• DanDanDan1

    Ahoj, budu rád za každou radu ohledně výběru kola cenově do 15 tisíc. Už jsem tu narazil na názory, že v této cenové kategorii se vyplatí si nechat kolo postavit. Trochu se toho bojím, vůbec nevím na koho bych se obrátil. Dosud jsem jezdil na krosovém kole ze supermarketu, cca 10 let, za tehdy asi 11 tisíc. Bylo mi řečeno, že na něm je ta nejhorší vidlice a proto bych teď rád, aby na novém kole byla nějaká, co už bude trochu lepší. Horské kolo chci kvůli jízdě lesem, přes kořeny, po hrubším štěrku a písku … na čemž se se současným kolem necítím vůbec dobře a stabilně. Od začátku jsem chtěl velikost kol 26, ale teď váhám i nad 27. Měřím 175, vážím cca 70kg. Díky za pomoc.

    0 0
    • Čipera  

      Už je tady o tom spoustu vláken zadej si do vyhledávání nové kolo do 15 000 a vyjede ti toho spoustu.......Jinak podle tvojí velikosti bych volil asi velikost M neboli 17" rám. Pokud hodláš jezdit to co píšeš spíš bych volil kola 29".

      0 0
        Výběr z produktů
        Kellys ARC 50 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -29% Kellys ARC 50 kolo, modré

        24 799 Kč -29% MOC 34 999 Kč

        Isaac TORUS XPLORE GRX 2x12 28 kolo, moss green Skladem 1 kus

        Novinka -5% Isaac TORUS XPLORE GRX 2x12 28 kolo, moss green

        od 90 499 Kč -5% MOC 96 899 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • DanDanDan1  

        Prosím o nějaké vysvětlení, proč 29" … O víkendu jsem byl se svým starým kolem na horách, na některých stezkách to bylo utrpení, nicméně nejvíce jsem potkával 26" kola a od začátku je mi vtloukáváno, že je to ta nejmrštnější velikost. Pak je tu ten slogan, že ve 27.5" se setkávaj výhody 26" a 29". V obchodech mi říkají na 26" se ušlapu k smrti :D A o 29" vím jen to, že ji doporučují pro čahouny, což nejsem.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Čipera  

          Hele strejc měři 175 cm a v pohodě líta 29" a spoustu dalších....... Je pravda že na 29" kolech je do kopců využít trochu víc síly o proti 26" o nějakých 12–15% o proti 27,5 nějakých 6%, ale vyváží to s přehledem jízda po rovině z kopce a v terénu. co na 26" šlápneš 3× na 29" 1× (obrazně řečeno) a u kola za 15 000 stejně nemůžeš počítat s nějakou extra obratností.

          0 0
          •  

            ty strejdové to mají spočítaný i v procentech

            0 0
            • Čipera  

              Ne strejdové ne. Počítal to jeden zákazník když se rozhodoval mezi 27,5 a 29. :-)

              0 0
              • lukyn280  

                Jak k tomu došel, to by mě opravdu zajímalo :)

                0 0
                • Čipera  

                  Hele to nevím a také by mě to zajímalo,ale na to jsem se ho neptal. Byl to stavitel rámů a lyží a než něco koupí všechno si 10× spočítá 4× si počítal geometrii rámu všechny úhly a míry jestli mu kolo bude sedět a 3× se na něm musel svést…:-)

                  0 0
                  • lukyn280  

                    To chápu, ale ty procenta ne. Asi musel kalkulovat s konkrétními koly a plášti, kde byl rozdíl hmotnosti v neprospěch větších kol a stojí více sil je vytáhnout nahoru. Pak ale taky výrazně záleží na vzorku :)

                    0 0
                    • Čipera  

                      Nevím jak k tomu dospěl. Ale docela tomu věřím, že by to mohla být pravda. Přece jen rámy stavěl a geometrii počítal celej život, takže znalosti na to asi má.

