převody osazený komponenty nižší střední třídy a na 26" kolech, ale vzhledem k ceně rámu (+možnosti vlastní geo) není co řešit
nemám nic proti těžkejm bajkum, ale tohle je na fullHT s 1×10 fakt dost, ale nijak to nekritizuju, jen píšu, že je to hodně :-)
Kolo moc pěkné a rád bých se svezl ať mám představu jak to pracuje. Ohledně těch gramařských fanatiků, to jsou hádám přesně ti co jezdí na kole za hafo peněz a diví se že to nejede tak rychle jak by takové lehké kolo mělo.
Pravda je, že tahle stavba je těžká, ale rám je za tu cenu fajn, měl jsem cr-mo triple butted ve velikosti 19" a ten vážil 2,3kg
Také po rámu pokukuju a moc by se mi líbil jako 27,5" :-) V megalomanském množství všech Sprcialivyližzedů je to perla :-)
TJK – myslel jsem že se tu bavíme o hmotnosti, ale možná se pletu. Dejv94 – užij si kolo – a dej sem prosím tě fotky celého kola – jsem zvědavej – na ten rám mám taky spadeno.:)
…přední kolo je Deore nába, Remerx Master ráfek, 2mm dráty a mosaz niple + duše + obyč 2,4 X-King-cca 755–800g), třeba i ta kazeta HG50 váží tak půl tuny.
Takže, kolo bylo stavěno za co nejmenší cenu, jako druhý bike, dojížděcí kolo, zimák,… Některé věci už jsem měl doma, takže stačilo dodělat ten zbytek. Váha je výsoká nejspíš díky opravdu těžkým kolům (zadní kolo cca 1300g + duše + drátový plášť…
TJK – ale já jsem jeden z těch co říkaji že je těžká. „chce to líp číst“!. Proto jsem tvoji reakci vztáhl i na sebe.
Le cobusier: co to meles? ja sem tady jeden z mala co tuhle stavbu haji a ta vaha je naprosto OK.. chce to trosku lip cist :-)
TJK – pravděpodobně znáš ohledně téhle stavby nějaké další detaily – jak komponenty, tak rozpočet. Tak se poděl ať si můžeme udělat obrázek. Na kolo s pevnou vidlí to rozhodně málo není. A rám bych z toho nevinil – můj O-O Inbred 29–18" má i víc.
p@X: pokiaľ sa na oceli poraidne neodvezieš tak ti to ani nikto nevysvetlí ;) Hmotnosť nie je všetko a nie každá vyjížka na bajku je chrtí závod :D
23.9.14 19:57
Souhlasím s TJK. Rám je jen jeden z mnoha komponentů, jinými komponenty se to dá odlehčit a mají větší vliv na jízdí vlastnosti. Navíc existují i komponenty, které si někdo dá na kolo, i když jsou těžké. Prostě srdcovky. BTW pěkná barva.
neda jezdit a kdyz to ma 8kg tak to lita samo, nemusi se slapat a generuje to energii… proste nesmysly
vilem: me uz to obcas leze krkem.. kvuli par jantarum co porad omylaji ty stejne blbosti je tady mraky desinformaci a pak kazdej kdo si takovou blbost precte si mysli ze ten ram s 2,5kg je sracka a kdyz ma 2,2 tak je to vesmirnej rozdil a na 13kg se
A to ut jeste nebyl Scalar s poznamkama o Hi-ten a o tom jak CrMo zvoni. Pral bych si, aby si do tech trubek nekdy cinknul, asi by ho to preslo stale opakovat.
nahazeny… muj werk mel s integrovanou sedlovkou a megahlavou 2600g a vahu sem mel na pevnym kole lehce prez 10.5kg na 2,25 plastich… nevim ze mate porad potrebu resit naprosto irelevantni hovadiny
furt vsichni melete o vaze a melete blbosti… jestli ma ram 2,2kg nebo 2,4kg je uplne sumak… a ten ram stoji pod 4 tisice!!! az si nekdo koupi ocel co mam pod 2 kila tak za ni da napohodu 20 – 30 tis… a vahu kola delaj lowcost veci co na tom sou
škoda,že tenhle na pohled docela hezký rám, je tak neskutečně těžký. skoro 13 kg na 1×10, full rigid je fakt bída .. Jinak to vypadá moc pěkně
Lehký to teda není, ale těším se každopádně na celou fotku.
22.9.14 22:05
Na to, ze to ma pevnu, nema smykac, dalsie placky a polku radenia mi to pride nejake tazke. Davny zlty Sector '00 sa s pevnou dal dostat na 10kg v 17" na len trocha nadpriemernych komponentoch. = cca LX
Vypadá to parádně, ale ten modrej bowden mi tam moc nesedí.. Počkám si na foto celku:)
ZEE není NW, ale má větší zuby oproti normálním převodníkům, tak se uvidí. Pokud to nebude fungovat, příjde tam buď vodítko nebo NW převodník od Superstaru.
Zeečko jsou NW placka? Moc se mi nechce věřit, že by to s normální nepadalo…