Azmir – to je sice zajímavá teorie, ale nemáš pravdu. Kryty jsou tam kvůli odření, protože kluzáky jsou víc na raně, ale s nečistotami to nemá nic společného. Nebudu se tady o tom ale v komentářích rozepisovat. ;)
Concorde: a proto se tam dává ochrana jako na obrázku, kdežto u klasických vidlic nic takového není ;-)
RacerX – Já bych skoro řekl, že na USD vidlicích toho bordelu na kluzáky poletí mín než u klasiky. :)
Třeba, že na kole, vzhledem k užití, je praktičtější mít kluzáky nahoře než dole z důvodu lepší ochrany?! Ano, dají se koupit různé kryty, nebo jimi jsou USD vidlice vybaveny, ale zase je to nějaká váha navrch. Tento fakt nic nemění na tom,
u motorek se dbá na váhu stejně jako u kol, a taky požadavek na tuhost vidlice a tedy přesné vedení stopy je vzásadě stejný.
jasny, proto jsem psal otaznik, ani tou vahou si nejsem jistej, nechce se mi to hledat. Ale jde o řády…
kandik psi zub – 60kw je přestřelených, to má při dané hmotnosti s jezdcem snad jedině ATK 700 (dvoutaktní sedmistovka). Jen si tak rýpu :))
protoze motorka ma 60(?) kW na nejakejch 180kg s jezdcem? Kolo ma desetiny kilowatu na metrák.....
hlavne tam bude daleko jinej pomer sirky vidlice ku jeji vysce, cili pujde snaz docilit adekvatni tuhosti pomoci osy, taky mensi pomer vysky vidlice ke zdvihu, A vaha urcite hraje roli, ale nejaky to deko navic se asi da konsturkci odpustit…
U motorek je největší namáhání vidle při brždění a tam bych řek bude upsite down v dvojkorunce pevnější než klasika díky většímu průměru – vnější nohy tvořej celej vrchní díl, takže třeba …70% vidle?
volodaj: myslim ze se u motorek sleduje vaha stejne jako na kolech, ale preci jen musi uveztminimalne 2× takovou vahu, jinak top vidle jsou samozrejme taky duralovy
na motorke netreba až tak sledovať hmotnosť. klzáky sú oceľové, vrchné rúry hliník ale dosť masívny. uchytené v dvojkorunke, takže tuhosť tam je úplne inde.
a proč je to vlastně u kol nepoužitelný, a u motorek se poslední dobou nic jinýho nedává ?
antt: a co by tvořil můstek u vidlic s pevnou osou? Vidlice pěkná :) Však od upside down se vždycky upouštělo z důvodu malé tuhosti (u kol). U motorek je to spíš lepší varianta.
netvoří v tomto případě můstek pevná osa? Pěkné, mohl to nafotit i zezadu