                      0 0
        • novas752  

          Prostě: asi 30let od vzniku mtb do roku cca 2011 tu byly jen 26" a kromě superelkých lidí si nikdo nestěžoval. Pak byly vymyšleny 29" (zcela určitě i proto aby to rozhýbalo trh) – 29" maj lepší průjezdnost terénem (tank) a maličko maličko větší přilnavost větší styčná plocha), ale jsou těžší (víc materiálu), mají horší akceleraci (víc materiálu na větším poloměru), jsou méně tuhá (delší dráty pod menšim úhlem) a díky nutnosti většího rozvoru a délky zadní stavby i méně „obratná“. Pro použití v XC převažují výhody (skoro všechny závodní kola jsou 29") a pro techničtější disciplíny začínají převažovat nevýhody – důvod proč v DH 29" kola nejsou.

          Asi v roce 2013 se objevily i 27,5" kola, která prostě umažou trochu nevýhod a zároveň i trochu výhod – prostě něco mezi. A protože 26" jsou silně na ústupu (přestaly se dělat rámy, přestávají se dělat vidlice a pomalu i ráfky a pláště), jako „náhradu“ za 26" a jejích vlastností bych volil 27,5".

          Potom se ještě dělají fatbiky (plášť asi 4–5" tlustej), 27,5+ (plášť tlustej 2,5–3") a nově i 29+ (to samý), ale to je magořina vyloženě jen do terénu, kde oceníš větší grip a větší odpor je ti jedno.

          Kecy ohledně ušlapání jsou jen kecy. :) Všechny rozměry mívají odlišné převodníky – většinou max 44z na 26" = cca 42z na 27,5" = cca 40z na 29", nejnižší převody mívaj převodník 22, ale zase víc zubů na kazetě, a výsledek (převodové poměry a rozsahy) je velmi podobnej, akorát 26" bude jednodušeji zrychlovat a 29" naopak bude mít větší setrvačnost (o trochu, na srovnatelném modelu za podobnou cenu).

          26" kol stále jezdí hodně, protože většina cyklistů jsou ti, co sednou na kolo pár měsíců v létě a víc neřešej, a další část nás – těch, co jezděj víc a řešej :) – ještě nepotřebuje nové kolo, případně větší průměry nechce.

          Taky díky ústupu a „nemodernosti“ 26" kol pro ně hraje výhodnější cena, jenže už skoro nejsou k sehnání.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tvrzení: asi 30let od vzniku mtb do roku cca 2011 tu byly jen 26" se nezakládá na pravdě, protože Garry Fisher.

            0 0
            • novas752  

              No dobře, ale to byly takový „garážovky“. Naprostá většina produkce bylo 26".

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • miklios  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • novas752  

      Za 15 jedině stavba nebo něco se vzduchovou vidlicí (to co potřebuješ) a slušnou slevou (teď pomalu začínaj podzimní výprodeje kol, ale ty dobrý kousky už můžou být pryč).

      Jak už psali jiní, začti se trochu do ostatních vláken ať zjistíš co a jak.

      Do 15k by se asi vešlo osazení Alivio + vidlice XCR Air nebo možná i Raidon.

      0 0
      • DanDanDan1  

        Ahoj, dík už to tady pročítám asi 2 týdny a napsal jsem několika stavitelům. Zatím mám 2 odpovědi a oba mi napsali něco v tom smyslu, že za 15 to nebude žádná výhra a oba mi nabídli pružinovou vidlici XCR.

        0 0
        • nitraq  

          Přidej ještě tisíc a měl by ses dostat na vzduchovou vidlici.

          0 0
        • Čipera  

          Každopádně pokud začínáš a opravdu nemáš peníze na víc xcr ti prozatím bude stačit. Já na ní jezdil 2 roky i pár závodu a se svejma 100 kg službu udělala. Stejně pokud tě to chytne upgrade tě nemine, takže lepší pošetřit teď a pak si koupit pořádnou… Stejně mezi levnou vzduchovou a nevzduchovou není zas tak velký rozdíl pokud vážiš do tech 90 kg mužeš si nastavit pružinu a chodit budou dost podobně.........

          0 0
    • Pepe72  

      Obejdi mistni prodejce a odjedeš na kole. Před par dny jsem malem koupil kolo ), všude same akce !!!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.